Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2358551 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #18680 Gepost op: 30-12-2019, 14:50:21 »
De top 3 van de meest irritante woorden/begrippen van de periode 201-2019

1. Duurzaam
Nederland moet duurzamer worden, duurzaam dit, duurzaam, dat, duurzaam geproduceerd... Je wordt er werkelijk de laatste paar jaar mee doodgegooid. Veel mensen zijn het daar roerend mee eens. Tuurlijk, Nederland en zijn burgers moet zeker op dat soort dingen letten, maar om nou met alle duurzame dingen te worden bekogeld? Nee.. Daarbij: jongeren schreeuwen tegenwoordig om het hardst dat Nederland groen, duurzaam moet worden, maar ondertussen kopen de meesten wel ieder moment een nieuwe telefoon. En de oude? Vaak gaat die weg. Alsof dat zo duurzaam is. Of men koopt meermaals per jaar weer eens nieuwe kleding. Is dat duurzaam?

2. Vliegschaamte
Ook weer zo'n irritant woord van de laatste jaren. Men wil graag vliegen maar schaamt zich er wel voor. Gelukkig kan je bij veel maatschappijen en reisorganisaties die schaamte afkopen door iets extra te betalen voor nieuwe bomen... Ik zou zeggen: als je je echt schaamt voor vliegen, ga dan helemaal niet vliegen.

3. Milieubewust
Het milieu is zeker belangrijk, maar om daar keer op keer weer mee worden geconfronteerd... Juist door de overvloed en het gebruik te pas en te onpas heb ik  zelf steeds minder zin om me milieubewust te gaan gedragen. Ook de staat heeft er een handje van... (vooral door die 'groene' partijen helaas) Zo zou iedereen elektrisch moeten gaan rijden. Maar ja, volgens mij heeft men er niet altijd even goed over nagedacht. Voor wat er tijdens de productie van een elektromotor aan slechte stoffen vrijkomt kan een Dieselmotor meer dan 80.000 kilometer rijden. En als die elektrowagens aan hun levenseinde komen zit je ook met al die levensgevaarlijke stoffen die in zo'n motor zitten. En naar ik vrees ook in de natuur terecht gaan komen.

Eervolle vermelding voor: 'groene' energie (die vaak niet zo groen is als men beweert), #Metoo (vooral omdat men mannen die aangifte deden veelal niet serieus nam)

Deze top 3 ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #18681 Gepost op: 30-12-2019, 14:57:25 »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #18682 Gepost op: 4-01-2020, 14:46:16 »
HR-afdelingen die langs elkaar heen werken,  waardoor mijn toegangspas onterecht was geblokkeerd en ik het pand waar ik werk dus niet meer in kon.

Ik werk op een laptop die ik in een locker bewaar die met dat zelfde pasje geopend wordt, maar dat werkte dus ook niet meer. Samen met een collega naar de beveiliging gegaan om een verzoek te doen om mijn locker tijdelijk te openen, maar zonder toestemming van de beveiliging van het hoofdkantoor aan de Croeselaan, kon men niks voor mij betekenen. Er werd telefonisch contact gezocht (althans, de hoorn werd opgepakt en er werd in gesproken, ik vraag me af of er wel echt gebeld werd) en kreeg de mededeling dat ik de toestemming fysiek moest gaan halen op de Croeselaan. Ik ging dus naar de Croeselaan, situatie uitgelegd, formulier ingevuld en kreeg schriftelijk akkoord mee, waarna de beveiliger mij meedeelde dat ik me ook bij de beveiliging van de Winthontlaan kon melden en dat zij telefonisch toestemming konden regelen met Croeselaan.
Dat had ik dus al gedaan!
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #18683 Gepost op: 5-01-2020, 23:41:30 »
Kan maar niet slapen  :-\\
Frankje Lapi

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Irritant
« Reactie #18684 Gepost op: 9-01-2020, 10:22:53 »
Voor school moest ik een video maken over een boek met een groepje. Vandaag met studiedag zou het de perfecte dag zijn om die video te maken bij iemand uit ons groepje, dus hadden we dat afgesproken. Ik stond vanochtend op tijd op en fietste door de stromende regen naar hem toe om de video te maken. Ik fietste langs zijn huis en ik zag hem ontbijten, dus ik dacht van: shit, heb ik me in de tijd vergist. Maar nee, ze hadden de afspraak verplaatst maar waren het vergeten mij te vertellen!! Ik had dus niet zo vroeg me bed gehoeven en ik had ook niet drijfnat hoeven te zijn. Dat was dus best irritant  ::niet-ok::.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18685 Gepost op: 11-01-2020, 13:02:19 »
Dat is zeker irritant Jacco.  ::niet-ok::

Deze week tot 2 keer toe de overstap, die volgens de NS gewoon kan, gemist. Trein reed net voor onze neus weg.  ::niet-ok::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18686 Gepost op: 14-01-2020, 22:18:40 »
Voor de tweede keer in 1,5 maand een vervelende blaar op dezelfde teen >:(

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #18687 Gepost op: 15-01-2020, 09:40:44 »
Voor de zesde of zevende keer binnen een jaar snipverkouden zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #18688 Gepost op: 15-01-2020, 15:01:19 »
Regen :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18689 Gepost op: 17-01-2020, 19:47:33 »
HD ontvanger kapot, tot de nieuwe er is (hopelijk dinsdag) geen TV  ::ohno::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #18690 Gepost op: 18-01-2020, 13:40:13 »
HD ontvanger kapot, tot de nieuwe er is (hopelijk dinsdag) geen TV  ::ohno::
Dat overleef je wel ;) Ik heb afgelopen zomer drie weken zonder TV gezeten omdat de moederboard in mijn Smart TV defect ging.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Irritant
« Reactie #18691 Gepost op: 18-01-2020, 17:48:13 »
Als je een voldoende voor een toets verwacht maar een 4,4 (!) krijgt.  :\'(

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Irritant
« Reactie #18692 Gepost op: 18-01-2020, 17:51:16 »
Als je een voldoende voor een toets verwacht maar een 4,4 (!) krijgt.  :\'(

Oh dat is altijd balen (en heel herkenbaar). ::niet-ok:: Ik ben toch blij dat ik dat allemaal achter de rug heb.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Irritant
« Reactie #18693 Gepost op: 18-01-2020, 18:02:04 »
Geen breder breed op telefoon :(
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Irritant
« Reactie #18694 Gepost op: 18-01-2020, 18:50:12 »
Oh dat is altijd balen (en heel herkenbaar). ::niet-ok:: Ik ben toch blij dat ik dat allemaal achter de rug heb.
Wat het nog erger maakte was dat het me leuk leek (omdat ik helemaal in de widm hype zit, en wou voelen hoe het is om in executie te zitten) om zelf een executie te doen. Mijn vader keek dan naar het cijfer en zette in WIDM exam een groen scherm als ik een voldoende had en een rood scherm als ik een onvoldoende was. Maar hij was vergeten om op aanpassen te klikken waardoor ik een groen scherm kreeg en dus heel blij was terwijl het eigenlijk rood zou moeten zijn  ::niet-ok::  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 18-01-2020, 19:00:08 door Jacco :) »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Irritant
« Reactie #18695 Gepost op: 18-01-2020, 18:56:50 »
Wat vervelend! Maar wel superleuk verzonnen om het zo te doen. ::rofl::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Irritant
« Reactie #18696 Gepost op: 20-01-2020, 16:41:05 »
De ortho  >:( >:(
« Laatst bewerkt op: 20-01-2020, 20:52:17 door Jacco :) »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #18697 Gepost op: 21-01-2020, 10:41:56 »
De mannetjes van de kwantum die op werk kwamen om wat op te meten zouden komen tussen 13 en 18 (wat al irritant op zich is), nu kwamen ze gisteren ook pas net na 17. Ik wou graag naar huis ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Irritant
« Reactie #18698 Gepost op: 24-01-2020, 18:58:22 »
Wat vervelend! Maar wel superleuk verzonnen om het zo te doen. ::rofl::
Ik vind dat examenuitslagen voortaan op die manier moeten worden gedaan. ;D

Ontopic: dat ze in de trein zeggen "We naderen station Den Haag Laan van NOI. U kunt hier overstappen op Leiden", terwijl de trein waar je in zit zelf als volgende stop Leiden Centraal heeft. :-\\
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Irritant
« Reactie #18699 Gepost op: 24-01-2020, 20:08:20 »
Misschien moeten mensen naar een station tussen NOI en Leiden met die andere trein tho ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!