Auteur Topic: TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.  (gelezen 11643 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Gepost op: 1-10-2003, 18:43:58 »
Aangezien hier zoveel TV topic ronddwalen, lijkt het me wel interessant om eens te pijlen wat jullie favoriete programma's aller tijden zijn. Van enkelen weet ik wel zo'n beetje wat hij of zij wel zo'n beetje goed vond. Post in dit topic je top 5, het liefst met een kleine motivatie en dan post ik binnenkort de WIDM.com TV Top 10 aller tijden.

Ja, en op Wie Is De Mol stemmen mag ook. Mijn lijstje zal ik straks ook posten uiteraard.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #1 Gepost op: 1-10-2003, 18:47:47 »
Leuk topic, Daisy

1. Wie is de mol? No doubt! Het enige spelprogramma waarbij ik gierende zenuwen heb bij een ontknoping.
2. Fort Boyard Ik wacht nog altijd op de terugkomst van dat programma, spannend en leuk opgebouwd.
3. Superchamps, ik vond dat vroeger hardstikke leuk, het zijn verschillende races met 4 'kleurenteams'
4. Thundercats, daar was ik vroeger ook helemaal fan van, wat nu Dragon Ball is, was dat toen.
5. Dit was het nieuws, gaat al zolang mee, ik lach niet snel, maar hierbij toch wel. 

Dit schoot me het snelste te binnen, misschien komen er nog aanvulllingen.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #2 Gepost op: 1-10-2003, 19:20:56 »
Nummer 1 staat bij voorbaat al vast, als je die vraag stelt op het WIDM-forum. Laat niets te raden over. WIDM, dus.

Nummer 2, wie weet het zich nog te herinneren? "Who pays the Ferryman", zich afspelend op Kreta. Eigenlijk ook daaraan gekoppeld de opvolgers daarvan (The levkas Man, onder andere). Verschrikkelijk mooie verhalen, gebaseerd op eeuwenoude Griekse familietradities, heel mooi gefilmd, ook

Nummer 3, Geheim Commando*** en zijn alter ego 'Allo 'Allo, (*** en de 6-delige opvolger ervan,  'Kessler') Jammer dat Geheim Commando nooit herhaald is (is dat eigenlijk wel zo, het is mij niet bekend), en de parodie daarop eindeloos te zien is  op de commerciële zenders (naar 'Allo 'Allo kan ik echter blijven kijken, al weet ik inmiddels tot op de seconde hoe de afleveringen verlopen)

Nummer 4,  Kopspijkers, blijft leuk. Opmerkelijke gasten, enorm leuke persiflages, en het blijft het programma waarin als eerste als vast onderdeel merkwaardige televisiefragmenten van de afgelopen week worden vertoond, de rest is na-aperij.

Nummer 5,  Floris. Ik heb de serie compleet op VHS, dacht dat er veel meer afleveringen van waren gemaakt. Je kon er als kind soms niet van slapen, maar jaren later zie je hoe leuk het gefilmd is. Eigenlijk zou het bij die herinnering moeten blijven, je ziet nu ook de stuntelige manier waarop het toen werd gespeeld.
« Laatst bewerkt op: 1-10-2003, 19:50:19 door bodejosm43 »

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #3 Gepost op: 1-10-2003, 19:22:23 »
Mijn favoriete progamma's:

1    Expeditie Robinson
2    Wie is de mol?
3    Kopspijkers
4    Paul de Leeuw shows
5    Big Brother


Motivatie: dat zijn de progamma's waar ik naar uitkijk.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #4 Gepost op: 1-10-2003, 19:29:37 »
Al veel diversiteit, op WIDM na dan. Ik zal mijn lijstje ook zo posten, m'n top 3 staat vast. Jullie mogen raden wat er op 1 staat, en ik zal vast verklappen: WIDM is het niet!

P.S.katja02 Welke show van Paul de Leeuw, hij heeft er meer gemaakt, noem er eens eentje.

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #5 Gepost op: 1-10-2003, 19:53:39 »


P.S.katja02 Welke show van Paul de Leeuw, hij heeft er meer gemaakt, noem er eens eentje.
Citaat

Laat de Leeuw show

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #6 Gepost op: 1-10-2003, 19:55:58 »
Daisy's TV Top 5 aller tijden

I: 24
Verrassende keuze misschien voor velen, maar voor mij is de keuze snel gemaakt: 24 op positie 1. Ik vind het gewoon een meesterlijk programma. Een 24-delige serie over een avontuur wat op 1 dag afspeelt, je weet van sommige niet of je ze kunt vertrouwen of niet en je moet je aandacht er goed bij houden om niks te missen. Op dit moment is de 2e serie op TV, en deze is zelfs nog beter dan de eerste. Voor 24 kende ik de meeste acteurs niet, maar Kiefer Sunderland (Jack Bauer), Carlos Bernard (Tony Almeida) en Xander Berkeley (George Mason) zijn echt goede acteurs. En aangezien er ook een 3e serie komt, en wellicht ook een film, kan ik voorlopig nog wel ff vooruit!

II: Duel over de grens
Tsja, wat voor programma was het nou ook alweer. Zelf ben ik er nog niet helemaal uit, zelfs met de hulp van bodejosm43. Maar het duel tussen 2 bekende Nederlanders, het leren kennen van culturen van andere landen en dat kleine beetje onvoorspelbare vond ik altijd super aan dit programma. Daarom op nr 2 in mijn lijstje.

III: Wie Is De Mol
Wie Is De Mol mag zeker niet in mijn lijstje ontbreken in mijn lijstje, wat zou ik anders immers doen op dit forum? Ik weet niet hoe Woestijnvis op deze formule is gekomen, maar alle lof. Ik had het zelf niet bedacht. Waarom niet op 1. Ik heb geen idee, misschien omdat de rest 't al doet...

IV: Baantjer
Ook maar weer een serie erin gestopt: onze eigen echte Baantjer. Ik ben absoluut geen lezer, maar de boeken over 'De Cock met cee-ooo-cee-kaa' las ik altijd in één adem uit. Ook de TV serie is zeer goed. Goede acteurs, goede verhalen, spanning tot het einde, mooi programma!

V: AVRO'S Sterrenslag
Misschien zeer verrassend, maar ik vond het altijd ontzettend leuk. Echt komisch om te zien hoe bekende Nederlanders met elkaar de strijd aangingen, ik keek altijd. Jammer dat het niet meer op TV is.

---

Ook nog eervolle vermeldingen voor Crime Scene Investigation, Ford Boyard, Kopspijkers, Dit Was Het Nieuws, Heartbreak High en nog vele anderen, maar ja ik moet kiezen...

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #7 Gepost op: 1-10-2003, 22:53:24 »
Dan ook maar even mijn top 5, niet noodzakelijkerwijs ook in deze volgorde trouwens...

Expeditie Robinson
Naar mijn mening de beste realityserie op tv en de enige waarbij ik het al meerdere seizoenen volhoud, zonder af te haken. Dat is me bij Big Brother in elk geval niet gelukt.  ::)  Ook de reden natuurlijk dat ik me op dit forum bevind!  ;D

The Simpsons
Briljante comedy, die op een geweldige manier bepaalde gewoonten, series, personen, etc. parodieert. Niet voor niets volgensmij de langstlopende comedy ooit...

Zomergasten
Alhoewel het wel een enorme zit is, vind ik de opzet van het programma heel goed gevonden: aan de hand van televisiefragmenten een bepaald iemand een hele avond interviewen. Hangt alleen wel heel erg van de gast af of het een interessante uitzending is.  ::)

Tour de France
Mijn ideale zomertelevisie. Lekker de hele dag naar een peloton wielrenners kijken, terwijl er eigenlijk helemaal niets gebeurt en een beetje naar het geouwehour van Mart Smeets en Erik Breukink luisteren!

Laat de Leeuw
Hiermee sluit ik me aan bij Katja02, dit was een erg leuk programma. Kan me er, behalve Annie en Bob, helaas niet meer zo veel van herinneren. Ik zag trouwens dat Paul de Leeuw vanaf 6 oktober weer begint met een tv-programma, ben benieuwd of het leuk wordt...

O ja, Wie is de Mol heb ik nooit gezien, vandaar dat dat programma niet in mijn top 5 staat!  :D

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #8 Gepost op: 1-10-2003, 23:09:07 »
Mijn tv top 5:

1. Wie is de mol?
Geen uitleg over nodig denk ik. 8)

2. Friends
Meest geweldige comedy ooit. Ik heb alle afleveringen op videoband en ken ze bijna allemaal uit m'n hoofd.

3. Expeditie Robinson
Volg ik ook al vanaf de eerste serie en kijk ik ook altijd al lang naar uit. Het is gewoon heerlijk om te zien wat er met 'n groep mensen op zo'n eiland gebeurd als ze moeten overleven met maar 'n hampeltje rijst per dag of minder. Vooral 't psychologische aspect trekt me aan in deze serie.

4. Dit was het nieuws
Geweldig satirisch programma dat ik ook al jaren volg. Raoul Heertje en Jan Jaap van der Wal zijn echt gewoon geweldig! ;D (maar ik mis Thomas Acda toch ook wel...)

5. Kopspijkers
Mis ik ook nooit. 't spel, 'wat u en ons opviel in de media', 'de gouden knuppel' en 't cabaret zijn echt gewoon geweldig iedere week.

Ik zou er zo eigenlijk nog wel 'n aantal programma's bij kunnen plakken. Ik ben nu eenmaal echt 'n televisieverslaafde, die veel programma's niet graag zou missen. Sterker nog: ik zou echt niet meer kunnen leven zonder de tv....en zonder 't internet trouwens!  ;)
« Laatst bewerkt op: 1-10-2003, 23:12:32 door Han13 »

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #9 Gepost op: 1-10-2003, 23:20:29 »
1. Wie is de mol?
    Duh...

2. ER
    En dan niet Expeditie Robinson, maar Emergency Room. Ik volg deze serie al vanaf het begin. Die serie kan me zo meeslepen, net alsof ik er echt zelf middenin zit!

3. Dit was het nieuws
    Echt geweldig... hoe die mensen mij aan het lachen kunnen krijgen! Ik lig altijd helemaal in een scheur (en m'n moeder dan weer om mij...)

4. Friends
     Tja... wat moet ik hier dan over zeggen? Tuurlijk Friends, ik hou van comedy's, ik lach graag... Friends kan dan zeker niet in het lijstje ontbreken!

5. Will and Grace
    Gaaf stel... Jack is echt zo'n stereotypje dat het gewoon goed is ;D


En dan ontbreken er nog een aantal in m'n lijstje, vooral van die comedyseries.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #10 Gepost op: 2-10-2003, 00:50:57 »
1. Wie is de mol?
    Kheb daar zoveel tijd aan besteed enzo, die moet wel op 1 staan.

2. Bassie en Adriaan.
    Bassie en Adriaan. No doubt! De enige serie waarbij ik gierende zenuwen heb bij als de boeven weer achter Bassie en Adriaan zitten. (En wat is die bassie soms toch dom he!)

3. Tourjournaals van 2000
    Mischien een verassende keuze, maar in dat jaar hadden ze, wanneer de klassementen getoond werden, zo'n prachtig typische Franse muziekje eronder, iedere avond weer genieten toen. Mooi moment om een fles wijn te ontkurken.
Ik heb het jaar erop de NOS nog een mailtje gestuurd of het muziekje er weer onder kon maar helaas. Stilletjes hoop ik ieder jaar weer of ie er mischien weer onder zit.

4. Cheers (-> Frasier)
     Tja... wat moet ik hier dan over zeggen? Tuurlijk Cheers, ik hou van comedy's, ik lach graag... Cheers kan dan zeker niet in het lijstje ontbreken!

5. Ontbijt TV met Diewertje Blok.
    Ik heb vroeger kranten bezorgd 's ochtens (nee, niet de telegraaf) en als ik dan klaar was heerlijk relaxed ontbijten met de kranten erbij (Volkskr, AD en Trouw (ik las ze alledrie) en dan Diewertje Blok erbij, dat was nog eens fatsoenlijk de dag beginnen!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #11 Gepost op: 2-10-2003, 09:38:31 »
1. (Wie is) de Mol

Tja, kan gewoon niet missen he. Geniaal idee van de mensen van Woestijnvis en telkens prima uitgewerkt en in beeld gebracht ook. Heb tevens genoten van de Nederlandse reeksen. Hopelijk komt er bij jullie nog wel een vervolg...

2. Soap

Parodie op de vele soaps waarmee we dagelijks overspoeld worden. Was m'n favoriete programma in de jaren 80. Mag nog wel 's opnieuw op de buis.

3. Fawlty Towers

John Cleese op z'n best als hilarische uitbater van een hotel. Het Spaanse hulpje Manuel deed er nog een schepje bovenop. Schitterende TV.

4. Hill Street Blues

De moeder van alle moderne politieseries. Met Daniel J. Travanti als Capt. Frank Furillo en de verrukkelijke Veronica Hamel als Joyce Davenport.

5. KRO detectives

Ik kan gewoon geen keuze maken tussen al die verschillende uitstekende Britse detective-series, gelukkig kan ik ze bundelen onder deze noemer. Silent Witness, Inspector Morse, A touch of Frost, Dalziel and Pascoe... Onderhoudende TV met puik acteerwerk.

De reservenbank...

6. I, Claudius
7. Expeditie Robinson
8. Heterdaad
9. Jools Holland (Later)
10. Avro's Toppop

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #12 Gepost op: 2-10-2003, 10:07:03 »
1. wie is de mol?
2. expeditie robinson
3. roseanne
4. jiskefet
5. de fabriek  ;D

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #13 Gepost op: 2-10-2003, 10:34:53 »
1. WIDM
2. Geen idee meer hoe dat programma heet maar er waren 2 (?) groepen van 2 die door Nederland liepen (soort the Hunt maar dan een paar jaar eerder) en moesten zonder gefilmt te worden ergens naar toe en eindigen in een telefooncel.
3. Mr Bean
4. Medisch Centrum West (ja, was nog jong he? ;))
5. Beverly Hills 901210 (was toen nog steeds jong ::))

Deze programma's heb ik allemaal heel erg gevolgd en bleef er echt voor thuis.
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #14 Gepost op: 2-10-2003, 10:37:36 »

2. Geen idee meer hoe dat programma heet maar er waren 2 (?) groepen van 2 die door Nederland liepen (soort the Hunt maar dan een paar jaar eerder) en moesten zonder gefilmt te worden ergens naar toe en eindigen in een telefooncel.



wanted! ja dat was leuk....

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #15 Gepost op: 2-10-2003, 10:40:33 »


Nummer 3, Geheim Commando*** en zijn alter ego 'Allo 'Allo, (*** en de 6-delige opvolger ervan,  'Kessler') Jammer dat Geheim Commando nooit herhaald is (is dat eigenlijk wel zo, het is mij niet bekend)...




Jos, ik heb goed nieuws voor je. Geheim Commando (oftewel Secret Army) wordt vanaf februari 2004 in het kader van 50 jaar Vlaamse televisie heruitgezonden op onze openbare omroep TV1 !

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #16 Gepost op: 2-10-2003, 10:43:31 »
wanted! ja dat was leuk....
Jaaa, Wanted! Ik kwam er ff niet meer op ::)
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #17 Gepost op: 2-10-2003, 11:20:17 »
1. Wie is.... de mol?
2. Een schitterend ongeluk (Wim Kayzer)
3. Beter dan God? (Wim Kayzer)
4. Monty Pythons flying circus.
5. Smack the pony
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #18 Gepost op: 2-10-2003, 15:06:14 »
Formule 1, dat is iets wat ik altijd kijk, ongeacht het tijdstip van de race. Ik neem de race standaard op en als hij dusdanig interessant is dan blijft ie op de band staan, dus als het echt niet anders kan dan kijk ik het later maar dat komt eigenlijk zelden voor.

Wie is de mol, behoeft verder geen uitleg lijkt me

Friends, ben helemaal fan van die serie. Heb ook alles op dvd en alle afleveringen al meerdere keren gezien maar het blijft gewoon waanzinnig leuk.

Expeditie Robinson. Het heeft twee seizoenen geduurd voordat ik deze serie ben gaan volgen maar kijk er echt naar uit. Vind het fantastisch om te zien hoe mensen reageren in die primitieve omstandigheden en dat blijft mijns inziens boeien.

Medisch Centrum West. Dit vond ik echt een geweldige serie. Werd altijd uitgezonden op een tijdstip dat ik volgens mij al in bed moest liggen in die tijd maar ik wist het toch bijna altijd voor elkaar te krijgen dat ik het nog mocht zien. Kortom, erge goede herinneringen aan.

En ja, dan kan ik Kopspijkers, Spijkerhoek, Vrouwenvleugel, sport, Baantjer etc. niet meer kwijt  8)
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:TV Topic Part X: Beste programma aller tijden.
« Reactie #19 Gepost op: 2-10-2003, 15:13:27 »
Formule 1, dat is iets wat ik altijd kijk, ongeacht het tijdstip van de race.

Helemaal vergeten in m'n eigen top 5!  :o :o :o

Ik kijk ook altijd Formule 1. Ik kijk het meestal rechtstreeks (ook al is de race midden in de nacht...), maar als 't echt niet anders kan (omdat ik op 't tijdstip van de race weg moet)) dan neem ik de race op. Voordat ik de race dan ga kijken wil ik absoluut nog niet weten wie er gewonnen heeft of wat er verder gebeurd is, want anders is 't niet meer zo spannend om de race te kijken. Niemand mag mij dan ook maar iets zeggen over de race voordat ik 'm zelf gezien heb, want dan wordt ik echt heel erg kwaad.  >:(  >:(
« Laatst bewerkt op: 2-10-2003, 15:49:24 door Han13 »