Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 124023 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #160 Gepost op: 15-10-2014, 21:52:48 »
In een spel als Survivor ben je nooit veilig. Je kan er op elk moment uitvliegen. En net zo goed terwijl je er 100% zeker van bent dat je blijft. En met nog maar 5 deelnemers is de kans natuurlijk veel groter dat je afvalt ipv als je nog met 8 deelnemers bent zoals de Villans. Ik voel mij dus niet veilig

Dat is natuurlijk het standaard cliché antwoord. Maar hoeveel vertrouw jij je teamgenoten? Vertrouw je Robbie? Vertrouw je Molcrazy? etc.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #161 Gepost op: 15-10-2014, 22:01:26 »
Pjotr: Kan jij je kampgenoten ordenen van plaats 1 t/m 5. Op 1 staat degene die het sterkste is en op 5 degene die het minst sterk is.


Vraag voor jullie allemaal: Denk je dat je veilig zit deze ronde? Waarom wel of waarom niet?


1. Robbie
2. Molcrazy
3. Ik
4. Tim
5. Mieke

En nee,ik denk niet dat ik volledig veilig zit. Dit kan weleens een cruciale eilandraad worden.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Eilandraad
« Reactie #162 Gepost op: 15-10-2014, 22:02:22 »

Dat is natuurlijk het standaard cliché antwoord. Maar hoeveel vertrouw jij je teamgenoten? Vertrouw je Robbie? Vertrouw je Molcrazy? etc.

Tuurlijk kan ik zeggen dat ik Robbie of Molcrazy vertrouw, maar je kan ze nooit 100% vertrouwen. Mijn oma zegt altijd: je leert je vrienden pas echt goed kennen als je ze het hardst nodig hebt. Ik heb mensen die ik meer vertrouw dan andere, maar ik vertrouw niemand 100%. Je beste vriend kan je op een of andere moment keihard verraden
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #163 Gepost op: 15-10-2014, 22:07:49 »
1. Robbie
2. Molcrazy
3. Ik
4. Tim
5. Mieke

Nu zijn we natuurlijk benieuwd. Waarom Robbie op 1? Waarom Mieke op 5? en waarom jezelf in het midden?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #164 Gepost op: 15-10-2014, 22:11:52 »
Omdat ik denk dat Robbie het sterkste is in proeven. Ik iets minder goed,maar ik ga er wel elke keer voor en de dingen die wel goed gaan probeer ik vaak ook wel een bijdrage aan te leveren. Mieke misschien iets minder,hoewel ze met creatieve dingen wel weer goed is. Dus wat dat betreft is het moeilijk om een goed rijtje te maken. Ligt ook aan de opdracht.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #165 Gepost op: 15-10-2014, 23:32:19 »
Robbieazerty: Volgende ronde zijn we nog met vier Heroes. Hoe groot acht je de kans dat als er een samensmelting plaats vind dat alle heroes één voor één worden weggestemd?
Die kans is er uiteraard. Ik denk sowieso dat er een samensmelting komt nu. Vandaar dat ik mijn eigen heroes vlag ook al in de fik heb gestoken, want we hebben die nu gemaakt, maar die gaat al gelijk niet meer nodig zijn, vanwege de samensmelting. En dan kan het inderdaad best zijn dat we één voor één weggestemd gaan worden. Maar er zullen sowieso barstjes zitten in dat andere kamp, kan niet anders. Je zag op hun eilandraad al dat Daisy niet unaniem weggestemd geweest is, dus niet iedereen was op de hoogte van de plannen blijkbaar. Rest de heroes enkel nog uit te vinden wie die mensen waren en ze een leuk voorztel doen om de mensen die hen verraden hebben, weg te stemmen. Want als eij eerst ons gaan wegstemmen, zijn de villains die NIET betrokken waren bij het wegstemmen van Daisy, sowieso als volgende aan de beurt.
Alles kan dus nog gebeuren!

Citaat
Vraag voor jullie allemaal: Denk je dat je veilig zit deze ronde? Waarom wel of waarom niet?
Tja, dat geldt ook hier: alles kan nog gebeuren!
Ik hoop dat intussen bewezen is dat we sterke kandidaten moeten houden om dan opdrachten te kunnen winnen en ik had bij Black Stories de idee'tjes aangedragen van bevoren in het laadruim en problemen met reisdocumenten. En die waren redelijk spot on. Oké we hebben uiteindelijk niet gewonnen, maar mede door mijn suggesties, hadden we het eerst bijna opgelost. We konden alleen niet aan een goed tempo doorvragen, omdat niet iedereen online kon zijn.
Maar als aan de andere kant de trend van we stemmen de sterkste eruit wordt doorgezet en ik zie dat Pjotr mij op nummer 1 zet, dan zou ik er zomaar uit kunnen vliegen straks...

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #166 Gepost op: 17-10-2014, 01:36:53 »
Eilandraad #6 Heroes
Molcrazy: Robbie heeft een hele grote kans om de idol te vinden deze ronde, heeft dit nog enig effect op de stemming en zou het effect moeten hebben?

Aangezien hij een hele grote kans heeft om de idol te vinden, is de kans klein dat dit effect zal hebben: niemand wil stemmen op iemand die de immunity idol inzet om er vervolgens zelf de dupe van te worden. Zou het effect moeten hebben? Wel, Robbie is een sterke speler en sterke spelers liggen blijkbaar niet zo goed in de Heroes-groep dus het zou effect kunnen hebben. Moet het effect hebben? Niet noodzakelijk.

Citaat van: D*N
Vraag voor jullie allemaal: Denk je dat je veilig zit deze ronde? Waarom wel of waarom niet?

In een spel als Survivor voel ik me nooit veilig tenzij ik immuniteit heb dus ik zal blij zijn als ik deze eilandraad overleef.

2024: wie is de Mol?

Offline MiekeG

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #167 Gepost op: 17-10-2014, 08:07:27 »
MiekeG: Met uitzondering van KD, is er elke stemming een vrouw uitgegaan. Wat vind jij hiervan? Denk je dat jij nu de volgende bent? Denk je dat de mannen alle vrouwen proberen weg te stemmen?

Vraag voor jullie allemaal: Denk je dat je veilig zit deze ronde? Waarom wel of waarom niet?

Ik denk dat je niet naar het geslacht moet kijken eigenlijk. Wat maakt het uit of iemand een man of een vrouw is, het gaat erom hoe je het spel speelt en  het feit dat er toevallig bijna alleen maar vrouwen uit zijn gegaan maakt mij niet extra bang ofzo. Ik weet niet zeker of ik veilig zit deze ronde, je weet nooit hoe anderen het spel spelen en wat zij onderling bespreken. Maar dat komt dus niet omdat ik een vrouw ben, want ik vind dat je daar niet op moet oordelen en hoop dat anderen dat ook vinden. ;D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #168 Gepost op: 17-10-2014, 14:52:55 »
Eilandraad 6 : Heroes



You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #169 Gepost op: 21-10-2014, 20:11:39 »
Hillo, Hadewychisdemol, De Witte, Robbieazerty, MiekeG, Catshee, Bjorrn, Molcrazy, Miek1999 en Jann. Jullie hebben het angstaanjagende puzzelen doorstaan, maar doorstaan jullie ook survivors eigen halloween feestje? Maak je klaar voor een nieuwe twist!


*geluid hard aan* ;D



And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #170 Gepost op: 21-10-2014, 21:08:46 »
Eilandraad #7 Nephele


Welkom Nephele bij jullie eerste eilandraad als één kamp. Bij de eilandraad worden de acties die je hebt ondernomen verantwoord. Dus voordat jullie je stem gaan uitbrengen, heb ik nog wat vragen voor jullie. Wie zal het eerste jurylid worden en de echte samensmelting net niet halen?


Hillo: Gefeliciteerd met het winnen van immuniteit, denk je dat je het nodig had?
De Witte: Gefeliciteerd, ook jij hebt immuniteit. Had je het nodig? En waarom denk je dat de afvallers jou immuniteit gunde?
Bjorrn: De eerste keer dat je de samensmeltingsproef overleefd, dat zal ook wel goed voelen. Hoe schat jij je kansen in nu?
Catshee: Wat zijn nu criteria om iemand weg te stemmen voor jou?
Hadewychisdemol: Zijn er scheurtjes in het villainskamp of is het één happy family?
Robbieazerty: Hillo en jij hebben op Penguin Island gezeten met een grote kans op de idol, denk je dat je getarget wordt nu hillo al immuniteit heeft?
Molcrazy: Er zijn slechts drie heroes over en zeven villains. Denk je dat de drie heroes nu één voor één weggestemd zullen worden?
Miek1999: Als nieuweling doe je het erg goed tot nu toe. Ga je nu voor de villains in de meerderheid zijn voor de heroes wegstemmen?
Jann: Hoe blij ben je dat je de puzzelopdracht hebt overleefd? Dat je de laatste was die door kon, heeft dat effect op je tactiek nu?
MiekeG: Je kreeg van de afvallers twee zwarte stemmen voor deze eilandraad, wat vind je hier van? Waarom denk je dat je die hebt gekregen?

Tijd om te stemmen! Er kan niet op Hillo of De Witte gestemd worden, de rest is fair game.

Regels stemmen:
- Gestemd=Gestemd. Je kan je stem niet veranderen als die eenmaal gegeven is.
- Je stemt voor de deadline, ben je te laat of stem je niet, dan stem je automatisch op jezelf.
- Bij een gelijke stand word er eerst gekeken naar de verkregen stemmen op voorgaande eilandraden. Is het dan nog steeds gelijk dan volgt er een re-vote/ tie-breaker.
- Je kan een hidden immunity idol inzetten wanneer je maar wilt, tot de deadline. Deze mag je zowel op jezelf als op iemand anders spelen. Alle stemmen voor die persoon gelden dan niet meer.
- Wanneer je bent weggestemd, heb je geen contact meer met deelnemers nog in het spel over spelgerelateerde zaken.

Er kan op iedereen gestemd worden,
Deadline: Vrijdag 24 oktober 12.00 bij D*N en Nieky
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Eilandraad
« Reactie #171 Gepost op: 21-10-2014, 21:12:48 »
Hadewychisdemol: Zijn er scheurtjes in het villainskamp of is het één happy family?
Moet uit de stemming nog blijken maar als het aan mij ligt en ik denk ook aan de andere villains zijn we nog steeds één happy family :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #172 Gepost op: 21-10-2014, 21:41:22 »
De Witte: Gefeliciteerd, ook jij hebt immuniteit. Had je het nodig? En waarom denk je dat de afvallers jou immuniteit gunde?

Hartelijk dank aan de afvallers inderdaad voor de immuniteit.
Ik weet niet of ik het nodig had gehad, zeker zo vlak na een samensmelting is niks zeker.... maar het zit in ieder geval wel lekker rustig hier zo op het bankje. Ik ben in elk geval een stuk minder nerveus.

Waarom de afvallers mij de immuniteit gunden? geen idee eigenlijk. Misschien omdat ik redelijk actief was tijdens de proeven of omdat ze het leuk vinden dat een nieuwe speler de samensmelting gehaald heeft...
Wit is ook een kleur!

Offline catshee

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #173 Gepost op: 21-10-2014, 22:19:12 »

Catshee: Wat zijn nu criteria om iemand weg te stemmen voor jou?


*catshee heeft zin om de betweterige Survivor historicus te spelen

Herinner je nog die leuke jongeman met de vishengel (en tepelpiercing) in je Yin Yang Lounge openingspost?


Zoals je kan zien heet ie Sean en is ie dokter. En dokters zijn slim dus die weten altijd wat ze moeten doen. Nou toen de dokter met de tepelpiercing de samensmelting haalde, schakelde hij uit ethische overwegingen over op "The Alphabet strategy". Ik denk dat het wel duidelijk is wat dat inhield. Hij stemde volgens het alfabet, dus voor hem zou het eerste target in deze situatie Bjorrn zijn.

Nu heb ik een soortgelijke strategie (als sinds het begin), alleen zijn de factoren net wat anders. Ik stem niet volgens het alfabet maar via verschillende andere factoren. Belangrijk hierbij zijn onder meer de stand van Neptunus tot Mars, of de kandidaat geboren is op een maandag, op het gooien van kippen botjes, of ik een kater heb en nog veel meer. Vrijdag zal ik eindelijk al deze factoren gemeten hebben en kan ik je vertellen hoe ik ga stemmen ::trots::

Een garantie voor mijn medekandidaten: Als jullie naakt in een ton met paling ogen de Macarena doen hebben jullie mijn woord dat ik niet op jullie zal stemmen.


Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #174 Gepost op: 22-10-2014, 09:12:46 »
Miek1999: Als nieuweling doe je het erg goed tot nu toe. Ga je nu voor de villains in de meerderheid zijn voor de heroes wegstemmen?

Dankjewel voor het compliment  :D
De villains zijn natuurlijk duidelijk in de meerderheid. In ons kamp was de sfeer en samenwerking ook erg goed. Het zou dus inderdaad kunnen dat de heroes weggestemd gaan worden. Aan de andere kant: Je weet maar nooit wat voor nieuwe verbondjes er gaan ontstaan, dus het kan zomaar allemaal weer veranderen.
I will follow my inner gold

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #175 Gepost op: 22-10-2014, 10:58:59 »
Robbieazerty: Hillo en jij hebben op Penguin Island gezeten met een grote kans op de idol, denk je dat je getarget wordt nu hillo al immuniteit heeft?
De kans is vrij groot. Aan de andere kant ben ik in een hero in nood, aangezien ik in een duidelijke minderheid zit en als ik op Penguin Island iets gevonden heb, heb ik een krachtig middel in bezit om andere villains te helpen. Dus misschien is het handiger voor hen om mij aan te spreken, mogelijkheden te bekijken en een plan op stellen om met mij en mijn mogelijke immunity idol samen te werken. Ze gaan elkaar uiteindelijk toch moeten wegstemmen, dus kan mijn stem én een idol die ik voor hen in kan zetten heel goed van pas komen.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #176 Gepost op: 22-10-2014, 16:25:57 »
Eilandraad #7 Nephele
Molcrazy: Er zijn slechts drie heroes over en zeven villains. Denk je dat de drie heroes nu één voor één weggestemd zullen worden?

Hey, it's a number's game. Het kan dus heel goed zijn dat de Heroes één voor één afgeslacht worden.

Echter, it's a number's game. Als de Heroes er één voor één uitgebonjourd worden, dan zijn de Villains nog met zeven. Dusss, dan moeten ze in hun eigen vlees gaan snijden. Uiteraard is het slimmer voor de Villains die er als eersten na de Heroes uitgaan om nu met de Heroes samen te werken.
2024: wie is de Mol?

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De Eilandraad
« Reactie #177 Gepost op: 22-10-2014, 17:10:43 »
Jann: Hoe blij ben je dat je de puzzelopdracht hebt overleefd? Dat je de laatste was die door kon, heeft dat effect op je tactiek nu?

Het was een hele opluchting, want ik moet er niet aan denken voor de samensmelting eruit te liggen en alle pret te missen. In deze fase wordt het extra spannend omdat iedereen er op elk moment uit kan liggen, zonder genade.

Dat ik onderaan stond heeft me wel met de neus op de feiten gedrukt. Er zitten een hoop goeie spelers in de game en als het een keer op een proef aankomt moet ik echt meer geven, als dat mogelijk is. Aan de andere kant is het misschien iets positiefs, aangezien men nu kan zien dat ik geen proeventijger (speciaal voor MiekeG) ben en aldus geen grote bedreiging.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #178 Gepost op: 22-10-2014, 18:10:41 »
Bjorrn: De eerste keer dat je de samensmelting overleefd. Dat zal ook wel goed voelen. Hoe schat jij je kansen nu in.

Het voelt super  :D
Ik denk dat mijn kansen best goed zijn nu, der zitten genoeg sterke spelers in het spel en ik ben daar niet een van volgens mij.
Ook is het een numbers game en de villains hebben de numbers over de heroes.
Dus voor mij ziet het spel er goed uit nu  :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #179 Gepost op: 22-10-2014, 19:12:20 »
Citaat
Hillo: Gefeliciteerd met het winnen van immuniteit, denk je dat je het nodig had?

Dankjewel! En een interessante vraag.. Ik voel me nooit veilig in survivor, dus ja, in die zin heb ik het nodig. Natuurlijk is iedereen bezig met het spel en iedereen geeft je een soort van veilig gevoel, dat we vriendjes zijn, maar come on, dit is survivor, het spel kan zomaar keren op elk willekeurig moment, want iedereen wil winnen en overleven en daarvoor moeten andere mensen sneuvelen.

En er wordt natuurlijk enorm gescrambled op het eiland. Drie heroes, zeven villains, wat gebeurt er dan? Dan gaan de heroes proberen om mensen te doen overlopen naar hun kant. Dus de aankomende eilandraad is het gesprek van de dag. Maar uiteindelijk zal iedereen de keuze maken voor zichzelf en daarom ben ik blij dat, mocht er vanalles gaande zijn waar ik geen weet van heb, ik het slachtoffer in elk geval niet word. ::ok::
Nieky grab a life vest!