Auteur Topic: [KANDIDAAT] Rop Verheijen  (gelezen 82763 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2016, 21:43:46 »
Rop kwam met het idee om bij opdracht twee en blokken te verdelen.
Vergeet niet dat de opdracht voor de helft lukte. Misschien wel dankzij het feit dat iedereen zich heel goed aan zijn eigen blokje/groepje hield.

Ik denk dat het dankzij Rops idee is dat het zo goed lukte. Als menen per rij doen is het volgens mij veel moeiijker, want precies wat Rop zegt, een groepje dat dicht bij elkaar zit kun je in een oogopslag zien, en bovendien ontstonden er volgens mij vibes binnen de mensen in dat groepje - de zin om het binnen dat groepje en met die ene kandidaat, voor mekaar te boksen.

 Het zou me niet verbazen als al die mensen onbewust de kandidaten een beetje meehelpen door als een soort automatisme bij elkaar te blijven als de hele tribune wordt leeggehaald, en elkaar toch op te zoeken.

Ja, Rop had volgens mij een (vanuit kandidatenperspectief) goed idee. Minnetje bij Rop.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2016, 22:23:38 »
Bij dat blokkenidee is er voor beide kanten wel wat van te zeggen:
1. als kandidaat is het slim, omdat de opdracht dan makkelijker slaagt
2. als mol is het slim, omdat je dan iets kunt saboteren zonder dat mensen meteen kunnen zien dat jij degene was die de fout had gemaakt

Rop blijft bij mij in ieder geval een van m'n hoofdverdachten.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #42 Gepost op: 9-01-2016, 22:28:57 »
Nog steeds de mol, straalt nog meer 'mol' uit dan Yvon Jaspers.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #43 Gepost op: 9-01-2016, 22:42:57 »
Nog steeds de mol, straalt nog meer 'mol' uit dan Yvon Jaspers.

Rop straalt net zoveel Mol uit als dat de andere kandidaten "niet Mol" uitstralen. Makkelijk dit jaar! ::rofl::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #44 Gepost op: 9-01-2016, 22:43:17 »
Rop straalt net zoveel Mol uit als dat de andere kandidaten "niet Mol" uitstralen. Makkelijk dit jaar! ::rofl::
::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #45 Gepost op: 9-01-2016, 22:43:54 »
Bij dat blokkenidee is er voor beide kanten wel wat van te zeggen:
1. als kandidaat is het slim, omdat de opdracht dan makkelijker slaagt
2. als mol is het slim, omdat je dan iets kunt saboteren zonder dat mensen meteen kunnen zien dat jij degene was die de fout had gemaakt

Rop blijft bij mij in ieder geval een van m'n hoofdverdachten.

Klopt. Mooi in het geniep mollen. Per rij was meteen duidelijk bij wie de fout zat. De rij waarin het fout ging was van Annemieke, Rop en Remy. Verder zijn opmerking in het klooster: is it me? Gelijk aan is Ego de mol?  ::vergroot:: Naast Remy ook bij mij een hoofdverdachte. Totaal ander profiel. Meer inderdaad een Jon type, meer verstrooid, maar ondertussen...
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #46 Gepost op: 9-01-2016, 22:49:03 »
Dat aarzelend het verbond aangaan met Annemieke en dan daarover in een biecht de geniale opmerking maken: "Ik heb dit bedacht: ik kan het verbondje gewoon aangaan en nog steeds in een test op haar stemmen." Dat komt zo ongeloofwaardig en daardoor verdacht over. Net als zoveel bij Rop...

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #47 Gepost op: 9-01-2016, 23:00:14 »
Klopt. Mooi in het geniep mollen. Per rij was meteen duidelijk bij wie de fout zat. De rij waarin het fout ging was van Annemieke, Rop en Remy
Dat was toch de rij van Annemieke, Remy en Ellie? Maar het is mij niet duidelijk of er echt alleen in die rij fouten zijn gemaakt.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #48 Gepost op: 9-01-2016, 23:02:00 »
Dat aarzelend het verbond aangaan met Annemieke en dan daarover in een biecht de geniale opmerking maken: "Ik heb dit bedacht: ik kan het verbondje gewoon aangaan en nog steeds in een test op haar stemmen." Dat komt zo ongeloofwaardig en daardoor verdacht over. Net als zoveel bij Rop...
Ik vond het wel slim. Zag hier geen mol in per se. Ik heb het idee dat Rop gewoon best slim dit spel aan het spelen is, door de ander te laten geloven dat er een verbond is terwijl dat niet zo is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #49 Gepost op: 9-01-2016, 23:11:25 »
Hmmmm... Er is iets met het getal 5 volgens mij:
- Art die telt 1,2,3,4,5 bij aflevering 1. Dit wordt nog eens extra herhaald in deze aflevering
- Rop gaat als 5e de metro in
- 5 oude mollen
- Hij zegt bij de biecht ook iets van ik heb 5 mollen en ik spreid mijn vragen over deze 5

Maar wat me vooral op viel is dit:
- 5x het laatste woord "rug"
"Het gebeurd achter je rug" in combinatie met de titel van de aflevering "het laatste woord, letterlijk"?
Raad eens wie er bij die biecht als enige van achteren (op zijn rug dus) wordt gefilmd? Juist  ::vergroot::

Haha, kijk nu net moltalk terug en ik hoor dat Chris ook zoiets zegt...
« Laatst bewerkt op: 9-01-2016, 23:25:21 door GeeDeeZet »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #50 Gepost op: 9-01-2016, 23:15:40 »
Ik heb het idee dat Rop gewoon best slim dit spel aan het spelen is, door de ander te laten geloven dat er een verbond is terwijl dat niet zo is.

Als Rop met het initiatief was gekomen had ik er iets slims in kunnen zien, maar het initiatief kwam van Annemieke.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #51 Gepost op: 9-01-2016, 23:44:26 »
Rop is dus met het idee gekomen om in groepjes ipv rijen te denken. Zoals Erik al benoemde is dit een goede tactiek, je kan namelijk veel beter de mensen onthouden. Achteraf is het natuurlijk vervelend, aangezien je bij fouten niet kan nagaan wie de fout heeft gemaakt. Dus wat dat betreft is het weer verdacht. Het enige wat dit weer tegenspreekt, is dat het gedeelte van Rop (volgens mij ook Taeke en Klaas) geheel goed was...

Lastig, want aan de ene kant spreekt het voor Rop als mol, maar omdat hij het blijkbaar goed heeft gedaan, spreekt het dit weer tegen. It's complicated....

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #52 Gepost op: 10-01-2016, 00:17:25 »
Rop heeft het bij zijn systeem over: groen groen groen streepje streepje kruis.

Groen = kleur van de mol
Streepje streepje = M in morenecode, M van mol?
Kruis (famile Kruijs? waar hij in speelt?)

Zomaar even associërend denkend ;D

 

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #53 Gepost op: 10-01-2016, 11:28:17 »
Rop bij de test: "Mijn strategie is dat ik nog steeds ga spreiden. Dat ik probeer om de twintig vragen op te delen in blokken van vijf. En die vragen op die vijf mensen te beantwoorden."

Dat lijkt me niet kloppen. Het zou vier blokken van vijf vragen betekenen. Dan lijkt het me dat je één kandidaat per blok doet en dus over vier kandidaten spreidt. Want als je per blok vijf verschillende kandidaten zou doen maak je het voor jezelf  nodeloos ingewikkeld.

Kandidaat Rop die zich gewoon vergist of misschien waarschijnlijker Mol Rop die zich vergist omdat hij dan natuurlijk helemaal geen strategie heeft en gewoon maar wat doet?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #54 Gepost op: 10-01-2016, 12:08:36 »
Rop bij de test: "Mijn strategie is dat ik nog steeds ga spreiden. Dat ik probeer om de twintig vragen op te delen in blokken van vijf. En die vragen op die vijf mensen te beantwoorden."

Dat lijkt me niet kloppen. Het zou vier blokken van vijf vragen betekenen. Dan lijkt het me dat je één kandidaat per blok doet en dus over vier kandidaten spreidt. Want als je per blok vijf verschillende kandidaten zou doen maak je het voor jezelf  nodeloos ingewikkeld.

Kandidaat Rop die zich gewoon vergist of misschien waarschijnlijker Mol Rop die zich vergist omdat hij dan natuurlijk helemaal geen strategie heeft en gewoon maar wat doet?
Ach hij kan gewoon niet hoofdrekenen. Dit heeft denk ik niets met strategie te maken.
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #55 Gepost op: 10-01-2016, 12:18:04 »
Ach hij kan gewoon niet hoofdrekenen. Dit heeft denk ik niets met strategie te maken.

Het is meer dat ik dacht dat je als kandidaat wel weet over hoeveel mensen je gaat spreiden. En dat het dus verdacht zou kunnen zijn dat Rop er een fout mee maakt. Want een Mol hoeft daar niet goed over na te denken en maakt dan bij het vertellen van zijn zogenaamde strategie makkelijker een rekenfout.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #56 Gepost op: 10-01-2016, 13:13:53 »
Rop zakt een plaatsje bij mij door zijn initiatief tegen Annemieke bij de tempel (waarbij hij dus doordrukte naar binnen te gaan terwijl Annemieke dolgraag wilde en zich zat te verbijten daarbuiten). Pakte hij haar ook nog een joker af... was makkelijk geweest daar wat te gunnen want er stond geen geld op het spel. Hij gedroeg zich deze aflevering ook vaker primair (zet dat eens af tegen de secundaire Taeke :P).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #57 Gepost op: 10-01-2016, 14:14:54 »
En net zoals toen hij in de eerste aflevering zijn eigen scherm kreeg te zien, slaat Rop zijn handen weer voor zijn gezicht als Airen haar rode scherm krijgt. Probeert hij zijn eerste emotie te verbergen?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #58 Gepost op: 10-01-2016, 14:17:44 »
Het is al in een ander topic gezegd, maar ik zit nu terug te kijken en het valt me ook op

Klaas zegt op het einde van de 1e opdracht: zou je geld krijgen per kar dat goed is afgeleverd?

En dan zegt Rop meteen: Nee!! .......denk het niet

Voorkennis?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #59 Gepost op: 10-01-2016, 14:24:25 »
Enerzijds dacht ik hem te kunnen schrappen door zijn idee van vakken
Anderzijds is dit ook wel slim als mol want zo kunnen er fouten begaan worden zonder te weten wie verantwoordelijk is.
Maar hij schijnt de foto goed gedaan te hebben, dus dat pleit weer tegen hem.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 15:50:12 door wouterv »
klaar voor de strijd