Auteur Topic: [ OS16 ] Handbal  (gelezen 19798 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #60 Gepost op: 18-08-2016, 21:08:30 »
Goede eerste helft, maar helaas (nog) niet goed genoeg. Maar nog niks is verloren natuurlijk.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #61 Gepost op: 18-08-2016, 21:58:18 »
het was bijna gelukt.........geweldige wedstrijd van Nederland.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #62 Gepost op: 18-08-2016, 21:59:16 »
Stom spel  >:( :P De wedstrijd om brons wordt nog lastig zat tegen Rusland of Noorwegen.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #63 Gepost op: 18-08-2016, 22:03:21 »
Zonde, zonde, zonde. Op naar brons. Ik heb er alke vertrouwen in  ::jaja::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #64 Gepost op: 18-08-2016, 22:14:00 »
Wat een spannende wedstrijd was dat! Erg jammer dat het zo eindigde.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #65 Gepost op: 18-08-2016, 22:26:32 »
Tja Nederland miste ook veel kansen op de gelijkmaker. Ze kregen knap hun verdediging op orde maar net te laat, Frankrijk had het verschil al gemaakt. Verlenging zou nog echt kansen hebben geboden voor NL. Dapper gespeeld, maar helaas nipt verloren.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #66 Gepost op: 18-08-2016, 22:39:52 »
Echt zo zonde van die bal op de paal. Maar toch knap gedaan hoor.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #67 Gepost op: 19-08-2016, 13:36:14 »
Als ik heel eerlijk moet zijn dan had Frankrijk iets meer recht op de finale dan Nederland.
Uiteraard zat ik ook te vloeken toen het net mis ging, maar laten we realistisch zijn: bij de beste vier op de Olympische Spelen is prima!

Als je het geluk aan je zijde hebt (zoals de Fransen het hele toernooi al hebben) dan kun je daar niks tegen doen. Tegen Spanje in de kwartfinale hebben de Francaises ruim 58 minuten achter gestaan en schoten ook de Spaansen in de slotseconde (van de verlenging) op de paal.
Het valt mij wel op dat de Fransen erg afhankelijk zijn van Alexandra Lacrabère. Zonder deze rechteropbouwster (stoere chick trouwens!) is Frankrijk een stuk minder. Als zij op het veld stond was Frankrijk een stuk gevaarlijker, zonder haar oogden ze op links kwetsbaar. Tijdens de twee recente overwinningen vorig jaar van Nederland op Frankrijk speelde zij niet mee door een zware blessure. Toeval? Misschien wel. Maar NL speelde toen wel veel beter, dat ook.

In de andere halve finale was het ontzettend spannend! Rusland en Noorwegen hielden elkaar in evenwicht in een snelle wedstrijd met prachtig spel en liefst 14 (!) doelpunten van uitblinkster Nora Mørk. Vooral de verlenging was regelrecht spektakel: in de 2x vijf minuten werd het 7-6 voor de Russinnen.
Terecht? Ik denk het wel. De Russinnen spelen echt een ontzettend goed toernooi en verdienen het om goud te halen. Ik heb liever dat de Russinnen winnen met sprankelend snel spel dan de Francaises met hun afbraakhandbal. Echt vreselijk om naar te kijken: het is het catenaccio-team van het handbal.

Ik de troostfinale zal Nederland zich niet op kunnen richten denk ik. De Noorsen kunnen dat beter door hun grote toernooiervaring. Nederland houdt lang stand, maar zal verliezen met iets van 5 goals verschil. Een anti-climax. Maar ja: het debuut op de OS is gemaakt, zo moet je het ook zien.

Voor de finale voorzie ik een Russische overwinning. Ze zullen moeite hebben om de Franse muur te slechten, maar zullen in het laatste kwartier net iets afstand kunnen nemen. Rusland wint met 29-27 denk ik.

Voorbeschouwing halve finales heren

Frankrijk - Duitsland
Een ervaren Frans team tegen een jeugdig topteam in wording. Spannend!
De Fransen boekten een degelijke overwinning op thuisland Brazilië zonder zich overmatig te moeten inspannen. Ik had het idee dat Nikola Karabatic bijvoorbeeld meer rust kreeg dan anders. De Duitsers waren ook goed op dreef tegen het lastige maar ogenschijnlijk uitgebluste Qatar. Bij die laatste was er niet het heilige vuur dat hen in de finale van het voorbije WK bracht. Bij de Duitsers lopen een paar grote talenten rond die er echt wel komen zoals de pas 21-jarige Paul Drux. Een ziedend hard schot en een keiharde en oersterke verdediger.
Ik denk echter dat de Franse ervaring het hier gaat winnen. Thierry Omeyer  en Daniel Narcisse spelen misschien wel hun laatste grote toernooi, zij zullen met hun ervaring de Fransen naar de finale loodsen. Al zijn de Duitsers wel de regerend Europees Kampioen. Ik zeg 34-30 voor de Fransen.

Denemarken - Polen
Dat de Denen de halve finale hebben gehaald is al knap, maar de Polen? Die had ik niet zien aankomen.
Ze speelden een matige groepsfase en werden maar nipt vierde in de poule, ze hadden de tickets naar huis al bijna geboekt. Dankzij de winst van Duitsland op concurrent Egypte in de laatste groepsronde bleven de Polen in het toernooi.
In hun kwartfinale tegen Kroatië stegen ze weer naar het niveau van het voorbije WK. De ervaren Karol Bielecki nam zijn team op sleeptouw en wist zo Kroatië in rouw te dompelen.

De Denen speelden in de eerste helft tegen Slovenië uiterst slordig. Omdat Slovenië er ook weinig van bakte bleven de teams bij rust bij elkaar in de buurt. Na rust was het een ander verhaal. Mikkel Hansen verkeerde in topvorm maar de beste man op het veld was de Deense keeper Jannick Green. Die hield heel veel Sloveense aanvallen tegen, wat resulteerde in een galavoorstelling van de Denen.

Als de Denen die vorm halen walsen ze over Polen heen. Anders zal het meer gelijk op gaan, al denk ik dat de Denen gewoon te goed zijn voor de Polen. Ik zeg 33-30.

 ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 19-08-2016, 13:39:31 door KingLennart »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #68 Gepost op: 19-08-2016, 17:13:32 »
Waar tegenstanders van Frankrijk ook voor moeten waken (wat helaas Nederland nogal eens intrapte) is dat men niet in het tempo van Frankrijk mee moet gaan. Als Frankrijk zijn spelletje kon spelen vertraagde het spel enorm, terwijl als Nederland het eigen spelletje speelde en lekker snel rond speelde, dan hadden de Fransen het veel moeilijker.
Ich bin ein Bärliner!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #69 Gepost op: 22-08-2016, 13:47:41 »
Nabeschouwing Olympisch handbal

Ik realiseer me dat ik aan het eind van het toernooi niet helemaal meer "up-to-date" was, sorry daarvoor! Ik had even wat andere (minder leuke) dingen aan mijn hoofd hier. Is allemaal goed gekomen, maar toch vervelend.

Wat een toernooi heb ik gezien! Ik heb veel, heel veel gezien. Lang leve de live-streams van de NOS  ;D
Beide toernooien hadden een voor mij onverwachte winnaar, ik had Rusland (dames) en Denemarken (heren) niet bij de medaillewinnaars getipt.

De Russinnen speelde een goed spelletje en waren ook goed in vorm. Eigenlijk had Noorwegen - Rusland een verdiende finale geweest, maar dat liep even anders. Het verlies in de eerste wedstrijd tegen Brazilië zorgde ervoor dat Noorwegen geen groepswinnaar werd en dus in de halve finale al tegen Rusland moest. Ik had het niet verdiend gevonden als de Françaises hadden gewonnen: die hebben in de groepsfase tegen Zweden, de kwartfinale tegen Spanje en de halve finale tegen Nederland heel veel geluk gehad in de slotseconden. De paal was met hen zeg maar  ::tandpastasmiley::

De teams van Roemenië en Montenegro vielen me tegen, die hadden niet de vorm die ze in eerdere toernooien wel ver bracht. Cristiana Neagu was de enige Roemeense die het aardig deed, maar in je eentje kun je niet de kar trekken. Bij Montenegro liet het hele team het afweten, zelfs sterspeelster Katarina Bulatovic gaf niet thuis. Zij is al 31, kan nog wel even mee, maar in mijn ogen staat er niemand klaar bij Montenegro om haar op te volgen. We zullen het gaan zien.

Onze meiden vond ik maar matig eerlijk gezegd. Zenuwen? Ik denk het. Ze hebben eigenlijk maar één hele goede wedstrijd gespeeld maar dan wel op precies het juiste moment: de kwartfinale. Speel je maar één keer goed in de poulefase dan vlieg je er in de kwartfinale uit. Door die wedstrijd is Nederland nog bij de beste vier gekomen. Ze zijn nu wel een ervaring rijker en zullen als team voorlopig nog zo door kunnen gezien de leeftijden van de meiden. Het collectief zal alleen maar hechter worden en met name keepster Tess Wester kan nog veel beter worden dan ze nu al is. Henk Groener doet er goed aan om alle wedstrijden goed te analyseren om zo toe te werken naar het volgende toernooi: het EK in december in Zweden. Komen we alleen wèèr die Fransen tegen in de poulefase  ::trots:: Overigens zijn ze in Roemenië niet blij voor dat toernooi want die zijn ingedeeld in de poule bij Noorwegen en Rusland  ::rofl::

Bij de mannen zijn de Denen een verrassende maar goede winnaar. Ze begonnen niet heel sterk aan het toernooi maar hielden continu een opgaande lijn vast. Lees: Mikkel Hansen kwam steeds meer in vorm, net als beide Deense keepers. Het is de zoete Deense wraak voor het ontbreken van het vrouwenteam dit jaar op de OS. Verder is gebleken dat Qatar ook alleen maar een sterk team is in eigen land. Bij elkaar genaturaliseerd of niet: op vreemde bodem is het een matig team. Ben benieuwd hoe lang zij op wereldniveau bij kunnen blijven.

Verder hebben de Duitsers laten zien dat ze een topteam in wording hebben. Met de pas 21-jarige geweldenaar Paul Drux hebben ze een toekomstig wereldhandballer-van-het-jaar in de gelederen en superkeeper Andreas Wolff zal met zijn 25 jaar ook nog een hele poos mee gaan. Tot slot ben ik benieuwd of er Fransen gaan stoppen na deze OS. Thierry Omeyer wordt dit jaar nog 40 en ook Daniel Narcisse, Luc Abalo en Nikola Karabatic zijn al aardig "op leeftijd". Misschien pakken ze het komende WK in januari nog mee maar meer niet denk ik.

Al met al een heerlijk en verrassend toernooi! Beste wedstrijd bij de vrouwen vond ik (uiteraard) Nederland - Brazilië, maar Frankrijk - Spanje was ook erg spannend.
Bij de heren was de finale erg goed, maar ook Kroatië - Frankrijk en zeker Denemarken - Qatar uit de poulefase waren topwedstrijden. Met in de laatste wedstrijd het meest "dramatische" moment van dit toernooi... Voor de mensen die het niet hebben gezien: zie bijgaand linkje naar YouTube  ::tandpastasmiley::

https://www.youtube.com/watch?v=ocLQ8afaCso

Ik vond dit leuk om te doen! Tot volgende keer  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 22-08-2016, 13:59:58 door KingLennart »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #70 Gepost op: 22-08-2016, 20:52:43 »
En ik vond het superleuk om dit te lezen, maakte het kijken nog leuker, dankjewel Lennart! ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!