Auteur Topic: Aflevering 15: De Finale eilandraad  (gelezen 52820 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #60 Gepost op: 26-12-2013, 10:24:15 »
Dat is een goede vraag. Ik ben nl. vrijdag vanaf een uurtje of 3 weg en ik heb vrijdagavond geen tijd om vragen te beantwoorden.

Ik ben net weer thuis, ik zal me over een uurtje eens op de eerste vraag storten.  ::jaja::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #61 Gepost op: 26-12-2013, 11:02:24 »
Noortje had ook goede momenten ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #62 Gepost op: 26-12-2013, 12:22:40 »
Is nog geen deadline ::ohno::. Ik dacht eerst deze eilandraad tot vrijdag/zaterdag en daarna een deadline stellen voor het stemmen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #63 Gepost op: 26-12-2013, 12:51:20 »
Zo daar gaan we.

Ik heb ook de finale van Het geheim van Gizeh gespeeld dus dat is niet helemaal waar ::)

Maar wel knap hoor Daisy :-*

O ja daarin heb je gelijk. Ja heb dat spel relatief zijdelings gevolgd (behalven dat eieren spel). Al heb je het daar wel een stuk makkelijker gehad (eerste deel van het spel dan) omdat je na 1 spel in de 2e fase zat, terwijl ik in Zap! zonder enige vorm van samenwerking de Farm gehaald heb (daarna werd het een heel anders pel). Maar ook goed gedaan hoor Nieky. :-*

Ik heb nog geen tijd gehad om te lezen, maar wil alvast een vraag stellen. Aan Daisy:

Misschien is het principe, maar om een of andere reden heb ik altijd in mijn hoofd hangen dat een afvaller niet kan winnen. Die afvaller is namelijk al gefaald in het originele doel van het spel: namelijk niet weggestemd worden.

Desalniettemin sta ik toch nog open om op jou te stemmen, ookal waren wij op een bepaald moment vijanden toen het echt tussen jou en mij ging. Als jij me toch een overtuigende uitleg kan geven waarom iemand die eigenlijk al weggestemd was, toch nog mag winnen, heb je misschien mijn stem wel.

Hallootjes  ::zwaai::

Na de pleidoois van Nieky en Daisy gelezen te hebben, alvast mijn mening over Daisy en haar pleidooi.

Aangezien ik net voor de samensmelting eruit lag, heb ik al die blindsides en spanningen en het backstabben moeten missen, wat ik heel jammer vind, wat dat is juist zo leuk aan het spel  :D
Dit zorgt er dus wel voor, dat mijn stem voor een supergroot deel afhangt van je pleidooi,
omdat dat de enige manier is waarbij ik kan zien hoe je het spel gespeeld hebt en of je het verdient.

Daisy, jou pleidooi vond ik niet goed, hoewel ik moet toegeven dat het ook erg moeilijk is, misschien wel onmogelijk, om een beter pleidooi te geven dan Hillo en Nieky.
Simpelweg, omdat nieky en hillo je outplayed hebben en dus weggestemd.

Maar ook voordat Nieky en Hillo je verraden hadden, lees ik heel vaak ik je pleidooi dingen als:
''nieky heeft me overtuigd om...'' of ''dankzij nieky en hillo zit ik nog in het spel''

Dus daardoor word het voor mij de kans heel klein dat ik jou mijn stem geef.
Als ik iets verkeerd zie dan hoor ik het graag van je
en zoniet, dan wens ik je veel succes met het verzamelen van andere stemmen  ::hug::

(Ook ik probeer een klein beetje het gemene jurylid te spelen, dus vat vooral niks persoonlijk op, want het is niets persoonlijks  ;))

Ik beantwoord deze vragen één keer, omdat ze op hetzelfde neerkomen. Namelijk waarom namelijk een positieve stem geven aan iemand die al is weggestemd in het spel?

Survivor staat voor één ding: overleven. En dat heb ik gedaan. Ik sta in de finale. Nieky en Hillo hebben de proeven goed gespeeld. Dat heb ik ook gedaan. Alleen in een ander deel van het spel. In het moeras hangt er een zwaard van Damocles boven je hoofd, dus daar zit behoorlijk wat druk op. Als je in het hoofdspel zit, kan je nog wel eens iets laten lopen, dat kon in het moeras niet. You either win, or you're out.

Bjorrn, jij schrijft dat je vind dat Nieky en Hillo mij 'outplayed' hebben. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ja, ze hebben me weggestemd, maar als ze me echt eruit hadden willen hebben, hadden ze het anders moeten spelen. Je bent immers pas echt 'outplayed' als je uit het spel ligt.

Nu ik weet dat ze een final 2 deal hadden, is me het een raadsel dat ze het niet anders gespeeld hebben. Blijkbaar omdat ik één aspect van het spel zéér goed beheers. Namelijk het sociale aspect. De finale halen is één doel, maar uiteindelijk wil iedereen hem natuurlijk ook winnen. En winnen doe je door stemmen te halen. En je moet zorgen dat mensen je die stemmen gunnen. Daarom ben ik zéér druk geweest met het sociale aspect.

In een complot van 4, waar mensen in zitten die het spel niet schuwen, is het altijd belangrijk om een meerderheid te bewaren. In een complot van 4 betekent dus 2 mensen aan je kant houden. Molcrazy vertrouwde ik, dus ik heb héél veel tijd geïnvesteerd in mijn contact met Nieky. Ik heb hem als eerste benaderd van om het complot op te starten, ik vind hem een leuke speler en ja ik heb gezegd dat ik met hem naar de finale wilde (overigens al voordat ik was weggestemd, daar kan ik nog wel een PM over terugvinden). Het feit dat Nieky nog echt getwijfeld heeft, geeft aan dat het final 2 complot helemaal niet zo sterk was.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #64 Gepost op: 26-12-2013, 12:53:15 »
Mijn andere sociale contacten waren LdH en Lukie. LdH en ik vormden een duo op Oranje. Ik wist dat hij Rik was (maar goed, wie niet) en ik kende LdH nog uit Zap. Lukie heb ik direct benaderd toen hij alsnog het spel in kwam, omdat ik het altijd handig vind om een fanatieke speler ernaast te hebben, die ook tactisch kan spelen als het moet.

Over tactisch gesproken, ik denk dat het rondje taktiek mijn beste rondje was. Ik heb notabene tegen Nieky gezegd dat ik Lukie wel wilde helpen en dat heb ik ook echt gedaan, met een aantal chat vragen én het antwoord op de Jury Clue. Dat laatste antwoord heb ik ook naar LdH doorgespeeld, waardoor zij in de samensmelting kwamen. Nieky wist dit. Waarom heeft ie hier niets tegen gedaan? Als ze zo bang waren voor mijn netwerk, was dit het ideale rondje om dit te doorbreken en bijv jou Bjorrn te helpen.


(Overigens ga ik er helemaal niet van uit dat de twee bovengenoemde spelers nu zomaar even op mij stemmen, maar ik heb er in de loop van het spel wel alles aan gedaan om hen ieder geval aan mijn kant te houden en dat als het er op zou aankomen (wat nu ook zo is)  dat ik ieder geval een flink aantal positieve argumenten heb die ze mijn kant op kunnen duwen.)


Daarnaast heb ik Nieky echt aan het twijfelen gebracht. Toen Lukie eruit moest, heb ik al alles uit de kast gehaald om hem erin te houden en hij had openlijk moeten met het wegstemmen van mij. Tactisch gezien heb ik, vind ik, dus niet onder gedaan voor de heren. Ja ze stemden me weg en daar hebben ze beter gescoord dan mij, maar op het sociale aspect heb ik ze afgetroeft. Ze hadden genoeg kansen gehad om dit te doorbreken, maar dat hebben ze niet gedaan. Dus tactisch gezien, hebben ze het daar niet goed gespeeld. Zeker omdat hillo ook schrijft, dat ie de finale het liefst niet tegen de sterkste spelers speelt. Nou dan is er toch ergens iets verkeerd gegaan. ::)

Je moet hebben laten zien in proeven dat je kunt winnen en dat heb ik gedaan, maar ik heb mijn tijd in de 'gun factor' gestoken en ik vind dat ik dat goed heb gedaan. Ik heb een tactiek gekozen en de ben ik het hele spel gevolgd. Dus ik vind dat ik het op alle vlakken in het spel goed gedaan heb en een echte Survivor ben. Hopelijk willen jullie, Robbie en Bjorrn (en uiteraard ook de rest), dit meenemen in het bepalen van jullie stem. ::jaja::

3) Daisy, het zal niemand verbazen dat je Nieky meer vertrouwde dan hillo. Dat gaf je ook aan. Tevens zou je het een verschrikkelijk moeilijke keuze hebben gevonden als je moest kiezen tussen Nieky en mij. Daarom nu de vraag zonder de recente informatie van Nieky en hillo over hun 'final two deal': wie had je gekozen?

Zoals ik hier boven schrijf zie ik het sociale aspect als een belangrijk onderdeel van het spel, net zoals het winnen van proeven en het tactisch spelen. Jij zou het winnen op het sociale aspect en Nieky op het winnen van proeven. Dan was het op tactiek aan gekomen. Jij hebt zeker in het spel mij voorstellen gedaan, waar je in mij laat zien dat je tactisch heel sterk bent. Nieky ook. Alleen ziet iedereen de spelwijze van Nieky en ben jij meer op de achtergrond. Dan is er uiteindelijk één item wat de doorslag had gegeven en dat is heel simpel: Nieky heeft me eruit gestemd. En jij niet. Dus zou jij mijn stem gekregen hebben.

Molière, Lukie, LdH, Pjotr en Catshee, als jullie nog wat willen weten hoor ik het wel. :)
« Laatst bewerkt op: 26-12-2013, 13:10:42 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #65 Gepost op: 26-12-2013, 12:55:40 »

Het is uiteindelijk wel erg knap dat de powerplayers met hun hele complot het tot het einde hebben volgehouden. Ook al was het niet helemaal hun bedoeling. Maar het is toch zo dat er nu drie mensen uit hetzelfde complot in de finale staan dat al vanaf dag 1 er was ::ok::.


En vergeet niet, MC is 4e geworden. Dus het hele complot bezet plek 1 t/m 4 in de eindrangschikking.  ::jaja::

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #66 Gepost op: 26-12-2013, 13:38:31 »
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, Nieky. Ik had het overigens niet alleen over initiatief bij het wegstemmen van Daisy, maar initiatief in het algemeen. Ben wel nog benieuwd naar je verhaal over de Lukie-stemming die een geval apart was, zoals je zelf zei.

@Daisy: Nieky gaf een paar argumenten waarom jouw Moeras-route eenvoudiger was en jou een voordeel geven in de finale, omdat je stemmen zou krijgen van mensen die je niet hebt hoeven wegstemmen. Stel dat je niet was weggestemd door Nieky en hillo en jullie complot van vier was doorgezet, wat had jij dan op de laatste Eilandraden (die van na jouw vertrek) gedaan?

@hillo: nog een extra vraag aan jou (ik zal daarna even wachten op je antwoorden ;)). Je zegt dat je het spel tactisch het beste hebt gespeeld, maar in hoeverre heb je het spel tactisch het beste gespeeld als je in je final-two-deal het eerste target bent om weggestemd te worden? Speelt de ander in je final-two-deal het spel tactisch dan niet juist beter?
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #67 Gepost op: 26-12-2013, 13:47:05 »
@Daisy: Nieky gaf een paar argumenten waarom jouw Moeras-route eenvoudiger was en jou een voordeel geven in de finale, omdat je stemmen zou krijgen van mensen die je niet hebt hoeven wegstemmen. Stel dat je niet was weggestemd door Nieky en hillo en jullie complot van vier was doorgezet, wat had jij dan op de laatste Eilandraden (die van na jouw vertrek) gedaan?

Dat is in een interessante vraag, maar eigenlijk een heel eenvoudig antwoord. Het hangt er deels vanaf wie er in plaats van mij was uitgevlogen en wie er immuniteit wint. Het is een publiek geheim dat ik hillo niet vertrouwde (en dat was wederzijds ;D ::hug:: ), dus als de mogelijkheid daar was geweest had ik hem weggestemd. En Pjotr en/of Robbie omdat ik met hun het minste het spel heb gespeeld. Maar dat was andersom ook.

En daarnaast is de Moeras route niet bepaald eenvoudiger. Misschien de laatste proef ja, maar goed dat heb ik in mijn antwoord richting Robbie en Bjorrn al uitgelegd waarom ik dat niet vind.

Overigens wil nog even benadrukken dat ik in de samensmelting 6 proeven heb gespeld, waarvan 2 gewonnen, dat is een succesrate van 33%. Nieky en Hillo hebben er ook 2 gewonnen, maar hadden daar 10 proeven voor nodig. Dat is een succesrate van 20% per persoon.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #68 Gepost op: 26-12-2013, 14:34:37 »
Survivor staat voor één ding: overleven. En dat heb ik gedaan. Ik sta in de finale. Nieky en Hillo hebben de proeven goed gespeeld. Dat heb ik ook gedaan. Alleen in een ander deel van het spel. In het moeras hangt er een zwaard van Damocles boven je hoofd, dus daar zit behoorlijk wat druk op. Als je in het hoofdspel zit, kan je nog wel eens iets laten lopen, dat kon in het moeras niet. You either win, or you're out.
Je hebt inderdaad overleeft, anders stond je niet in de finale.
Maar je had hier wel een tweede kans voor nodig, en nieky en hillo niet, dus op dat gebied waren ze beter.
En dat er zoveel druk op je lag, en bij nieky en hillo niet, kwam doordat je weggestemd was.
Dan had je dat maar niet moeten laten gebeuren.  ;D
Bjorrn, jij schrijft dat je vind dat Nieky en Hillo mij 'outplayed' hebben. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ja, ze hebben me weggestemd, maar als ze me echt eruit hadden willen hebben, hadden ze het anders moeten spelen. Je bent immers pas echt 'outplayed' als je uit het spel ligt.
Hoe hadden ze het dan moeten spelen?
Ze konden je niet helemaal eruit werken, omdat het moeras past stopte als een van de kandidaten uit het moeras de finale haalde.
Ze hebben je zoveel outplayed als mogelijk was volgens de spelregels van D*N.
Dat je toch de finale haalde, was voor hun onmogelijk te voorkomen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #69 Gepost op: 26-12-2013, 14:38:58 »
Daarnaast heb ik Nieky echt aan het twijfelen gebracht. Toen Lukie eruit moest, heb ik al alles uit de kast gehaald om hem erin te houden en hij had openlijk moeten met het wegstemmen van mij. Tactisch gezien heb ik, vind ik, dus niet onder gedaan voor de heren.
Aan het twijfelen brengen is 1 ding, maar het lukte je niet.
Ze stemden toch lukie eruit en daarna jou.
Dat nieky daar zoveel moeite mee had en het toch deed is alleen maar knap van hem.

Verder ben ik het wel redelijk eens met je  ;D

Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #70 Gepost op: 26-12-2013, 14:40:56 »
Dat is in een interessante vraag, maar eigenlijk een heel eenvoudig antwoord. Het hangt er deels vanaf wie er in plaats van mij was uitgevlogen en wie er immuniteit wint. Het is een publiek geheim dat ik hillo niet vertrouwde (en dat was wederzijds ;D ::hug:: ), dus als de mogelijkheid daar was geweest had ik hem weggestemd. En Pjotr en/of Robbie omdat ik met hun het minste het spel heb gespeeld. Maar dat was andersom ook.

En daarnaast is de Moeras route niet bepaald eenvoudiger. Misschien de laatste proef ja, maar goed dat heb ik in mijn antwoord richting Robbie en Bjorrn al uitgelegd waarom ik dat niet vind.

Overigens wil nog even benadrukken dat ik in de samensmelting 6 proeven heb gespeld, waarvan 2 gewonnen, dat is een succesrate van 33%. Nieky en Hillo hebben er ook 2 gewonnen, maar hadden daar 10 proeven voor nodig. Dat is een succesrate van 20% per persoon.

Je geeft geen antwoord op de vraag  ::)

Laat ik deze eens anders vragen.
Met wie was je naar de finale gegaan als alles gelopen was zoals gepland?
(dus 1 persoon, want op de persoon uit her moeras heb je geen invloed)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #71 Gepost op: 26-12-2013, 14:42:01 »
Ohja, nog een leuk vraagje.
Deze stel ik aan hillo, nieky en daisy:
Als je moest kiezen uit de andere 2 finalisten,
wie verdient het dan het meest om te winnen, en waarom?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #72 Gepost op: 26-12-2013, 15:10:06 »
Bjorrn je maait het gras voor mijn voeten weg zo :p

Ben het ook totaal niet eens met Daisy's argument dat ik het niet sociaal heb gespeeld.

En ik zal morgen er verder over uitwijden zal dan ook de pm's over de Lukiestemming terugzoeken zodat ik precies weet hoe dat zat. En ik zal antwoord geven op de vragen. Is nu tussendoor met kerst op mobiel onhandig
You'll never walk alone

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #73 Gepost op: 26-12-2013, 15:32:02 »
Allereerst gefeliciteerd Daisy, hillo en Nieky. Jullie hebben het verdiend (anders zouden jullie hier niet zitten ;))

Hillo en Nieky zijn er niet uitgestemd en Daisy heeft het helse moeras overleeft. Ik kan zeggen dat het daar zwaar was en ik zelfs met heimwee naar huis moest :\'(

Maar nu heb ik wel genoeg aardig jurylid gespeeld.

Ik speel namelijk niet het gemene jurylid, ik ben het gemene jurylid >:D

Allereerst de pm die uitgeprint boven mijn bedje hangt om me eraan te herinneren goed na te denken voordat ik wat doe en tevens het mes waar ik mezelf mee heb gebackstabbed:

Hallo daar,

Ik heb jullie heel veel te vertellen en weet eigenlijk nog niet waar ik moet beginnen maar allereerst: Bedankt dat jullie de vorige ronde niet op mij hebben gestemd. Zonder jullie had ik hier niet meer gezeten ::bravo::

Dit is echter niet alleen een bedankje en kennismaking. Ik heb van hillo begrepen dat jullie met hem aan het bespreken zijn om mij eruit te werken. Hij zegt dat het jullie idee is maar mijn "leugens van hillo"-lijstje wordt de laatste tijd alleen maar langer en langer. Bij mij stelt hij voor om jullie twee op te breken en Robbie eruit te stemmen. Volgens hem is hij tegen jullie aan het liegen. Misschien verteld hij jullie wel precies het omgekeerde. Ik denk dat hij ons tegen elkaar probeert op te zetten.

Dit is niet alles. De laatste dagen is er eindelijk wat tot me doorgedrongen en ik kan eigenlijk niet geloven dat ik het niet eerder heb gezien. Ik ben bijna zeker dat er een powertrio in het spel is: Nieky, Daisy en hillo. Het verklaart de zesde stem op Lukie, het verklaart waarom hillo net doet alsof hij geen contact heeft met Nieky terwijl Nieky zegt wel met hillo contact te hebben en het verklaard de vage stemrondes voor mij in team paars en oranje.

Nu is het een theorie maar als het waar is (en ik denk van wel) hebben die drie niks meer om zich zorgen over te maken de volgende ronde. Ze hebben drie stemmen en Daisy haar stokermunt plus voldoende contacten om extra stemmen te regelen. Ik denk dat ze op het moment niks zouden zien aankomen en dit ook wel eens de laatste echte kans kan zijn om dat powertrio van buiten uit op te breken...

Daarom stel ik het volgende voor: Dat is op Daisy te stemmen. We maken van het trio een duo, de stokermunt is uit het spel en er is een heel erg sterke speelster weg gespeeld. Hillo zei tegen mij dat het motief om mij eruit te stemmen was dat ik de verdwijnmunt had en die zal ik dan ook deze ronde spelen. We zouden dus met zijn drieën hier alle munten het spel uit kunnen werken en de macht naar ons kunnen verplaatsen.

Ik ben benieuwd wat jullie denken? We moeten uiteraard op zijn minst een vierde stem regelen (dus MC of ldh). Ik ben het in ieder geval een beetje moe om de hele tijd maar te doen wat hillo zegt :P


Ik word er weer emotioneel van...

Maar goed het gaat hier om het dik gedrukte rode gedeelte (en hillo ik verzoek je vriendelijk om het groene deel niet te gebruiken om je tactische superioriteit ( ::)) te benadrukken):

"Hillo heb je vaak het idee gehad dat je dingen voor Nieky hebt moeten recht praten of damagecontrol voor hem moest doen? En denk je dat hij zonder zijn deal met jou ooit de finale had kunnen halen?"

"Nieky heb je ooit het idee gehad dat je onhandige uitspraken tegen mij (of iemand anders) maakte die je fataal hadden kunnen worden in het spel en die iemands vertrouwen in jou zeer zouden kunnen schaden?" En ook voor jou: "Denk je dat hillo zonder jou de finale had kunnen halen?"


Offline catshee

  • Forumlid
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #74 Gepost op: 26-12-2013, 15:32:16 »
Verder heb ik jullie beiden horen zeggen dat jullie het erg zonde vonden om mij eruit te stemmen. Weten jullie wat? Jullie zijn niet de enige. Ik vond het namelijk ook erg zonde dat jullie mij eruit stemden.


Tevens blijf ik maar horen van hillo hoe graag hij Daisy er wel niet uit wilde stemmen.

Dus: "Waarom is de stemming naar Daisy swingen nooit een optie geweest?"

Nog één vraagje voor hillo: we hadden een deal om niet op elkaar te stemmen. Die is zelfs officieel verlengt (met handtekening en alles) in dezelfde ronde dat je mij eruit heb gestemd. Nu heb ik die deal ook niet 100% netjes altijd gerespecteerd (zie hierboven, dat was zeker schadelijk voor jou) :P Maar ik was nooit van plan om jou er die ronde uit te stemmen en zag dat eigenlijk pas ergens aan het einde van het spel misschien gebeuren.

Mijn laatste vraag aan jou is: "Als de rollen omgedraaid waren en er precies hetzelfde gebeurd was en jij de pm die hier bovenstaat had verstuurd, had jij dan alsnog op mij kunnen stemmen?"

Daisy maak je niet druk ik ben jou nog niet vergeten.



Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #75 Gepost op: 26-12-2013, 15:41:07 »
Je hebt inderdaad overleeft, anders stond je niet in de finale.
Maar je had hier wel een tweede kans voor nodig, en nieky en hillo niet, dus op dat gebied waren ze beter.
En dat er zoveel druk op je lag, en bij nieky en hillo niet, kwam doordat je weggestemd was.
Dan had je dat maar niet moeten laten gebeuren.  ;DHoe hadden ze het dan moeten spelen?

Ze hadden me voor de samensmelting er al uit kunnen spelen bijv. in laatste rondje bijv. Ze hadden Lukie en/of LdH eruit kunnen spelen in de ronde taktiek, maar ze lieten mijn gang gaan. Ik weet dat iig Nieky enorm bang was voor Robbie en Nieky weet ook dat ik Robbie in het begin wilde wegstemmen. Waarom ons dan niet tegenover elkaar zetten.? Ja, Robbie won op twee belangrijke momenten immuniteit, maar dat was niet in elke ronde. Ja, dan had ik alsnog in de finale kunnen komen, maar dan waren ze wel één van hun twee grootste concurrenten (want als ik het zo allemaal lees waren wij dat voor hun). Ik weet dat het Nieky's 'worst nightmare' was als ie tegenover mij en Robbie had gestaan. Gelukkig voor hem won hillo de fysieke proef.

Citaat
Ze konden je niet helemaal eruit werken, omdat het moeras past stopte als een van de kandidaten uit het moeras de finale haalde.
Ze hebben je zoveel outplayed als mogelijk was volgens de spelregels van D*N.
Dat je toch de finale haalde, was voor hun onmogelijk te voorkomen.

Klopt, eenmaal in het moeras is het out of your hands. Maar goed, er was dus nog een andere optie. En ja, ze hebben me outplayed op het gebied van stemming. Dat valt ook moeilijk te ontkennen. Maar in mijn ogen ben je pas totaal outplayed als je helemaal uit het spel ligt. En ben ik pas outplayed als Hillo of Nieky als winnaar uit de bus komt. Hierover verschillen we gewoon van mening, dat kan. ;)

Aan het twijfelen brengen is 1 ding, maar het lukte je niet.
Ze stemden toch lukie eruit en daarna jou.
Dat nieky daar zoveel moeite mee had en het toch deed is alleen maar knap van hem.

Verder ben ik het wel redelijk eens met je  ;D

Goed het lukte inderdaad niet. Maar mijn sociale overedingskracht toch niet heel slecht is. Niet goed genoeg, maar ik heb een dag 1 stem afspraak toch aan het wankelen gebracht. Ik had met niemand een final 2 deal, ook met MC niet.

En voor ik je laatste vraag beantwoord Bjorrn eerst even deze:

Ben het ook totaal niet eens met Daisy's argument dat ik het niet sociaal heb gespeeld.

Kijk je stopt nu woorden in mijn mond die ik nooit gezegd heb. Ik schrijf nergens dat jij niet sociaal gespeeld hebt. Sterker nog, ik vind je één van de socialere spelers in het spel. Je hebt een eigen netwerk opgebouwd waar hillo gebruik/misbruik (wat je wilt) heeft gemaakt. Maar dat had ik ook. En je was er bang voor. Dat heb je me zelf geschreven. Je had de kans om ze weg te spelen (of iig ééntje) en dat heb je niet gedaan. Misschien deed je dat om mij een plezier te doen, maar je hebt hier een kans laten liggen. Dan had je ook makkelijk Robbie tegenover mij kunnen krijgen in het Moeras.

Uiteindelijk is het goedgekomen, maar goed, dat geldt voor mij ook.

Ohja, nog een leuk vraagje.
Deze stel ik aan hillo, nieky en daisy:
Als je moest kiezen uit de andere 2 finalisten,
wie verdient het dan het meest om te winnen, en waarom?

Daarom komt nu deze vraag, en ik ga weer kiezen uit sociaal, tactiek en spelletjes. Jullie hebben uit mijn hoofd evenveel proeven gewonnen. Tactisch gezien hebben hebben ze het beiden ook even goed gedaan (Nieky met zijn netwerk, maar waar hillo weer goed gebruik/misbruik van maakte en iets meer lef had), dus moet ik hier kiezen op sociaal. En dan kies ik voor Nieky. Ik wilde niet voor niets met hem naar de finale.



Daisy maak je niet druk ik ben jou nog niet vergeten.


Ik ben benieuwd :)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #76 Gepost op: 26-12-2013, 15:55:20 »
Bedankt voor de antwoorden Daisy,
we verschillen inderdaad een beetje van mening  ;D

Je was deze nog vergeten:
Je geeft geen antwoord op de vraag  ::)

Laat ik deze eens anders vragen.
Met wie was je naar de finale gegaan als alles gelopen was zoals gepland?
(dus 1 persoon, want op de persoon uit her moeras heb je geen invloed)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #77 Gepost op: 26-12-2013, 16:02:29 »
Bedankt voor de antwoorden Daisy,
we verschillen inderdaad een beetje van mening  ;D

Je was deze nog vergeten:

Volgens mij beantwoord ik de vraag van Molière gewoon. Kwestie van interpretatie denk ik. Maar ik zal jouw vraag ook nog even beantwoorden. ;)

Ik heb geen invloed op het Moeras, maar de sociale en fyseke proef moet je ook grotendeels alleen spelen. Maar goed, als ik een naam moet noemen, noem ik Molcrazy, omdat ik denk ik tegen hem het meeste kans had gemaakt. Hij heeft al een keer Survivor gewonnen, dus ik weet dat ie me deze gunt. ;) Wat niet betekent dat ik me dan ineens tegen Nieky had gekeerd, ik had hem er nog steeds graag bijgehad.

En ook hillo, ondanks dat ik 'm (terecht, naar nu blijkt) voor geen cent vertrouwde. Ik vind het gewoon stoer dat we met z'n 4en de top 4 vormen, na alles wat er is gebeurd.  ::jaja::

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #78 Gepost op: 26-12-2013, 16:07:48 »
Allereerst, de eeuwenoude discussie (in de geschiedenis van RTV-competities): zijn tweede kansen eerlijk? Een zeer geliefd discussie punt en een punt waar mijn mening heel erg wisselend over kan zijn. Natuurlijk zijn er mensen waarvoor tactisch en politiek spel de bijbel is en die zullen het hele concept tweede kansen nooit kunnen waarderen. Ik vind dat echter enigszins kortzichtig. Ik zou ook graag denken dat nadat ik had geknokt en hard had gewerkt in het moeras en ik er veel tijd had ingestoken, ik alsnog een kans had gehad op de overwinning. Tenslotte is het moeras (of de tweede kans) zeker geen makkie en was er toch ook in het moeras een zekere vaardigheid nodig om deze finale te halen. Namelijk het goed doen in de truels. Eruit gestemd worden betekend namelijk niet het einde van het spel, je ligt er op dat moment niet uit. Het moeras is nog steeds een deel van het spel. Zelfs als er populariteit bij de kijker nodig is voor de tweede kans denk ik dat dit nog altijd als een deel van het spel gezien kan worden (ahum, Gary BB Canada).

Dus zoals al gezegd Daisy, je zit hier zeer verdiend.


Mijn probleem is meer dat ik de weg via het moeras en de weg zonder eruit gestemd te worden, moeilijk te vergelijken vind (ook al heb ik beiden natuurlijk geprobeerd) dus: "Hoe denk je dat ik het moeras en er niet uit gestemd worden moet proberen te vergelijken?"
(Ik weet het, dit is erg vaag en slecht geformuleerd :P)


Een andere vraag voor Daisy het "sociale wonder": "Is het niet het idee dat je zulke sterke sociale contacten maakt dat ze je er nooit uit zullen stemmen?"

Helaas hebben wij nooit echt contact gehad, erg jammer, wie weet had ik dan wel de finale gehaald, wat als, should've, could've...

Ik dwaal af.

Succes Daisy. En hillo en Nieky natuurlijk ook succes. Geniet van de kerst en de feestdagen en al die andere leuke dingen die ik van deze aankomende weken ben vergeten
( oh ja :o


oh ja :o
).

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden ;D En ook op wie ik nou moet gaan stemmen want ik ben er echt nog helemaal niet uit...

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #79 Gepost op: 26-12-2013, 16:16:18 »
Volgens mij beantwoord ik de vraag van Molière gewoon. Kwestie van interpretatie denk ik. Maar ik zal jouw vraag ook nog even beantwoorden. ;)

Ik heb geen invloed op het Moeras, maar de sociale en fyseke proef moet je ook grotendeels alleen spelen. Maar goed, als ik een naam moet noemen, noem ik Molcrazy, omdat ik denk ik tegen hem het meeste kans had gemaakt. Hij heeft al een keer Survivor gewonnen, dus ik weet dat ie me deze gunt. ;) Wat niet betekent dat ik me dan ineens tegen Nieky had gekeerd, ik had hem er nog steeds graag bijgehad.

En ook hillo, ondanks dat ik 'm (terecht, naar nu blijkt) voor geen cent vertrouwde. Ik vind het gewoon stoer dat we met z'n 4en de top 4 vormen, na alles wat er is gebeurd.  ::jaja::

Dat antwoord verwachte ik al.
Dus ik hoop dat pjotr en ldhmolletje niet op je stemmen omdat je ze niet hebt weggestemd.
Want dat was je wel van plan  :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.