Auteur Topic: Aflevering 4 opdracht 4.3 [Wolverhampton] "De weerwolven van Wolverhampton"  (gelezen 10529 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
 :\'(
Lomperik..

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Tweede Lunch
De wolven hadden trek. Trek in een volgende WIDM-kandidaat. Ze zochten en vonden al gauw het beoogde slachtoffer. Hoe hij smaakte? Geen idee, dat mogen de wolven na afloop melden. Helaas, Duncton voor jou houdt hier dit spel op. Je mag hier ook niet meer posten. Oh ja, Duncton was een
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Volgende lynch: morgenavond 19.30 uur. Er mag hier weer gepraat worden en we ontvangen jullie stemmen graag :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Duncton stemde op catshee... dat maakt catshee wel verdacht. En als de redenatie van de weerwolven om Next te kiezen inderdaad is dat Next vaak weerwolven speelt, blijft Lukie ook verdacht. Enige probleem is dan een beetje dat catshee en Lukie allebei aan zoiets dachten en ik vraag me af of het slim is om als wolf je eigen redenatie bekend te maken :P Maar ik heb dit spel pas 5 keer gespeeld ofzo dus of mijn redenaties kloppen weet ik ook niet zeker :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline catshee

  • Forumlid
Ik denk dat de wolven in ieder geval tussen de Pjotr stemmers zitten: WouterV, Catshee, Starlight, Lukie, Sjoeter.

Verder denk ik dat de wolven hopen op een tactiek aan onze kant van het stemmen op mensen die wij verdenken. Je wilt natuurlijk het liefst niet dat een van je mol verdachten een joker o.i.d. wint en liever iemand die je totaal niet verdenkt. Dus ik denk dat dat ook een mogelijke reden is dat zowel Next als Duncton zijn geluncht, aangezien ze niet super verdacht zijn. Vraag zou dan dus zijn waarom Wouterv niet als eerste is gepakt...

Theorie 1: Next is denk ik nog steeds gelyncht om het Next is een ervaren WvW'er verhaal, dus dat maakt Starlight en Lukie nog steeds verdacht in mijn ogen.

Duncton stemde op catshee... dat maakt catshee wel verdacht. En als de redenatie van de weerwolven om Next te kiezen inderdaad is dat Next vaak weerwolven speelt, blijft Lukie ook verdacht. Enige probleem is dan een beetje dat catshee en Lukie allebei aan zoiets dachten en ik vraag me af of het slim is om als wolf je eigen redenatie bekend te maken :P Maar ik heb dit spel pas 5 keer gespeeld ofzo dus of mijn redenaties kloppen weet ik ook niet zeker :P

Theorie 2: Duncton is in mijn ogen gedood om mij juist verdacht te maken en een nieuw potentieel lynchslachtoffer te maken en aangezien Starlight dat net hierboven opmerkt bevestigt dat mijn theorie 1.

Andere mogelijkheid in de ogen van sommigen van jullie zal natuurlijk zijn dat ikzelf een wolf ben en daarom dus Duncton heb voorgesteld als lunch :P

Ik kan dit alleen maar ontkennen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
tja mooi verhaal catshee. Maar je zegt dus eigenlijk gewoon dat jij verdacht bent en dat je dat ontkent.
En dat starlight en ik verdacht zijn.

Ik ontken ook :D

Dan weet ik wat de conclusie is ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline catshee

  • Forumlid
tja mooi verhaal catshee. Maar je zegt dus eigenlijk gewoon dat jij verdacht bent en dat je dat ontkent.
En dat starlight en ik verdacht zijn.

Ik ontken ook :D

Dan weet ik wat de conclusie is ::ok::

Met name Starlight ja, gezien de combi van theorie 1 en 2 ::jaja:: Maar ik kan jou niet simpelweg uitsluiten omdat je de informatie van Next als bekende WvW'er en wie er naar de spelletjesmiddag hebt aangeleverd.

Verder verdenk ik dus ook wouterV, ivm de eerder genoemde slimme tactiek voor burgerlijke kandidaten.

Als laatste wil ik graag opmerken dat Duncton als enige een andere naam (mijn naam) noemde in het topic en daar verder niet echt een theorie aan koppelde behalve dat hij het raar vond dat ik jou (Lukie) beschermde. Stel ik zou me als wolf daar echt bedreigd door voelen en Duncton daarom lunchen (wat een domme move zou zijn omdat het me in de spotlight zet), zou dat dan niet ook moeten betekenen dat Duncton gelijk had met die theorie en jij daarom ook een wolf bent? Dus of we zijn beiden wolf of allebei niet of jij wel. Laatste neig ik nu minder naar gezien een Duncton lunch jou ook verdacht zou maken en je belangrijke info hebt gegeven over de Next is een bekende WvW'er theorie.

Mijn stem gaat dus waarschijnlijk naar Starlight tenzij er hier nog iets anders interessants wordt gepost.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Stommelingen. >:(


Oh nee,ik was dood.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets

Stommelingen. >:(


Oh nee,ik was dood.





Let op: als je uit het spel bent mag je hier helemaal niks meer posten. Mocht dat toch gebeuren gaat er 25 Euro uit de pot en krijgt in het ergste geval die persoon een strafjoker voor de volgende test.


Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Ja maar ik ontken ook... dus wat is dan de conclusie? :P Ik weet dat ik geen wolf ben, en aangezien ik verder geen aanknopingspunt heb, vind ik Lukie en catshee verdacht.

Maar goed, ja, dat Duncton is uitgeschakeld maakt catshee in principe verdacht maar wat catshee ook zegt, je zet jezelf daarmee heel erg in de spotlights. En wat ik zelf ook al opmerkte, het lijkt me raar als catshee en Lukie hun eigen redenatie bekend gaan maken. En dan zou het toch ook raar zijn als ik als wolf m'n eigen redenatie bekend zou maken? Dus misschien moeten we de wolven wel heel ergens anders zoeken. Mss wel gewoon wolven die het spel niet zo goed snappen en random slachtoffers kiezen ;D Misschien moeten we dus wel zoeken bij de mensen die zeiden het spel niet te snappen, zodat we zouden denken dat ze geen wolf zijn? Dat is het enige wat ik verder nog kan bedenken als catshee en Lukie inderdaad geen wolf zijn. Maar daar ben ik ook absoluut niet zeker van, kan net zo goed een soort bluf zijn, het maakt ze té verdacht dus dan denk je dat ze het niet zijn, en dan zijn ze het gewoon toch :P

Edit: wat ik trouwens ook ineens bedenk: Lukie en Catshee maken beiden Pjotr en mij heel erg verdacht vorige stemronde. Door dat te doen zorgen ze dat ze zelf in ieder geval twee rondes overleven doordat eerst Pjotr en ik worden gelyncht. Na die rondes hebben ze dan al 5 burgers weggespeeld (3 door een lunch en 2 door een lynch). Van 3 van die burgers (Next, Pjotr en ik) is bij Lukie bekend dat ze weten hoe weerwolven werkt omdat ze het vaker hebben gespeeld. Die wil je dus als wolf vroeg weg hebben. Dat maakt de kans dat de wolven winnen natuurlijk een stuk groter. Daarom denk ik dat de kans groot is dat in ieder geval Lukie een wolf is.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2015, 23:05:05 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Starlight, wat mij opvalt is dat je telkens maar langere en langere posts maakt om anderen toch maar aan te tonen hoe Catshee en Lukie wolven zijn. Dat vind ik dus verdacht. Dat is zoals de kandaten bij Widm die om de vijf seconden zeggen dat ze zeker de mol niet zijn, die het dan uiteindelijk wel zijn.
Ook jouw laatste uitleg is wat mij betreft enorm warrig. Kan zijn omdat ik het spel niet ken, maar het hangt voor mij met haken en ogen in elkaar. XD

Maar tevens volg ik jouw redenatie over Catshee en Lukie wel (het eerste stukje, het onderste is Chinees). Catshee doet trouwens hetzelfde als jou, elk bericht zichzelf meer en meer eruit praten. Zou me niks verbazen als jullie dat samen hebben afgesproken als wolven. 1 van jullie 3 krijgt mijn stem, dat staat vast.
Lomperik..

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Ik twijfelde vooraf aan de eerste lynch over Lukie en Pjotr. Uiteindelijk heb ik voor Pjotr gekozen omdat hij vrij laat van zich liet horen (in ieder geval nadat ik stemde).

Ik ken weerwolven aardig. Als je met beginners speelt is het slim om iemand te lunchen die jou verdenkt, zodat de weerstand tegen de wolven verstommelt. Na een paar keer spelen, zal dit erg opvallen en dan is het niet slim om als wolf iemand te lunchen die jou (uitgesproken) verdenkt. Echter is ook in dit spel "niets is wat het lijkt" en kunnen de wolven van omgekeerde psychologie gebruik maken.

Volgens mij zit bij de wolven in ieder geval íemand die het spel goed kent, als ik de spelleiders een beetje kan inschatten. Het valt me ook op dat een aantal erg stil is. Dat is altijd een goede manier om de eerste rondes te overleven. Mede met de theorie van Catshee vind ik daarom onder andere wouterv verdacht. Maar Lukie streep ik ook nog niet weg.


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Starlight, wat mij opvalt is dat je telkens maar langere en langere posts maakt om anderen toch maar aan te tonen hoe Catshee en Lukie wolven zijn. Dat vind ik dus verdacht. Dat is zoals de kandaten bij Widm die om de vijf seconden zeggen dat ze zeker de mol niet zijn, die het dan uiteindelijk wel zijn.
Ook jouw laatste uitleg is wat mij betreft enorm warrig. Kan zijn omdat ik het spel niet ken, maar het hangt voor mij met haken en ogen in elkaar. XD

Maar tevens volg ik jouw redenatie over Catshee en Lukie wel (het eerste stukje, het onderste is Chinees). Catshee doet trouwens hetzelfde als jou, elk bericht zichzelf meer en meer eruit praten. Zou me niks verbazen als jullie dat samen hebben afgesproken als wolven. 1 van jullie 3 krijgt mijn stem, dat staat vast.
Natuurlijk doe ik dat, anders word ik straks als burger gelyncht en winnen de wolven... en waarom zouden Catshee en ik als we beide wolven zouden zijn elkaar verdacht maken? Als wolf wil je niet dat je medewolf eruit wordt gestemd hoor :P

En ik zal het laatste stukje nog eens proberen uit te leggen dan: er zijn 10 kandidaten. Ik verwacht dat er dan 2 wolven zijn (3 lijkt me erg veel voor 10 kandidaten). Als wolf wil je niet dat je wordt gelyncht, dus probeer je burgers verdacht te maken zodat die burger wordt gelyncht. Ondertussen vinden er ook nog lunches plaats waarin een burger wordt opgegeten. Dus als het je dan als wolf lukt 2x een burger te laten lynchen, heb je al 5 burgers weg, namelijk eerst door een lunch (Next), dan door een lynch (Pjotr), dan door een lunch (Duncton), dan door een lynch (waar we nu voor gaan stemmen) en dan weer door een lunch. Er zijn vervolgens nog 2 wolven over en maar 3 burgers, dus de kans dat de burgers nog gaan winnen is heel klein. In dit scenario is het vrij logisch dat Lukie in ieder geval een wolf is, omdat hij Pjotr en mij heel erg verdacht maakt, en hij als enige weet dat Next, Pjotr en ik allemaal in ieder geval weten hoe weerwolven werkt en die mensen wil je vroeg weg hebben (mensen die het spel niet snappen zullen minder snel de juiste persoon lynchen, dus die kun je langer in het spel houden). Ook is dan de lunch van Duncton misschien wel bedoeld om Catshee verdacht te maken, want ondertussen is duidelijk dat hij het spel ook goed kent. Hoewel ik niet helemaal uitsluit dat Catshee toch ook een wolf is, lijkt Lukie me op dit moment de meest logische keuze.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Heb alles doorgelezen, mijn stem staat vast ::jaja::
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik ben bijna zeker van mijn stem. Ik geloof ook in het idee dat het spel wel bekend is bij zeker 1 van de wolven, en weet wie
andere ervaren spelers zijn.
klaar voor de strijd

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Nog 1 stem... Als die er is komt kort daarna de lynch!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Stem binnen, en ik kan alvast zeggen: het is superspannend...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Tweede lynch
Spanning en sensatie deze ronde... Net als gisteren doen we het a la WIDM, dus groen = door, rood = einde oefening.

Bubbles
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Lukie4
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Catshee
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
WouterV
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Starlight
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Sjoeter
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Nys-Fan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wie stemde er op wie (Links de naam van de persoon waarop gestemd werd, rechts degene die daarop stemde(n))
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ich bin ein Bärliner!

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Wauw, ik ben benieuwd. Zal toch niet zo zijn dat door een random generator de opdracht mislukt...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Random heeft beslist. Wie moet het spel verlaten? Wie is de gelukkige?

We gaan het nu weten...

Lukie4
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
catshee
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat betekent dus dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
ons moet verlaten.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Dan mogen de wolven nu gaan nadenken over een lekker avondmaal.
Ich bin ein Bärliner!