Auteur Topic: [Finale] - De jury  (gelezen 33873 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #120 Gepost op: 11-07-2015, 23:52:52 »
Eerder behandeld, gelijk gekregen door Wouterv.
huh wouter heeft niets te maken met deze opmerking dus wat? je hebt van wouter gelijk gekregen dat je hem hebt verraden omdat je geen keuze had, maar je hebt nog steeds mij verraden ::).

Citaat
Daar heb ik het toch gewoon ook over. Bij "lees het eens" neem ik aan dat het over je speech gaat? Je zegt eigelijk valalles over voor de samensmelting maar enkel dit over erna: Wij zeggen toch gewoon hetzelfde niet?
Je was tactisch dood en als je tactisch dood bent kan je niet gaan roepen "hey ik heb wel moves gemaakt ookal was ik tactisch dood" of begrijp ik het niet goed?
er staat HALFdood, ik zei nog zo in mijn vorige reactie let op de HALF! En zoals ik aangeef heb ik inderdaad wel nog moves gemaakt, die verzin ik niet ter plekke ofso ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #121 Gepost op: 11-07-2015, 23:54:11 »
Eerder behandeld, gelijk gekregen door Wouterv.
Even zelf zeggen voor d*n het doet. Dit ging over iets anders sorry  ::sorry::

Mijn antwoord:
Onze afspraak was: Ik stem niet op jou, jij niet op mij. In die situatie had ik op Lucy gestemd dus had ik die belofte niet gebroken.

EDIT: Ja dus toch te laat  ::rofl::
#teamamaimiljaarde

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #122 Gepost op: 11-07-2015, 23:56:41 »
Mijn antwoord:
Onze afspraak was: Ik stem niet op jou, jij niet op mij. In die situatie had ik op Lucy gestemd dus had ik die belofte niet gebroken.

maar diezelfde ronde vroeg ik: Ben ik in gevaar?
Molbelg: Nee naar mijn idee zit je 100% safe  ::pinokkio::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #123 Gepost op: 11-07-2015, 23:57:39 »

er staat HALFdood, ik zei nog zo in mijn vorige reactie let op de HALF! En zoals ik aangeef heb ik inderdaad wel nog moves gemaakt, die verzin ik niet ter plekke ofso ::).

Nee maar die moves zou iedereen in jou situatie doen, het zou gewoon heel dom zijn om niemand meer te overtuigen naar jou kant te komen én als ik geen deals had gehad in de halve finale had ik waarschijnlijk ookwel mieke gekozen om te helpen + zoals ik al eerder zei: waarom probeer je niet eerder mensen te laten flippen. Als je alleen overgebleven bent in dat niet het moment om dat te doen. Je had daarin eerder moeten zijn.
#teamamaimiljaarde

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #124 Gepost op: 11-07-2015, 23:58:26 »
maar diezelfde ronde vroeg ik: Ben ik in gevaar?
Molbelg: Nee naar mijn idee zit je 100% safe  ::pinokkio::
Ja ik heb toch ook net gezegd dat ik wist dat LDH naar huis ging gaan. Dus ik wist dat je 100 % safe zat.
#teamamaimiljaarde

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #125 Gepost op: 11-07-2015, 23:59:24 »
Nee maar die moves zou iedereen in jou situatie doen, het zou gewoon heel dom zijn om niemand meer te overtuigen naar jou kant te komen én als ik geen deals had gehad in de halve finale had ik waarschijnlijk ookwel mieke gekozen om te helpen + zoals ik al eerder zei: waarom probeer je niet eerder mensen te laten flippen. Als je alleen overgebleven bent in dat niet het moment om dat te doen. Je had daarin eerder moeten zijn.
*zucht* Dat heb ik ook gedaan, maar jij leest niet goed. Ik ben niet pas begonnen met mensen flippen toen ik alleen was, ik was hier allang mee bezig.

En ja jouw complot uitzitten was ook geen move die logisch was zeker? Jij hebt veel meer voorspelbare moves gemaakt dan mij.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #126 Gepost op: 12-07-2015, 00:00:26 »
STOP

De reactie van Molbelg was te laat. Jullie mogen nog een slotpleidooi inleveren voor 07:00 uur maar niet meer op uitspraken in dit topic reageren erbuiten o.i.d.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #127 Gepost op: 12-07-2015, 00:00:45 »
Te laat ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #128 Gepost op: 12-07-2015, 00:01:04 »
Moet ik hem verwijderen?
#teamamaimiljaarde

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #129 Gepost op: 12-07-2015, 00:01:57 »
Joa doe maar
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #130 Gepost op: 12-07-2015, 02:42:21 »
Ik ga nu de slotpleidooien plaatsen. Het is niet de bedoeling dat hier nog op enige manier of in enige vorm op gereageerd wordt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #131 Gepost op: 12-07-2015, 02:43:36 »
miek1999:
Beste juryleden,

Ik ga geen lang pleidooi schrijven, dat komt deels door tijdgebrek maar ook doordat ik gewoon niet zoveel meer te zeggen heb  :)

Het enige wat ik nog wil zeggen, is dat ik vind dat ik tactisch actiever was dan bij Survivor en ik heb deze keer zelf ook wat moves gemaakt. Ook was mijn sociale spel weer goed, anders zou ik hier niet staan. Verder denk ik niet dat ik echt vijanden heb gemaakt.

Ik weet dat de kans dat ik win heel erg klein is, maar ik ben sowieso al blij dat ik de finale heb gehaald, dus ik ben tevreden  ::bravo::

Bedankt allemaal voor dit superleuke spel  ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #132 Gepost op: 12-07-2015, 02:44:41 »
Molbelg:
Beste Jury,  ::zwaai::

Ik vind toch echt wel dat ik winnaar van DWDW2 moet worden en hoop jullie nog snel te overtuigen hiervan indien dit nodig is.

Waarom wel ik:

1) Ik heb mij aan al mijn afspraken gehouden.
2) Ik heb tactisch sterk gespeeld: Ik heb d*n, nieky en wouter mij laten beschermen in de meerderheidsalliantie, ik kwam met het idee van de splitvote en als mijn idee gevolgt was had D*n gewoon naar huis gegaan, idem ditto bij de robin stemming: hier had Lucy dmv van mijn plan om 1 stem op haar te zetten, Ik heb op wouter gestemd omdat bij nieky meer numbers waren, ik had voor de samensmelting 4 ensen die gewoon deden wat (en wouter) wouden en had na de samensmelting 7 mensen die deden wat ik (en nieky en wouter) wouden.
3) Mijn sociaal spel was sterk.
4) Ik heb de minste tegenstemmen van de finalisten en zelfs van heel het spel als ik mij niet vergis.
5) Ik heb sinds de samensmelting altijd zicht gehad op de finale en er is geen enkel moment geweest waarop ik bang was om naar huis te gaan.


Waarom verdient Mieke het niet:
1) Ze was niet goed in proeven
2) Ze was tactisch ook niet super

Waarom verdient D*n het niet:
1) Hij had hier niet gestaan zonder zn goed opdrachten. Zoals al eerder gezegd door alle 3 de finalisten is strategie belangrijker dan opdrachten. Hierin heb ik naar mijn mening beter gespeeld als d*n.
2) Zonder mij lag hij er in Tunesie al uit. Ik heb hem gehouden om mezelf safe te houden en om mijn belofte om niet op hem te stemmen niet te verbreken.

Ik houd het bij twee puntjes omdat ik het slotpleidooi niet al te veel in herhaling wil vallen. Als je de tribalcouncil een beetje gevolgt hebt weet je dit allemaal al.  :P

Ik hoop dat jullie ik jullie oprecht heb kunnen overtuigen dat ik het verdien winnaar te worden van DWDW2.

Ik wil trouwens aan mijn complotgenoten nog zeggen dat ze niet op mij moeten stemmen omdat we complotgenoten waren maar omdat ik het beste spel heb gespeeld. Niet stemmen op mij omdat je niet op D*n wil stemmen zoals Lucy aangeeft in haar speech. Dit is een spel, niet een populatiteits verkiezing.  ::jaja::

Alvast veel dank voor het lezen van mijn speech, de pittige vragen tijdens de final tribal council en gewoon voor het hele spel. ::bravo::  ::hug::

Veel groetjes  ::bravo::
Molbelg

PS: van mij  ::tandpastasmiley::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #133 Gepost op: 12-07-2015, 02:45:34 »
D*N:
Ik ga proberen dit iets korter te houden. Vanaf het begin van het spel dacht niemand, inclusief ikzelf, dat ik ooit weer hier zou staan in de finale van de wonderen der wereld. Het is toch gelukt, maar dit was zeker niet gemakkelijk. Waarom zou je op mij moeten stemmen om te winnen:

-   Ik heb een ongelooflijke prestatie gedaan door een record aantal proeven te winnen. Molbelg met 1 winst en Miek met 0 winsten komen niet eens in de buurt aangezien ik 11 winsten heb.

-   Ik ben het spel ingegaan met een duidelijke tactiek en dat heeft ervoor gezorgd dat ik sowieso de eerste fase van het spel doorkwam zonder dat ik daar immuniteit voor nodig zou hebben (paar keer wel gekregen, maar was niet relevant).

-   Zelfs nadat ik public enemy one was gaf ik niet op en bleef ik strategisch denken. Ik heb hier een alliantie van 7 tegen mij (en later ook Aapje) overleefd. Ik heb alles gedaan wat er voor mij strategisch mogelijk was. Molbelg zijn argument tegen mij is dat ik in de minderheid was en proeven nodig had. Maar geef mij één mogelijkheid op hoe ik ervoor had kunnen zorgen dat ik niet in deze positie zou komen. Ik denk niet dat deze er is. Ik denk dat mensen verwacht hadden dat ik al veel eerder in het spel in zo’n positie zou zitten en dat is niet gebeurt.

-   Ik heb sociaal gespeeld en voornamelijk ook contact gezocht met nieuwe mensen: Robin, Maxwest, Wesolini etc. Uiteindelijk kwam ik wel weer in een samenwerking met Lucy, maar dit was mijn enige optie op dat moment. Toch heb ik meerdere sociale moves gemaakt zoals die beschreven staan in mijn opening.

-   Mijn inzet tijdens het spel was zeer groot. Ik heb veel extra moeite gedaan om zoveel proeven te winnen, om contact te houden met mensen en allianties te maken.

-   Ik heb tijdens de bevraging bewezen dat ik mijn gameplay goed kan verantwoorden in tegenstelling tot Miek, die geen moves kan noemen, en Molbelg, die zichzelf veel te vaak tegenspreekt. Voorbeelden: “Mijn plan was om te splitten 4 op dennis, 3 op lucy maar dat wou de rest niet”- “Ik wou je niet verraden want zo speel ik niet”. “Ik had de tactiek as long as it ain’t me”- “Ik had controle tijdens vrijwel alle stemmingen”. Etc etc.

-   Ik heb risico genomen en dominant gespeeld. Molbelg en Miek hebben zich voornamelijk verscholen achter anderen. Qua tactiek is dit een stuk makkelijker dan voluit spelen. Ook heb ik grote moves gemaakt zoals Lucy het ticket laten kopen. Of mensen nou wisten wat er ging gebeuren of niet, het resultaat was er. Een complot van 7 tegen 3 is er niet in geslaagd om één van de drie weg te krijgen en daar gaat het om. 

Ik hoop dat jullie voor mij stemmen als winnaar, bedankt voor het spel en tot bij de reünie! Miek, je bent echt een super lieve meid en ook al krijg je het soms hard te verduren in dit spel, je staat nu alweer in de finale en dat is een prestatie op zich. Molbelg, je bent een waardige tegenstander die vooral de laatste dagen nog het bloed onder mijn nagels vandaan kon halen. Bedankt voor de interessante finale en good luck beiden.

 ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #134 Gepost op: 12-07-2015, 21:22:55 »
We beginnen de uitslag met de stemmen van LdHmolletje en Lucy.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #135 Gepost op: 12-07-2015, 21:23:34 »
Drie finalisten die alle drie op een andere manier de finale hebben gehaald, en dus in principe ook alle drie zouden mogen winnen. Echter, er kan er maar eentje mijn stem krijgen, en voor jullie belangrijker: er kan er maar eenjte winnen. Maar wie zal mijn stem gaan krijgen?

Helaas Miek, jij bent het niet. Van de drie finalisten ben jij het meest onder de radar gebleven, en er eigenlijk gewoon tussendoor geglipt. Je blonk nergens echt in uit, niet bij de spellen, niet bij het tactische gedeelte en niet in het sociale gedeelte. En om mijn stem (en de winst) te krijgen moet je toch wel ergens in uitblinken. Maar ach, een derde plaats is ook heel mooi!

Maar wie dan? Nu wordt het zeer moeilijk. D*N? Molbelg? D*N was de echte spellenkampioen, en heeft niet meer dan terecht de finale gehaald. Knap gespeeld! Molbelg was overduidelijk de mindere bij de spellen. Echter, ik vond hem in het sociale gedeelte van het spel sterker overkomen. Ik weet, het is een gevoel, maar ik vond hem daarin sterker dan D*N overkomen. Dan het tactische gedeelte. Nu ik alles zo heb terug gelezen hebben beiden zich van hun allerbeste kant laten zien. Beide hebben op hun eigen manier hun beste tactische spel laten zien. De een was wat bij betreft niet beter dan de ander. Uiteindelijk, als ik dit zo bekijk, is er dus een gelijspel tussen beide heren. En wat dat betreft verdienen ze ook beide om te winnen. Met beiden als winnaar kan ik goed leven, dus in principe maakt het mij niet uit wie er wint. Echter, ik moet een stem geven, en aangezien er niet of nauwelijks onderscheid tussen D*N en Molbelg is zal mijn stem gaan naar degene met wie ik tijdens het spel (indirect danwel direct) het meeste contact heb gehad. En dat is:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar hoe dan ook, beiden alvast gefeliciteerd met jullie prestatie!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #136 Gepost op: 12-07-2015, 21:24:15 »


De motivatie ga ik niet nog uitgebreid uitleggen. Ik heb mijn statements gemaakt en wat verder gezegd moet worden is duidelijk op het briefje ::zwaai::

PS Groetjes uit Vancouver :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #137 Gepost op: 12-07-2015, 21:32:45 »
Helaas moet ik jullie trouwens mededelen dat ik nooit meer iets van Robindtc gehoord heb en hij geen stem heeft uitgebracht.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #138 Gepost op: 12-07-2015, 21:41:01 »
Telt die zijn stem dan voor hem?  ;D

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #139 Gepost op: 12-07-2015, 21:41:11 »
We gaan verder met de stemmen van Nieky en AaPje16.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.