Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2354507 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #18960 Gepost op: 22-05-2020, 20:29:05 »
Nou, hier zag je in het begin echt geen kinderen in de supermarkt en ook koppels waren er nauwelijks. Bijna iedereen was alleen.

Dat is nu wel anders
Oh? Bij ons waren er eigenlijk al vanaf het begin gewoon kinderen bij en ook koppels (wel met een eigen kar)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #18961 Gepost op: 22-05-2020, 20:53:53 »
De gangpaden in supermarkten zouden eenrichtingsverkeer moeten zijn en klanten dienen alleen te komen, zonder partner, zonder kinderen. Nu is het echt praktisch onmogelijk om altijd 1,5 meter afstand in acht te nemen in supermarkten ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 22-05-2020, 20:59:33 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #18962 Gepost op: 22-05-2020, 20:54:52 »
het is inderdaad bijna onmogelijk... maar het ergste vind ik nog de mensen die het niet eens proberen
Wit is ook een kleur!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Irritant
« Reactie #18963 Gepost op: 22-05-2020, 21:22:34 »
Het ergste (althans hier bij mijn Albert Heijn) zijn de studentes. Op één of andere manier menen zij altijd in groepjes te moeten boodschappen doen. Ze komen meestal in clubjes van 4 à 5 meiden binnen, veel overleggen met elkaar ("vanavond gaan we budgettair eten" oftewel, de ouderlijke toelage is al op gespendeerd aan de verenigingsborrels) etc. Vaak komen ze andere groepjes tegen en gaan dan luidkeels kletsen alsof ze elkaar maanden niet hebben gezien, maar meestal gaat het over de feestavond van gisteren. Blokkeren daarmee de gangpaden en vooral op de kruisingen, niet opzij gaan als je er langs wilt. Heel vervelend. En ook nu met de Corona virus blijven ze dit gedrag vertonen. Anderhalve meter? Onmogelijk. De Albert Heijn is geen dependance van hun clubhuis, die staat naast de Albert Heijn.

Laats had iemand op tv erover dat een land (Hongarije? of in ieder geval in die regio) de regering heeft opgeroepen dat alleen mannen nog maar boodschappen mogen doen, want zij kletsen veel minder. En eerlijk gezegd zou ik zeker geen tegenstander zijn als ze zoiets ook bij ons zouden invoeren.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Irritant
« Reactie #18964 Gepost op: 22-05-2020, 21:26:45 »
muggen............ >:( >:( >:(
chipsverslaafde <3

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18965 Gepost op: 22-05-2020, 23:09:10 »
Een pijnlijke spier in mijn voet hebben en geen idee hebben waar t van komt ???

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18966 Gepost op: 23-05-2020, 01:01:24 »
Het ergste (althans hier bij mijn Albert Heijn) zijn de studentes. Op één of andere manier menen zij altijd in groepjes te moeten boodschappen doen. Ze komen meestal in clubjes van 4 à 5 meiden binnen, veel overleggen met elkaar ("vanavond gaan we budgettair eten" oftewel, de ouderlijke toelage is al op gespendeerd aan de verenigingsborrels) etc. Vaak komen ze andere groepjes tegen en gaan dan luidkeels kletsen alsof ze elkaar maanden niet hebben gezien, maar meestal gaat het over de feestavond van gisteren. Blokkeren daarmee de gangpaden en vooral op de kruisingen, niet opzij gaan als je er langs wilt. Heel vervelend. En ook nu met de Corona virus blijven ze dit gedrag vertonen. Anderhalve meter? Onmogelijk. De Albert Heijn is geen dependance van hun clubhuis, die staat naast de Albert Heijn.

Laats had iemand op tv erover dat een land (Hongarije? of in ieder geval in die regio) de regering heeft opgeroepen dat alleen mannen nog maar boodschappen mogen doen, want zij kletsen veel minder. En eerlijk gezegd zou ik zeker geen tegenstander zijn als ze zoiets ook bij ons zouden invoeren.

Dat was een Japanse burgemeester. En ik vond dat echt een belachelijk idee.

Sommige generaliserende opmerkingen en aannames.  ::niet-ok::
En dat vind ik dus heel erg irritant.
« Laatst bewerkt op: 23-05-2020, 01:07:31 door Moni »

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Irritant
« Reactie #18967 Gepost op: 23-05-2020, 01:07:52 »
Dat was een Japanse burgemeester. En ik vond dat echt een belachelijk idee.

Sommige generaliserende opmerkingen en aannames.  ::niet-ok::
En dat vind ik dus heel erg irritant.

Amen
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Irritant
« Reactie #18968 Gepost op: 23-05-2020, 09:44:06 »

Sommige generaliserende opmerkingen en aannames.  ::niet-ok::
En dat vind ik dus heel erg irritant.

Erg jammer dat jij blijkbaar niet het verschil weet tussen een aanname en een waarneming.

Ik woon al ruim dertig jaar in de stad, kwam hier ooit als student maar heb zelf niet bij Vindicat of enig ander studentenvereniging gezeten. Toch heb ik er wel veel mee te maken gehad. Je kwam ze tegen tijdens colleges, in de kroeg, bij ons in studentenflat en natuurlijk in de winkel. Ik sprak ook regelmatig met hen. En ze hebben mij duidelijk gemaakt dat zij tot de 'elite' behoorden. Rijke pa, veel connecties... en later, als ze afgestudeerd zijn zullen zij ook de topposities innemen. En daar nemen ze nu alvast een voorschot op: neerkijken op studiebeursstudenten en de burgers uit de stad: "Dat zijn paupers"
Dit is het gedrag die zij overduidelijk vertonen in de stad. Het niet opzij gaan als je er langs wilt, tenzij je eerst netjes vraagt. Een machtspelletje. Overal hardop praten zodat iedereen hoort dat zij tot de zogenaamde 'top' behoren. En zo ook in de Albert Heijn.
Zoals gezegd, ik woon nu ruim dertig jaar in de stad en maak dit dagelijks mee. Ik zie ze dagelijks dit gedrag vertonen, ik hoor ze dagelijks luidop. Dit is geen aanname, dit is een waarneming. En het is niet incidenteel.

Echt ongelooflijk hoe hier op dit forum een repeterende waarneming wordt verdraaid naar "het is maar een aanname". En als je mijn stukje nog eens goed naleest, dan kun je zelf ook waarnemen dat ik het over de studentes heb van dergelijke verenigingen en niet over vrouwen in het algemeen. Die generalisatie is slechts een aanname!

« Laatst bewerkt op: 23-05-2020, 09:59:05 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18969 Gepost op: 23-05-2020, 10:09:34 »
En als je nog beter leest snap je ook wel dat die reacties gingen over die Japanse burgemeester die wel degelijk generaliserende aannames doet ::)

En als je er een voorstander van bent dat vrouwen geen boodschappen meer mogen doen omdat er een kleine groep vrouwelijke studentes is die staat te praten in de supermarkt is dat ook generaliseren, dus dan ben je er zelf alsnog mee bezig.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Irritant
« Reactie #18970 Gepost op: 23-05-2020, 10:12:11 »

Laats had iemand op tv erover dat een land (Hongarije? of in ieder geval in die regio) de regering heeft opgeroepen dat alleen mannen nog maar boodschappen mogen doen, want zij kletsen veel minder. En eerlijk gezegd zou ik zeker geen tegenstander zijn als ze zoiets ook bij ons zouden invoeren.

"Zoiets" slaat dus op het stukje ervoor. Geen regel van geen enkele vrouwen, maar iets waardoor dergelijke studentes niet meer in groepjes naar binnen komen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18971 Gepost op: 23-05-2020, 10:18:13 »
"Zoiets" slaat dus op het stukje ervoor. Geen regel van geen enkele vrouwen, maar iets waardoor dergelijke studentes niet meer in groepjes naar binnen komen.
...dan moet je echt specifieker formuleren wat je bedoelt, want op deze manier is de enige mogelijk leesbare manier dat je bedoelde dat alleen mannen boodschappen zouden mogen doen ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Irritant
« Reactie #18972 Gepost op: 23-05-2020, 10:44:47 »
...dan moet je echt specifieker formuleren wat je bedoelt, want op deze manier is de enige mogelijk leesbare manier dat je bedoelde dat alleen mannen boodschappen zouden mogen doen ::rofl::

Tja, dat is dan mijn fout, ik had kunnen weten dat er mensen zijn die een deel loskoppelen van het geheel en zich daarover kunnen verontwaardigen. Zoals een paar weken geleden Tristan overkwam toen hij duidelijk aangaf dat het om zijn mening ging. Iets over de gevolgen van de versoepelingen dacht ik. Hij gaf zijn mening over de gevolgen van die versoepelingen en kwam daarmee tot een conclusie. Vervolgens werd alleen die conclusie gequoot en kreeg hij ten onrechte het verwijt dat hij fake news verspreidde.
Ik dacht dat het wel duidelijk was dat die (overigens sarcastisch bedoelde) opmerking sloeg op het stukje ervoor en niet zomaar een losse opmerking. Blijkbaar niet, volgende keer beter.


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18973 Gepost op: 23-05-2020, 11:12:58 »
Really? Dit heeft gewoon te maken met hoe je zin taalkundig loopt. Normaalgesproken verwijst een verwijswoord altijd naar de zin of het woord ervoor. Als je dan toch iets anders bedoelt, kunnen wij dat niet ruiken: dan moet jij duidelijker zijn.

Maar natuurlijk ligt het niet aan jou als 3 mensen je verkeerd interpreteren maar dan hebben die 3 mensen individueel van elkaar besloten om dat expres te doen puur om je te pesten ::)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Irritant
« Reactie #18974 Gepost op: 23-05-2020, 12:19:28 »
Bovendien had je het over ‘studentes’ en niet over ‘studentes van Vindicat’. En zelfs als je dat wel had geschreven is het nog steeds generaliserend. Je impliceert hiermee dat alle studentes dat gedrag vertonen en dat is niet oké. En seksistisch.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18975 Gepost op: 23-05-2020, 12:21:51 »
Misschien mijn fout dat ik jouw hele post gequote heb Niuno, maar doelde vooral op het laatste deel van je post en bedoelde met het tweede deel van mijn post ook niet alleen jouw post, maar meer in het algemeen wat ik hier soms tegenkom wat generaliserend is. Dat jij je aangevallen voelt spijt me, dat was zeker niet de bedoeling  :-[, maar kwam vooral door die laatste zin dat alleen mannen nog maar boodschappen mogen gaan doen. Dat triggerde mij om te reageren.

Maar toch nog even over de studentes. Ik ken ook studentes van studentenverenigingen van heel dichtbij en ik weet heel zeker dat er ook heel veel studenten zijn die wel zorgvuldig met de 1,5 meter maatregelen omgaan. Ik kan me voorstellen dat wanneer jij het dagelijks meemaakt dat je je eraan ergert. Maar dat wil nog niet zeggen dat alle studentes van studentenverenigingen zo zijn.

Dit topic heet 'Irritant' en daarom reageerde ik met mijn laatste zin meer als algemene opmerking. Sommige generaliserende opmerkingen en aannames. Maar daarmee doelde ik dus niet enkel op jouw post, maar een algemene opmerking over ook andere posts en daarnaast ook het belachelijke idee van de Japanse burgemeester.
« Laatst bewerkt op: 23-05-2020, 12:48:38 door Moni »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Irritant
« Reactie #18976 Gepost op: 23-05-2020, 12:55:34 »
maar kwam vooral door die laatste zin dat alleen mannen nog maar boodschappen mogen gaan doen. Dat triggerde mij om te reageren.

..en dat zou ook Irritant zijn.
Immers, als mannen de boodschappen moeten gaan doen, waar zijn de vrouwen dan nog voor?! ???



..nee, was dat niet de intentie? ::hypocriet::



ANYWAY!
Okee, stel, we zijn het voor de vorm even eens dat het probleem niet is 'vrouwen', niet is 'studentes', en zelfs niet eens 'kwebbelende studentes die geen afstand houden', maar gewoon in het algemeen:
'kwebbelende mensen die geen afstand houden'.

Hoe zou je dat praktisch kunnen tegengaan?

Je kunt niet alleen claimen dat die mensen er niet in mogen: niet iedereen uit de groep zal zich erin herkennen, noch zich eraan houden.
Je kunt het misschien theoretisch verbieden (klinkt als shaky), maar hoe ga je er ooit op controleren. En door wie, en hoe?
Je kunt ook niet echt de winkelomgeving zo veranderen dat praten niet meer mogelijk is.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #18977 Gepost op: 23-05-2020, 12:59:21 »
Iedereen die gesnapt wordt op "kwebbelen" in de winkel zo'n

ding om laten doen ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Irritant
« Reactie #18978 Gepost op: 23-05-2020, 13:03:58 »
Of preventief!
Iedereen die de supermarkt in wil, moet zo'n ding op:



Oh of een diepzeeduikers- of ruimtehelm. ::ok::

I mean, het zou wel werken. Maak je ze van doorzichtig plastic, misschien is het zelfs betaalbaar. ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18979 Gepost op: 23-05-2020, 13:05:04 »
Toevallig hadden we het hier gisteren over een apparaatje dat aangeeft wanneer je dichterbij iemand komt dan 1,5 meter. Dan zou er voor straf nog een stroomstoot achteraan moeten komen.  ::rofl::