Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 255412 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #440 Gepost op: 17-03-2014, 23:36:19 »
Daar zit ik ook mee. Had mijn mollenboekje voor wat betreft de executies maar tot en met aflevering 6 bijgewerkt dus vanavond de executies van 7 tot en met 9 erbij gezet en in het begin noemen kandidaten Susan en Sofie allebei maar dan spreiden ze allemaal nog veel.

Owen heeft gegokt op Tygo en mis gegokt. Van Daphe komt maar heel weinig naar voren waar ze op stemt.

En in aflevering 7 stemt JW op Sofie als mol en krijgt dan een groen scherm. In aflevering 8 stemt hij dus op zijn gevoels/verstandsmol. De ene is Sofie de andere is Susan.

Dus dan gok ik er een beetje op dat hij op Susan is gaan gokken en het toch Sofie moet zijn of toch andersom  ::rofl::
Daar ga ik morgen nog wel eens verder in. Of ik word vannacht wakker met een eureka moment :D 

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #441 Gepost op: 17-03-2014, 23:45:36 »
Daar zit ik ook mee. Had mijn mollenboekje voor wat betreft de executies maar tot en met aflevering 6 bijgewerkt dus vanavond de executies van 7 tot en met 9 erbij gezet en in het begin noemen kandidaten Susan en Sofie allebei maar dan spreiden ze allemaal nog veel.

Owen heeft gegokt op Tygo en mis gegokt. Van Daphe komt maar heel weinig naar voren waar ze op stemt.

En in aflevering 7 stemt JW op Sofie als mol en krijgt dan een groen scherm. In aflevering 8 stemt hij dus op zijn gevoels/verstandsmol. De ene is Sofie de andere is Susan.

Dus dan gok ik er een beetje op dat hij op Susan is gaan gokken en het toch Sofie moet zijn of toch andersom  ::rofl::
Daar ga ik morgen nog wel eens verder in. Of ik word vannacht wakker met een eureka moment :D 

Denk niet dat Jan Willem alles op Suzan of Sofie heeft gestemd eerder deels op Suzan en deels op Sofie. Maar toch als Suzan de mol zou je toch denken dat hij meer vragen goed heeft dan Freek die Sofie en Tygo zit.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #442 Gepost op: 18-03-2014, 00:10:43 »
Zou kunnen.
Maar ik denk dat hij meer vragen op Susan heeft gezet.
Tygo zit in die aflevering ook meer op Susan maar zet zijn joker in. Dus misschien is Tygo daardoor er in blijven zitten en JW eruit.
Daarna komt de afl. 9 test en zegt Tygo Sofie een molletje is en Susan de mol. En Tygo gaat eruit.

Daarbij zit Freek al redelijk lang op Sofie en Tygo en heeft in afl. 7 of 8 een vraag op jw meegenomen.

Dan had Freek er toch al eerder ui moeten liggen als Susan de mol was???

Of denk ik verkeerd

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #443 Gepost op: 18-03-2014, 09:22:15 »
Ik snap je volkomen ;) en heb in begin ook gedacht dat hij op Sofie had gestemd omdat hij daar in aflevering 7 ook die als mol aanklikte maar volgens zijn moldagboek:

Citaat
M'n gevoelsmol. In alle testen heb zo gespreid dat ik altijd voldoende antwoorden op m'n gevoelsmol heb ingezet. Want ik kan hem of haar niet uitsluiten zei ik dan in de biechten die jullie nooit gezien hebben. Tot de laatste test. Toen heb ik geprobeerd naar de feiten te kijken. Ben ik vol m'n verstand achterna gegaan. Dom. Want inderdaad, niets is wat het lijkt.

Heeft hij op zijn gevoelsmol ingezet en die hebben we hem niet horen noemen dit seizoen. Aangezien hij in aflevering 7 nog een dikke hotseat had en op Sofie stemt (en een groen scherm krijgt) ga ik er dus vanuit dat hij aflevering 8 volledig op Susan is gaan zitten en Sofie weg heeft gelaten en dat hij daardoor is afgevallen. Tygo en Freek namen beiden wel Sofie mee in hun antwoorden :)
« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 09:25:59 door Syllie10 »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #444 Gepost op: 18-03-2014, 09:40:43 »
Dat heb ik ook gedacht maar zover ik in mijn lijst terug kan vinden heeft JW  het nooit over Suus gehad ;) Vandaar dat ik zo ben gaan puzzelen met zijn gevoels/verstandsmol

Edit pas in aflevering 7 zegt hij dat hij ook op Suus zit maar meer op Sofie.

Edit2: hoe verklaar je dan dat Freek zover is gekomen want die heeft Sofie altijd wel iets of wat meegenomen en is vanaf aflevering 4 haar gaan noemen als verdachte (en in aflevering 2 eventjes in een opsomming) en Susan nooit genoemd
« Laatst bewerkt op: 18-03-2014, 09:44:44 door Syllie10 »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #445 Gepost op: 18-03-2014, 09:47:13 »
Ja, daar had ik het ook over ;)
Dan hoeft het dus geen hint van Tygo te zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #446 Gepost op: 18-03-2014, 09:51:00 »
Dan hoeft het dus geen hint van Tygo te zijn.
Hoeft niet maar hoe toevallig is het om te zeggen dat je over de wallen loopt en dat een kandidaat in een film gaat werken die daarover gaat ;)
Alleen is hij dan weer op twee manieren uit te leggen:
Of hij doelt echt op Susan of hij doelt op Sofie omdat hij de mol niet mag aanwijzen en de hint daardoor andersom bedoeld :)
Maar zal ook wel niets zijn hoor maar vond het net iets te toevallig zeg maar

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #447 Gepost op: 18-03-2014, 10:11:46 »
Ik neem ze normaal ook niet heel serieus omdat juist daar veel plak en knipwerk qua montage in zit natuurlijk.

Alleen wil ik tot een keuze komen voor de Sofie tunnel of Susan tunnel dus vandaar dat ik hier toch mee aan het rommelen ben gegaan. Moet wel alles onderzocht hebben  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #448 Gepost op: 18-03-2014, 11:32:57 »
Ben het eens met Theoreticus. Een montagefout zal zeker niet het geval zijn. Is expres zo gemonteerd. De vraag is waarom...

zou het toch Sofietje zijn..?

Ik blijf bij Suus maar zie hier wel een hintje die ik liever niet zie  ::rofl::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #449 Gepost op: 18-03-2014, 12:18:21 »
Dat stukje heb ik zo vaak gekeken maar daar kom ik inderdaad niet in uit.

Montagefout geloof ik inderdaad ook niet echt in. En het is ook het enige waar ik de afleveringstitel op kan verklaren.

Moet wel zeggen dat mijn balans op dit moment meer richting Sofie gaan dan Susan. Heeft ook wel wat met voorkeur te maken omdat ik Sofie wel een goede mol zou vinden en Susan vind ik nog steeds moeilijk te zien als mol.

Maar als we het toch over die aflevering hebben. Als Sofie de mol is waarom krijgt Susan/JW en Freek dan de oranje partjes toebedeeld en Sofie/Tygo niet. (Je ziet in hun wagentje ook dat lijstje niet hangen toch?
Want Art helpt of JW of Susan aan een oranje partje wat onder de tas verstopt lag. (Denk dat Susan dat heeft gekregen)

Of heeft Sofie als mol hierin zo'n groot risico genomen dat ze denkt dat kandidaten altijd voor een vrijstelling gaan in plaats voor het geld.
Dan kan ik wel de opmerking van JP begrijpen als hij zegt dat hij trots is op zijn mol dit jaar

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #450 Gepost op: 18-03-2014, 15:59:18 »
Dat plaatje staat hier wel :P
The British are not impressed.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #451 Gepost op: 18-03-2014, 16:18:15 »
Hemeltjelief, waarom staat dit plaatje nog niet hier?  :o

Als Sofie deze stelling doorneemt is het woord MOL heel groot te lezen (door hoe ze het flesje houdt). Dit is ruimschoots in beeld. Mysterie nummer 2.
Tja... wel mooi gevonden, maar of het een hint is....

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #452 Gepost op: 18-03-2014, 23:12:47 »
Ik had Sofie in het begin al snel afgeschreven, omdat haar naam verkeerd gespeld stond op de facebookpagina van Wie is de Mol. Ik kon me niet voorstellen dat ze de naam van de mol verkeerd zouden schrijven, maar die theorie gaat nu niet echt meer op. Met nog twee dagen te gaan, begin ik toch weer te twijfelen aan Sofie.

Het spotten van Jan-Willem blijft echter tegen haar spreken (ook al leverde het geen geld op). En het extra beelden filmpje van aflevering 2 spreekt heel erg tegen haar, waarin ze beweert een joker te hebben gevonden op de markt, terwijl jokers per twee kwamen. Als mol zou je die fout niet maken, ten overstaande van de groep.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #453 Gepost op: 18-03-2014, 23:31:50 »
Ik had Sofie in het begin al snel afgeschreven, omdat haar naam verkeerd gespeld stond op de facebookpagina van Wie is de Mol. Ik kon me niet voorstellen dat ze de naam van de mol verkeerd zouden schrijven, maar die theorie gaat nu niet echt meer op. Met nog twee dagen te gaan, begin ik toch weer te twijfelen aan Sofie.

Het spotten van Jan-Willem blijft echter tegen haar spreken (ook al leverde het geen geld op). En het extra beelden filmpje van aflevering 2 spreekt heel erg tegen haar, waarin ze beweert een joker te hebben gevonden op de markt, terwijl jokers per twee kwamen. Als mol zou je die fout niet maken, ten overstaande van de groep.

Waarom niet een mol moet wel een gokje kunnen wagen  beetje type kees. Ik vind zelf als Suzan de mol is dat de makers haar veel hebben geholpen. kees nam nog een voortrouw. Suzan blijft maar op een achtergrond bij de opdrachten en dat is erg jammer.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #454 Gepost op: 18-03-2014, 23:33:20 »
Tja, maar als ik dan in de extra beelden van aflevering 9 zie dat ze nog steeds niet weten wie de zwarte vrijstelling heeft gepakt / ingezet en dat ze dat met een stalen gezicht over mee praat dan slaat mijn balans snel richting Sofie door

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #455 Gepost op: 18-03-2014, 23:51:04 »
Waarom niet een mol moet wel een gokje kunnen wagen  beetje type kees. Ik vind zelf als Suzan de mol is dat de makers haar veel hebben geholpen. kees nam nog een voortrouw. Suzan blijft maar op een achtergrond bij de opdrachten en dat is erg jammer.
Eerst maar even aflevering 10 afwachten lijkt me.
We weten NIET wat de Mol (wie het ook is) allemaal heeft uitgespookt ;)

Omnia vincit amor

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #456 Gepost op: 19-03-2014, 01:29:38 »
Tja, maar als ik dan in de extra beelden van aflevering 9 zie dat ze nog steeds niet weten wie de zwarte vrijstelling heeft gepakt / ingezet en dat ze dat met een stalen gezicht over mee praat dan slaat mijn balans snel richting Sofie door

Waarom zou je daar als mol over liegen? Ze had dan beter heel kandidaats kunnen roepen: "Ja ik was onzeker over mn test dus wat was ik blij toeb ik die zwarte vrijstelling vond!" Iets wat Susan wel meteen deed: haar groene vrijstelling kenbaar maken om zo zieltjes te winnen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #457 Gepost op: 19-03-2014, 08:24:57 »
Gaat me niet zozeer dat ze dat nooit kenbaar heeft gemaakt maar de manier waarop ze haar gezicht in de plooi kan houden als daarover gepraat wordt. Ze zegt met een stalen gezicht dat ze dat in aflevering 10 dan wel te zien krijgen.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #458 Gepost op: 19-03-2014, 12:59:53 »
Ik hoop echt dat Sophie de mol is, dat zou betekenen dat ik vanaf afl.1 goed zit.
Ben er ook haast 100% zeker van dat ze het is. Altijd maar matig tot slecht meegedaan aan opdrachten.  Ook geen geld binnengebracht.

Dat JW eruit lag door vol op haar te stemmen zegt niks,  hij had er toch juist als eerste uit moeten liggen,  omdat ie constant op de verkeerde mensen zat, waarom heeft ie dan zolang volgehouden? 
Hij had toen op het laatst de test gewoon het slechts gemaakt.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #459 Gepost op: 19-03-2014, 13:27:10 »
Ik vind het juist meer zeggen als je als 6e afvalt, dan wanneer je als 3e afvalt.