Auteur Topic: [ OS16 ] Handbal  (gelezen 19797 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[ OS16 ] Handbal
« Gepost op: 12-07-2016, 20:31:59 »

Spanning en spektakel levert handbal altijd op, en voor Nederland is het extra spannend, nu het damesteam zich heeft gekwalificeerd voor het toernooi!
De damesploeg werd 2e op het afgelopen WK en mag zich daarom stiekem een medaille kandidaat noemen. De tegenstand is echter niet misselijk, dus niets is vanzelfsprekend.

Zowel de mannen als vrouwen starten op 6 augustus en op 21 augustus zal de winnaar bekend zijn.

Deelnemende landen mannen:
Poule A: Frankrijk, Denemarken, Kroatië, Tunesië, Qatar, Argentinië
Poule B: Polen, Slovenië, Zweden, Brazilië, Duitsland, Egypte

Deelnemende landen vrouwen:
Poule A: Noorwegen, Roemenië, Montenegro, Brazilië, Spanje, Angola
Poule B: Nederland, Rusland, Zweden, Frankrijk, Argentinië, Zuid-Korea

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #1 Gepost op: 13-07-2016, 11:08:38 »
Zal ik mij opwerpen als "realitynet-analist"?  ::tandpastasmiley::

Heb jarenlange ervaring als speler, coach en scheidsrechter...   ::fluit::

(gaat alvast voorbeschouwing toernooi schrijven  ::helderziend:: )
« Laatst bewerkt op: 13-07-2016, 11:10:42 door KingLennart »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #2 Gepost op: 13-07-2016, 17:50:52 »
Heb je daar ook al verstand van ???

Succes!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #3 Gepost op: 13-07-2016, 19:19:01 »
Ga je gang KingLennart, ik weet zelf niet zoveel van internationaal handbal. ::ok::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #4 Gepost op: 14-07-2016, 22:33:29 »
Zal ik mij opwerpen als "realitynet-analist"?  ::tandpastasmiley::

Heb jarenlange ervaring als speler, coach en scheidsrechter...   ::fluit::

(gaat alvast voorbeschouwing toernooi schrijven  ::helderziend:: )
Leuk  ::ok:: ik zeg doen :) Ik moet zeggen dat mijn handbalkennis niet super is, maar door Oranje vorig jaar wel is toegenomen.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #5 Gepost op: 15-07-2016, 11:53:04 »
Heb je daar ook al verstand van ???
Succes!

Ja helaas wel! Ik was beter in handbal dan in voetbal...
Maar dat zijn wel de twee sporten waar ik verreweg het meeste van weet  ;D

Sta in mijn omgeving overigens wel bekend als sportkenner en -liefhebber.
Ik sta op het punt om weg te gaan voor een weekendje weg met moeder de vrouw, maar na het weekend zorg ik voor een mooie voorbeschouwing!

Tot later  ::ok::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #6 Gepost op: 15-07-2016, 17:22:33 »
moeder de vrouw..... zeg wordt het niet eens tijd dat D*N King Lennart eens uitnodigt  ::nieuwsgierig::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #7 Gepost op: 19-07-2016, 11:40:38 »
moeder de vrouw..... zeg wordt het niet eens tijd dat D*N King Lennart eens uitnodigt  ::nieuwsgierig::

 ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #8 Gepost op: 19-07-2016, 18:18:12 »
moeder de vrouw..... zeg wordt het niet eens tijd dat D*N King Lennart eens uitnodigt  ::nieuwsgierig::

Goed idee, maar er is een goede kans dat D*N dit topic niet leest, misschien moet je het ook in het talkshow topic voortellen?
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #9 Gepost op: 19-07-2016, 21:37:41 »
moeder de vrouw..... zeg wordt het niet eens tijd dat D*N King Lennart eens uitnodigt  ::nieuwsgierig::

Ehhh... wie is D*N? Ben nog niet dusdanig ingeburgerd dat ik dat weet  ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #10 Gepost op: 19-07-2016, 21:45:43 »
http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=49736.0


zooo dit mag geloof ik niet, maar geen modje die oplet ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #11 Gepost op: 19-07-2016, 22:43:59 »
2024: wie is de Mol?

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #12 Gepost op: 22-07-2016, 12:27:54 »
Voorbeschouwing Olympisch handbaltoernooi mannen

Deelnemende landen mannen:
Poule A: Frankrijk, Denemarken, Kroatië, Tunesië, Qatar, Argentinië
Poule B: Polen, Slovenië, Zweden, Brazilië, Duitsland, Egypte

De mannen beginnen zoals gezegd op 7 augustus aan het toernooi en zullen hun finale spelen op 21 augustus. Nederland doet bij de mannen niet mee: vergeleken met de vrouwen behoren de Nederlandse handballers helaas tot de kleuterklas van het internationale handbal...

 ;D ;D ;D

Maar goed. er is altijd genoeg te beleven bij de mannen. Zelfs nu spektakelploegen als IJsland en Servië afwezig zijn en ook traditioneel sterke landen als Hongarije en Spanje (de wereldkampioen van 2013) niet mee doen.
Wat blijft er dan nog over? Genoeg, geloof me  ::jaja::

Alle viziers zullen gericht zijn op het tackelen van de Fransen: sinds 2008 zijn zij hét te kloppen team. Olympisch kampioen van 2008 en 2012 en ook nog de regerend wereldkampioen, met ook nog kampioenschappen in 2009 en 2011. Een zeer ervaren team, dat drijft op dertigers als keeper Thierry Omeyer, linkeropbouwer Daniel "Air France" Narcisse en middenopbouwer Nikola Karabatic.

Zij zijn ingedeeld in de sterker lijkende groep A. Hun Angstgegner Kroatië zit daar ook in: dat is de ploeg die op het WK van 2013 in de kwartfinale won van de Fransen. Ik ben ook heel benieuwd naar de prestaties van Qatar: zij waren de verrassende verliezende finalist van het WK in 2015, met dank aan een bij elkaar genaturaliseerd sterrenteam. In het basisteam op dat WK speelden onder andere twee Montenegrijnen, een Spanjaard en een ijzersterke Egyptenaar. 
Van de andere landen in deze poule is Denemarken het sterkste. Zij zullen het de voorgenoemde ploegen het lastigste maken. Tunesië is minder sterk, maar kunnen bij een goede dag iedereen in de poule verslaan. Argentinië is het minst sterke team in de poule: een ploeg die hier punten tegen verliest snijdt zichzelf in de vingers.

Voorspelling eindstand poule A:
1. Frankrijk
2. Kroatië
3. Qatar
4. Denemarken
5. Tunesië
6. Argentinië

Poule B lijkt minder sterk, maar vergis je er niet in. Hier zijn de verschillen aanzienlijk kleiner. Voorspellen van de eindstand in deze poule is een stuk moeilijker.

Polen lijkt het sterkste van allemaal. Zij verloren vorig jaar op het WK in een zeer spannende halve finale van Qatar en legden uiteindelijk beslag op het brons.
Hun huidige vorm echter is ver te zoeken, zeker als je kijkt naar de WK-kwalificatie-tweekamp met Nederland een paar weken geleden. Het was zeker geen erop en erover, maar dat lag meer aan de mindere vorm van Polen dan aan de goede vorm van Nederland.
Twee andere sterke landen in de poule zijn Slovenië en Zweden, die er samen voor zorgden (in één van de kwalificatietoernooien) dat Spanje werd uitgeschakeld, zij het zeer nipt op doelsaldo. Ook ben ik heel benieuwd naar Duitsland! Een jong team in opbouw dat eerder dit jaar verrassend Europees kampioen werd: deze lichting moet eindelijk in staat zijn om legendarische spelers als Stefan Kretzchmar en Florian Kehrmann te overtreffen.
Verder zit ook het gastland Brazilië in de poule. Het mannenteam is echter lang niet zo sterk als het vrouwenteam, maar aan de andere kant is er het thuisvoordeel. Het zal ze niet genoeg helpen om een plaats in de kwartfinale te bemachtigen. Egypte tot slot is één van de sterkste niet-Europese landen, maar komen vaak te kort op grote toernooien. Een gevalletje "net niet".

Lastig, maar ik ga proberen de eindstand in deze poule te voorspellen  ::helderziend::
1. Zweden
2. Polen
3. Duitsland
4. Slovenië
5. Brazilië
6. Egypte

Als Olympisch kampioen tip ik (uiteraard) Frankrijk. En verder? Geen idee... een ploeg die de Fransen weet te verslaan zal waarschijnlijk hoge ogen gaan gooien  ::tandpastasmiley::

Veel kijkplezier!  ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 22-07-2016, 13:35:29 door KingLennart »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #13 Gepost op: 22-07-2016, 12:47:56 »
Nederland kleuterklasniveau? Vind jij het zo 'erg'? Ik zou het toch net wat hoger inschatten. Anders zou Nederland zich toch niet bijna voor de WK (of was het de EK) hebben geplaatst. Polen is zoals je zegt wereldtop, en Nederland heeft het Polen toch zeer lastig gemaakt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #14 Gepost op: 22-07-2016, 13:29:40 »
Voorbeschouwing Olympisch handbaltoernooi vrouwen

Deelnemende landen vrouwen:
Poule A: Noorwegen, Roemenië, Montenegro, Brazilië, Spanje, Angola
Poule B: Nederland, Rusland, Zweden, Frankrijk, Argentinië, Zuid-Korea

De vrouwen beginnen op zaterdag 6 augustus aan hun toernooi en zullen de finale spelen op zondag 21 augustus. Uiteraard kijkt heel Nederland naar ons vrouwenteam, maar door hun sterke prestaties de laatste tijd zijn alle teams er op uit om onze meiden (en ook de Noorse vrouwen) een hak te zetten.
Ook hier zijn een aantal zeer sterke landen niet aanwezig.
 
De drie grootste afwezige namen zijn misschien wel Denemarken, Polen en Hongarije. Wij Nederlanders missen ze niet in ieder geval  ::rofl::

Ik begin met groep A. En wat heb ik een medelijden met de bondscoach van Angola  ::hug::

Zij zijn ingedeeld met de regerend Olympisch- en wereldkampioen (Noorwegen), het thuisland (Brazilië, tevens wereldkampioen van 2013), de nummer 3 van het afgelopen WK (Roemenië), het land dat Denemarken uitschakelde (Montenegro) en de verliezend finalist van het laatste EK (Spanje). Betekent wel dat Angola zonder druk kan gaan spelen en daardoor toch een gevaarlijke tegenstander is voor alle landen. Even niet opletten en je verliest punten.

Een sterke poule als deze betekent ook dat alle landen in alle wedstrijden volle bak moeten gaan. Niemand wil als vierde eindigen in de poule, omdat dan mogelijk onze Hollandse meiden wachten. Deze poule is een loterij, waarbij Noorwegen wel het land is dat men wil kloppen. Ik vermoed dat de Noorsen "gewoon" eerste zullen worden in de poule, maar met name Roemenië en Montenegro hebben Team Norway recent al aan het wankelen gebracht.
Misschien is het wel Brazilië dat de Noorsen kan verslaan. Ze zijn de wereldkampioen van 2013 maar speelden een teleurstellend WK in 2015 (uitgeschakeld in 8e finale door Roemenië). Bij de dames zal het thuisvoordeel echter een extra kracht voor dit team zijn: ik vermoed dat de Braziliaansen tot grote hoogten kunnen stijgen.

Angola zal laatste worden in de poule en Noorwegen waarschijnlijk eerste, maar daartussen?
1. Noorwegen
2. Brazilië
3. Roemenië
4. Montenegro
5. Spanje
6. Angola

Poule B dan. Onze meiden zijn als groepshoofd aangesteld, ze worden als sterkste land in deze poule gezien. Zeker als je naar poule A kijkt mogen wij in onze handen knijpen. Gelukkig zullen onze meiden waken voor onderschatting, omdat met name Angstgegner Zweden in deze poule zit.

Zweden is voor Nederland een gelijkwaardige maar wel vervelende tegenstander. Op het WK vorig jaar werd het 30-30, terwijl onlangs in een oefentoernooi in Eindhoven nog met 1 goal verschil werd verloren. De Franse dames zullen op revanche uit zijn, omdat zij recent al twee keer verloren van onze meiden (waaronder een kwartfinale op het WK). Een extra motivatie dus voor de Françaises.

Verder wachten ook de Russinnen in deze poule. Die liggen ons goed. Het is even afwachten nog of zij mee mogen doen, maar persoonlijk hoop ik het wel. Te meer omdat de eerste reserve de plek van Rusland in zal nemen als zij uitgesloten worden... en die eerste reserve is waarschijnlijk Denemarken. Zit je ook niet op te wachten natuurlijk  ::ohno::

Over Zuid-Korea en Argentinië kan ik kort zijn: zij zijn de minder sterken in deze poule. Daarbij schat ik de Koreaansen iets hoger in, zij hebben in het verleden al eens medailles behaald op grote toernooien. Met name Argentinië zal als kanonnenvoer dienen vrees ik.

Mijn voorspelling voor deze poule, er van uit gaande dat Rusland gewoon mee doet:
1. Nederland
2. Zweden
3. Frankrijk
4. Rusland
5. Zuid-Korea
6. Argentinië

Ik vrees dat Nederland wel een goed toernooi zal spelen, maar geen kampioen zal worden. Zij verliezen denk ik in de halve finale van Brazilië en vervolgens de strijd om het brons van Roemenië. Voor de finale voorspel ik een zinderende strijd tussen Brazilië en Noorwegen, waarbij Noorwegen na een verlenging toch zal gaan winnen dankzij een in topvorm verkerende cirkelspeelster Heidi Løke .

Veel kijkplezier!  ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 22-07-2016, 13:34:43 door KingLennart »

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #15 Gepost op: 22-07-2016, 13:33:46 »
Nederland kleuterklasniveau? Vind jij het zo 'erg'? Ik zou het toch net wat hoger inschatten. Anders zou Nederland zich toch niet bijna voor de WK (of was het de EK) hebben geplaatst. Polen is zoals je zegt wereldtop, en Nederland heeft het Polen toch zeer lastig gemaakt.

Klopt, misschien is kleuterklasniveau iets overdreven  ::rofl::

Als ik ze moet vergelijken met een Europees voetbalteam dan zeg ik het team van pak hem beet Finland of Georgië. Niet het zwakste team maar ook bepaald geen hoogvlieger  ::super::

Je moet ook niet vergeten dat de Polen zeker in de tweede wedstrijd niet in de sterkst denkbare opstelling hebben gespeeld...

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #16 Gepost op: 3-08-2016, 00:15:38 »
Speelschema Nederlands dames handbalteam Rio 2016

Zaterdag 6 augustus 11:30 uur NEDERLAND – Frankrijk (Nederlandse tijd: 16:30 uur)

Maandag 8 augustus: 19:50 uur Argentinië-NEDERLAND (Nederlandse tijd: di. 9-8 om 00:50 uur)

Woensdag 10 augustus: 19:50 uur NEDERLAND -Zuid-Korea (Nederlandse tijd: do. 11-8 om 00:50 uur)

Vrijdag 12 augustus: 11:30 uur Zweden-NEDERLAND (Nederlandse tijd: 16:30 uur)

Zondag 14 augustus: 14:40 uur NEDERLAND – Rusland (Nederlandse tijd: 19:40 uur)

Zie de link hieronder voor het complete speelschema van de mannen en de vrouwen.
https://www.rio2016.com/sites/default/files/users/Samuel%20Green/event_schedule_-_handball_en.pdf

Tel bij de gegeven tijden 5 uur op om te weten hoe laat de aanvangstijd in Nederland is!

Tip nog: er zijn waarschijnlijk straks diverse livestreams waarmee de wedstrijden gevolgd kunnen worden.
Op de tv zullen live vermoedelijk alleen de wedstrijden van de Nederlandse dames en de Duitse heren te volgen zijn (via ARD of ZDF).

 ::zon:: ::zon:: ::zon::
« Laatst bewerkt op: 3-08-2016, 00:17:36 door KingLennart »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #17 Gepost op: 3-08-2016, 17:52:11 »
ik heb alle vertrouwen in onze dames ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #18 Gepost op: 6-08-2016, 17:57:29 »
Ai, verloren van Frankrijk...
Keep calm and eat chocolates!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #19 Gepost op: 7-08-2016, 14:43:08 »
Ai, verloren van Frankrijk...

Tja... eerlijk gezegd voelde ik dit al aankomen  ::ohno::
Het was misschien maar goed om tegen de Fransen te beginnen! Henk Groener wist vooraf al dat dit team het meeste er op gebrand was om van onze meiden te winnen...