Auteur Topic: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury  (gelezen 52182 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #280 Gepost op: 27-05-2014, 09:46:24 »
is die stem van Next bevestigd. Ik denk namelijk dat hij anders zal stemmen #durftestoken
::jaja::

Maar trouwens, Ycaris je wraakgevoelens komen alleen uit het feit dat ik die info niet wou delen dus? Want verder heb ik eigenlijk niets gedaan :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #281 Gepost op: 27-05-2014, 17:21:34 »
::jaja::

Maar trouwens, Ycaris je wraakgevoelens komen alleen uit het feit dat ik die info niet wou delen dus? Want verder heb ik eigenlijk niets gedaan :P.
klopt, iedereen nam je waarheid zomaar voor zoete koek aan. Jij hoefde niets te doen, behalve dan je majorette poppen af en toe de goede kant op duwen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #282 Gepost op: 27-05-2014, 17:30:16 »
klopt, iedereen nam je waarheid zomaar voor zoete koek aan. Jij hoefde niets te doen, behalve dan je majorette poppen af en toe de goede kant op duwen.

Ik weet nooit of je nou sarcastisch bent of niet, maar als je het niet bent wil ik even zeggen dat dit nergens op slaat.
Het is geen toeval dat iedereen D*N's pop was, dat komt omdat hij een strategies meesterbrein is.
Als je wel sarcastisch bent, probeer ietsje duidelijker te zijn  :P
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #283 Gepost op: 27-05-2014, 17:33:17 »
Kunnen we niet gewoon weer een slotje op dit topic gooien ::hypocriet::
Stomme discussies waar iedereen (incl ikzelf) zo chagrijnig en fel van wordt :(
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #284 Gepost op: 27-05-2014, 17:35:40 »
Als je dit te fel vindt moet je echt naar India verhuizen en je naam in Gandhi veranderen.

Dit is gewoon nabespreken :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #285 Gepost op: 27-05-2014, 17:39:01 »
 ::rofl::

Ik heb ook niet het idee dat het er fel aan te gaat  :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #286 Gepost op: 27-05-2014, 17:40:04 »
Ik vind het eigenlijk ook vooral gewoon interessant gaan. Ik ga hier hetzelfde zeggen als wat ik tegen Fabian zei toen hij een tikje chagrijnig was toen hij eruit gestemd werd: neem het vooral niet persoonlijk op, trek het niet door naar privé-omgang. Het is een spel, dat iemand met je samenspeelt of je wegstemt heeft eigenlijk altijd een tactische achtergrond, en is nooit persoonlijk bedoeld.
Dat ik misschien gefrustreerd klink over dat Nieky en Loezel en Fabiann niet met mij mee stemden tegen Lucy en D*N zegt absoluut niets over hoe leuk of niet leuk ik jullie alle 5 vindt. Uiteindelijk moet je als winnaar iedereen wegspelen, dus tegen iedereen op een zeker moment een vervelende beslissing nemen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #287 Gepost op: 27-05-2014, 17:42:18 »
Ik vind het eigenlijk ook vooral gewoon interessant gaan. Ik ga hier hetzelfde zeggen als wat ik tegen Fabian zei toen hij een tikje chagrijnig was toen hij eruit gestemd werd: neem het vooral niet persoonlijk op, trek het niet door naar privé-omgang. Het is een spel, dat iemand met je samenspeelt of je wegstemt heeft eigenlijk altijd een tactische achtergrond, en is nooit persoonlijk bedoeld.
Dat ik misschien gefrustreerd klink over dat Nieky en Loezel en Fabiann niet met mij mee stemden tegen Lucy en D*N zegt absoluut niets over hoe leuk of niet leuk ik jullie alle 5 vindt. Uiteindelijk moet je als winnaar iedereen wegspelen, dus tegen iedereen op een zeker moment een vervelende beslissing nemen.
::bravo::

Uiteindelijk houden we allemaal van elkaar ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 27-05-2014, 18:22:47 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #288 Gepost op: 27-05-2014, 17:56:18 »
Mooi geschreven Swifty. In de Survivor finale waren Nieky, Hillo en ik in het topic ook niet allemaal even vriendelijk, maar achter de schermen was 't heel gezellig.  ::jaja::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #289 Gepost op: 27-05-2014, 17:59:38 »
Oh wauw, ik heb net een biecht geschreven waar ongeveer letterlijk in staat dat het maar een spelletje is en niet persoonlijk is ::rofl::
Want dat was juist wat ik bedoelde, maar ik kreeg een beetje het idee dat het steeds persoonlijker werd. Zal wel aan mij liggen :)
Als we elkaar maar allemaal nog lief vinden, dan houd ik mn mond wel ^^
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #290 Gepost op: 27-05-2014, 19:35:55 »
klopt, iedereen nam je waarheid zomaar voor zoete koek aan. Jij hoefde niets te doen, behalve dan je majorette poppen af en toe de goede kant op duwen.
Wat Bjorrn zegt, ik heb nog steeds geen idee waar je het over hebt ???
Wie waren dan die marionetten poppen? Ja ik had veel bondgenoten maar nee, ze waren zeker wel lastig ::).
« Laatst bewerkt op: 28-05-2014, 00:15:40 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #291 Gepost op: 28-05-2014, 00:13:26 »
Hebben we het nu over of?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #292 Gepost op: 28-05-2014, 00:15:15 »
Lukie over die eerste ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #293 Gepost op: 28-05-2014, 01:13:59 »
beide ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #294 Gepost op: 28-05-2014, 18:48:47 »
Allereerst kreeg ik de stem van Loezel binnen:

Hallo lieve finalisten,

Hier dan de Loezel-stem. Ik baseer mijn stem op 2 onderdelen. De eerste is natuurlijk: wie was er in het spel het liefst voor Loezel  ;D 

Maar jullie kennen mij vast beter dan dat. Ik ben niet voor niks fan van programma's als expeditie robinson en survivor.

Dus nu echt:

De opdrachten
Nieky heeft zelf een paar keer aangegeven dat hij mij bijvoorbeeld al sterker vond in de spellen. En ik moet zeggen dat ik het daar wel mee eens ben. Zowel Lucy als Nieky vond ik niet heel erg uitblinken in de opdrachten.
Nieky won natuurlijk wel bijna de eerste opdracht, maar verder viel het me allemaal wat tegen. Ik schat jou juist in als heel sterk in spelletjes, daarom wilde ik ook samenwerken bij de karaoke opdracht. Al moet ik heel eerlijk zeggen, dat ik eigenlijk wilde samenwerken met D*N, maar toen dacht: "Oh nee, we krijgen vast een rekenopdracht."  ::schaam:: ::sorry::
Maar voor iemand die ik echt als een van de sterkeren had ingeschat op het spelletjesgebied viel het me dus wat tegen.

Lucy heeft natuurlijk wel een opdracht gewonnen, maar eerlijk gezegd had je wel veel geluk met die opdracht. En eerlijk is eerlijk, de rest van ons heeft dat dom gespeeld. Maar bij de andere spelletjes vond ik je meestal ook niet echt heel erg uitblinken, zoals bijvoorbeeld een Fabiann en Ycaris dat wel doen. Al vind ik het zeker wel te waarderen dat je in het duel met Ycaris toch nog een keer geprobeerd hebt om haar 's nachts in te halen.  ::ok::

Maar van jullie drie was D*N volgens mij toch echt het beste in de opdrachten. Hij heeft er meerdere gewonnen, waaronder de sollicitatiebrief, die uiteindelijk zo'n beetje de allerbelangrijkste bleek te zijn.

Tactiek

Nieky, ik snapte helemaal niks van jou tactiek. Ik was wel verbaasd dat je het zo ver geschopt hebt na survivor, want ik dacht dat je er meteen uit zou vliegen, dus dat heb je zonder meer goed gedaan. Maar ik snapte het gewoon niet. De helft van de tijd had ik echt het gevoel dat jij geen flauw idee had wat er allemaal om je heen gebeurde. Die keren dat jij dacht dat je heel veel stemmen zou krijgen en er vervolgens alleen een kreeg van Ycaris, dat vond ik wel typisch.  ::)
Verder vond ik het wel leuk dat je zei dat ik wel op jou zou stemmen, omdat jij me niet verraden hebt. Maar eerlijk is eerlijk tot nu toe is nog steeds maar van twee mensen gebleken dat ze tegen me gelogen hebben, dat zijn jij en molbelg, allebei over het aantal stemmen dat jullie hadden. Dat heeft mij de finale gekost, want daardoor heb ik op D*N gestemd.
Maar goed, jij wilde jezelf redden en dat snap ik wel. Jij noemt dat ook jouw beste tactische zet, maar het eerste wat ik na die stemming deed, was een pm naar D*n sturen, met hoe goed hij het had gespeeld. Dus zelfs daar kwam het mij eerder over als een tactische zet van D*N, dan een van jou  ::sorry::
Maar nogmaals, je hebt het ondanks je eerdere winst in survivor toch weer tot de finale geschopt en daar heb ik echt wel bewondering voor.

Oh en alvast sorry van de biecht waarin ik je een puppy heb genoemd. Dat was een beetje op het moment dat het er nogal droevig uitzag wbt de halve finale.   ::hug::

Lucy, ik vond jou wat onopvallend in het geheel. Maar je hebt het toch maar mooi tot de finale geschopt  ::ok::
Ik ben ook echt wat meer waardering voor jouw spel gaan krijgen door de discussie in het forum. Ik had echt niet gedacht dat je overal ook echt over na had gedacht. Ik zag het inderdaad vooral dat je loyaal bleef aan je contacten maar daardoor ook heel weinig risico hebt hoeven nemen. Je hebt ondanks dat natuurlijk ook heel veel tegenstemmen gekregen. Wat ik steeds wel interessante stemmen vond, want ik zag jou niet echt als een hele gevaarlijke speler.  ::sorry:: Maar bij het spel waar iemand immuniteit moest krijgen en bij de opdracht waar je immuniteit won, bleek ook wel dat mensen ook bereid waren om jou te helpen. Knap gedaan.  ::ok::

D*N, tja van alle spelers het meeste risico genomen denk ik. Het minst geliefd van alle drie. Het winnen van de sollicitatieopdracht was van essentieel belang en daardoor had je een target kunnen worden. Daarnaast was steeds meer duidelijk dat D*N eigenlijk bepaalde hoe het spel verliep en ook daardoor werd je steeds meer een target. En toch sta je in de finale. Ik vind het echt super knap gespeeld.

Sorry lieve Lucy en Nieky, maar mijn stem gaat naar D*N.

 ::bravo::


Stand:
Lucy 0
D*N 1
Nieky 0
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #295 Gepost op: 28-05-2014, 18:50:45 »
Puppy

Ik vind het wel een schattig scheldwoord :P
You'll never walk alone

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #296 Gepost op: 28-05-2014, 18:51:41 »
Niet veel later kwam ook Daisy's stem:

Jurylid Daisy is eruit!

Ik was er eigenlijk al een tijdje uit, toen ik de finalisten zag, maar heb iedereen wel een eerlijke kans gegeven de afgelopen dagen om me over te halen. Maar er is niks veranderd.

Ik maak het niet spannender dan het is, mijn keuze is overduidelijk gevallen op

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Waarom?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

::zwaai::


Stand:
Lucy 0
D*N 2
Nieky 0
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #297 Gepost op: 28-05-2014, 18:54:00 »
Toen stemde Stormpie:

lieve spelleiding & finalisten..

Deze taak is de zwaarste taak die je je kan indenken.Want welke keus er ook gemaakt wordt, straks is er slechts één winnaar en 2 toch ietwat teleurgestelde finalisten.. Zo dichtbij en toch niet.
2 van de spelers die ik in de finale verwachtte zitten er ook echt in.. D*N en Lucy. En voor mij gaat de echte strijd ook tussen die 2. Nieky heeft goed partij gegeven, maar voor mij kwam hij op cruciale momenten toch net iets tekort. Hoewel de karaokebar van Loezel en Nieky voor mij op de eerste plaats kwam :)
Dan D*N en Lucy.. Toen ik nog niet wist dat de jury de winnaar zou bepalen, voorspelde ik D*N als winnaar.. Waarom? Omdat hij zo ongelofelijk gedreven is. Zo fanatiek. De mentaliteit van een straatvechter.. En we konden nu lezen dat D*N zichzelf ook als sterkste speler ziet. Wat mij dan een beetje tegenvalt is, dat hij die finale niet tegen de sterkste tegenstander wil spelen, maar Fabian wegstemt. Zelf zou ik winst van mijn sterkste tegenstander pas echt winst vinden.
En dan is daar Lucy.. Ook gedreven, maar op een onzichtbare manier. Ook een vechter, maar met open vizier. Niet bang om het in de finale op te nemen tegen de sterkste tegenstanders. Lucy is allround en constant in haar presteren.. Zij scoorde voor mij steeds bij de top 3. En ook in de finale laat ze geen angst zien. Ze vecht voor wat ze waard is.
Ik gun de overwinning aan beiden.. beiden zijn winnaar ieder op een eigen manier. Maar als ik moet kiezen voor de titel... jemig...


ja.. jullie willen natuurlijk een naam hebben...

voor mij gaat de winst toch naar

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Stand:
Lucy 0
D*N 3
Nieky 0
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #298 Gepost op: 28-05-2014, 18:55:33 »
De stem van Schulz:

 ::hug::
Als tweede onderdeel worden de finalisten beoordeeld op de manier waarop ze het spel gespeeld hebben.

Hoe beoordeelt een jurylid dat?

Voor sommige onderdelen van jullie spel die jullie noemden in jullie pleidooien gaf ik pluspunten; voor weer andere gingen er punten af.
Wie de meeste punten aan het eind had, die zijn spel waardeer ik het meest.

Taktiek en inzet en ook fair-play was voor dit jurylid van belang.

Nieky: Punten kreeg je oa voor je heel slimme low-profile tactiek. Of was het ook wel een hele makkelijke taktiek?

D*N: het social gedeelte, aandacht voor beginners scoorde punten. Het benoemen in je pleidooi van Molbelg als iemand met weinig inzet kostte je veel punten.

Lucy: punten omdat het als relatief nieuweling moeilijker is zover te komen. Toch een keer weggestemd dus daar een foutje gemaakt.

Alles opgeteld hebbende, kwam ik tot de volgende uitslag:
1: D*N
2: Nieky
3: Lucy

Stand:
Lucy 0
D*N 4
Nieky 0
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #299 Gepost op: 28-05-2014, 18:55:43 »
Voorlopig heeft de jury er verstand van :)

Loezel heeft ook wel een beetje gelijk over mijn tactiek  ::schaam::
En Schulz : slim en makkelijk  ::jaja::
Maar ik hou mijn mopperarsenaal nog klaar hoor  ;D
You'll never walk alone