Auteur Topic: Aflevering 4 opdracht 4.3 [Wolverhampton] "De weerwolven van Wolverhampton"  (gelezen 10549 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Beste kandidaten, welkom in Wolverhampton. In deze industriestad gaan we een spelletje doen dat ons zeer toepasselijk lijkt voor een stad met deze naam. Jawel, jullie gaan, net als in seizoen 13 in Zuid Afrika, een spelletje Weerwolven spelen.



Jullie zien hier 10 stoelen staan. Op de stoelen ligt een envelop. Hierin staat welke rol jullie hebben dit spelletje. Bij de test hebben jullie zelf bepaald op welke stoel jullie plaats zullen nemen ;) Gaat er een lampje branden...? ;)

Zometeen krijgen jullie via de pm jullie rol. Nu is het aan jullie om uit te vinden wie de wolven zijn. Dat kunnen jullie doen door vragen aan elkaar te stellen en door goed op reacties van anderen te letten. Maar de wolven willen dat natuurlijk niet; voor hun staat namelijk iets anders op het spel. Oh ja, misschien zit er ook nog wel een andere rol in... Succes!

Spelregels
De wolven beginnen met een lunch, daarna volgt een lynch enz. De lyunch- en lunchtijden staan hieronder.
Voor die tijd dient iedereen een stem te hebben uitgebracht. Geen stem uitbrengen betekent automatisch een stem op jezelf. Tweemaal niet stemmen betekent einde oefening voor jou tijdens dit spel. Degene met de meeste stemmen tegen zich zal het spel moeten verlaten; bij gelijke stand beslist random . org wie het spel moet verlaten.

Voor de lunchtijd dienen de wolven door te geven wie zij willen lunchen. Indien de wolven niet aanwezig kunnen zijn kunnen ze ook meerdere namen in het vooruit sturen.
Jullie sturen je lynchkeuze in per pb aan beide spelleiders. De wolven sturen ook per pb hun lunchkeuze in

Overwinningsvoorwaarden
- De burgers winnen als ze alle niet-burgers hebben weggespeeld. Iedere burger die dan nog over is levert de pot 500 Euro op.
- De wolven winnen als ze een meerderheid hebben over de niet-wolven.
Eventuele andere rollen hebben hun eigen voorwaarden.

Om dit spel een beetje leuk te houden is het wel van belang dat jullie actief meedoen. Dat betekent in dit geval toch wel dagelijks posten...

Let op: als je uit het spel bent mag je hier helemaal niks meer posten. Mocht dat toch gebeuren gaat er 25 Euro uit de pot en krijgt in het ergste geval die persoon een strafjoker voor de volgende test.

Lunch 1: woensdagmorgen 9:30 uur
Lynch 1: woensdag 19:30 uur
Lunch 2: woensdag 20:30 uur
Lynch 2: donderdag 19:30 uur
Lunch 3: donderdag 20:15 uur
Lynch 3: vrijdag 19:30 uur
Lunch 4: vrijdag 20:30 uur
Lynch 4: zaterdag 14:00 uur
Lunch 5: zaterdag 18:00 uur

Let op: de tijden kunnen nog eventueel aangepast worden

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Leuk! Ik ben benieuwd! Maak het vanavond alleen niet laat, dus zal het morgen ochtend posten :)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Zat er in seizoen 13 een spelletje weerwolven van wakkerdam? :O
Weet ik echt niet meer.
Lomperik..

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
yep in zuid afrika. Was leuk :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Bij t kampvuur in het Krugerpark geloof ik. Maar goed de stoelverdeling (ik pm daarna zo meteen jullie rol). Vraag 22 van de test heeft het volgende beslist:

1. Starlight
2. Bubbles
3. Pjotr
4. Lukie
5. Nys-Fan
6. NextGP
7. Duncton
8. Sjoeter
9. Catshee
10 WouterV

Jullie krijgen zo één voor één een pm met jullie rol :)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
yep in zuid afrika. Was leuk :D

Ik heb het waarschijnlijk toen zelfs niet gemerkt, enig idee nog welke aflevering? Haha, kan ik eens terugkijken :))
Ow ja nu weet ik het weer nu mollenvanger dat van dat kampvuur zei, was inderdaad erg leuk! Mogen ze nog eens doen wat mij betreft.
(Maar nu terug ontopic best)
Lomperik..

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Aflevering 5 of 6 uit mn hoofd, maar inderdaad OT :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Iedereen kent zn rol! The game is on!

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Heerst hier een stilte voor de storm?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
VROEGE EERSTE LUNCH:

De wolven hadden trek. Trek in een lekkere WIDM-kandidaat. Ze zochten en vonden al gauw het beoogde slachtoffer. Hoe hij smaakte? Geen idee, dat mogen de wolven na afloop melden. Helaas, NextGP voor jou houdt hier dit spel op. Je mag hier ook niet meer posten. Oh ja, NextGP was een simpele burger.

Vanavond 19.30 uur is de eerste lynch...
Ich bin ein Bärliner!

Offline catshee

  • Forumlid
Dusss...

Iemand theorieën? Nog iets beters?

En waarom Next? Iemand waar hij close mee is is weerwolf? Hij is (een van) de best verdienende niet wolf/wolven? Is next superbekend met weerwolven? Wie zou dat eventueel kunnen weten? Is dat dan een wolf?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Let op: de persoonlijke lynchstemmen worden bekendgemaakt!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Klinkt misschien raar maar ik heb 'weerwolven' echt nog bijna nooit gespeeld, dus ik snap het nog niet helemaal.
Is het zo dat degene die tijdens de lunchtijd van de wolven de meeste stemmen gekregen heeft 'opgegeten' wordt en uitgeschakeld is? Nu moeten de burgers dan weer stemmen, en wie daar de meeste stemmen van heeft is ook uitgeschakeld. Zit het zo in elkaar?
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Klinkt misschien raar maar ik heb 'weerwolven' echt nog bijna nooit gespeeld, dus ik snap het nog niet helemaal.
Is het zo dat degene die tijdens de lunchtijd van de wolven de meeste stemmen gekregen heeft 'opgegeten' wordt en uitgeschakeld is? Nu moeten de burgers dan weer stemmen, en wie daar de meeste stemmen van heeft is ook uitgeschakeld. Zit het zo in elkaar?

Goede vraag. Ik heb het zelf ook nog nooit gespeeld, dus dat is zelf voor mij ook nog niet duidelijk.
klaar voor de strijd

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
In principe beslissen de wolven samen wie zij in de nacht gaan lunchen. Hoe zij dit beslissen mogen ze zelf weten, daar zijn geen regels toe. Het lunchoffer is dit spel uitgeschakeld en mag niet meer meedoen.

Voor de lynch moet nu iedereen (dus zowel de burgers als de wolven) gaan stemmen. Als de wolven niet mee zouden stemmen zou het wel heel makkelijk worden om de wolven eruit te halen. Alle stemmen zullen openbaar gemaakt worden. En inderdaad degene met de meeste stemmen tegen zich bij de lynch moet ook het spel verlaten. Vergeet sowieso niet te stemmen voor de lynch, want niet stemmen is een stem tegen je. En de lynchstemmen moeten per pb naar ons gestuurd worden.
(bij een gelijkspel beslist random . org)

Zo duidelijker?
Ich bin ein Bärliner!

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
ik vind het goede opmerkingen van Catshee. Next is er waarschijnlijk vroeg uitgehaald door de wolven, omdat hij een gevaar zou zijn. De vraag is dus, wie weet hoe (goed) Next het spel speelt?

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik ken next persoonlijk niet zo goed, dus ik zou de reden niet weten. Ik vind hem zelf wel een snuggere kandidaat die vooral veel oplevert voor de pot, maar of dat de reden is weet ik niet.vIk ken daar ook dit spel niet goed genoeg voor, ik heb het nooit echt compleet gesnapt (ook maar 1x gespeeld als belg zijnde).
Iemand met goede theorieën of voorstellen?
Lomperik..

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Next is misschien uitgeschakeld omdat hij een te groot gevaar was voor de mol? Theorie: zouden de even getallen de burgers zijn en de oneven de wolven?
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik denk dat er minder wolven zijn dan burgers Bubbles, anders is het spel onmogelijk te winnen voor ons.

Edit: even nagekeken en ikzelf ben 5, dus dat klopt al zeker niet Bubbles..
« Laatst bewerkt op: 4-02-2015, 15:30:08 door Nys-Fan »
Lomperik..