Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 255397 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #180 Gepost op: 25-01-2014, 11:06:05 »
En waarom zou JW wel de waarheid zeggen en Tygo niet?
Omdat we van JW weten dat hij idd een joker had als uitgangspositie.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #181 Gepost op: 25-01-2014, 11:14:11 »
Omdat we van JW weten dat hij idd een joker had als uitgangspositie.
Hoe weet je dat dan? N.a.v. welke scene?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #182 Gepost op: 25-01-2014, 11:47:26 »
Hoe weet je dat dan? N.a.v. welke scene?
JW had toch de envelop met 1 joker, die hij vervolgens ruilde met Aaf? JW weet dus dat Aaf 1 joker heeft en dat Tygo dus moet liegen (wat hij ook doet, want hij heeft 3 jokers).

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #183 Gepost op: 25-01-2014, 11:56:45 »
Wij weten toch van iedere kandidaat met welke envelop ze begonnen en eindigen? Sofie vertrouwt het woord van JW veel meer. Zeker ook omdat hij niet aangeeft wat hij zelf heeft, maar wat hij eerst had en dus weggegeven heeft. Daar is niet echt een reden voor om te liegen. Daarom gaat Sofie er gewoon vanuit dat JW de waarheid spreekt en moet Tygo dus liegen in haar ogen...

Offline Jannetje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #184 Gepost op: 25-01-2014, 18:11:35 »
Ik zat vanmorgen met de kinderen even tv te kijken en zag Sofie als gast bij Zapp Live. Daar zat in de studio om geinterviewd te worden over haar deelname aan WIDM. Je kon heel goed zien dat ze over elk antwoord HEEL goed nadacht en haar woorden goed uit koos, ook al was het een interview voor kinderen, je mag je natuurlijk niet verspreken.
Maar...naar mijn idee deed ze dat op een gegeven moment wel.

Hoe schrijf ik een spoiler?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #185 Gepost op: 25-01-2014, 18:16:22 »
Wij weten toch van iedere kandidaat met welke envelop ze begonnen en eindigen? Sofie vertrouwt het woord van JW veel meer. (...) Daar is niet echt een reden voor om te liegen. Daarom gaat Sofie er gewoon vanuit dat JW de waarheid spreekt en moet Tygo dus liegen in haar ogen...

Als kandidaat kan Sophie nooit weten wie de waarheid spreekt en wie niet. Als mol weet ze dat wel.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #186 Gepost op: 25-01-2014, 18:29:30 »
Hoe schrijf ik een spoiler?


Gebruik de knop in de rode cirkel en zet dan je tekst tussen de spoilertags
[spoil...]tekst HIER[/spoil...]

Ik hoop dat je er uit komt :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Jannetje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #187 Gepost op: 25-01-2014, 19:33:57 »
Dank Bakkertje.

Hier wat Sofie zei tijdens Zapp Live. Ik zie het als een verspreking.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #188 Gepost op: 25-01-2014, 19:59:16 »
Hier wat Sofie zei tijdens Zapp Live. Ik zie het als een verspreking.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik heb het stukje teruggekeken (hier vanaf 10:14) en ik snap waarom je het als een spoiler zou kunnen opmerken, maar dat is het volgens mij zeker niet. Sofie geeft maar een voorbeeld van hoe je als je thuis zit na het spel er nog zo mee bezig bent. Daarvoor noemt ze eerste afvaller Maurice. (Sofie begint wel zelf over afvallen, dus dat is wel opmerkelijk. Maar iedereen kent het verhaal dat afvallers nog met het spel bezig blijven.)

Wel erg leuk om te zien hoe Sofie WIDM op kinderniveau uitlegt. Sofie over jokers hebben: "Dan voel je je natuurlijk een supere bofkont want dan kun je een beetje beter scoren op die test." En als de zwarte vrijstelling die wegveegt: "Dan heb je niks geen extra mazzeltjes." ;D

Het is versnipperd over diverse fragmenten hier terug te kijken.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 20:07:19 door Heinz »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #189 Gepost op: 25-01-2014, 21:09:05 »
Zou trouwens wel een leuke manier van spelen zijn: Als mol de nepmol uithangen, hoeveel mensen zouden daarin trappen?  ::tandpastasmiley::
Dat leek ook de tactiek van Kim Pieters te zijn. Toch hadden drie kandidaten haar door, waarvan twee zo ongeveer vanaf het begin.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jannetje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #190 Gepost op: 25-01-2014, 22:51:32 »
Dat Sofie dan de mol niet kan zijn is onzin, júist de mol zal in interviews moeten doen voorkomen hij/zij de mol niet is dus ze worden vooraf al geprogrammeerd

Je mag het onzin vinden hoor. Ik kijk dit programma al sinds het eerste seizoen, ik weet ook wel hoe kandidaten en mollen worden voorbereid op de media etc.
En in dit geval zag ik het wel als een verspreking en niet als een voorbereid iets. Maar jij mag daar anders over denken.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #191 Gepost op: 26-01-2014, 00:03:28 »
Als kandidaat kan Sophie nooit weten wie de waarheid spreekt en wie niet. Als mol weet ze dat wel.

Klopt, al kan ze van bijvoorbeeld Aaf ook nog eens de bevestiging gekregen hebben hebben dat JW niet gelogen heeft, waardoor ze daar toch wel echt heel zeker van is. En van Tygo kan ze geen hoogte krijgen en vertrouwt ze veel minder, waardoor ze durft te zeggen dat ze zeker weet dat Tygo liegt... Ik vind de reactie in ieder geval niet vreemd.

Ik zat vanmorgen met de kinderen even tv te kijken en zag Sofie als gast bij Zapp Live. Daar zat in de studio om geinterviewd te worden over haar deelname aan WIDM. Je kon heel goed zien dat ze over elk antwoord HEEL goed nadacht en haar woorden goed uit koos, ook al was het een interview voor kinderen, je mag je natuurlijk niet verspreken.
Maar...naar mijn idee deed ze dat op een gegeven moment wel.

Hoe schrijf ik een spoiler?


Wie waren dat nu die Art voorstelde bij een of ander RTL programma? Aaf en Susan toch? Die deden ook heel veel moeite om maar niets verkeerds te zeggen...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #192 Gepost op: 26-01-2014, 10:44:53 »
Dank Bakkertje.

Hier wat Sofie zei tijdens Zapp Live. Ik zie het als een verspreking.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dan weet ik nu helemaal zeker dat Tygo de winnaar is, want die blijft dus tot het einde in het spel, met Sofie de mol.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #193 Gepost op: 26-01-2014, 22:48:41 »
Het enige dat ik kan zeggen is dat ik zelden zo'n oprechte verslagenheid heb gezien dan op Sofie's gezicht na het hele ruil gebeuren.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #194 Gepost op: 26-01-2014, 22:54:24 »
En ik kan melden dat Sofie in het extra beeldmateriaal na de opdracht op de Jademarkt tegen de anderen zegt één joker te hebben gevonden (i.p.v. toe te geven de zwarte vrijstelling te hebben gevonden). Daphne zegt hierop dat jokers per twee voor het grijpen lagen. Ze maakt zich hier dus erg ongeloofwaardig. Ik denk dat ze, als ze de mol is, gezegd had dat ze twee jokers heeft gevonden.

En zo zegt en doet ze wel vaker dingen, die alleen kandidaten zouden doen.

Maar... Niets is wat het lijkt!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #195 Gepost op: 26-01-2014, 22:59:12 »
En ik kan melden dat Sofie in het extra beeldmateriaal na de opdracht op de Jademarkt tegen de anderen zegt één joker te hebben gevonden (i.p.v. toe te geven de zwarte vrijstelling te hebben gevonden). Daphne zegt hierop dat jokers per twee voor het grijpen lagen. Ze maakt zich hier dus erg ongeloofwaardig. Ik denk dat ze, als ze de mol is, gezegd had dat ze twee jokers heeft gevonden.

En zo zegt en doet ze wel vaker dingen, die alleen kandidaten zouden doen.

Maar... Niets is wat het lijkt!

Nou dat is toch als Mol een hele slimme zet. Nu denkt iedereen: "Oh nou zij wist dus niet dat de jokers per twee gingen, dus ze had geen voorkennis, dus ze is niet de Mol." Als ze dit expres doet om iedereen op het verkeerde been te zetten vind ik het echt een machtig mooie actie.  ::ok::

Ik denk alleen niet dat Sofie de Mol is. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #196 Gepost op: 26-01-2014, 23:36:13 »
Over de afleveringtitel van aflevering 4, 'Jennifer' is al veel gezegd... maar 't kan natuurlijk ook nog hier op slaan:

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #197 Gepost op: 27-01-2014, 01:55:44 »
En haar gedrag met betrekking tot het gebruik van de zwarte vrijstelling?

Ze wilde Freek gebruiken en tegen anderen liegen over dat hij ingezet zou worden.
Daarmee benadeelt ze zowel Freek (die zijn vrijstelling niet inzet) als -indien hij het doorgeeft- alle andere kandidaten. Omdat Tygo zijn 3 jokers wel in kon zetten en daarmee veel betere kansen had om door te gaan.

Lijkt me een bijzonder merkwaardige actie als Mol.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 27-01-2014, 01:58:12 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #198 Gepost op: 27-01-2014, 07:14:38 »
Over de afleveringtitel van aflevering 4, 'Jennifer' is al veel gezegd... maar 't kan natuurlijk ook nog hier op slaan:

Lijkt me niet. De lippenstift is niet eens dezelfde kleur..

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #199 Gepost op: 27-01-2014, 09:42:16 »
Over de afleveringtitel van aflevering 4, 'Jennifer' is al veel gezegd... maar 't kan natuurlijk ook nog hier op slaan:
Veels te ver gezocht lijkt me.