Auteur Topic: [Finale] - De jury  (gelezen 33841 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Finale] - De jury
« Gepost op: 9-07-2015, 10:25:59 »
Beste finalisten,

Welkom in Land 13!

Jullie hebben gedaan wat 15 anderen niet konden doen. Nu is het aan de jury om te bepalen wie volgens hen de winst verdient.

Onze jury bestaat uit LdHmolletje, wouterv, Robindtc, Lucy, AaPje16, Robbieazerty en Nieky.

Finalisten, zorg dat je voor 20:30 uur een openingspleidooi klaar hebt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #1 Gepost op: 9-07-2015, 11:00:25 »
Hoeveel punten per stem?
#teamamaimiljaarde

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #2 Gepost op: 9-07-2015, 11:00:41 »
1
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #3 Gepost op: 9-07-2015, 11:02:17 »
Dus de rest is veel belangrijker als dit. Goed om te weten
#teamamaimiljaarde

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #4 Gepost op: 9-07-2015, 11:06:56 »
Overal zijn maximaal 7 punten te verdienen als je het perfect doet. Bij dit onderdeel worden de 7 punten verdeeld en betekent een perfecte score bij 1 iemand 0 punten voor de andere twee, bij de quiz + land raden zijn er 3 vaste 'prijzen' en bij de tweede kansen kan iedereen 7 punten verdienen. Elk onderdeel werkt dus op een andere manier ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #5 Gepost op: 9-07-2015, 20:30:57 »
Weet niet of we het pleidooi al mogen plaatsen, maar ik neem aan van wel want het is half negen  ::hypocriet::. Ik maak het deze keer niet zo lang als bij Survivor  ;D

Pleidooi DWDW

Nou, daar sta ik weer in de finale van een forumspel. Ik vond dit spel erg leuk om te spelen en het was leuk met al die landen.

Het verschil met hoe ik Survivor heb gespeeld en hoe ik DWDW heb gespeeld, is dat ik in dit spel opener heb gespeeld en ik heb ook zelf meer moeten doen om de stemming te beïnvloeden.

Ik had in de eerste weken een verbond met Bjorrn, D*N en Lucy. Tijdens de week in Ijsland zaten zij bij de immuniteitsopdracht en ik bij de voordeelopdracht. Ik hoorde toen van Bjorrn dat Nys-Fan veel verbondjes scheen te hebben. Daarom was het slim om hem weg te stemmen. Ik ben toen iedereen gaan overhalen om dat te doen. Dat is gelukt, en dat was de eerste keer in het spel dat ik tactisch echt wat werk heb verzet.

Een paar weken later hoorde ik van Robbie dat hij een verbond had met Lucy, Aapje, Bjorrn, D*N en Nieky, maar dat hij hen niet vertrouwde. Ik wist niet dat hij en Aapje ook bij dat verbond zaten en Robbie wist niet dat ik erbij zat. Toen hebben we Bjorrn weggestemd omdat het duidelijk was dat Aapje, Lucy en Bjorrn veel controle hadden. Ik vond dat niet leuk om te doen, want ik had met Bjorrn het meeste contact, maar het was tactisch wel slimmer om hem weg te stemmen.

Vanaf dat moment had ik een verbond met Robbie, Nieky en Molbelg. Later kwamen ook Wouterv, LdH en Robin erbij zodat we met z’n zevenen een grote meerderheid hadden om Lucy, Aapje en D*N weg te stemmen. Ik ben dat verbond altijd trouw gebleven en ik heb ook nooit aan iemand beloofd dat ik met diegene mee zou stemmen, om dat dan vervolgens niet te doen. Dat heb ik in Survivor wel gedaan, maar deze keer heb ik opener gespeeld. De enige keer dat ik dat wel heb gedaan, was de week dat we Bjorrn wegstemden, maar toen kon het eigenlijk niet anders.

Dus, de redenen dat je op mij zou kunnen stemmen:
-Ik ben mijn verbond met Nieky, Molbelg en Robbie tot het einde trouw gebleven
-Ik heb zoveel mogelijk eerlijk gespeeld
-Ik heb deze keer echt iets nuttigs gedaan op tactisch gebied. Ik heb me gerealiseerd dat het in Survivor eigenlijk weinig voorstelde.
I will follow my inner gold

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #6 Gepost op: 9-07-2015, 20:53:08 »
Je was te laat zelfs :o

Molbelg:
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey allerliefste juryleden  ::zwaai::

Ik ga even in puntjes opsommen waarom ik de tittel "winnaar De wonderen der wereld" verdien. ::trots::

1) Ik heb op tactisch gebied een vlekkeloos parkoers afgelegd. Ik heb nooit iemand bedrogen en ik heb mij altijd gehouden aan mijn beloftes. De enige belofte die ik verbroken heb is dat ik nooit op Wouterv zou stemmen maar op dat moment kon ik gewoon echt niet anders. Mijn tactiek vanaf het begin was eigenlijk de Sandra-tactiek : as long as it isn't me. Hiervoor had ik drie mensen die mij beschermde. Ik had het complot met wouterv, nysfan en Robin. Met deze mensen heb ik tot aan de samensmelting 100% samengespeeld om mensen uit het spel te krijgen. Maar vooral elkaar beschremen. Pluspunt was dat Wouter contacten had met Lucy en dus ook haar kon ompraten om niet op mij te stemmen. De tweede was D*n, met hem had ik eerder losse contactjes en een NAP (niet aanvalspact): Hij heeft meerdere keren de stemmen op iemand anders laten gaan, zodat ik niet naar huis zou gaan. Laten we eerlijk zijn D*n, zonder mij was jij ook niet meer in het spel. Ik heb Wouterv meerdere keren overtuigd om jou in het spel te laten. Ik wist des te langer dat D*n er in blijft des te langer beschermt hij mij. Vanaf de samensmelting heb ik wel geprobeerd hem ( en zijn complotgenoten) weg te stemmen. Tenslotte had ik een final 2 deal met Nieky: ook hij beschermde mij. Dit was eigenlijk mijn voornaamste bondje. Ik denk ook dat niemand dit heeft doorgehad tot aan de halve finale. Dus dat is dan goed gespeeld van zowel mij als Nieky.

2) Ik was zeker niet slecht in opdrachten. Ik heb één opdracht gewonnen: de nachtproef. Maar ik was ook er vaak heel dichtbij zoals bijvoorbeeld de brochures. Verder had ik ook mastermind gewonnen als ik mee mocht doen én heb ik in Canada alle antwoorden van mijn team gegeven in het spel. Dit was meer dan eender wie. Oké D*n was sterker in de proeven maar hij heeft ook vaak gewonnen door geluk. Zeker de laatste twee immuniteitsopdrachten heeft hij gewonnen door puur geluk. Had dit geluk niet gehad, had hij hier nu niet gezeten.

3) Mijn sociaal spel was het sterkste van iedereen en daarvan ben ik echt overtuigd. Ik heb het hele spel lang niemand gebackstabbed of bedrogen. Er was ook niemand in dit spel dat mij echt weg wou. Jullie zien dit misschien als een zwakte omdat als je niet wordt getarget dat je dan een zwakke speler bent. Maar ik zie dit eerder als een sterkte want ik denk dat iedereen mij gewoon over het hoofd heeft gezien en als je in de finale kan komen met maar 1 stem tegen dan heb je het gewoon goed gespeeld. PUNT.

4) Sommige zullen misschien zeggen, je hebt geen grote move gemaakt dus verdien je de overwinning niet. Daar ben ik het niet mee eens, waarom een grote move maken als je toch zo goed als zeker bent van een finale. In mijn situatie had het veel dommer geweest voor een big move. Daarbij dat is ook gewoon mijn soort spel niet, ik wil niet mensen verraden zo wou ik dit spel niet spelen.

Zo ik hoop dat dit voldoende was om jullie te overtuigen dat ik de enige echte winnaar zou moeten worden van dit spel.

Veel succes met jullie beslissing.  ::jaja::

PS: Veel succes D*n en Mieke ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #7 Gepost op: 9-07-2015, 20:54:32 »
D*N:
Geachte juryleden,

Ik wil allereerst alle spelers (in de jury en ook die daarbuiten zijn gevallen) bedanken voor het spel. Ik heb me weer bijna 4 maanden vermaakt met het strijden in proeven, intriges en complotten, vermakelijke gesprekken etc. Dit was zeker geen gemakkelijk spel om door te komen en dat is mede dankzij jullie allemaal, dus bedankt daarvoor. Ook wil ik de spelleiding bedanken, Jesper en Next. Jullie hebben (weer) een super goed spel neergezet. Ik ga mijn speech net als vorig jaar weer opdelen in vier delen. Strategie, proeven, sociaal spel en inzet. Bij elk onderdeel vertel ik wat mijn acties zijn geweest en waarom ik een goed spel heb gespeeld dat verdiend om te winnen. Ook benoem ik mijn beste move/winst.

Proeven:
Ik heb me net als vorig jaar zeker niet ingehouden tijdens de proeven. Ik wist dat ik gelijk gezien zou worden als target omdat ik de eerste editie heb gewonnen. Dus elke keer dat ik immuniteit kon winnen, ging ik er ook 100% voor omdat het anders wel eens mijn laatste ronde kon zijn. Ik heb in totaal 11 proeven gewonnen. Ik denk niet dat iemand dit eerder voor elkaar heeft gekregen, om zó te domineren in proeven in hetzelfde seizoen. Drie van deze proeven heb ik met een team gewonnen. Tijdens deze proeven had ik elke keer een goed aandeel geleverd. Zoals een topscore op de geografiequiz, medewerking in het filmpje door o.a. opnames te maken van mezelf (en extra moeite te doen en het tweestemmig te maken bijv.), bij het namen raden heb ik meerdere personen geraden en was ik door al mijn vragen heen en bij de facebook-achtige opdracht heb ik een poging gewaagd door toch iets toe te voegen. Uiteindelijk heb ik door het winnen van proeven het einde kunnen halen. Vooral de laatste vier had ik echt nodig en deze heb ik dan wonder boven wonder ook allemaal gewonnen.

Beste winst: Baklava maken, omdat ik hier als een gek obsessief heb lopen F5-en.  En het was erg fijn dat er zoveel stemmen op me waren en die allemaal niet meetelden.

Strategie:
Ondanks mijn target werd ik het begin van het spel nog best vrij gelaten in het maken van tactische moves. Mijn tactiek toen ik het spel inkwam was duidelijk. Ik zou anderen vertellen dat ik de perfecte bliksemafleider zou zijn voor het eerste gedeelte van het spel en ik geen bedreiging zou zijn voor het einde omdat niemand me weer zover gaat laten komen. Ik kwam al snel in mijn eerste complot terecht; het wikia complot. Dit zijn dus alle mensen die dus ook via wikia dit soort spellen spelen (Max, Lucy, Bjorrn, Wesolini en Aapje kwam hierbij omdat…Aapje <3).  Dus de eerste stemming was gelijk een grote stemming met iedereen, wat je eigenlijk forceert om gelijk te zorgen voor één grote meerderheidsalliantie. Natuurlijk werken allianties van tien personen niet, dus werden het gewoon meerdere kleine allianties. “Kill the dummies” met Robbie, Nieky, Bjorrn, Aapje en Lucy werd het leven ingeroepen als tegenhanger van het kill the kings complot uit Survivor. Ik wou inderdaad graag dit gebruiken als ding van wij (en fabiann) zijn de kings van dit spel dus als we tegen elkaar gaan werken dan gaan we allemaal ten onder. Fabiann was de uitzondering. Hij had al vrij vroeg in het spel Lucy en mij als targets benoemd en werd daarmee dus ook ons eerste target. Lucy zorgde voor een complot met Ldhmolletje en Wouterv, Bjorrn bracht Miek in het spel en tadaa een meerderheid was compleet. Daarnaast heb ik net als vorig jaar één iemand gekozen van “de andere kant” om een lijntje mee te hebben en om elkaar te helpen door te zorgen dat onze allianties niet ons twee zouden targetten. Dit werd Molbelg, voornamelijk ook door onze relatie vorig jaar zou dit een zeer onwaarschijnlijke samenwerking worden. Ik kan hier heel veel over vertellen maar even nog wat belangrijke punten. Voor de ‘samensmelting’ moest ik natuurlijk een soort van keuze maken met wie ik mee zou gaan. Ik had ervoor gekozen om een alliantie te vormen met Nieky en Miek (de winnaarsalliantie) en met deze mensen naar het einde te gaan. Mijn plan was wel om de opties open te houden en dus eerst mensen weg te stemmen waar ik geen deals mee had (bijv. Ldhmolletje, Robin). Maarja aangezien de twee gelijk de eerste ronde al zich tegen mij keerde, werd ik eigenlijk geforceerd om terug te gaan naar mijn complot met Lucy en Aapje (wat eigenlijk alleen Lucy was rip ;-;). Daarna heb ik vrijwel alle opties wel gehad denk ik, ik heb mensen geprobeerd te laten flippen, contact gehouden, alles geprobeerd. Maar de laatste rondes was ik praktisch strategisch halfdood omdat iedereen dead set was op mij wegstemmen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #8 Gepost op: 9-07-2015, 20:55:19 »
Beste move: Mijn beste move in het spel was de eerste stemming na de samensmelting. Aangezien ik er zeker van was dat ik een target zou worden verkondigde ik al dat ik het ticket zou gaan kopen tegen Nieky. Het laatste uur voor de stemming bedacht ik me dat het niet goed zat. Maar ook dat als iedereen denkt dat ik het ticket koop en veilig zit, dat ze waarschijnlijk dan voor Lucy zouden gaan. Dus ik heb snel Lucy geappt dat ze het ticket moest kopen. Waardoor we dus beide veilig zaten en Ldhmolletje alsnog het veld moest ruimen.

Sociaal spel:
Ik heb met vrijwel iedereen contact gehad in het spel en heb met een groot aantal een goede relatie. Natuurlijk had ik goed contact met Lucy die ik beschermde, Aapje,  Maxwest, Wesolini (begin van het spel), Bjorrn, Nieky, Robbie, Molbelg (geheim verbond), Miek (voornamelijk na bjorrn zijn exit). Ook mensen waar ik in eerste instantie geen belangrijke deals mee had lopen heb ik wat goed contact mee gehad, zoals wouterv en robindtc. Zo heb ik robin verwelkomt op het forum en wat met hem gepraat (optie van samenwerking open gelaten). Op de samenwerking werd niet ingegaan maar ik heb later nog meerdere keren wat contact gehad. Een belangrijk punt in mijn sociale spel is dat toen de eerste stemming na de samensmelting was geweest, dat ik me heb gericht op een samenwerking met Lucy en Aapje tot het einde. Dat was puur op sociaal vlak, want Lucy en Aapje zijn zeker geen makkelijke tegenstanders in een finale. Maar mijn doel was om met ons drieën daar te komen. Natuurlijk heb ik ook te maken gehad met drama in het spel, wat mensen misschien gebruiken als argument tegen mijn sociale spel. Maar dit viel best mee, dit waren slechts een paar ‘uitbarstingen’. En ik denk niet dat je deze drama allemaal op mij kan afschuiven want als iemand je beschuldigd van vals spelen dan kan je daar een reactie op terug verwachten lijkt me.

Beste move: Mijn beste sociale move was denk ik tijdens de tweede officiële immuniteitsproef. Het was al snel duidelijk Wouterv mijn grootste tegenstander zou zijn in deze proef. Dus ik heb contact met hem gezocht en daaruit was de overeenkomst gekomen dat het zo sportief zou zijn om niet elkaar lastig te gaan vallen, maar het gewoon te doen op wie de proef het beste speelt. Aan het einde van het spel was wouter volgens mij lichtelijk verbaasd dat ik me ook daadwerkelijk aan deze overeenkomst had gehouden. Dus ik won de proef en heb gezorgd voor een goede indruk op Wouter.

Inzet:
Inzet lijkt mij ook een belangrijk iets in het beslissen over wie de titel verdiend. Vooral na het gemopper over inactiviteit in het begin van het seizoen. Ik heb me volledig ingezet tijdens dit spel. Dat is te zien bij voornamelijk de proeven. Een hele avond op F5 drukken om immuniteit te verdienen, het filmpje speciaal liedjes inzingen (waaronder één tweestemmig, dus tweemaal ingezongen), de immuniteitsproef tegen wouter etc. etc. Daarnaast heb ik met zoveel mogelijk mensen contact gehouden en had vaak de leiding in tactische plannen en beslissingen. Ik heb veel tijd en energie in dit spel gestoken en hoop dat dit gezien en beloond word.

Ik hoop dat jullie mij de winst gunnen en kijk uit naar jullie vragen, die ik uiteraard naar waarheid zal beantwoorden.

Kusjes :-* en Knuffels ::hug::,
D*N
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #9 Gepost op: 9-07-2015, 20:55:55 »
De juryleden mogen nu tot zaterdag 20:30 uur hun vraag/statement posten ::joehoe::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #10 Gepost op: 9-07-2015, 21:03:18 »
hopelijk is de jury net zo op dreef als bij Survivor............
Hoewel, Jesper zit nu niet in de jury dus dat gaat moeilijk worden  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #11 Gepost op: 9-07-2015, 22:35:23 »
Beste finalisten.
Proficiat aan alle 3. Jullie hebben de finale verdiend en wie het ook is, in mijn ogen bestaat er geen onverdiende winnaar.
Enkel iemand die je liever had zien winnen.

Verwacht van mij geen zure juryspeech, of dergelijke. Dat ben ik niet.
Het is een spel, en wat er ook gebeurd is... Het is en blijft een spel.

Zoals ik toen ook al zei, mijn stem is nog onbeslist. Het is een soort van 40-40-20 verhouding.
Ik wil jullie ook vragen om eerlijk te antwoorden op alle vragen, eerlijk antwoorden is niet altijd antwoorden wat degene wil horen.
Eerlijk antwoorden is antwoorden wat je denkt, ook al stoot je daarmee juryleden tegen de borst.
Mijn stem kan zeker nog verloren worden, als ik vermoed dat je niet eerlijk antwoordt.

Ik heb 1 algemene vraag voor jullie
- Als jij het voor het zeggen had, wie zouden de finalisten zijn en waarom?

Voor elk van jullie heb ik ook nog iets:
Molbelg, je hebt inderdaad de belofte gebroken van niet op mij te stemmen. Maar je bent hierover heel eerlijk geweest én ook al had je toen op Nieky gestemd, ik was toch eraan voor de moeite door het gouden vliegticket. Je deed dit om je positie in het spel te verbeteren, dus heb ik zeker alle respect voor die move. (zou ik ook hebben als je dit niet gemeld had aan mij hoor :) )

Voor jou heb ik deze vragen:
- Als jij de mastermindopdracht gewonnen had, zou je dan mij vrijgesteld hebben?
- Als ons complot van 4 er niet was geweest op dag 1, zou je dan ook de finale kunnen bereikt hebben?

D*N
Toen ik op jou stemde, was mijn motivatie dat het niet de laatste zou zijn. Aan jou om dit waar te maken. ;)
In mijn ogen ben jij dit spel onkruid, wat we ook probeerden je verging niet  ;). Dit heb je te danken aan de proeven die je won. Daar kan ik alleen chapeau op zeggen. Dat is enkel jouw verdienste. Ook het feit zoals je beschreef dat je je aan je woord hield tijdens opdracht 2 waardeer ik. Mijn vragen voor jou zijn de volgende:

- Toen je mij nomineerde, wist je perfect dat ik het complot opgestart had. Ik had verwacht dat ik niet zo snel verdacht zou worden omdat mijn tactiek was mij als schoothondje van Lucy te gedragen zodat ik wist hoe er gestemd werd en vervolgens dit kon doorgeven aan mijn complotgenoten zodat ook zij langer in het spel konden blijven. Na Canada wou ik weer toeslagen omdat dan de 2de kans verdwenen was.
Dus heel eenvoudig, hoe wist je dit?
- Je geeft zelf toe dat je tactisch uitgespeeld was? Vind je dat je op dat punt gefaald hebt. en waar hebben wij gefaald dat wij jou er niet uitkregen?

Miek:
2 finales op een rij en tweemaal zo goed als onzichtbaar je gedragen vind ik een mooie prestatie. Dit meen ik en als er kritiek daarvan komt, er was de mogelijkheid om jou eruit te krijgen. Stemming 6 toen Meezter ging was 3-2. De 3 Meezterstemmers hebben deel 2 bereikt en 2 ervan zitten in de jury. Als zij kritiek hebben op je, hadden ze je toen maar moeten wegstemmen.  Je bent hier nu, en zij niet. Dat is wat telt. Mijn vragen voor jou
- Wat is jou grootste move in dit spel en hoe heb je dit bereikt gekregen? en hoe groot was die move voor het spel?
- Wat zou je in een volgend spel anders doen?

Good luck.
klaar voor de strijd

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #12 Gepost op: 9-07-2015, 23:17:05 »
Ik heb 1 algemene vraag voor jullie
- Als jij het voor het zeggen had, wie zouden de finalisten zijn en waarom?
Ik wou met Nieky en Wouterv de finale halen omdat dat degene zijn met wie ik het nauwst heb samengewerkt in dit spel. Ik had hiervoor zelfs een plan waarvan jij volgens mij zelfs van af wist  ::jaja::.

Voor elk van jullie heb ik ook nog iets:
Molbelg, je hebt inderdaad de belofte gebroken van niet op mij te stemmen. Maar je bent hierover heel eerlijk geweest én ook al had je toen op Nieky gestemd, ik was toch eraan voor de moeite door het gouden vliegticket. Je deed dit om je positie in het spel te verbeteren, dus heb ik zeker alle respect voor die move. (zou ik ook hebben als je dit niet gemeld had aan mij hoor :) )

Voor jou heb ik deze vragen:
- Als jij de mastermindopdracht gewonnen had, zou je dan mij vrijgesteld hebben?
- Als ons complot van 4 er niet was geweest op dag 1, zou je dan ook de finale kunnen bereikt hebben?

1) Nee, dan waren er nog altijd numeriek meer mensen die bij Nieky stonden dan bij jou. Bij nieky had je ook Robbie en Mieke. Langs jou kant had ik enkel Robintdc.

2) Ik denk van niet. Door jullie stond ik namelijk sterk bij Nieky en D*n. Als ik geen vier stemmen had (ik kon jou, robin en nysfan toch wel een beetje beïnvloeden) was een bondje met nieky en d*n veel minder makkelijk geweest. Zoals al in mijn openingspleidooi vermeld hebben die mij toch wel vaak gered. Wat natuurlijk ook deel van mijn tactiek was.
Het spel zou er ook gewoon helemaal anders hebben uitgezien omdat ik dan zelf opzoek zou moeten geweest zijn naar een numeriek bovental.
#teamamaimiljaarde

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #13 Gepost op: 9-07-2015, 23:58:55 »
Leuke/interessante pleidooien.
Morgenavond zal ik mijn scherpe vragen posten  ;D
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #14 Gepost op: 10-07-2015, 00:12:33 »
Ik heb wel alvast een vraag/opmerking voor D*N als dat mag

Jij heeft namelijk als een van je beste moves aan dat je mij ervan overtuigd had zelf het ticket te gaan kopen, terwijl een van mijn kritiekpunten op jou spel is dat ik volledig doorhad dat lucy t ticket kreeg. Je appte mij zelfs nog dat je het lucy liet kopen, toen ik merkte dat t kwartje viel bij je en je opeens niks meer losliet. Ik heb ook in onze complot-pm geroepen dat lucy voor t ticket ging ( Ik kan het quoten mocht er behoefte zijn aan bewijs). T feit dat ik toen bij jou deed alsof  ik t nog graag zou willen weten was om je te laten geloven dat ik nog niet had gestemd en kon swingen zodat je t alsnog zelf zou kopen.


Tuurlijk, je overleefde die stemming, maar ik zie dat als een blunder van mij ( te vroeg stemmen ) en niet als een sterke move van jou. Want ik had je 100% door.

Daarnaast dacht je (volgens mij) intensief contact te hebben met molbelg die alles braaf doorspeelde naar mij. Ik vind dat ik, samen met robbie molbelg en miek, jou strategisch dus compleet ik de tang hadden dit spel, dat je hier zit heeft natuurlijk met je knappe prestaties in de proeven te maken.

Wat is nu mijn concrete vraag : ' Waar ligt de grens tussen geluk ( spellen, twist op goede moment en blunder van mij ) en wat je zelf hebt gepresteerd. ? Tuurlijk is geluk part of the game, maar een van mijn grootste bezwaren om op jou te stemmen is dat je het spel eigenlijk geen moment onder controle hebt gehad, altans zo lijkt het voor mij. Dus kun je een moment van ' macht ' omschrijven op strategisch gebied? En dan bedoel ik dus niet de proeven, want dat je daar sterk was dat geloof ik wel ;)
« Laatst bewerkt op: 10-07-2015, 00:17:40 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #15 Gepost op: 10-07-2015, 00:18:28 »
Heey Wouter, tijd voor de vragen yay ;D.

Verwacht van mij geen zure juryspeech, of dergelijke. Dat ben ik niet.
Het is een spel, en wat er ook gebeurd is... Het is en blijft een spel.
Nogmaals respect daarvoor ::bravo::.

Citaat
Ik heb 1 algemene vraag voor jullie
- Als jij het voor het zeggen had, wie zouden de finalisten zijn en waarom?
Zoals in mijn speech te zien had ik vanaf het moment dat Lucy, Aapje en ik overbleven als alliantie dit als ideale finale gezien. Niet omdat ik ze makkelijk zou kunnen verslaan, maar omdat het een prestatie zou zijn (als minderheidsalliantie) en ik hun twee echt als goede vrienden zie.

Citaat
D*N
Toen ik op jou stemde, was mijn motivatie dat het niet de laatste zou zijn. Aan jou om dit waar te maken. ;)
In mijn ogen ben jij dit spel onkruid, wat we ook probeerden je verging niet  ;). Dit heb je te danken aan de proeven die je won. Daar kan ik alleen chapeau op zeggen. Dat is enkel jouw verdienste. Ook het feit zoals je beschreef dat je je aan je woord hield tijdens opdracht 2 waardeer ik. Mijn vragen voor jou zijn de volgende:
::bravo::
Ik heb dat toevallig eens als onderschrift gehad nadat ik een spel hier had gespeeld: "Onkruid vergaat niet". Verwijzend naar mezelf uiteraard  ;D.

Citaat
- Toen je mij nomineerde, wist je perfect dat ik het complot opgestart had. Ik had verwacht dat ik niet zo snel verdacht zou worden omdat mijn tactiek was mij als schoothondje van Lucy te gedragen zodat ik wist hoe er gestemd werd en vervolgens dit kon doorgeven aan mijn complotgenoten zodat ook zij langer in het spel konden blijven. Na Canada wou ik weer toeslagen omdat dan de 2de kans verdwenen was.
Dus heel eenvoudig, hoe wist je dit?
Ik wist voor de tweede fase volgens mij via Lucy en Molbelg dat jij een aantal keer mij als target had benoemd, dus ik had mijn ogen ook al op jou gezet als bedreiging. Het plan van de splitvote op Lucy en mij met bijhorend complot heb ik van Nieky gehoord. Nadat de stemming was geplaatst biechtte hij gelijk alles op, waaronder dat jij degene was die het had opgezet. Ik vermoedde dat Nieky ook een groot deel in hier had en de schuld een beetje op jou probeerde te duwen dus vandaar dat ik jullie beide heb genomineerd toen.

Citaat
- Je geeft zelf toe dat je tactisch uitgespeeld was? Vind je dat je op dat punt gefaald hebt. en waar hebben wij gefaald dat wij jou er niet uitkregen?
Ik vind niet dat ik gefaald heb in dit opzicht. Ik wist van tevoren dat er een best grote kans was dat ik er vroeg uit zou liggen door mijn mega target. Ik was dus al verbaasd dat ik zover was gekomen. Maar op dat moment had het niet uitgemaakt wie er nog over waren geweest. Het enige wat mij misschien nog 1 à 2 rondes meer ruimte had gegeven is als Bjorrn en Max het hadden gehaald. Maar door de teamverdeling had ik gewoon ook erg weinig invloed op deze stemmingen. Voor de rest geloof ik dat op dat moment in het spel, we zo ver waren dat het ook gewoon een goede move was om mij weg te krijgen. Daarnaast heb ik wel alles gedaan wat er mogelijk was in mijn opzicht om in het spel te blijven.

Wat hadden jullie kunnen doen:
- Eén ding was natuurlijk zorgen dat de proef niet gewonnen werd door mij. Tijdens de teamopdrachten was er een mogelijkheid om deze expres te verliezen om mij weg te krijgen.
- De stemming in aflevering 4 was een goed moment geweest, toen zat ik in Rome en was ik niet immuun.
- De splitstemming vier stemmen op mij zetten en drie op Lucy, Aapje overhalen om op beide vier stemmen in te zetten (aangezien ze sowieso een ronde later naar jullie was overgestapt).
- Ik denk zelf ook dat toen we uiteindelijk bij de tweede fase waren dat de splitstemming te snel kwam. Als ik mezelf veilig had gewaand dan had ik misschien wel minder proeven gewonnen. Nu won ik ook omdat ik wist dat het moest waardoor ik extra fanatiek werd, aka de hele avond F5en bij de baklava opdracht.

Dat was het wel zo'n beetje denk ik. Mocht je meer vragen hebben of een reactie, kom maar door ::ok::.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #16 Gepost op: 10-07-2015, 00:25:09 »
Aangezien we vorig jaar ook zo lekker bezig waren om op elkaar speeches te reageren, ik had nog wel een opmerking bij twee uitspraken van Molbelg.
Laten we eerlijk zijn D*n, zonder mij was jij ook niet meer in het spel. Ik heb Wouterv meerdere keren overtuigd om jou in het spel te laten.
Dit is 100% niet waar. In de eerste fase van het spel zat ik in de meerderheidsalliantie terwijl jij in de minderheid zat. Dus jij had mij veel meer nodig dan ik jou. Zonder mij was jij misschien direct na Fabiann al weggestemd.

Citaat
Oké D*n was sterker in de proeven maar hij heeft ook vaak gewonnen door geluk. Zeker de laatste twee immuniteitsopdrachten heeft hij gewonnen door puur geluk. Had dit geluk niet gehad, had hij hier nu niet gezeten.
Ten eerste, nee ik heb niet alleen maar gewonnen door geluk. Dit vind ik zo flauw, dat meerdere mensen zeggen dat ik gewoon geluk heb gehad terwijl ik zo hard heb gewerkt om al die proeven te winnen. Ja die laatste twee hadden een hoge factor geluk, maar das niet mijn schuld, it's just a part of the game. Daarnaast was voornamelijk ik niet blij met de geluksspelen, omdat voor mijn gevoel ik hierdoor juist meer kans had om af te vallen. Wel heb ik bij beide spellen een werkende tactiek uitgevoerd en was het zeker niet 100% geluk.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #17 Gepost op: 10-07-2015, 00:28:26 »
Ik wil nog even reageren op D*N dat we aapje erbij hadden moeten halen bij de eerste splitvote , geen aanval/vraag gewoon een reactie/evaluatie en even nababbelen over t spel ;)

Natuurlijk was t eerste wat ik dacht toen Aapje me appte van, potverdorie hadden we haar maar gevraagd, maar ik ben er nu van overtuigd dat geen normaal mens dat had gedaan. De bedoeling was een blindside, en ik achtte ( op dat moment heel logisch ) het risico dat ze t tegen jullie ging vertellen en zo voor de juiste persoon t ticket kochten, veel te groot. Daarnaast dacht ik: anders de volgende ronde maar, maar daar was de BB-twist  ::tandpastasmiley::
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #18 Gepost op: 10-07-2015, 00:44:10 »
Ha Niek, ik verwachtte al scherpe opmerkingen van jou, dus let's go.

Ik heb wel alvast een vraag/opmerking voor D*N als dat mag

Jij heeft namelijk als een van je beste moves aan dat je mij ervan overtuigd had zelf het ticket te gaan kopen, terwijl een van mijn kritiekpunten op jou spel is dat ik volledig doorhad dat lucy t ticket kreeg. Je appte mij zelfs nog dat je het lucy liet kopen, toen ik merkte dat t kwartje viel bij je en je opeens niks meer losliet. Ik heb ook in onze complot-pm geroepen dat lucy voor t ticket ging ( Ik kan het quoten mocht er behoefte zijn aan bewijs). T feit dat ik toen bij jou deed alsof  ik t nog graag zou willen weten was om je te laten geloven dat ik nog niet had gestemd en kon swingen zodat je t alsnog zelf zou kopen.
Het was puur verwarring zaaien. Toen ik jou vertelde dat ik Lucy het ticket wou laten kopen, toen was dit nog niet mijn echte plan. Pas daarna viel het kwartje bij mij dat jullie voor Lucy gingen. En omdat ik al had gezegd dat ik het ticket zou kopen, wat ik ook echt van plan was, leek het me een geslaagde bluf. Omdat het plan uiteindelijk is gelukt, is dit naar mijn idee gewoon een sterke tactische move geweest.

Citaat
Tuurlijk, je overleefde die stemming, maar ik zie dat als een blunder van mij ( te vroeg stemmen ) en niet als een sterke move van jou. Want ik had je 100% door.
Dat iemand anders een domme move maakt wil nog niet zeggen dat mijn move daardoor minder goed is. Het is juist vaak zo dat als de ene het goed speelt, dat de ander het niet goed speelt ;).

Citaat
Daarnaast dacht je (volgens mij) intensief contact te hebben met molbelg die alles braaf doorspeelde naar mij. Ik vind dat ik, samen met robbie molbelg en miek, jou strategisch dus compleet ik de tang hadden dit spel, dat je hier zit heeft natuurlijk met je knappe prestaties in de proeven te maken.
Ik had ook intensief contact met Molbelg. Alleen Molbelg werkte niet altijd even goed mee ::). Dit is trouwens voor mij een verbetering ten opzichte van vorig jaar want ik heb Molbelg nooit verraden in het spel. Ik heb het loyaal gespeeld en ons complot volgehouden zelfs toen hij er al uit was gestapt ;D. Alles jullie strategisch mij zo in de tang hadden, waarom hebben jullie me dan niet weg gekregen? Er waren mogelijkheden ;).

Citaat
Wat is nu mijn concrete vraag : ' Waar ligt de grens tussen geluk ( spellen, twist op goede moment en blunder van mij ) en wat je zelf hebt gepresteerd. ?
Proeven: Zoals ik hierboven ook al verkondig is het proeven=geluk nogal bullshit. Ja de laatste twee proeven hadden een groot geluksaspect, maar ook een strategisch aspect en dat aspect heb ik 100% gebruikt. De andere proeven was helemaal geen geluk maar voornamelijk veel inzet en de juiste kwaliteiten hebben. Over blunders heb ik het hierboven ook al gehad, maar dit geldt ook voor de twist. Ik vind niet dat ik daarop afgerekend kan worden aangezien deze buiten mijn bereik liggen. En de twist was er dan wel, maar ik moest dan ook nog HOH winnen om er echt voordeel uit te kunnen halen.

Citaat
Tuurlijk is geluk part of the game, maar een van mijn grootste bezwaren om op jou te stemmen is dat je het spel eigenlijk geen moment onder controle hebt gehad, altans zo lijkt het voor mij. Dus kun je een moment van ' macht ' omschrijven op strategisch gebied? En dan bedoel ik dus niet de proeven, want dat je daar sterk was dat geloof ik wel ;)
Een goed voorbeeld is de allereerste stemming. Fabiann eruit spelen was hier alleen een sterke move voor mij en Lucy. Voor anderen was hij of de perfect bliksemafleider of een goede bondgenoot. Maar hij het had op mij en Lucy gemunt. En hier heb ik er dus eigenhandig voor gezorgd dat Fabiann eruit lag en mensen deden wat ik wou.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Finale] - De jury
« Reactie #19 Gepost op: 10-07-2015, 00:58:27 »
Bedankt voor je antwoord  ::bravo::

Drie korte reacties
1) Ik vind het absoluut niet puur geluk dat je goed was in proeven, dat ben je gewoon. Maar ik bedoelde meer dat, op de geluksspellen na ( en binnen die spellen had je deels geluk ) de proeven op je lijf geschreven waren. Waarmee ik niet wil suggereren dat HIDM dit expres deed voordat dat gedacht wordt ;)

2) ik ben t nog steeds niet eens met je ticket. Mijn stem op lucy had namelijk 0 relatie met jou opmerkingen over t ticket. Ik had vrijdag ( was t weekend ook veel weg )al gestemd en zaterdagavond/zondag ging t pas over t ticket. Waarbij ik je dus ook nog doorhad ook en aan de rest pmde ;).

3) Scherpe opmerkingen volgen uiteraard ook nog voor Molbelg en Miek. Alleen dit sprong als eerste in t oog bij mij omdat ik er een vrij cruciale rol in had :p

Verder had ik vanaf mobiel (laptop is al 2 weken kapot, vandaar ook zo traag bij die reactiespellen ) geen tijd om een verhaal a-la wouter te type. Maar natuurlijk verdienen jullie t alledrie op je eigen manier en ligt mijn stem ondanks onze aanvaring nog open.
En final-2 deal is open nu, altijd leuk ;D . T was toch weer bijna gelukt, maar die stommme baklava-niet-kijk-actie :'(

It still hurts :(
« Laatst bewerkt op: 10-07-2015, 01:00:13 door Nieky »
You'll never walk alone