Auteur Topic: Spoilertopic  (gelezen 137294 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #180 Gepost op: 28-01-2014, 15:39:59 »
Mee eens. Maar ik heb van aflevering 1 t/m 3 ook geen briefjes van 250 in het spel gezien. Dit was de eerste keer dat ik het voorbij zag komen.

Die waren wel te verdienen, juist bij die seinopdracht. :)
Alleen omdat er niks verdiend werd nam Art ze weer mee.

Zat dan ook nog in het kistje met de code die opgeteld 14 oplevert.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #181 Gepost op: 30-01-2014, 10:16:14 »
https://www.buzzcapture.com/blog/welke-widm-deelnemer-reageerde-s-nachts-via-twitter/

Waarom Sofie de finale niet gaat halen...

Het zou kunnen, maar misschien kon ze gewoon niet slapen 's nachts  ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #182 Gepost op: 30-01-2014, 10:29:34 »
Waarom Sofie de finale niet gaat halen...
Oef daar gaat m'n pool :\'( :-\\ Die heb ik steeds staan als de Verliezer ::zwaaisip::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #183 Gepost op: 30-01-2014, 10:40:07 »
Heb ik net een paar keer gepost, dat ik verwacht dat ze de finale gaat halen, al dan wel als winnaar/verliezer, niet als mol. Of de mol moest deze keer de rol van nepmol spelen  ::rofl::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Spoilertopic
« Reactie #184 Gepost op: 30-01-2014, 10:40:49 »
Waarom Sofie de finale niet gaat halen...

Dat zou mij toch verbazen. Vanwege de enveloppen die we zien in aflevering 1 denk ik dat zij wel de finale haalt. Maar ook vanwege de manier waarop Sofie al vanaf aflevering 1 d.m.v. montagetrucs als verdacht wordt neergezet.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Edit:
Spoiler toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2014, 11:21:26 door Avogadro »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoilertopic
« Reactie #185 Gepost op: 30-01-2014, 10:41:16 »
Oef daar gaat m'n pool :\'( :-\\ Die heb ik steeds staan als de Verliezer ::zwaaisip::

Doe maar niet, zonder Sofippe  ;D is mijn pool ook reddeloos verloren (eveneens mijn verliezend finalist)  :-\\
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #186 Gepost op: 30-01-2014, 10:46:16 »
Vanwege de enveloppen die we zien in aflevering 1
Elders hier op het forum staat wel uitgelegd dat het wel degelijk met die enveloppen kan dat ze er dan vanavond al uitvliegt.

Ik heb haar ook als verliezend finalist maar zie qua montage wel een kleine aanleiding voor haar vertrek: het feit dat zij door iedereen verdacht wordt en door Tygo zelfs superverdacht. De normale gang van zaken is dan dat eerst de superverdachte vertrekt en daarna diegene die haar verdacht (ofwel in molpraat 'een Taniaatje doen') ::rits::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #187 Gepost op: 30-01-2014, 10:51:32 »
Mijn gedachte was finale of vlak ervoor eruit.
Nu vind ik het niet erg als ze eerder vertrekt eerlijk gezegd maar ik heb wel veel liever haar dan JW.  :-\\

Dus als het betekent dat we dan nog langer aan JW vastzitten, liever niet..  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #188 Gepost op: 30-01-2014, 11:05:07 »
veel liever haar dan JW
Ja zou mooi zijn he als hij rood krijgt ::oordoppen::

Tja Sofie... ik heb ook het gevoel dat er nog het een en ander moet gebeuren wil zij exit zijn want ze zit nu steevast op Susan (en Aaf) als mol, dat is net als Tygo behoorlijk specifiek en schaadt de verhaallijn. Ik denk dus eerder nog dat haar exit voor volgende week gepland staat ::nieuwsgierig::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #189 Gepost op: 30-01-2014, 11:38:40 »
Ik denk:

Aflevering 5: Aaf/Jennifer/JW
Aflevering 6: Aaf/Jennifer/JW
Aflevering 7: Sofie
Aflevering 8: Tygo
Aflevering 9: finale met Freek/Susan en degene die overblijft van Aaf/Jennifer/JW  ;D

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #190 Gepost op: 30-01-2014, 11:42:37 »
Tja, ze brengen het allemaal lekker stellig en proberen cool te doen met één of andere tool, maar tot nu vind ik dat Buzzcapture niet veel meer doet dan wij hier: speculeren.

Volgens mij zitten ze met hun conclusies over het vertrek van Aaf ook helemaal mis. Aaf zou uiterlijk vanavond afvallen, zeiden ze, en dat kan alsnog wel gebeuren, maar dat valt dan m.i. niet te af te leiden uit de 'te actuele column' die ze gepubliceerd heeft in de opnameperiode.

Simpele redenering op basis van de volgende gegevens:
- tijdens de opnamen in de verlaten TV-studio (afl. 2) regende het (of had het net behoorlijk geregend)
- in de komende aflevering (afl. 5) regent het ook flink in Hongkong
- volgens de historische weergegevens regende het in Hongkong op 22, 25 en 26 mei 2013
- de beruchte column van Aaf werd gepubliceerd op 25 mei

De opnames van aflevering 2 zijn dus waarschijnlijk van 22 mei en die van het begin van de komende aflevering van 25 of 26 mei. Kortom, mijn conclusie is dat Aafs column sowieso werd gepubliceerd terwijl ze nog in het spel zat. Blijkbaar tussendoor toch tijd voor gehad.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #191 Gepost op: 30-01-2014, 11:49:52 »
@hoelahoep: Ik kies uit die drie inderdaad JW als finalist. Daarom verwacht ik komende ronde eigenlijk dat Aaf afvalt (tweede keus is Jennifer), daarna Jennifer (tweede keus dan is Aaf (als ze nog niet afgevallen is)/Sofie), vervolgens Sofie (tweede keus is Aaf/Jennifer voor als een van die niet af gevallen is) en dan net voor de finale inderdaad Tygo.

Weten we meteen de reden waarom vele JW hier verdacht vinden, maar in het spel helemaal niemand. Ze willen natuurlijk geen onverdachte persoon in de finale en moet wat cameratrucjes zetten ze hem voor de kijkers toch in de schijnwerpers, waardoor vele hem toch gaan verdenken. Tenzij ze de verdenkingen op JW dusdanig gecensureerd hebben, dat je er helemaal niets van merkt, maar denk niet dat de meeste kijkers dat zullen waarderen. Natuurlijk wordt er wel iets gecensureerd, maar alles gaat mij veel te ver...

@Jayne: Ik moet zeggen dat het verhaal van Aaf het meest ver gezocht is en dat ik daar dus de minste waarde aan hecht. De andere drie vind ik persoonlijk sterk gevonden...

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #192 Gepost op: 30-01-2014, 11:52:41 »
De opnames van aflevering 2 zijn dus waarschijnlijk van 22 mei en die van het begin van de komende aflevering van 25 of 26 mei. Kortom, mijn conclusie is dat Aafs column sowieso werd gepubliceerd terwijl ze nog in het spel zat. Blijkbaar tussendoor toch tijd voor gehad.

Die kans is vrij groot. In de uitzendingen zie je dat de opdracht in de verlaten tv-studio op dag 4 is en in aflevering 4 staat dag 8 onder in beeld voordat de enveloppenopdracht begint. 26 mei dus.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2014, 14:20:01 door Siets95 »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #193 Gepost op: 30-01-2014, 12:21:33 »
Aaf heeft in een artikel (voor WIDM begon in de Vara-gids) haar voorbereiding beschreven. Daar schreef ze dat ze een aantal columns vooruit had geschreven zodat haar afwezigheid niet zou opvallen. Ze zou de columns vanaf een laptop ter plaatse versturen en waar nodig nog wat kleine aanpassingen doen.

Als de spoiler louter op basis van de column is geconcludeerd heeft Aaf zich ingedekt.
Ja, dat is ook zo, maar de column van 25 mei ging blijkbaar (helemaal) over dingen die pas gebeurd waren na aanvang van de opnamen. Bovendien heeft ze het ook over bepaalde tweets, waardoor Buzzcapture concludeert dat ze genoeg tijd moet hebben gehad om langdurig online te zijn, naast de tijd die het überhaupt kost om de column te schrijven. Maar goed, die conclusies blijken allemaal onzin, want Aaf zat dus nog wel degelijk in het spel toen die column gepubliceerd werd en heeft dus kennelijk wel tijd  gehad om al die dingen te doen.

Offline belg

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #194 Gepost op: 30-01-2014, 12:41:29 »
Over de spoiler van Sofie, ik kan mij herinneren dat ze ergens had gezegd dat ze bij het contact maken met de 'buitenwereld' steeds nadacht of dat op dat moment wel logisch was omdat ze zogezegd in New York zat. Lijkt me dan vreemd dat ze zich dan toch zou verraden hebben.

Bovendien is het toch niet uitgesloten dat een opdracht zich in de zeer vroege ochtend afspeelt.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Spoilertopic
« Reactie #195 Gepost op: 30-01-2014, 12:54:56 »
Eerder beweerden ze bij BuzzCapture nog dat Sofie weleens ver zou kunnen komen (mol?) omdat haar tweets in de opname periode gepland waren.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #196 Gepost op: 30-01-2014, 12:58:26 »
Misschien ligt het aan mij of mijn onregelmatige ritme, maar ik vind die over Sofie ook niet zo heel sterk. Ik vind het ook weer niet zo uitzonderlijk dat je 's nachts/heel vroeg 's ochtends een keer reageert op een bericht. Misschien kon ze niet slapen of moest ze er vroeg uit voor een opdracht (zoals iemand hierboven ook al zei)?

Hoe dan ook, degenen die hier veel waarde aan hechten moeten Sofie dan misschien maar invullen als afvaller voor vanavond, is mijn conclusie. Want als de laatste opdrachten in Hongkong op 25 of 26 mei zijn geweest, kan de eerste opdracht in de Filipijnen m.i. niet eerder hebben plaatsgevonden dan op de 27ste. Ik denk namelijk dat er op zo'n reisdag (ik gok de 26ste) niet veel tijd is om een (uitgebreide) opdracht te doen, tenzij die zich in het vliegtuig, op het vliegveld of 's avonds laat afspeelt (ze komen op de Filipijnen aan als het nog licht is, dus ze zijn niet heel laat uit Hongkong vertrokken). De executie vindt dan 's middags of 's avonds op de 27ste plaats, waarop de afvaller de 28ste terug naar Nederland kan reizen. Op tijd voor de tweet dus. Degene die in een aflevering later afvalt, is toch al snel pas 2 dagen daarna in Nederland en dan dus niet meer op tijd voor de tweet. (Als er anderhalve dag tussen de vertrekkende kandidaten zit, dan kan het misschien, maar dan ook nét)

Tja, ik sluit niet uit dat ze gewoon een keer op een onchristelijk tijdstip getweet heeft. Het blijft allemaal speculatie.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #197 Gepost op: 30-01-2014, 13:08:32 »
Eerder beweerden ze bij BuzzCapture nog dat Sofie weleens ver zou kunnen komen (mol?) omdat haar tweets in de opname periode gepland waren.

Nouja, als ze er wel voor de finale uitvliegt ben je nog steeds ver gekomen natuurlijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #198 Gepost op: 30-01-2014, 13:22:51 »
tijd  gehad
Nogmaals; tijd ZAT en TE OVER in het vliegtuig toch? De crew moedigt zelfs aan dan te socialmediaen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #199 Gepost op: 30-01-2014, 13:28:46 »
Wij weten dat de finalisten op 5 juni ( ik denk  om 14 uur) in Nederland aankwamen.
Dat betekent dat ze om 9.00 uur Hongkong tijd zijn vertrokken. De finale opnamen moeten dan ongeveer 3 of 4 juni hebben plaatsgevonden.
Op basis van deze informatie denk ik dat je redelijkerwijs van het volgende tijdschema kunt uitgaan:
27 mei: executie afl. 5 -> nog 6 kandidaten over
29 mei: executie afl. 6 -> nog 5 kandidaten over
31 mei: executie afl. 7 -> nog 4 kandidaten over
2 juni: executie afl. 8 -> drie finalisten over
4 juni: afl. 9 finale winnaar/verliezer/mol

Nogmaals; tijd ZAT en TE OVER in het vliegtuig toch? De crew moedigt zelfs aan dan te socialmediaen.
Dat klopt, maar ik denk dat de column van Aaf daarvoor al was geschreven, aangezien ik vermoed dat ze pas op z'n vroegst op 26 mei naar de Filipijnen zijn vertrokken en toen was die column al gepubliceerd.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2014, 13:30:49 door Jayne »