Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 123640 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #440 Gepost op: 11-12-2014, 16:55:13 »
@catshee ik heb een liedje gevonden  ;D wel een stom liedje vind ik zelf :P



Het gaat niet zozeer om de tekst van het lied want die past niet echt, vooral niet de tekst van de coupletten, maar de titel klopt wel. Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik de underdog was  ;)

Ik heb nu volgens mij alle vragen tot nu beantwoord :)
Als iemand nog iets wil weten of ik ben iets vergeten, zeg het gerust :)
I will follow my inner gold

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #441 Gepost op: 11-12-2014, 17:11:28 »


Cake to bake dus. Van Aarzemnieki

Maar waarom dan?
Aarzemnieki betekent buitenlanders/vreemdelingen. Als nieuweling in het spel heb ik me af en toe wel een beetje een vreemdeling gevoeld.
Ze zingen over allemaal moeilijke dingen die ze hebben gedaan: Ik moet zeggen in sommige proeven heb ik mezelf wel overtroffen en moeilijke dingen tot een goed einde gebracht.
Ook zingen ze over iets heel simpels als een taart bakken, iets wat ze niet echt lukt: Het spelletje Survivor lijkt heel simpel maar als ik de jurycommentaren zo lees proef ik dat ik er kennelijk helemaal niks van begrepen heb.

En verder is het een heel vrolijk liedje. Dat past wel bij deze vrolijke jongen ::ok::
« Laatst bewerkt op: 11-12-2014, 17:17:51 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #442 Gepost op: 11-12-2014, 18:13:32 »
Miek, leuk er eens een gezicht op te kunnen plakken. Dat je zelfs een selfie met een badeendje gepost hebt, getuigt van veel toewijding!
Sowieso allenei gefeliciteerd met het behalen van de finale. Welverdiend, als iemand niet wou dat jullie er zaten, hadden ze jullie maar eerder weg moeten stemmen.


Maar goed, back to jury-modus:
Miek1999: heb je helemaal zelf die laatste opdracht gedaan die je hebt gewonnen? Of hebben afvallers je geholpen die catshee dwars wilden liggen of het wel grappig zouden vinden dat jij, de niet-proeventijger, in de finale zou staan?

Aan allebei: Aangezien jullie wel in de finale staan, kunnen wij, de afvallers, nog wat van jullie leren. Wat hadden we wél moeten doen en vooral: wat zijn de stomste blunders die wij hebben begaan?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #443 Gepost op: 11-12-2014, 18:15:47 »
Miek, leuk er eens een gezicht op te kunnen plakken. Dat je zelfs een selfie met een badeendje gepost hebt, getuigt van veel toewijding!
Sowieso allenei gefeliciteerd met het behalen van de finale. Welverdiend, als iemand niet wou dat jullie er zaten, hadden ze jullie maar eerder weg moeten stemmen.


Maar goed, back to jury-modus:
Miek1999: heb je helemaal zelf die laatste opdracht gedaan die je hebt gewonnen? Of hebben afvallers je geholpen die catshee dwars wilden liggen of het wel grappig zouden vinden dat jij, de niet-proeventijger, in de finale zou staan?

Aan allebei: Aangezien jullie wel in de finale staan, kunnen wij, de afvallers, nog wat van jullie leren. Wat hadden we wél moeten doen en vooral: wat zijn de stomste blunders die wij hebben begaan?

De afvallers mochten niet helpen  ;) dus ik heb het zelf gedaan  :)

Over de andere vraag ga ik nog even nadenken  :)
I will follow my inner gold

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #444 Gepost op: 11-12-2014, 18:37:24 »
Inderdaad ::rofl::
Ik dacht echt yess dan hebben we meerderheid maar ik moet oppassen dat ik geen domme dingen zeg als ik dronken ben  :P

Uhu :P

Aan allebei: stel dat jullie in het Heroes-kamp begonnen waren, zouden jullie dan de finale of überhaupt de samensmelting gehaald hebben gezien het hoge aantal eilandraden dat de Heroes doorstaan hebben? Ga er voor deze vraag maar vanuit dat het aantal eilandraden hetzelfde blijft (dus dat je niet zegt dat de Heroes dankzij jullie nooit hadden hoeven gaan ;) ).

2024: wie is de Mol?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #445 Gepost op: 11-12-2014, 18:42:16 »
Uhu :P

Aan allebei: stel dat jullie in het Heroes-kamp begonnen waren, zouden jullie dan de finale of überhaupt de samensmelting gehaald hebben gezien het hoge aantal eilandraden dat de Heroes doorstaan hebben? Ga er voor deze vraag maar vanuit dat het aantal eilandraden hetzelfde blijft (dus dat je niet zegt dat de Heroes dankzij jullie nooit hadden hoeven gaan ;) ).



Dat denk ik niet. 
Dus ik ben blij dat ik bij de villains zat  ;D
I will follow my inner gold

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #446 Gepost op: 11-12-2014, 18:45:25 »
De afvallers mochten niet helpen  ;)
Nee, maar dat wil ook niet zeggen dat niemand zijn antwoorden heeft doorgestuurd. Maar oké.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #447 Gepost op: 11-12-2014, 18:53:12 »
Miek, leuk er eens een gezicht op te kunnen plakken. Dat je zelfs een selfie met een badeendje gepost hebt, getuigt van veel toewijding!
Sowieso allenei gefeliciteerd met het behalen van de finale. Welverdiend, als iemand niet wou dat jullie er zaten, hadden ze jullie maar eerder weg moeten stemmen.


Maar goed, back to jury-modus:
Miek1999: heb je helemaal zelf die laatste opdracht gedaan die je hebt gewonnen? Of hebben afvallers je geholpen die catshee dwars wilden liggen of het wel grappig zouden vinden dat jij, de niet-proeventijger, in de finale zou staan?

Aan allebei: Aangezien jullie wel in de finale staan, kunnen wij, de afvallers, nog wat van jullie leren. Wat hadden we wél moeten doen en vooral: wat zijn de stomste blunders die wij hebben begaan?


Ik weet niet of jullie wat van ons kunnen leren. Het spel is gewoon gelopen zoals het is gelopen. En miek en ik hebben daar uiteindelijk het meeste baat bij gehad.
De minst handige actie in het algemeen was dus waarschijnlijk het zo snel mogelijk willen elimineren van de sterke spelers. Dit betekende min of meer dat Hillo, Robbie en HidM eigenlijk al niet meer ver konden komen.

en dan blunders. Laat ik er per persoon (voor zover mogelijk) eentje kiezen:

MiekeG: Kennelijk heb jij de afvallers van voor de samensmelting erg boos gemaakt, waardoor ze jou twee zwarte stemmen gunden
Jann: Hoewel je verbond best sterk leek waren jullie toch outnumbered.
Hillo: Heb ik niet echt op blunders kunnen betrappen. Was vooral slachtoffer van Robbies strategie
HidM: outnumbered, net als Jann. Maar verder volgens mij ook geen blunders gemaakt.
Robbie: De strategie om de sterksten er eerst uit te spelen heeft uiteindelijk jouzelf ook de kop gekost.
Bjorn: Was outnumbered. Het lukte toch om in de final 5 een meerderheid te krijgen. Maar hij werd geblindside door de idol.
MC: De switch op het einde heeft je dankzij het feit dat ik de idol had en er nog een gewone spelronde was de kop gekost.
Catshee: Heeft volgens mij het spel goed gespeeld. Ook toen hij aangevallen werd. Misschien had hij gewoon weinig tijd in de halve-finaleweek. Als hij wel de tijd had gehad op een andere dag had hij dat beter kunnen doen.
Wit is ook een kleur!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #448 Gepost op: 11-12-2014, 18:55:17 »
Nee, maar dat wil ook niet zeggen dat niemand zijn antwoorden heeft doorgestuurd. Maar oké.

Weet niet of je het over mij hebt, maar dat heb ik dus niet gedaan.
Ik baal er nogal van dat catshee niet gewoon had kunnen winnen en zou hem dus nooit tegen willen werken  ;D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #449 Gepost op: 11-12-2014, 19:00:57 »
Uhu :P

Aan allebei: stel dat jullie in het Heroes-kamp begonnen waren, zouden jullie dan de finale of überhaupt de samensmelting gehaald hebben gezien het hoge aantal eilandraden dat de Heroes doorstaan hebben? Ga er voor deze vraag maar vanuit dat het aantal eilandraden hetzelfde blijft (dus dat je niet zegt dat de Heroes dankzij jullie nooit hadden hoeven gaan ;) ).



Je stelt dat ik er vanuit moet gaan dat dan proeven verloren werden.
Ik denk niet dat de heroes dan zoveel verloren hadden trouwens, maar daar gaat het nu dus even niet om.

Het hangt er verder een beetje vanaf denk ik in wiens plaats ik bij de heroes had gezeten, maar als dezelfde alliantie was ontstaan die jullie nu hadden dan was ik er waarschijnlijk voor de samensmelting uitgegaan bij hetzelfde aantal eilandraden.

Als ik wel mag kijken naar proeven die de heroes met mij erbij hadden kunnen winnen kom ik uit bij het koehandel en bij de black-stories (een van die verhalen had ik al eens eerder gespeeld). Dus wellicht 1 of 2 eilandraden minder, en misschien zou dat net genoeg zijn voor mij om de samensmelting wel te halen.
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #450 Gepost op: 11-12-2014, 19:45:42 »
Weet niet of je het over mij hebt, maar dat heb ik dus niet gedaan.
Ik baal er nogal van dat catshee niet gewoon had kunnen winnen en zou hem dus nooit tegen willen werken  ;D
Ik had het over no one in particular. ;)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #451 Gepost op: 11-12-2014, 20:30:31 »
Als ik wel mag kijken naar proeven die de heroes met mij erbij hadden kunnen winnen kom ik uit bij het koehandel en bij de black-stories (een van die verhalen had ik al eens eerder gespeeld). Dus wellicht 1 of 2 eilandraden minder, en misschien zou dat net genoeg zijn voor mij om de samensmelting wel te halen.

Daar mocht je niet naar kijken  ;)

Ik had het over no one in particular. ;)

 ::ok::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #452 Gepost op: 11-12-2014, 21:04:41 »
Wat betreft ons contact in het spel: We hebben inderdaad erg weinig contact gehad, maar ik vind niet dat je met iederéén contact moet hebben. Ik zat bij de villains en jij bij de heroes, en ik zat al in een fijne alliance en jij ook. We hadden elkaar dus niet echt nodig denk ik.
Snap ik en klopt, maar het feit dat ik je totaal niet ken, maakt het nu wel moeilijk om je de winst te gunnen, want dan geef ik de winst aan iemand waarvan ik geen idee heb wie het is.
Niet dat ik onbekenden geen winst gun, maar gewoon, het is het gevoel erbij. Als je een miljoen dollar moet schenken aan je vaag bekende buurman of een total stranger die van het straat geplukt is, dan zou je ook eerder de vaag bekende buurman kiezen.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #453 Gepost op: 11-12-2014, 21:09:03 »
Aan allebei: Aangezien jullie wel in de finale staan, kunnen wij, de afvallers, nog wat van jullie leren. Wat hadden we wél moeten doen en vooral: wat zijn de stomste blunders die wij hebben begaan?

MiekeG: Wat de witte zegt eigenlijk. Je heb op de een of andere manier de afvallers boos gemaakt.
Jann:  Hmm, een echte blunder zou ik niet kunnen bedenken :)
Hillo: Zou ik ook niet weten :)
Hidm: Je had misschien minder uit moeten blinken in de proeven ;) maar een blunder is dat niet ;)
Robbie: Zie hidm
Bjorrn: het bleek uiteindelijk niet slim te zijn dat je de witte niet geloofde. Maar ik geloofde het ook niet, dus dat is ook een blunder van mij ;)
MC: Je actie met de idol, die heeft ervoor gezorgd dat ik je niet meer vertrouwde. Na je uitleg snap ik wel dat je het deed. Maar als je het niet had gedaan, had ik die laatste ronde gewoon op catshee gestemd.
Catshee: Heeft volgens mij geen blunder gemaakt  ::ok::

Wat jullie wel hadden moeten doen: Mij en de witte eerder wegstemmen. Want nu zeggen jullie dat we het niet verdienen, maar dan hadden jullie ons maar weg moeten stemmen  ;) (zoals Robbie al eerder zei)
I will follow my inner gold

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #454 Gepost op: 11-12-2014, 21:10:54 »
Snap ik en klopt, maar het feit dat ik je totaal niet ken, maakt het nu wel moeilijk om je de winst te gunnen, want dan geef ik de winst aan iemand waarvan ik geen idee heb wie het is.
Niet dat ik onbekenden geen winst gun, maar gewoon, het is het gevoel erbij. Als je een miljoen dollar moet schenken aan je vaag bekende buurman of een total stranger die van het straat geplukt is, dan zou je ook eerder de vaag bekende buurman kiezen.

Ik zou zeggen: Lees deze eilandraad nog eens door en bepaal wie je vindt dat het spel het beste heeft gespeeld. Ik zeg niet dat ik dat ben, maar dit spel heeft niet alleen maar met de gunfactor te maken  ;)
I will follow my inner gold

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #455 Gepost op: 11-12-2014, 21:17:24 »
Oh en @Robbie, niemand heeft mij antwoorden gestuurd  ;)
Zo zou ik niet eens willen winnen trouwens. Dus ik bedoel: stel dat bijvoorbeeld Bjorrn zijn antwoord zou sturen, zou ik daar niet eens blij mee zijn.
I will follow my inner gold

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #456 Gepost op: 11-12-2014, 21:37:15 »
Beste Miek, beste de_witte,

Laat ik beginnen met mijn felicitaties aan jullie te geven ::bravo:: Ik had graag op jullie plek gezeten aan die kant van de eilandraad, maar net als enkele bitter zure jongetjes die voor mij aan het woord waren, moet ik het doen met een berg jaloezie.

Ja, ook ik vond jullie in eerste instantie van alle kandidaten de minst waardige winnaars en ik ben ervan overtuigd dat nagenoeg iedereen in de jury jullie met een 9-0 stemming verslagen zou hebben. Maar die situatie is niet aan de orde, want, en nou komt het: jullie waren beter. Spelers als HIDM en Bjorrn zullen het misschien nooit met me eens zijn hierin, maar ze kunnen er eigenlijk niet omheen. Jullie waren beter dan alle afvallers en beter dan alle juryleden. Want jullie zitten daar en wij staan hier. Jullie hadden de welbekende 'power to adapt', wij niet. En door de gekozen tactiek van bijvoorbeeld Robbie en Catshee (kill the kings, stem alle sterke spelers weg) is het spel voor degenen die een waardige, sterke winnaar willen misschien een grote flop. Zo was het voor mij in eerste instantie ook. Maar nu niet meer. Want dat de sterke spelers afvielen was vanaf week 1 duidelijk, met het vertrek van Vieffan en Loezel. En elke week weer werd het duidelijk gemaakt: KD., Ycaris, Daisy, ik, HIDM, het was zelfs zo erg dat degene die zichzelf zo zwaar onderschatte de grootste King werd en het veld moest ruimen. Daar ging Robbie. En hoe hilarisch is het dat zelfs de laatste King de finale niet wist te halen, door die tactiek kon niemand zich ooit ergens achter verschuilen. Het was onmogelijk voor mij om me aan te passen aan de heersende speelwijze, het dominante discours. Maar voor jullie twee was het dat wel, en dat is wat jullie gedaan hebben. Jullie pasten je aan door niet sterk te zijn (of het was gemakkelijk omdat je toch al niet zo sterk was?). En binnen survivor geldt die ene wet van de sterkste: jullie waren de sterksten en staan als enige twee nog overeind. Chapeau.

Ik kan vragen stellen, maar eigenlijk heb ik die behoefte helemaal niet zo. Dat hebben mijn voorgangers al genoeg gedaan en ik ben niet meer benieuwd naar jullie tactieken, want volgens mij ken ik ze wel. Daarom is dit een monoloog. Ik praat, jullie luisteren, want ik heb wel nog enkele opmerkingen en kritieken.

Miek, één van jouw grootste moves was het dubbelspel met mij. Mag ik je er even aan herinneren dat dat dubbelspel geen moment gewerkt heeft? Ik wist al die tijd dat je maar wat aan het lullen was en fake PMs naar me stuurde. Het heeft 0,0 uitgehaald, sterker nog, het heeft ervoor gezorgd dat we Jann makkelijker konden wegstemmen. Maar het feit dat jij nog steeds denkt dat het een succesvol dubbelspel was, is daar genoeg bewijs voor. Als jij ervan overtuigd was dat je zo goed aan het acteren was, ging je er neem ik aan vanuit dat ik je wel geloofde. Daarom kon ik ervan uitgaan dat jij ook geloofde wat ik zei, dus speelde ik heel duidelijk aan jou door dat Bjorrn het target was. HII werd op Bjorrn ingezet, Jann werd veilig geblindside. Het spel met jou spelen was geen rocket science in die zin, ik vond het allemaal vrij doorzichtig en kon daar handig gebruik van maken.

Aan de andere kant van dit verhaal was dit een perfect spel van jou, want zoals ik eerder al zei: je hebt jezelf op die manier (onbewust) opgesteld als naïef en zwak en werd de ultieme survivor-goat; de speler met wie iedereen naar de finale wou. En daar sta je dan ook terecht ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #457 Gepost op: 11-12-2014, 21:37:25 »
De_witte, ik moet het even voor je opnemen. Ik vertrouwde jou namelijk wel. Iedereen zag jou als de onpeilbare, maar ik had altijd wel een goed idee van waar je precies stond. En ik had denk ik ook als één van de weinige door hoe berekenend je te werk ging. Op één van mijn laatste eilandraden vroeg je me wat mijn plannen waren voor de toekomst en vertelde je me hoe jij iedereen zag en wie de gevaren waren. Ik viel tegen jouw verwachting in toen af, maar ik zag een duidelijk patroon de daaropvolgende afvallers. Precies jouw lijstje. Dan doe je toch iets goed ::jaja:: Ja, het was waarschijnlijk hetzelfde lijstje als Catshee en Molcrazy, daar had je een gelukje, maar ik denk dat jij altijd in staat was precies te weten waar iedereen stond en wat iedereens plannen waren, die vertelden we je simpelweg omdat we je aan onze kant wilden houden. En je deed het helemaal alleen, in tegenstelling tot Miek. Daarom sta jij hier.

Desalniettemin moet ik je beschuldigen van delusional entitlement. Je claimt dingen waar je echt nooit ook maar enige invloed gehad hebt, zoals de Jann-stemming. Je zegt ons subtiel gepusht te hebben? Nooit iets van gezien... Ik heb het even teruggezocht, maar de enige PM die ik van jou heb gehad tijdens die stemming is:

maakt mij niet veel uit of het Jann of Bjorn wordt (of miek)

en nadat ik Jann naar voren geschoven had om verschillende redenen stuurde je nog een 'Ok'. En ook je claim een sterke opdrachtspeler te zijn trek ik enigszins in twijfel, maar vergeleken met Miek (en misschien ook met Catshee) heb je daar een punt dus a la. Die zien we maar even door de vingers ;D

Dus, lieve finalisten. Jullie staan hier terecht, weet dat en OWN dat ook. Misschien is het puur doordat we jullie stuk voor stuk zagen als de zwaksten, maar dat was onze fout, niet die van jullie. Het maakte jullie tot de sterksten.

Mijn stem vanavond is voor degene die zijn eigen gameplay het meest ownt. Wees er trots op. Het werkte toch? ::ok::
  
Nieky grab a life vest!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #458 Gepost op: 11-12-2014, 21:44:02 »
Miek, één van jouw grootste moves was het dubbelspel met mij. Mag ik je er even aan herinneren dat dat dubbelspel geen moment gewerkt heeft? Ik wist al die tijd dat je maar wat aan het lullen was en fake PMs naar me stuurde. Het heeft 0,0 uitgehaald, sterker nog, het heeft ervoor gezorgd dat we Jann makkelijker konden wegstemmen. Maar het feit dat jij nog steeds denkt dat het een succesvol dubbelspel was, is daar genoeg bewijs voor. Als jij ervan overtuigd was dat je zo goed aan het acteren was, ging je er neem ik aan vanuit dat ik je wel geloofde. Daarom kon ik ervan uitgaan dat jij ook geloofde wat ik zei, dus speelde ik heel duidelijk aan jou door dat Bjorrn het target was. HII werd op Bjorrn ingezet, Jann werd veilig geblindside. Het spel met jou spelen was geen rocket science in die zin, ik vond het allemaal vrij doorzichtig en kon daar handig gebruik van maken.

Na die eilandraad snapte ik natuurlijk dat het niet gewerkt had  :P
Maar ik heb wel erg mijn best gedaan door al die nep pms te sturen  ;D

En inderdaad, ik geloofde je  ::jaja::
I will follow my inner gold

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Eilandraad
« Reactie #459 Gepost op: 11-12-2014, 22:03:01 »
Maar die situatie is niet aan de orde, want, en nou komt het: jullie waren beter. Spelers als HIDM en Bjorrn zullen het misschien nooit met me eens zijn hierin, maar ze kunnen er eigenlijk niet omheen.
Nope nu begrijp je me echt verkeerd.

Vraag maar aan Bjorrn of Dennis, ik verdedig juist altijd spelers als Natalie of Sandra die zogenaamd onterecht wonnen. Dat ze hier staan betekent inderdaad dat ze de beste zijn, maar ik bedoelde gewoon dat ik vond dat catshee het imo meer had verdiend om in de finale te staan en pech heeft gehad met de proef en dat ik van alle mogelijke finalisten het minst hoopte op de_witte en miek.

Ik gooi hier in mijn speech alleen gewoon ff alle negatieve dingen op tafel, het positieve komt bij m'n laatste voting confessional ;)

Alleen maar complimenten en af en toe een paar kritiekpuntjes is saai, je moet toch ook een Corinne (die ik grappig genoeg alleen in dr jury speech niet geweldig vond) hebben ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.