Auteur Topic: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury  (gelezen 52352 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #60 Gepost op: 23-05-2014, 00:02:03 »
Hé Lucy had jij ook een final-2 met D*N? wat toevallig.  ::joehoe:: ;D Die D*N toch  ::tandpastasmiley:: Of mag ik dat niet zeggen van Hidm?


Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #61 Gepost op: 23-05-2014, 00:07:22 »
En toch hielp hij mij in de halve finale en niet jou ;D Wat toevallig, die D*N toch ::hypocriet::
Nee, maar je hebt wel gelijk, D*N is niet altijd even eerlijk ::ohno::
Was toch leuker geweest als wij hem nu samen konden afkraken :(
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #62 Gepost op: 23-05-2014, 00:10:43 »
Eh volgens mij was D*N vooral niet zo blij met mij vanwege mijn stem op hem.  ::) Dat schrijft ie ook hier ergens in dit topic. Wie weet, als ik braaf met jullie mee had gestemd, wat er dan was gebeurd.  ;D Het zal blijken uit de biechts van meneer D*N.   :P

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #63 Gepost op: 23-05-2014, 00:21:46 »
Jaa klopt, dat weten we inderdaad niet haha
Maar ik ben blij dat het zo gelopen is ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #64 Gepost op: 23-05-2014, 00:44:53 »
::ok::

Zoals ik dus al zei, was mijn tactiek om zoveel mogelijk mensen te vriend te houden en betrouwbaar te zijn. Mijn final-2 met D*N was een gouden deal, want ik wist (bijna) alles en we hebben samen de finale bereikt. Daarnaast heb ik veel gebruik gemaakt van lieve Lulu, die als newbie mijn hulp nodig had en daardoor ook praktisch alles deed wat ik zei ;D Hoewel D*N na mij ook redelijk wat invloed op haar had..  Verder heb ik tactisch gespeeld op een moment waarop ik in een enorm dilemma verzeild geraakt was. Aan de ene kant stonden Lukie, Fabiann en Molbelg die mij vroegen op Jann te stemmen. Aan de andere kant stonden Jann, Starlight en Loezel die op Molbelg wilden stemmen. Ik heb hier heel lang over nagedacht, maar uiteindelijk Molbelg gestemd. Dit was tactisch namelijk van belang. Ten eerste was Fabiann een zeer sterke speler en bood Jann aan hem samen weg te stemmen. Dat is er uiteindelijk niet meer van gekomen omdat we niet samen in opdrachten zaten en hij daarna al weg was. Bovendien waren Jann en Starlight onderdeel van het complot van mijn final-2 partner: NextGP. Het was dus niet handig geweest als zijn complot zich tegen mij gekeerd had...

Overigens, dit is niet mijn eerste forumspel ;) Ik heb één ander tactisch spel gespeeld: Gizeh, waarbij ik tot de slachtnacht gekomen ben waar ik door Swifty geslacht werd ;) Verder heb ik The Virtual Mole en De Zwakste Schakel gedaan hier! Maar je hebt wel gelijk, wij kennen elkaar eigenlijk niet ^^

Dank voor je antwoord! ::bravo::

Oh haha, excuus.. ::sorry:: ::schaam:: Dan zijn we elkaar dus gewoon misgelopen steeds. Goed de underdogpositie overgebracht op mij als publiek in dat geval ;D
Nieky grab a life vest!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #65 Gepost op: 23-05-2014, 07:52:21 »
Haha dankje :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #66 Gepost op: 23-05-2014, 10:12:54 »
Jaa klopt, dat weten we inderdaad niet haha
Maar ik ben blij dat het zo gelopen is ;D


Da's de schuld van Hidm die mij zo nodig een tien moest geven in het laatste spelletje.  >:D

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #67 Gepost op: 23-05-2014, 12:28:16 »
Zo ik ben weer boven water ::). Gister ook weer paar biertjes gedronken maar minder dan D*N

ik mag maar één vraag stellen.. dat is niet echt veel, maar hier komt ie en hij is voor alle drie..

Wie van alle 21 spelers zag jij als allersterkste tegenspeler en met welke actie(s)/tactiek heb jij dit probleem aangepakt/opgelost..

Leuke vraag  ::ok::
Ik twijfel eigenlijk tussen 2 namen. Jann en Fabiann. Maar aangezien Fabiann volgens mij net iets beter in zijn contactjes zat nog dan Jann vind ik hem de sterkste speler.
Om Fabiann een 'probleem' te noemen is een groot woord. Want ik heb heel lang goed met hem samengewerkt tijdens spellen en stemmingen. Hem net zoals D*N te vriend gehouden. Maar altijd wel in mijn achterhoofd gehouden dat ik niet met hem naar de finale kon. Zowel op juryvotes als in proeven zou hij megapopulair en sterk zijn geweest.
Dus daarom hield in contact met het appcomplot ( D*N en Lucy ) en kwamen we eigenlijk nadat Swifty weg was op het idee, het was een beetje saai, maar we spraken met zijn drieën een volgorde af waarin de mensen weggestemd zouden worden. Fabiann zou toen zo snel mogelijk af moeten vallen als hij geen immuniteit had. De extra stemming was hiervoor natuurlijk ideaal. Maar anders hadden we waarschijnlijk eerst op Molbelg gestemd.

Alhoewel ik er verstandig aan gedaan had in dat geval met Fabiann en Molbelg mee op lucy te stemmen  ::) aangezien D*N en Lucy mij dus ook target hadden gemaakt. Maargoed nu is het wel goed, want ik sta ondanks dat in de finale :D

You'll never walk alone

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #68 Gepost op: 23-05-2014, 12:28:26 »

Laat ik beginnen bij mijn grote survivorvriendje Nieky. Diep respect dat je het na survivor opnieuw tot de finale geschopt hebt. Je begint al bijna net zo goed als ik te worden in niet weggestemd worden, maar wat wil je, je hebt het van de beste geleerd natuurlijk. Wat? Oja, ik speelde niet zelf dit keer, dus ik kan arrogantiemodus wel uitzetten ;D

Nee maar even serieus Niek, echt heel knap. Ik weet hoe lastig het is om ondanks een target door de winst van een eerder spel toch vertrouwen te winnen bij medekandidaten. Je moet je volledige tactiek omgooien, of aantonen dat je écht heel loyaal was in eerdere spellen en dus wel te vertrouwen bent. Mijn vraag aan jou is dan ook, hoewel je het al wel enigszins aangehaald hebt: kun je een uitgebreider beeld schetsen van hoe je rekening gehouden hebt met je reputatie hier op RN? Hoe heb jij je tactiek omgegooid, of heb je dat juist niet gedaan op bepaalde vlakken?


jeej dankje, eindelijk waardering  ::love::

Ik heb mijn tactiek aangepast op het format van het spel. Ik wist dat ik er met een eliminatieopdracht na een stemming niet makkelijk uit te spelen zou zijn. En dat ik dus in het eerste deel vooral vertrouwen moest winnen en mezelf een niet al te groot target moest maken ( ook voor deel 2, wat nog onbekend was hoe dat zou gaan ). Dit heb ik dan ook gedaan, ik heb nooit een mes gestoken in het eerste deel ( mss op MC na, maar om dat nou echt een bondgenoot te noemen... ). Het appcomplot vertrouwde mij in ieder geval op dat moment en ook Fabiann en ik denk ook Lukie ( alhoewel die me na Survivor nooit helemaal vertrouwt ) stonden wel aan dezelfde kant.

Ik wilde dus low-profile blijven de eerste fase. Geen king-pin worden waardoor ik als eerste van ons appcomplot weggestemd zou worden mocht dat zover komen. Daarom vond ik het prima dat D*N echt met iedereen ging kletsen en dat Fabiann alle opdrachten won.

Zelf zat ik zoals Fabiann steeds al zei bij de voordeelopdrachten. Ik won toch regelmatig wat geld, wat in de halve finale ook zijn vruchten heeft afgeworpen. Dit was allemaal net iets minder opvallend dan steeds immuniteit winnen of iets dergelijks.

In de 2e fase werd ik wel wat fanatieker en dergelijke, maar dat was op dat moment ook wel nodig. Ik werd vaker target, en ging dus meer Pmmetjes sturen en me daarin mengen ( o.a naar Loezel , en individueel naar Fabiann ). Ik denk dat mijn spel op dat moment meer op van Survivor ging lijken, alleen zonder het backstabben. Ik zag namelijk maar 1 reële mogelijkheid om de finale te halen. Dat was de makkelijke weg met D*N en Lucy. En deze inschatting is wel juist gebleken. Fabiann zei nadat hij eruit lag dat hij mij nooit mee had genomen naar de finale. En ook Ycaris had dit bijvoorbeeld nooit gedaan. Daarnaast heb ik ook tegen een aantal mensen ( iig D*N en Lucy ) gezegd dat ze mij moeten meenemen naar deze finale. Ik had immers Survivor al gewonnen, niemand zou het me gunnen. Etc. Dus ik heb mezelf een beetje in een underdogpositie gemanoeuvreerd. D*n en lucy noemen het nu laf. Ik noem het de slimste manier om hier de finale te halen. Winnen zal lastig worden waarschijnlijk. Maar als ik dit spel agressief had gespeeld had ik hier denk ik niet gestaan

Om het even samen te vatten ;D

Wat heb ik anders gedaan
- Loyaler geweest om vertrouwen te winnen
- Proberen te voorkomen dat ik een King-Pin werd
- Lukie niet weggestemd

Wat heb ik hetzelfde gedaan
- Op de momenten dat het echt moest opdrachten winnen of goed doen.
- Gedurende het hele spel, mogelijke scenario's geanalyseerd en me daardoor een paar keer tactisch heb gered( Bijvoorbeeld de bluf in de kwartfinale die ik eerder al beschreven he
You'll never walk alone

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #69 Gepost op: 23-05-2014, 12:36:44 »
en ten derde had ik helemaal niet de steun van mijn vriendje nodig.

Over lulu, oke doordat ze er vroeg uit lag hebben we er allebei evenveel van geprofiteerd je hebt gelijk daarin.
Maar je zegt net wel ergens dat je D*N en mij tactisch de baas was door een final 2 deal met Next te hebben eerst. Dus nu spreek je jezelf ergens tegen ;).

Daarnaast lees ik nu al overal dat Lucy het nadeel had omdat ze niemand kende. Maar dat is dus zoals ze zelf al zegt niet waar.

Na de exit van Jann hebben we open kaart gespeeld naar elkaar (in de trein van Swifty naar mijn huis ;) ) en toen heeft hij mij volgens mij alles verteld, en andersom.

Sterker nog ik denk dat ik een nadeel had dat ik niet op de spelletjesdag bij Swifty was. Op die bewuste dag hebben Ycaris en Swifty een deal gemaakt. En zoals ik bij lucy lees ook zij en D*N. Dus ik heb een knappe 2e fase gespeeld dat ik ondanks dat alles toch hier sta vind ik ;)

Ik snap ook dat die deals erbij horen, maar vind dan niet dat het argument moet gelden dat Lucy niemand kent. Dat was dus zoals ze zelf al zei niet zo en juist door nooit echt ver te zijn gekomen in spelletjes wordt je minder snel target.

Hé Lucy had jij ook een final-2 met D*N? wat toevallig.  ::joehoe:: ;D Die D*N toch  ::tandpastasmiley:: Of mag ik dat niet zeggen van Hidm?
 

Oja mij heeft ie ook een final-2 deal beloofd. Over beloftes niet nakomen gesproken ::)

You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #70 Gepost op: 23-05-2014, 13:12:50 »
Over lulu, oke doordat ze er vroeg uit lag hebben we er allebei evenveel van geprofiteerd je hebt gelijk daarin.

:)


Maar je zegt net wel ergens dat je D*N en mij tactisch de baas was door een final 2 deal met Next te hebben eerst. Dus nu spreek je jezelf ergens tegen ;).

Ik heb niet gezegd dat ik jullie tactisch de baas was door een final-2 met hem te hebben. Ik zeg dat dat een goede deal was, omdat we hierdoor veel wisten en het is gebleken dat ik zijn steun niet nodig had aangezien ik hier nu sta en hij niet.


Daarnaast lees ik nu al overal dat Lucy het nadeel had omdat ze niemand kende. Maar dat is dus zoals ze zelf al zegt niet waar.


Ik snap ook dat die deals erbij horen, maar vind dan niet dat het argument moet gelden dat Lucy niemand kent. Dat was dus zoals ze zelf al zei niet zo en juist door nooit echt ver te zijn gekomen in spelletjes wordt je minder snel target.



Ik heb toch nooit gezegd dat ik niemand kende? ???
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #71 Gepost op: 23-05-2014, 13:18:58 »
Ik zeg toch ook niet dat jij het had gezegd

Hillo zei dat, maar je had het zelf al deels ontkracht hoor. Maar dat staat er ook. Dus om jou even te citeren :

Ik geloof dat er iemand beter moet leren lezen ::)
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #72 Gepost op: 23-05-2014, 13:26:07 »
Weet ik, maar je zegt het alsof het een argument is dat men op mij moet stemmen.
En dat heb ik niet gezegd, dus moet je nu niet doen alsof jij (en ik dus ook) mijn argumenten weerlegt. ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #73 Gepost op: 23-05-2014, 13:32:56 »
Nee maar wel de argumenten van hillo :P
Maar laat anders maar hoor  :P

You'll never walk alone

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #74 Gepost op: 23-05-2014, 13:42:18 »

 
Oja mij heeft ie ook een final-2 deal beloofd. Over beloftes niet nakomen gesproken ::)


Zijn er nog mensen met wie D*N geen final-2 deal had?  ;D

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #75 Gepost op: 23-05-2014, 13:42:50 »
Zijn er nog mensen met wie D*N geen final-2 deal had?  ;D

Ik durf wel een paar euro in te zetten op Molbelg  ;D
You'll never walk alone

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #76 Gepost op: 23-05-2014, 15:02:09 »
Zijn er nog mensen met wie D*N geen final-2 deal had?  ;D

Mag ik niet zeggen  ::)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #77 Gepost op: 23-05-2014, 15:44:25 »
Hier suggereert ie (expres) mee dat hij dat had maar aangezien we Bjorrn wel kennen onderhand mag D*N zelf zeggen met wie hij een final 2 deal had ::)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #78 Gepost op: 23-05-2014, 16:14:08 »
Wat nou aangezien we Bjorrn kennen  :P
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #79 Gepost op: 23-05-2014, 16:37:37 »
Zoooo ik ben super brak, maar ik ben er weer ::joehoe::

Dan Dennieboy. D*N, eigenlijk heb jij precies het spel gespeeld waarvan ik verwachtte dat je het zou spelen. Contact met iedereen, weinig loyaliteit als het erop aankomt, bloedfanatiek in en buiten de spellen. En je moest ook wel, want je bent nou eenmaal wat men noemt een echte favorite... Mijn vraag aan jou is: als je geen enkele reputatie hier had gehad, hoe zou je dan idealiter het spel spelen? Zou je dan wel loyaler willen spelen? Of vind je het ook gewoon leuk om mensen keihard voor te liegen en te bespelen?

Hoi Hillo :-*,
Hoe zou ik het spel spelen zonder reputatie? Ik heb straks twee voorbeelden. Het eerste spel dat ik heb gespeeld is één en het volgende spel dat ik ga spelen is de tweede. Eerst het spel dat ik als eerste heb gespeeld: 'Trivial Survivor'. Hier had men dus een heel ander beeld van mij dan nu en dat heeft mij toen geholpen. Het beeld was namelijk dat ik tegen complotten was en vooral een jong, irritant fanatiek jochie was. Ook toen had ik met iedereen contact, maar ben ik loyaal gebleven aan de meeste mensen. Maar hier heb ik dus wel gelogen en bedrogen omdat het leuk was.

Volgende voorbeeld, ik ga waarschijnlijk binnenkort een internationale versie van Survivor proberen. En ik heb mezelf voorgenomen dus weer veel loyaler te zijn en vertrouwen te winnen. Dus ik zou het wel anders spelen. Maar om verder te gaan op je vraag, in the end zou ik wel weer moeten liegen en bedriegen want als je dat niet doet dan red je het niet. Je wil in de finale tegen de jury ook kunnen zeggen van 'kijk ik heb echt wat gedaan op tactisch gebied en met complotten'.

En ja ik vind het liegen en bedriegen soms ook wel leuk, het hoort bij het spel en je doet iets wat je in het normale leven niet zou doen. Maar ik probeer er wel altijd een reden voor te hebben want anders verspeel je jou eigen kaarten. Bij teveel leugens zouden mensen je heel erg snel doorzien.

Verder heb ik tactisch gespeeld op een moment waarop ik in een enorm dilemma verzeild geraakt was. Aan de ene kant stonden Lukie, Fabiann en Molbelg die mij vroegen op Jann te stemmen. Aan de andere kant stonden Jann, Starlight en Loezel die op Molbelg wilden stemmen. Ik heb hier heel lang over nagedacht, maar uiteindelijk Molbelg gestemd. Dit was tactisch namelijk van belang. Ten eerste was Fabiann een zeer sterke speler en bood Jann aan hem samen weg te stemmen. Dat is er uiteindelijk niet meer van gekomen omdat we niet samen in opdrachten zaten en hij daarna al weg was. Bovendien waren Jann en Starlight onderdeel van het complot van mijn final-2 partner: NextGP. Het was dus niet handig geweest als zijn complot zich tegen mij gekeerd had...

En sinsdien wou Fabiann haar er dus uit hebben, waardoor ze een aflevering later werd weggestemd :P. Ik vond het op dat moment niet het meest tactische om te doen.

Eh volgens mij was D*N vooral niet zo blij met mij vanwege mijn stem op hem.  ::) Dat schrijft ie ook hier ergens in dit topic. Wie weet, als ik braaf met jullie mee had gestemd, wat er dan was gebeurd.  ;D Het zal blijken uit de biechts van meneer D*N.   :P
Dit ;). Mijn finaledeal met jou, was de tweede finale deal die ik sloot. De eerste was met Jann en die lag er reeds uit, dus maar ik had je wel hoog zitten in ieder geval ;D.



And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human