Auteur Topic: Aflevering 15: De Finale eilandraad  (gelezen 52730 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #20 Gepost op: 25-12-2013, 11:57:28 »
Want zelfs binnen het 'powerplayers'complot was dat voor MC en Daisy lang onduidelijk volgens mij

Dat jullie een 'final two' deal hadden was niet echt duidelijk - het 'met hillo weet je nooit'-verhaal was geloofwaardig omdat het gewoon zo is :P - maar dat hoefde ook niet want ik maakte me geen illusies: als we met vieren tegenover elkaar stonden, werd het sowieso Nieky/hillo vs Daisy/MC.

Daarom ook mijn eerste vraag. Ik heb er gedurende het spel altijd op gehamerd of proberen duidelijk te maken dat ik met vier naar het einde wilde. Nu kom ik uit op de eilandraad dat Daisy weggestemd werd. Net als bij Lukie liet Nieky zich door hillo 'overhalen' om op Daisy te stemmen. Achteraf volgde het verhaal dat Nieky vreesde voor zijn positie want als Robbie eruit was en hij werd getarget, hoe safe was hij dan? Terwijl hij natuurlijk niet getarget zou worden door hillo (dat verhaal is compleet logisch hoor, begrijp me niet verkeerd).
Op dit punt begon het wel verdacht te worden dat Nieky voor de tweede keer 'naar hillo geluisterd had' en werd duidelijker dat jullie sterker aaneen hingen.
Nu de vraag: werd Daisy toen weggestemd, niet alleen om de reden die je aangeeft namelijk dat Daisy dan sterk zou staan met LdH en mij, maar ook omdat jullie Nieky en hillo en vooral dan hillo zou vrezen dat ie het haasje zou zijn indien we in de laatste ronde met vier op elkaar zouden moeten gaan stemmen?
2024: wie is de Mol?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #21 Gepost op: 25-12-2013, 11:57:44 »
(+roddel en achterklap) mag je gewoon in dit topic zetten hoor ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #22 Gepost op: 25-12-2013, 12:20:07 »
Eventjes snel nog tussendoor, ik was in mijn pleidooi iets vergeten: Er zijn dit jaar twee grote spellen geweest waar spelletjes gespeeld moesten worden, er gestemd moest worden en er, indien nodig, gebackstabbed moest worden. Ik heb het naast Survivor natuurlijk over Zap!. En twee keer is er geprobeerd om mij weg te spelen, en beide keren is het niet gelukt. Ik heb nu twee keer de finale gehaald in één jaar. Ik ben de enige die dat kan zeggen. ::jaja::

Robbie, jij krijgt morgen volledig antwoord op je vraag.  ::jaja:: Al kan je bovenstaand argument misschien vast meenemen.

Fijne eerste kerstdag iedereen. ::zwaai::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #23 Gepost op: 25-12-2013, 12:23:18 »
@Molbelg  ::bravo::

@MC : Ten eerste lijkt het nu of ik een slaafje was van hillo. Dat was ik niet :p. In de lukiestemming kwam het idee namelijk van ons beiden ( ik zou moeten opzoeken wie nou het eerste echt lukies naam noemde maar we werden het toch snel eens). De Daisystemming was wel hillo's idee ja.

Om op je vraag te antwoorden :

Ik vond het echt erg lastig en zou aanvankelijk denk ik ook niet meegegaan zijn. Tot Daisy pmde dat ze hillo eruit wilde. En zelfs daarna nog dagen twijfel.

Wat je zegt heeft met elkaar te maken volgens mij. Ik was bang dat ze sterk stond met jou en LdH en daarom in ieder geval de mogelijkheid had ons eruit te wippen. Ik wist ook wel dat hillo eerst t haasje zou zijn en dan pas ik. Maar als hillo dan immuniteit had gewonnen was ik bang dat ik dan t target zou zijn. Dus ja ik was daar wel bang voor en wilde die actie een stap voorzijn.

Daarnaast had hillo al gestemd en zou ik hem verraden als ik op Robbie zou stemmen. En we waren wel final-2 deal he.

En we hoopten eigenlijk Robbie er na Daisy eruit te kubnen stemmen ( Dit helpt vast niet bij het winnen van zijn stem maar ik zou eerlijk zijn :p ). Ik wist dat we met MC en LDH samen het duo Pjotr Robbie konden opbrekem. Maar dat als ik toen Robbie zou stemmen dit andersom nooit zou lukken want dan had Daisy alle macht. Nu had ik fiw nog aardig moet ik zeggen ;)
You'll never walk alone

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #24 Gepost op: 25-12-2013, 12:23:48 »
Mijn eerste vraag is voor Nieky en hillo bedoeld.

Nog enkele individuele vragen:

1) Nieky, was er al een 'final two deal' tussen jou en hillo voordat ons complot van start ging?
2) hillo, je zegt dat ik 100x loyaler was dan je gedacht had. Wat ik me soms afvroeg: hoe groot was jouw vertrouwen in mij?
3) Daisy, het zal niemand verbazen dat je Nieky meer vertrouwde dan hillo. Dat gaf je ook aan. Tevens zou je het een verschrikkelijk moeilijke keuze hebben gevonden als je moest kiezen tussen Nieky en mij. Daarom nu de vraag zonder de recente informatie van Nieky en hillo over hun 'final two deal': wie had je gekozen?
2024: wie is de Mol?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #25 Gepost op: 25-12-2013, 12:26:21 »
Ik heb nu twee keer de finale gehaald in één jaar. Ik ben de enige die dat kan zeggen. ::jaja::

Ik heb ook de finale van Het geheim van Gizeh gespeeld dus dat is niet helemaal waar ::)

Maar wel knap hoor Daisy :-*

@MC ik ga nu echt kerst vieren. Zoek het daarna voor je op zodat im in ieder geval zeker ben. Maar hillo en ik hadden na de vorige survivor al een keer zoiets van: We moeten toch ooit wel elkaar kunnen vertrouwen en succesvol kunen samenwerken.
You'll never walk alone

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #26 Gepost op: 25-12-2013, 12:39:10 »
Vraag aan Nieky: ik lees nu van hillo dat hij met zijn initiële final two deal in de finale zit. Met jou dus.

Jullie hadden dus al lang voor Project Begraaf De Strijdbijl een deal met elkaar? En betekent dat dat je pm's waarin je telkens zei dat ja bang was dat hillo toch nog iets ging doen om jou weg te stemmen, allemaal nep en gelogen waren?

En ook: aan hillo en Nieky allebei: ik heb met een aantal pm's geprobeerd jullie samen te krijgen en samen te laten werken en moest daar flink mijn best voor doen om beiden te overtuigen. Maar nu lees ik dus dat jullie al een final two deal hadden. Als heel mijn overtuigpm's dus niet nodig waren, waarom is er dan nog wel geacteerd van "oeh ja ik weet ni hoor" ?

(ik ben overigens niet kwaad ofzo, ik probeer gewoon de rol van angry jury member te spelen :) het blijft een spel after all. Maar ik ben niet goed in zo'n speeches en verwoordingen, wat dat betreft had het spectaculairder geweest als jullie drie in de jury zaten  :P )

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #27 Gepost op: 25-12-2013, 12:49:16 »
@MC ik ga nu echt kerst vieren. Zoek het daarna voor je op zodat im in ieder geval zeker ben. Maar hillo en ik hadden na de vorige survivor al een keer zoiets van: We moeten toch ooit wel elkaar kunnen vertrouwen en succesvol kunen samenwerken.

Tuurlijk joh, doe lekker, iedereen heeft het druk, achteraf nog tijd voor ;)
2024: wie is de Mol?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #28 Gepost op: 25-12-2013, 13:26:16 »
Opening Statements

Allereerst wil ik even zeggen dat ook ik echt suuuperblij ben met het halen van de finale. Vorig jaar lukte het net niet in die finaleproef, maar dit jaar ben ik na een moeizame weg toch zover gekomen ::hyper:: Ik heb echt hard moeten knokken, zowel in proeven als op tactisch gebied, en ik zal hier proberen aan te geven waarom ik daarom de titel van Survivor 2013 het meest verdien ::jaja::

Pre-spel
Ik twijfelde even of ik me moest aanmelden, want in het zoveelste Hillo vs Nieky debacle had ik geen zin. Als ik mee zou doen wilde ik er een survivor van maken vol onverwachte wendingen, blindsides (mensen die weggestemd worden en dit niet zien aankomen) en nog één keer vlammen. Want ik merk dat ik steeds minder tijd heb voor forumspellen en ook dit keer was het vaak al lastig te combineren met werk/stage/relatie/vrienden etc. Ik ging er dan ook in met het idee dat dit wel eens mijn voorlopig laatste online spel kon zijn (al zou ik zomaar weer kunnen zwichten voor een survivor 2014 want man wat was het tof). Anyway, ik wilde dus alles uit de kast halen en dingen doen die niemand zou verwachten. Die strategie zou me zomaar eens naar de finale kunnen brengen! Stap 1 was dan ook een onverwachte final 2 partner uitzoeken. Daar kwam Niek om de hoek kijken. Niet alleen omdat dat onverwacht zou zijn, maar ook omdat ik dan altijd een bedreiging naast me had staan waar ik me eventueel achter kon verschuilen. Dus nog voordat ik me aangemeld had, had ik al afgesproken met hem te willen samenspelen. And so it began...

Let the games begin and may the odds be ever in our favor
Vlak voor de eerste opdracht was de alliantie tussen Daisy, MC, Nieky en mijzelf gevormd: later 'de Powerplayers'. Een fantastisch arrogante naam, maar ik denk gezien onze status binnen de tactische forumspellen hier niet geheel onterecht. MC won ooit een survivor en wordt door velen gezien als meestertacticus, Daisy is al enkele keren zeer dichtbij geweest en gigantisch creatief, Nieky ook enkele keren finalist of bijna-finalist (BBUS) en daarnaast een ontzettende proeventijger en ikzelf ben nog nooit weggestemd in een dergelijk spel (won BBUS en werd nipt vierde door de proef van vorige survivor) en goed in het sociale aspect van het spel. Een prachtige alliantie dus om het spel mee te beginnen. De Powerplayers brachten enkele voordelen voor mij:

- we zouden in teamverband veel proeven kunnen winnen (Nieky, Daisy, ikzelf kan ook wel wat en MC ook als hij er de tijd voor neemt :P )
- er zouden altijd grote targets in het spel zitten die ik naar voren kon schuiven mocht het nodig zijn, zodat ikzelf gespaard zou blijven
- ik kon rustig de tijd nemen om andere relaties te creëren en me zo op het juiste moment tegen Daisy en MC keren (want ja, dat was van begin af aan het plan... MC: je hebt het een aantal keer gevraagd, maar ik was nooit van plan met jullie tot het einde te gaan. Ik sta immers liever tegen mensen die ik makkelijk kan verslaan, dan tegen 'Powerplayers'. Daarom baal ik ook heel eerlijk gezegd dat Daisy zo goed was in het Moeras :P )

Zo kwam ik lekker op gang, hadden we door onze teamverdeling (4 in oranje, 4 in paars) eigenlijk altijd wel de macht in de kampen en waren de odds behoorlijk in our favor. Ik zocht wat contact met Vieffan, want die achtte ik ook in staat de samensmelting te halen en een handige stem te zijn. En ik vormde een sterkere alliantie met Catshee (in de vorm van mijn partner in Oranje: Mila). Ik probeerde tevens de macht over Mila's stem te houden door steeds te benadrukken dat ik me heel onveilig voelde in Oranje omdat ik Daisy en Nieky niet vertrouwde en geen idee had wie Bob (MC) wel niet was. "We zouden dus elk moment weggestemd kunnen worden, maar ik bedenk wel wat waardoor het toch goedkomt hoor!" Gevolg: Mila stemde zelfs semi-maatje NextGP eruit en zo bleef ik op oranje veilig. (wat ik overigens wel lastig vond, en ik hoopte ook echt dat Next zijn schaduw nog had, maar helaas).

Ook met schaduw Mex ging alles prima, al was een grote kink in de kabel toch wel het moment dat ik niet naar Paars kon en noodgedwongen naar Oranje moest. Ik wist dat dat een enorm target zou brengen, dus het werd noodzaak dat Oranje nooit meer naar de eilandraad hoefde. Dus heb ik iedereen opgestookt zoveel mogelijk foto's bij de foto-opdracht te maken, wederom Mila gezegd dat het belangrijker was dat Oranje won dan Paars (waar Catshee zelf zat) en met succes hillo en Mex in de laatste 4 koppels gekregen binnen oranje, waardoor ook Daisy en MC geen move meer konden maken om zonder gevaar voor eigen behoud één van mijn accounts weg te spelen.

En zo bereikten we de samensmelting, mét de powerplayers.
Nieky grab a life vest!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #29 Gepost op: 25-12-2013, 13:44:22 »
Hallootjes  ::zwaai::

Na de pleidoois van Nieky en Daisy gelezen te hebben, alvast mijn mening over Daisy en haar pleidooi.

Aangezien ik net voor de samensmelting eruit lag, heb ik al die blindsides en spanningen en het backstabben moeten missen, wat ik heel jammer vind, wat dat is juist zo leuk aan het spel  :D
Dit zorgt er dus wel voor, dat mijn stem voor een supergroot deel afhangt van je pleidooi,
omdat dat de enige manier is waarbij ik kan zien hoe je het spel gespeeld hebt en of je het verdient.

Daisy, jou pleidooi vond ik niet goed, hoewel ik moet toegeven dat het ook erg moeilijk is, misschien wel onmogelijk, om een beter pleidooi te geven dan Hillo en Nieky.
Simpelweg, omdat nieky en hillo je outplayed hebben en dus weggestemd.

Maar ook voordat Nieky en Hillo je verraden hadden, lees ik heel vaak ik je pleidooi dingen als:
''nieky heeft me overtuigd om...'' of ''dankzij nieky en hillo zit ik nog in het spel''

Dus daardoor word het voor mij de kans heel klein dat ik jou mijn stem geef.
Als ik iets verkeerd zie dan hoor ik het graag van je
en zoniet, dan wens ik je veel succes met het verzamelen van andere stemmen  ::hug::

(Ook ik probeer een klein beetje het gemene jurylid te spelen, dus vat vooral niks persoonlijk op, want het is niets persoonlijks  ;))
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #30 Gepost op: 25-12-2013, 13:51:32 »
Let the games continue and may the odds be ever in MY favor
Eenmaal in de samensmelting wist ik dat ik vroeg of laat Daisy eruit wilde stemmen. Nou was de eerste ronde nog een beetje te vroeg, maar ik moest er wel voor zorgen dat de mensen die ik hoopte te hebben om die move te maken erin bleven. Dat waren Catshee, Nieky, Robbie en Pjotr. Mijn eerste target werd dan ook Lukie4. Samen met Niek besloot ik dat het heel erg belangrijk was dat het een bijna unanieme stemming moest worden, zodat de verhoudingen totaal onduidelijk bleven. Daarom heb ik binnen een nieuw gevormd complot van Robbie, Pjotr, Daisy, Nieky en ikzelf gepitcht om op Lukie te gaan. Catshee zei ik ook dat dat de algehele mening was en ik had eigenlijk verwacht dat Daisy het wel naar MC en Ldh zou doorspelen, maar dat gebeurde niet. Enfin, maakte ook weinig uit, want Lukie viel succesvol af. Daarna werd het lastig. Als ik nu Daisy weg zou stemmen, zouden MC en Ldh vermoedelijk zich tegen mij keren en als zij dan Pjobbie zouden benaderen, had ik niet meer de overhand. Dus kon ik beter eerst Pjotr afhankelijk maken van ons, door Robbie weg te spelen. Tevens zou ik zo weer wat meer vertrouwen van MC terugwinnen, die, zo hoorde ik van Niek, bang was dat ik een deal met Robbie had lopen (wat deels klopte, maar niet verder ging dan het vijftal met Daisy Pjotr en Nieky erbij). Robbie als target dus. Ik pitchte het wederom naar Catshee en toen begon waar ik bang voor was: Catshee speelde het door naar Robbie en vervolgens won Robbie nog immuniteit ook. Tijd dus voor grote DAMAGE CONTROL! Ik had tot op heden een vrij eerlijk spel kunnen spelen (zo probeer ik het altijd te doen: geen deals maken die je niet na kan komen, en buiten dat ik af en toe vond dat ik iets te hard riep dat ik heel ver wilde komen met de powerplayers (ach final 7 is ook best ver toch :P ) was dat heel goed gelukt met dealtjes totaan de samensmelting of voor enkele rondes). Nu moest ik die tactiek echter wel overboord gooien, wilde ik zelf overleven. En wat moet dat moet, dus ik begon te liegen. Dat ik niet wist wat ik moest doen omdat de ene helft Catshee wilde stemmen en de andere helft Robbie en ik eigenlijk allebei niet wou, maar toch aan mezelf moest denken. En het werkte, want Robbie geloofde volgens mij dat ik wel loyaal aan hem zou zijn. Dus zat er toen niks meer anders op dan Catshee weg te stemmen. Daisy had toen en munt en ik maakte wel nog even van de gelegenheid gebruik van de totale chaos die Catshee veroorzaakt had om te zeggen dat zij nu getarget werd door Catshee en Robbie (wat dus ook klopte, maar niet heel serieus was volgens mij). Gevolg: Daisy was haar munt weer net zo snel kwijt als ze 'm gekregen had ;D Wel jammer van Catshee, want ik was echt van plan ver te gaan met jou, maar het was een verkeerd getimede powershift van jouw kant die je de kop kostte. Ik moest je wel wegstemmen op dat moment.

En toen kwamen we op het punt dat Daisy wel weg moest. Ldh en MC waren loyaal aan haar en bij een final 6 hadden ze de helft van de stemmen. Dus ik nam contact op met Pjobbie, maar ik wilde dat wel op een sluwe manier doen, waarbij Robbie het idee zou hebben dat het zijn eigen plan was. Dus ik gaf aan dat Daisy wel behoorlijk de ring leader was van het hele complot en dat ik écht niet wist hoe we dat tegen konden gaan. Robbie hapte en vroeg mij of ik met Niek samen kon werken. Toen vertelde ik maar weer eens dat ik Niek echt niet vertrouwde en dat hij wel een poging mocht doen om een stemming tegen Daisy in gang te zetten. Zo gezegd, zo gedaan: Robbie bracht mij en Niek samen in Project begraaf de strijdbijl :P Niet wetende dat die al een paar maanden begraven lag. Toen was het alleen nog een kwestie van Niek overtuigen dat dit écht de beste optie was. Wat moeilijker dan gedacht was, want Niek was behoorlijk bang voor Pjobbie. Maar na veel overtuigingsPM's en wat morele chantage is het me uiteindelijk gelukt om Daisy weg te stemmen :P

Toen volgde de laatste moeilijkheid: Pjobbie opbreken. Het liefst door Robbie weg te stemmen, maar meneer won wederom immuniteit :P Ik vroeg Niek om het contact met MC en Ldh sharp te houden, want die mochten we niet verliezen door onze move van Daisy wegstemmen. Dat deed Niek heel goed, zelfs toen ik vroeg of hij dan niet mij kon targetten bij Ldh, want ook hij mocht zich geen vijfde wiel aan de wagen gaan voelen. Gelukkig ging ook deze stemming weer precies zoals gepland en stemden we Pjotr weg. Ldh was onder de aanname dat Niek bereid was mij weg te stemmen de keer daarop en waande zich veilig genoeg (denk ik) om geen eventuele wanhoopspoging te doen. De laatste stemronde was Ldh dan ook behoorlijk kansloos, al vreesde ik nog even dat MC/Ldh/Robbie op Niek zou gaan, maar daarvoor hadden ze al die tijd veel te ver van elkaar afgestaan.

En zo volgde de halve finale die ik gisteren dus gewonnen heb!
Nieky grab a life vest!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #31 Gepost op: 25-12-2013, 14:05:46 »
Volgens mij hebben Hillo en Nieky wel ongeveer hetzelfde gespeeld.

Dus mijn vraagje aan Hillo en Nieky:

Waarom verdien jij mijn stem ipv de ander?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #32 Gepost op: 25-12-2013, 14:06:45 »
Dit was mijn weg naar de finale. Maar hier nog een aantal redenen waarom ik het verdien te winnen, want naast tactisch heb ik ook op proevengebied niet ondergedaan voor een Daisy of een Niek.

Tactisch was ik de meesten, zoniet iedereen, de baas
Ja, heel arrogant, maar ik vind dat het waar is. ;D Ik ben samen met Niek de enige die altijd gestemd hebben op degene die uiteindelijk afviel. Dat was overigens nog een reden om Pjotr weg te stemmen, want ik vreesde een beetje dat Robbie dit spel wel eens zou kunnen winnen omdat zijn spel totaal anders was dan dat van mij en Niek. Daarom kon ik zo een kleine voorsprong op Robbie nemen, die totaan het vertrek van Pjotr ook steeds gestemd had op de afvaller.

Ik heb mijn plan om me op het juiste moment tegen de juiste mensen te keren perfect uitgevoerd. Ik kon de controle behouden door m'n sociale spel, kon mensen bespelen als het echt nodig was en bovendien kon ik ook nog eens loyaal blijven aan de enige die ik echt mijn woord gegeven heb: my buddy Niek.

Ik heb met sommigen geen contact gehad, omdat het niet nodig was. Ik zag ergens dat Lukie zei dat ik elk contact weigerde.. Dat is niet helemaal waar, maar ik was niet van plan het te initieren want dat maakte het alleen maar lastiger om je op een gegeven moment weg te stemmen. Ik heb veel mensen aan het lijntje gehouden en geprobeerd vertrouwen in mij bij ze te bewaren en volgens mij is dat aardig gelukt. Ik heb de samenwerking tussen mij en Niek vrijwel het hele spel lang verborgen kunnen houden (en hard moeten lachen om bijvoorbeeld Robbie die bijna boos werd af en toe dat we elkaar nu maar eens moesten vertrouwen :P).

En zelfs Niek was ik tactisch gezien de baas naar mijn mening. We hebben vrijwel hetzelfde spel gespeeld, al deed ik het meer achter de schermen en hij meer voor + dat ik handig gebruik wist te maken van zijn connecties (en hij van de mijne). Maar het erschil tussen mij en Niek ligt 'm toch in de durf tactisch te spelen. Als we Daisy niet op het juiste moment hadden weggestemd, hadden we hier niet gestaan. Dat was toch wel mijn plan en heb ik Niek echt hard van moeten overtuigen. Dat het een spel blijft en als we niet op dat moment zouden ingrijpen, we niet de finale 2 zouden worden.

Opdrachttechnisch gezien deed ik zeker niet onder voor Daisy en Niek
- Samen met de powerplayers hebben we de opdrachten voor de samensmelting echt gedomineerd. We verloren en proef in oranje als we niet wilden dat Paars naar de eilandraad moest en vice versa, maar eigenlijk waren we elke ronde wel in control daardoor.

- Ik heb de cupidomunt met overtuiging gewonnen (en 'm nooit hoeven inzetten)

- Ik heb een wisselproef gewonnen

- Na de samensmelting heb ik twee keer immuniteit gewonnen op momenten dat dat nodig was (de eerste toen Daisy weggestemd werd en ik hoorde dat ze zich tegen mij wilde keren, de tweede toen ik bang was dat Ldh 'm zou winnen en MC met Ldh en eventueel Robbie tegen mij konden gaan).

- Ik heb me gisteravond 7 uur nonstop ingezet om hier te mogen staan.

Slot

Ik hoop dat jullie mijn spel kunnen waarderen en er een stem voor overhebben. Vraag verder gerust alles wat niet duidelijk is en schroom niet hard te zijn. Ik heb immers ook hard gespeeld en doe dat nu nog steeds.

Verder allemaal heel erg bedankt voor een prachtig spel, waar ik echt heel veel van genoten heb!
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #33 Gepost op: 25-12-2013, 14:09:07 »
Antwoord op de vragen komt vanavond! Ik moet nu kerst vieren ;D
Nieky grab a life vest!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #34 Gepost op: 25-12-2013, 14:09:55 »
Antwoord op de vragen komt vanavond! Ik moet nu kerst vieren ;D

Vrolijk kerstfeest ::ok::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #35 Gepost op: 25-12-2013, 14:27:51 »
daarnaast mogen de afvallers jullie alles vragen en mogen jullie jezelf verdedigen. Dit kan je de winst geven of kosten.
Mag ik ook iets vragen aan de finalisten? :-\\
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #36 Gepost op: 25-12-2013, 14:28:43 »
Mag ik ook iets vragen aan de finalisten? :-\\

Je mag stemmen, dus je mag ook vragen stellen  :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #37 Gepost op: 25-12-2013, 14:34:16 »
Mag ik ook iets vragen aan de finalisten? :-\\

Jep, jij moet ook stemmen ;)
2024: wie is de Mol?

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #38 Gepost op: 25-12-2013, 14:50:57 »
Oke, aangezien ik geen afvaller ben. ;)

Maar goed:
@Nieky: als ik jullie verhalen zo lees, heeft hillo regelmatig het initiatief genomen in jullie samenwerking. Op welke momenten heb jij eigenlijk het initiatief genomen in de samenwerking met hillo m.u.v. de Lukie-stemming waarover je het hierboven hebt? En heb je het jezelf hiermee ook niet een beetje makkelijk gemaakt?
@hillo: waarom zou ik als kijker op je moeten stemmen terwijl je je voornamelijk achter de schermen hebt geprofileerd? Dat is voor een kijker toch totaal niet interessant? En heb je het jezelf ook niet een beetje makkelijk gemaakt door Nieky het meeste werk voor de schermen op te laten knappen?
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #39 Gepost op: 25-12-2013, 14:52:17 »
(want ja, dat was van begin af aan het plan... MC: je hebt het een aantal keer gevraagd, maar ik was nooit van plan met jullie tot het einde te gaan. Ik sta immers liever tegen mensen die ik makkelijk kan verslaan, dan tegen 'Powerplayers'. Daarom baal ik ook heel eerlijk gezegd dat Daisy zo goed was in het Moeras :P )

Daisy was ook heel goed in het Moeras ;)

Wat ik graag anders had gezien was het wegstemmen van Lukie en Daisy. Hoewel ik graag met vier naar het einde wilde, hield ik er wel altijd rekening mee dat je een move kon maken want 100% vertrouwde ik je natuurlijk niet ;) Daarom wilde ik graag zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen weg die aan jou kant zouden kunnen staan. Als dat gebeurde, zou je je uiteraard moeilijker tegen de Powerplayers kunnen keren omdat je dan verder alleen zou staan. Bovendien dacht ik dat de band tussen jou en Pjobbie veel sterker was en daarom wilde ik hen ook al vroeg opbreken. De rol van Catshee was me wel onduidelijk omdat ik er geen contact mee had en niet goed wist waar Catshee precies stond.

Het plan was altijd om met de Powerplayers tot het eind te gaan, hoewel ...

- Na de samensmelting heb ik twee keer immuniteit gewonnen op momenten dat dat nodig was (de eerste toen Daisy weggestemd werd en ik hoorde dat ze zich tegen mij wilde keren, de tweede toen ik bang was dat Ldh 'm zou winnen en MC met Ldh en eventueel Robbie tegen mij konden gaan).

Het was vooraf nooit het plan en ik verzin het niet omdat je gezegd heb dat je nooit met ons tot het einde wilde gaan (want een pb kan bewijzen wat ik nu ga typen) maar toen ik vernam dat ik een extra stem verdiend had voor de laatste eilandraad, had je er alle baat bij dat je immuniteit won want ik wilde mijn twee stemmen vol op jou zetten. Als LdH en Robbie dat toen deden, had het nog anders kunnen uitdraaien ;) (en ja, we stonden toen verder van elkaar af al werd het contact met LdH groter toen Daisy eruitgestemd was)
2024: wie is de Mol?