Auteur Topic: [Finale] - De jury  (gelezen 33835 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #60 Gepost op: 10-07-2015, 16:58:37 »
Ik heb even de tijd en popcorn genomen om dit door te lezen, en er zijn toch enkele zaken waar ik wat extra uitleg bij wil:

Ik wist voor de tweede fase volgens mij via Lucy en Molbelg dat jij een aantal keer mij als target had benoemd, dus ik had mijn ogen ook al op jou gezet als bedreiging.

Dat zou mij verbazen dat dit van Lucy kwam, aangezien ik tegen Lucy nooit zelf gezegd op wie er gestemd moest worden. Dit liet ik mij zeggen om zodoende onverwacht toe te slagen.
Dus Molbelg, klopt dit? en zoja, wanneer heb ik dit dan gezegd en wat was de reden om dit te delen? Want ik had dit volgens mij nooit gezegd of alleszins niet om dat te doen voor Siberië omdat jij Siberië volgens mij zou gewonnen hebben.
(even een noot: ik heb pas nadat robins stem bij stemming 4 ingeschakeld dat mijn uitgaande PM's opgeslagen worden, dus het kan zijn dat dit gebeurd is, maar ik weet het niet meer. Dus kun je dit aantonen dan. Screenshots enzo mogen van mij  :)?)

Laten we eerlijk zijn D*n, zonder mij was jij ook niet meer in het spel. Ik heb Wouterv meerdere keren overtuigd om jou in het spel te laten.

Idem voor deze.

Hij maakt heel veel bruikbare statements zeg ::bravo::"vlekkeloos parkoers" als dat niet overdrijven is dan weet ik het ook niet meer. Vooral voor iemand die in de eerste fase van het spel in de minderheid stond. "Ik heb nooit iemand bedrogen", en gelijk daarna zegt hij "behalve wouter". S:

Ik ga het even voor Molbelg opnemen. Verraden is een groot woord hierin. We hadden de afspraak van niet stemmen en dat heeft hij gebroken. Maar dit was enkel omdat er geen andere keus was. Want of Nieky of ik was gevlogen en hij was zo eerlijk om dit te melden aan mij. Het feit dat hij dit deed toen hij geen andere keus had én het feit dat hij dit meldde maken dit in mijn ogen geen verraad.

Wat hadden jullie kunnen doen:
- Eén ding was natuurlijk zorgen dat de proef niet gewonnen werd door mij. Tijdens de teamopdrachten was er een mogelijkheid om deze expres te verliezen om mij weg te krijgen.
- De stemming in aflevering 4 was een goed moment geweest, toen zat ik in Rome en was ik niet immuun.
- De splitstemming vier stemmen op mij zetten en drie op Lucy, Aapje overhalen om op beide vier stemmen in te zetten (aangezien ze sowieso een ronde later naar jullie was overgestapt).
- Ik denk zelf ook dat toen we uiteindelijk bij de tweede fase waren dat de splitstemming te snel kwam. Als ik mezelf veilig had gewaand dan had ik misschien wel minder proeven gewonnen. Nu won ik ook omdat ik wist dat het moest waardoor ik extra fanatiek werd, aka de hele avond F5en bij de baklava opdracht.

Dat was het wel zo'n beetje denk ik. Mocht je meer vragen hebben of een reactie, kom maar door ::ok::.

Wel, een proef expres verliezen is mijn stijl niet. Daarbij, ik ging ervan uit dat jij, Lucy, Aapje en Nieky 1 geheel waren. Dus dat was geen optie in mijn hoofd.

Zelfde reden waarom ik toen niet op jou gestemd had tijdens die stemming waar jij niet immuun was (en ik had  vanwege een drukke week mijn stem al snel verstuurd, voordat er gedacht werd om een move te maken).

De splitvote kwam niet te vroeg, aangezien ik zo snel mogelijk er voor wou zorgen dat er een alliantie was die elkaar kon vertrouwen. Daarbij ging ik er ook eerst vanuit dat Nieky bij jullie hoorde en het 6-4 was. Dat het 7-3 was, wist ik pas toen de alliantie er was en dat Aapje zou veranderen had ik helemaal niet voorzien.

Maar goed. Nu gezien houden al die argumenten wel steek.

D*N, want hij heeft het spel zowel in de proeven als sociaal goed gespeeld.
Nieky, want hij speelt tactisch erg goed.
En Robbie, omdat hij laat zien dat hij zich heel erg inzet (bijvoorbeeld bij de tattoo opdracht en de opdracht waarbij we dat filmpje moesten maken).

Dus je zou jezelf niet in de finale zetten? Is hier een reden voor?
Wel je bent de enige die dit zegt, en ik vind dit wel eerlijk.
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #61 Gepost op: 10-07-2015, 17:09:43 »
Ik heb even de tijd en popcorn genomen om dit door te lezen, en er zijn toch enkele zaken waar ik wat extra uitleg bij wil:

Dat zou mij verbazen dat dit van Lucy kwam, aangezien ik tegen Lucy nooit zelf gezegd op wie er gestemd moest worden. Dit liet ik mij zeggen om zodoende onverwacht toe te slagen.
Het is alweer bijna 4 maand geleden dus dan zal het wel van molbelg zijn gekomen, maar ik kreeg het wel van één van die twee in ieder geval.

Citaat
Ik ga het even voor Molbelg opnemen. Verraden is een groot woord hierin. We hadden de afspraak van niet stemmen en dat heeft hij gebroken. Maar dit was enkel omdat er geen andere keus was. Want of Nieky of ik was gevlogen en hij was zo eerlijk om dit te melden aan mij. Het feit dat hij dit deed toen hij geen andere keus had én het feit dat hij dit meldde maken dit in mijn ogen geen verraad.
Fair enough ::ok::

Citaat
Wel, een proef expres verliezen is mijn stijl niet. Daarbij, ik ging ervan uit dat jij, Lucy, Aapje en Nieky 1 geheel waren. Dus dat was geen optie in mijn hoofd.

Zelfde reden waarom ik toen niet op jou gestemd had tijdens die stemming waar jij niet immuun was (en ik had  vanwege een drukke week mijn stem al snel verstuurd, voordat er gedacht werd om een move te maken).

De splitvote kwam niet te vroeg, aangezien ik zo snel mogelijk er voor wou zorgen dat er een alliantie was die elkaar kon vertrouwen. Daarbij ging ik er ook eerst vanuit dat Nieky bij jullie hoorde en het 6-4 was. Dat het 7-3 was, wist ik pas toen de alliantie er was en dat Aapje zou veranderen had ik helemaal niet voorzien.

Maar goed. Nu gezien houden al die argumenten wel steek.
Ik zeg ook niet dat je het had moeten doen, liever niet natuurlijk ;D. Maar als we terug kijken waren dit mogelijkheden geweest.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #62 Gepost op: 10-07-2015, 17:13:12 »
Ik ga straks eens zoek maar ik ben er vrij zeker van dat jij d*n weg wou en dat ik dit tegen d*n heb gezegd zodat hij mij vertouwde. Ik denk trouwens ook dat jij hiervan afwist  ::jaja::
#teamamaimiljaarde

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #63 Gepost op: 10-07-2015, 17:13:48 »
Ik ben erg gevleid hoor  :-[, maar in jouw ideale finale sta je zelf niet?  ???

Nee. Ik vind dat Robbie en Nieky het meer verdienen, en ik weet ook dat ik erg weinig kans heb om te winnen, dus ik zou tevreden zijn geweest als ik nu in de jury zat.

Dit vind ik nog wel een goed moment om nog eens naar boven te halen want deze beredenering snapte ik werkelijk niets van. Ten eerste vroeg ik na de Big Brother week nog of je nog wou samenwerken. Het eerste wat je deed was: "even aan niek vragen". Ik vroeg niet om een verbond met niek maar met Miek (één letter verschil ;D). Ik snap dat we een verbond met ons drieën hadden, maar jij snapte ook wel dat ik niet direct weer met Niek hoefde samen te werken nadat ik hem had genomineerd. En het raarste gedeelte kwam hierna: Je wou geen samenwerking meer omdat ik jullie had verraden door Nieky te nomineren. Pardon?  ::rofl:: Die week daarvoor probeerde jullie mij nog weg te krijgen, maar nee ik ben de grote boze wolf ::). Toen heb ik inderdaad Miek flippen zo'n beetje opgegeven.

Zodra ik wist dat Niek niet meer verder wilde met het winnaarsverbond, wist ik dat het slimmer was om dan ook niet verder te gaan met dat verbond. Als ik met jou een tweepersoonsverbond zou hebben, zouden we namelijk ver in de minderheid zijn. Vandaar dus  :)

Maar inderdaad op dat moment heb je niet gelogen, wel twee rondes ervoor toen we net een winnaarsalliantie hadden gemaakt en jij onderdeel uitmaakte van de split vote op mij en Lucy.

Ja okee je hebt gelijk, dat was ik even vergeten. Maar ik heb in dit spel veel minder dubbelcomplotjes gehad dan tijdens Survivor, dus ik heb het spel wel opener gespeeld.

Dus je zou jezelf niet in de finale zetten? Is hier een reden voor?
Wel je bent de enige die dit zegt, en ik vind dit wel eerlijk.

Zelfde reactie als bij D*N ^^ :)
I will follow my inner gold

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #64 Gepost op: 10-07-2015, 17:20:32 »
Ik wil in de jury want ik wil jullie wijzen op alle onzin die jullie praten.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #65 Gepost op: 10-07-2015, 17:26:39 »


::zwaai::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #66 Gepost op: 10-07-2015, 17:40:13 »
Ik heb volgens mij alle puntjes die jij zegt al behandeld.

Wouter kon jou overtuigen, hij heeft inderdaad niet gedaan maar ik heb wel dennis zover gekregen om dat te doen. Denk je dat dat vanzelf komt en zonder taktisch vernuft.

Zoals al eerder vermeld kon in met Wouter in Tunesie perfect D*n wegstemmen dus het is wel waar.

Ik ga nu even jou filmpje opnieuw bekijken omdat ik de andere vragen vergeten ben.

Edit: Ook mijn statement dat niemand mij weg wou heb ik al behandeld. Als je mij echt weg wou dan had je mij toch gewoon weggestemd? Blijkbaar heb dan toch wel een goed spel gespeeld dat jullie mij o zo graag weg wouden maar dat ik toch maar 1 stem tegen heb gehad.

Verder is mijn UTR taktiek wel goed in mijn geval. Ik heb namelijk echt wel dingen verwezelijkt op taktisch gebied. Daarvoor dient een tribal council zoals deze toch ook?

Tenslotte vind ik het heel flauw dat je stem al vast staat. Je hebt nog eens niet het verhaal langs de andere kant bekeken. Als je vind dat d*n het beste spel heeft gespeeld dan heb ik daar geen probleem mee. Maar ik vind niet dat je die mening al zo uitgesproken mag hebben voordat mieke en ik ons hebben kunnen verdedigen.

Als ik een vraag over het hoofd heb gekeken, dan zeg je het maar tegen mij.
« Laatst bewerkt op: 10-07-2015, 17:47:41 door Molbelg »
#teamamaimiljaarde

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #67 Gepost op: 10-07-2015, 17:40:53 »

Queen ::bravo::

Bedankt voor de lieve woorden :-* en ik heb het grootste gedeelte al voor mijn leven gevochten in dit spel, ik ben niet van plan te gaan stoppen nu  :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #68 Gepost op: 10-07-2015, 17:45:23 »
Lucy=bae  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #69 Gepost op: 10-07-2015, 17:47:01 »
Ik hou ook van jullie :-*
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #70 Gepost op: 10-07-2015, 17:50:19 »
Vergeten zeggen: ik vind je juryspeech wel cool gedaan. ::bravo::
#teamamaimiljaarde

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #71 Gepost op: 10-07-2015, 18:15:43 »
En ze ziet er goed uit in dat filmpje  ::oink::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #72 Gepost op: 10-07-2015, 18:20:40 »
En het is Bjorrun, niet Bjuhrn  ;D :-*
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #73 Gepost op: 10-07-2015, 18:50:05 »
Eerste antwoord: Ik zat in een verbond met jou, Bjorrn en D*N. Aapje, Nieky en Robbie zaten er ook bij, maar daar was ik niet van op de hoogte. Vandaar dat ik dacht dat vooral jullie 3 de controle hadden.

Tweede antwoord: Dat heb ik ook al aan D*N uitgelegd, ik wist niet dat er meer mensen waren die Nys-Fan weg wilden hebben.

Dan over mijn tactiek: Het is niet eens echt tactiek in mijn geval. Ik ben niet goed in proeven. En vaak wordt ik door iemand benaderd voor een verbondje en hoef ik niet erg veel te doen.
Deze vraag is trouwens volgens mij niet relevant voor mij, want ik heb nooit gezegd dat ik mijn UTR strategie zo goed vindt oid  ;)
I will follow my inner gold

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #74 Gepost op: 10-07-2015, 19:54:22 »
Ik wil ook nog iets zeggen over het feit dat jij denkt dat mensen niet op d*n willen stemmen puur omdat hij d*n is. Als dat het geval is zou je niet aan spelletjes moeten meedoen en op zo een manier zou ik ook niet willen winnen. Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom jij vind dat d*n zn spel beter was als het mijne. Oke hij was beter in de proeven maar had hij dat niet geweest had hij niet in deze finale gestaan dus taktisch was hij niet zo sterk. Terwijl jij beweert vanwel. Ik heb ervoor gezorgt dat er unerhaubt een splitvote kwam, dat jij naar huis ging bij de robintdc stemming (jammer dat zn bod verloren ging), heb vanaf het begin met nieky een final 2 deal gehad zonder dat iemand het door had, ik heb ervoor gezorgd dat ik zelf niet afviel,...
Maar die dingen schijn jij blijkbaar niet te zien.
Dus lijkt het mij alsof jij degene bent die niet op mij wilt stemmen omdat ik niet d*n heet. Dat is niet het geval hoop ik ?
#teamamaimiljaarde

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #75 Gepost op: 10-07-2015, 20:21:27 »
Voor meer vragen, altijd welkom. Maar ik ben vrij zeker dat dit al wel wat discussie gaat losmaken dus goede vragen ::ok::
Thanks, ik zie dat ze mijn beoogd doel al hebben waar gemaakt...




Lucy, leuk zo'n filmpje!  ::ok::

Ik wil wel nog even reageren dat een under the radar strategy een strategie is als een ander en niet noodzakelijk betekent dat je het niet verdient om te winnen. Survivor en zijn cliché's hebben het idee daarover helemaal besmeurd en alles moet tegenwoordig maar groots en big moves zijn. Waarom? Under the radar wil niet zeggen dat je niets hebt gedaan, het wil zeggen dat je het niet obvious hebt gedaan. Als je je tactiek zo kan uitwerken dat je er overal tussendoor glipt en zo geen threat van jezelf maakt, dan heb je het imho ook heel goed gespeeld. Dan ben je gewoon stealthy, zoals Solid Snake of Sam Fisher. Eens geen Survivor referenties for a change want guess what... DIT IS NIET SURVIVOR!  ::oink::


Het enige wat ik wel verwacht bij een UTR strategie is dat je dan uitlegt op welke momenten je die strategie dan bewust hebt toegepast en hoe. Waar kon je bvb een big move maken en waarom heb je dat dan bewust niet gedaan en met welk doel in mind.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #76 Gepost op: 10-07-2015, 20:22:22 »
Ik gok dat we nu in een vicieuze cirkel terecht gaan komen.

Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom jij vind dat d*n zn spel beter was als het mijne. Oke hij was beter in de proeven maar had hij dat niet geweest had hij niet in deze finale gestaan dus taktisch was hij niet zo sterk.

Dan heb je duidelijk mijn kopje 'strategie' niet gelezen, nog steeds niet ::pinokkio::. En je blijft maar hameren dat als ik de laatste proeven niet had gewonnen dat ik het niet had gehaald. Ja dat is waar maar dat betekend niet dat ik tactisch niet sterk was. Dat betekende dat de andere kandidaten een brein hadden :-*. En ik gezien werd als een bedreiging. Zoals ik zei, ik heb alles geprobeerd maar als mensen niet willen flippen dan doen ze het ook gewoon niet.

Citaat
Ik heb ervoor gezorgt dat er unerhaubt een splitvote kwam, dat jij naar huis ging bij de robintdc stemming (jammer dat zn bod verloren ging),
Niek? Robbie?

Citaat
heb vanaf het begin met nieky een final 2 deal gehad zonder dat iemand het door had
Het was wel duidelijk dat jullie samenwerkte tbh.

en ik heb een alliantie van zeven tegen mij overleefd ;D.

Citaat
ik heb ervoor gezorgd dat ik zelf niet afviel,...
En ik niet?  ::rofl::

Citaat
Maar die dingen schijn jij blijkbaar niet te zien.
Dus lijkt het mij alsof jij degene bent die niet op mij wilt stemmen omdat ik niet d*n heet. Dat is niet het geval hoop ik ?
En dan zeggen dat ik in de slachtofferrol kruip :-X.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #77 Gepost op: 10-07-2015, 20:28:44 »
Man man man, ik ben echt blij dat ik de finale niet gehaald heb eigenlijk  ::rofl::

Vraag voor D*N die bij me opkwam tijdens de eindbiecht:

D*N : In hoeverre had het opvragen van stemmen in Zuid-Korea invloed op het feit dat jij de blindside van Robbie en mij verwachtte. Het opvragen mocht eigenlijk niet, en heeft gelukkig niet Robbie compleet tegen me opgezet ( op de steal na ), maar ergens steekt het dat het wellicht wel de stemming heeft beïnvloed.
« Laatst bewerkt op: 10-07-2015, 20:32:52 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #78 Gepost op: 10-07-2015, 21:17:14 »
Vraag voor D*N die bij me opkwam tijdens de eindbiecht:

D*N : In hoeverre had het opvragen van stemmen in Zuid-Korea invloed op het feit dat jij de blindside van Robbie en mij verwachtte. Het opvragen mocht eigenlijk niet, en heeft gelukkig niet Robbie compleet tegen me opgezet ( op de steal na ), maar ergens steekt het dat het wellicht wel de stemming heeft beïnvloed.
Naar mijn idee geen, het leek mij gewoon een wilde move. De lijstjes daarentegen  ;D. Het opvragen mocht niet maar daar kwam ik te laat achter. Aan de andere kant ondanks dat ik degene was die vroeg, deed iedereen hier de regel overtreden want letterlijk iedereen gaf ook nog eens antwoord, inclusief jijzelf. Dus fout van ons allemaal.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #79 Gepost op: 10-07-2015, 21:45:24 »
Ik las iets over screenshots, zullen we dat maar even niet doen? :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.