Auteur Topic: [ OS16 ] Handbal  (gelezen 19792 keer)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #20 Gepost op: 7-08-2016, 15:28:08 »
Nederland - Frankrijk 14-18

Onze meiden zijn er niet in geslaagd om hun eerste wedstrijd te winnen op de Olympische Spelen. Het veel meer ervaren Frankrijk heeft ons een lesje geleerd.

Waren het de zenuwen voor een eerste Olympisch optreden? Was het de druk? Ik denk eerder een combinatie van beiden. Tel daarbij op dat je een tegenstander trof die op oorlogspad was en op zoek naar eerherstel... en het resultaat is te verklaren.

De Fransen hadden Nederland goed bestudeerd. Vanaf het begin was al duidelijk dat het qua doelpunten niet hoogstaand zou zijn, omdat de Fransen gelijk al het tempo uit de wedstrijd haalden. Onze meiden kwamen daardoor geen moment in het spel. Ze hadden veel te veel overtredingen nodig om fouten recht te zetten. Tel daarbij op dat je niet weet hoe streng er op zo'n toernooi gefloten gaat worden en de 8 (!) strafworpen voor Frankrijk in de eerste helft zijn logisch. Dat aanvoerster Danique Snelder na 10 minuten al haar tweede tijdstraf had gehad hielp ook niet mee. Een derde zou uitsluiting betekenen dus moest zij de rest van de wedstrijd met de rem er op spelen.

De tweede helft begonnen de meiden een stuk beter. Keepster Tess Wester kreeg meer zelfvertrouwen en maakte een paar heerlijke saves en in de aanval ging het net even wat lekkerder lopen. Ze haalden de ruststand van 10-6 op tot aan 12-12. Even leek een stunt weer in de maak.

Maar plots raakte er zand in de motor. Een direct doelpunt tegen na een gemiste strafworp, een fastbreak na onnodig balverlies en een onbegrijpelijke strafworp tegen zorgden er voor dat de Fransen in een paar minuten uitliepen naar 16-13. En toen knakte er iets. Je zag de energie wegvloeien, je wist dat het niet meer goed kwam. Mede door keepster Wester bleef de schade beperkt tot 18-14. Zonde!

Conclusie: misschien was het het beste om de Fransen nu gelijk tegen te komen. Het is de sterkste tegenstander uit de poule samen met Zweden. Nederland is weer terug op aarde, ze staan weer met beide benen op de grond. De komende wedstrijd tegen Argentinië zal dienen om het zelfvertrouwen weer op te krikken. Het is een opwarmer voor de derde wedstrijd tegen Zuid-Korea: wel een tegenstander die houdt van het snelle spelletje net als Nederland. Maar eerst Argentinië!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #21 Gepost op: 7-08-2016, 15:41:42 »
In onze poule won Zweden niet geheel verrassend van Argentinië en won Rusland met 30-25 van Zuid-Korea, nadat het daar lang spannend was.

De opvallende uitslagen kwamen uit de andere poule: ik voorspelde al een loterij maar dat is het nu helemaal. Het verlies van WK-nr. 3 Roemenië tegen Angola was de grootste verrassing: de Roemeensen weten nu dat ze aan de bak moeten omdat ze de op papier makkelijkste tegenstander nu hebben gehad.

Spanje had een hele goede dag en won van Montenegro, en wereldkampioen Noorwegen verloor toch wel verrassend van gastland Brazilië. Al met al een mooie eerste dag en een spannend vervolg van het toernooi is verzekerd!

 ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #22 Gepost op: 8-08-2016, 12:30:14 »
Dat Nederland verliest van Frankrijk is inderdaad niet opvallend, maar om slechts 14 maal te scoren? Ik kan me niet heugen dat er zo weinig in een interlandwedstrijd is gescoord! Lennart, jij als kenner: weet jij of dit de laatste jaren weleens vaker is gebeurd?
Ich bin ein Bärliner!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #23 Gepost op: 9-08-2016, 00:12:37 »
Dat Nederland verliest van Frankrijk is inderdaad niet opvallend, maar om slechts 14 maal te scoren? Ik kan me niet heugen dat er zo weinig in een interlandwedstrijd is gescoord! Lennart, jij als kenner: weet jij of dit de laatste jaren weleens vaker is gebeurd?

Nou het komt vaker voor dat er een land op een groot toernooi 15 goals of minder scoort in een wedstrijd, maar dat zijn meestal de mindere Goden om het zo maar te zeggen ::tandpastasmiley::

Een topland dat 15 keer of minder scoort komt nauwelijks voor, al is het in het WK afgelopen december nog wel een keer gebeurd toen Hongarije flink op de broek kreeg van Montenegro met ik geloof 32-15 of zo  ::zwaai::


Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #24 Gepost op: 9-08-2016, 00:36:47 »
Na de eerste speelronde in het mannentoernooi is overigens al duidelijk dat met name in groep B het heel spannend zal kunnen worden. Gastland Brazilië won verrassend met 34-32 van het normaal sterke Polen en Europees kampioen Duitsland won met 32-29 van Zweden. Het spannendste was echter de strijd tussen Slovenië en Egypte, welke op het nippertje werd gewonnen door de Slovenen met 27-26. Zeker de winst van Brazilië heeft de boel op scherp gezet in deze poule.

In groep A won het genaturaliseerde Qatar vrij ruim van medaillekandidaat Kroatië, het werd 30-23 vooral dankzij een op dreef zijnde "Qatarees" Zarko Markovic die liefst 10 keer scoorde. Bij Denemarken was speler van het jaar Mikkel Hansen goed op dreef, het was aan hem te danken dat de Denen nog met 25-19 wonnen. En titelfavoriet Frankrijk tot slot moet nog op gang komen gezien de zeer moeizame 25-23 overwinning op Tunesië.

Als dit een voorbode is voor de rest van het toernooi... ik ga de chips en cola vast inslaan!
Wel light want ik moet eigenlijk lijnen na mijn vakantie  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #25 Gepost op: 9-08-2016, 08:18:35 »
Nederland - Argentinië 26-18

De eerste twee punten zijn binnen! Maar men had ook niet anders verwacht tegen het op papier zwakste land in de poule.

De start was flitsend! Na tien minuten stond Nederland met 7-0 voor en een zeer ruime overwinning leek aanstaande. Maar net als tegen Frankrijk kwam er een mindere periode. De FC Maxima kwam al terug tot 8-6 , waarbij wel gezegd moet worden dat er niet heel sterke scheidsrechters (uit Iran) deze wedstrijd floten. Je zal mij bijna nooit horen over de leiding (die doen ook maar hun werk) maar ze floten het duel helemaal dood. Ik meen iets van 14 tijdstraffen te hebben geteld en dat is best veel voor zo'n wedstrijd. Mede daardoor kwam Nederland niet lekker de eerste helft door. Met de rust was de voorsprong wel nog weer iets uitgelopen naar 4 goals.

De tweede helft begon Nederland ook wel weer aardig, maar daarna kwamen de Argentijnsen ook weer dichtbij. Er was op een gegeven moment een tussenstand van 19-17. Met name de rechterhoekspeelsters Angela Malestein en AIlly Luciano trokken Nederland uit de malaise en ook het centrale duo "The Dutch Twin Towers" ( Dulfer / Snelder ) deed in het tweede deel van de tweede helft hun werk naar behoren. Het meeste Argentijnse gevaar kwam uit de hoeken maar gelukkig hadden wij Tess Wester die ook redelijk in vorm was. Hoogtepuntje was overigens ook de goal van Tess Wester  ::hug::

Conclusie: de winst is binnen, maar het lek is nog niet boven. Het zal beter moeten tegen Zuid-Korea, Rusland en Zweden. De Koreaansen zullen woensdagnacht strijden als geen ander, omdat ze nog geen enkel punt hebben. Ze weten dat Argentinië in de laatste wedstrijd wacht maar dat ook de Fransen nog komen en zullen daarom tegen Nederland willen vlammen. Rusland en Zweden spelen tegen elkaar woensdag en hebben nu beiden 2x gewonnen, eens kijken wie de sterkste is van die twee. In deze vorm gaat Nederland geen potten breken op het toernooi, maar ze zullen toch een keer goede vorm gaan tonen? Bij de eerste vier komen is het belangrijkste, daarna volgen louter finales. Op naar Zuid-Korea!

 ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #26 Gepost op: 9-08-2016, 12:27:04 »
In onze poule zijn ook nog twee andere wedstrijden gespeeld. De Francaises verloren in een spannende wedstrijd met 26-25 van Rusland, waardoor de Fransen nu op doelsaldo onder Nederland staan. De Russinnen ogen sterk, net als de Zweedse dames die ook hun tweede wedstrijd wisten te winnen van Zuid-Korea. Zoals gemeld spelen Rusland en Zweden komende ronde tegen elkaar en speelt Nederland tegen Zuid-Korea. Winst tegen Korea is een must omdat de op het oog twee sterkste teams tot nu toe daarna nog volgen...

In de andere poule gebeurt het onverwachte. Het vooraf als minste ingeschatte Angola heeft zowaar de eerste twee wedstrijden gewonnen en staat op doelsaldo tweede achter Brazilië. De gastvrouwen gaven de Roemeense dames een pak slaag, waarbij de Roemeensen slechts 13 keer wisten te scoren. En dan hebben we het over de nummer 3 van het voorbije WK...

Het zegt misschien veel over de vorm van Roemenië.  Ook de vorm van Montenegro (toch de verliezend finalist in Londen) is ver te zoeken: beide landen staan met 0 uit 2 onderaan.
Bij Roemenië lijkt sterspeelster Cristiana Neagu de kar alleen te moeten trekken en de Montenegrijnse dames hebben een grote knal gehad, omdat ze hebben verloren van de op papier twee minst sterke tegenstanders. Geloof me: het is niet lekker voor je zelfvertrouwen als je weet dat wereldkampioen Noorwegen en het in vorm zijnde gastland Brazilië nog moeten komen  ::ohno::

Ik denk dan ook dat Montenegro de kwartfinales niet gaat halen. Verder ben ik benieuwd naar hoe Angola het doet tegen Brazilië en Noorwegen! Kunnen ze de goede lijn voorttrekken? We gaan het zien, spannend is het zeer zeker!

 ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #27 Gepost op: 9-08-2016, 17:22:37 »
Nou het komt vaker voor dat er een land op een groot toernooi 15 goals of minder scoort in een wedstrijd, maar dat zijn meestal de mindere Goden om het zo maar te zeggen ::tandpastasmiley::

Een topland dat 15 keer of minder scoort komt nauwelijks voor, al is het in het WK afgelopen december nog wel een keer gebeurd toen Hongarije flink op de broek kreeg van Montenegro met ik geloof 32-15 of zo  ::zwaai::


Het ging mij eigenlijk ook om toplanden... In het verleden hebben landen als (volgens mij) Australië e.d. nog wel eens minder gescoord... Ik bedoelde overigens ook de 18 punten van Frankrijk... Extreem laag voor een winnende score!
Ich bin ein Bärliner!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #28 Gepost op: 10-08-2016, 10:10:30 »
Het ging mij eigenlijk ook om toplanden... In het verleden hebben landen als (volgens mij) Australië e.d. nog wel eens minder gescoord... Ik bedoelde overigens ook de 18 punten van Frankrijk... Extreem laag voor een winnende score!

Klopt, met 18 goals win je in de top meestal geen wedstrijd. Betekent dat het ergens verdedigend wel goed zat bij Nederland  ::tandpastasmiley::
Maar ja aanvallend... Overigens is Roemenië helemaal zoek gespeeld door Brazilië en hebben ook maar 13x gescoord...

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #29 Gepost op: 10-08-2016, 10:30:09 »


In de andere poule gebeurt het onverwachte. Het vooraf als minste ingeschatte Angola heeft zowaar de eerste twee wedstrijden gewonnen en staat op doelsaldo tweede achter Brazilië. De gastvrouwen gaven de Roemeense dames een pak slaag, waarbij de Roemeensen slechts 13 keer wisten te scoren. En dan hebben we het over de nummer 3 van het voorbije WK...



Als een land bewijst dat niet elk Oost-Europees land aan de doping is, dan is het Roemenië wel. Wat een drama. Voor het turnen hebben ze zich niet eens geplaatst, terwijl ze daar tot nu toe elke Olympische spelen minstens 1 medaille haalden. Ik denk dat Roemenië in tegenstelling tot andere Oost-Europese landen (met weinig) geld, sport gewoon iets minder belangrijk vindt, dan andere zaken. En daar kan ik ze ook geen ongelijk in geven. Een andere reden kan ik echt niet bedenken voor de dramatische staat van de Roemeense topsport.
Aan de andere kant, buiten de Olympische spelen, zie ik wel steeds succesberichten komen van schermsters, turnsters en weet ik wat. Misschien is er dan juist teveel druk op de spelen.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #30 Gepost op: 10-08-2016, 11:00:14 »
In het mannentoernooi is het overigens minstens net zo leuk als bij de vrouwen!

De eerste wedstrijd van de dag was gelijk de mooiste, namelijk een herhaling van de WK-finale van vorig jaar: Frankrijk - Qatar
Een mooie en goede eerste helft, de teams waren aan elkaar gewaagd. Al moest Qatar wel alle zeilen bijzetten om bij te blijven.
Dit had tot gevolg dat twee pijlers uit het basisteam (Hassan Mabrouk en Zarko Markovic) bij rust al twee tijdstraffen hadden en dus met de rem er op moesten gaan spelen in de tweede helft. Ruststand 16-13 voor de Fransen.
En toen ging bij de Fransen de voet op het gaspedaal. Mooie snelle aanvallen met Nikola Karabatic als regisseur en een uitstekend in vorm zijnde oudgediende Luc Abalo zorgden er voor dat de "Qatari" vooedig onder de voet gelopen werden. Eindstand 35-20 voor Frankrijk. Ja je leest het goed: maar 7 goals van Qatar in de tweede helft. Au.

Eerlijk gezegd hoop ik dat de Qatari geen medaille gaan pakken... het team is echt bij elkaar gekocht. Je speelt feitelijk tegen een soort All-Star team en dat lijkt me echt in strijd met de Olympische gedachte. Maar goed: eens kijken hoe de Qatari met deze dreun om gaan.
De andere twee wedstrijden in poule A leverden de eerste winst voor Kroatië op (een nipte 26-27 op Argentinië na achterstand bij rust) en de tweede ruime winst voor de Denen (31-23 tegen Tunesië). De Fransen en de Denen gaan nu aan de leiding met 4 uit 2.

In groep B is het helemaal spannend. Duitsland won voor de tweede keer met 32-29 (dit keer tegen Polen) en ook Slovenië won zijn tweede wedstrijd tegen het vooraf minder sterk ingeschatte Brazilië. Egypte won enigszins verrassend met 26-25 van Zweden, dat verrassend met 0 uit 2 onderaan staat, samen met Polen.
Deze poule was al lastig te voorspellen, maar nu weet ik het helemaal niet meer. Het is in theorie zelfs nog mogelijk dat de huidige leiders Duitsland en Slovenië nog beiden de kwartfinales niet halen... we gaan het zien.

Topwedstrijd de komende ronde is voor mij Denemarken - Kroatië. De Kroaten moeten winnen om bij te blijven en de Denen willen laten zien wat ze kunnen, zeker in de wetenschap dat in de laatste twee wedstrijden Qatar en Frankrijk nog wachten.

Tot later!  ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog::
« Laatst bewerkt op: 10-08-2016, 11:02:44 door KingLennart »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #31 Gepost op: 11-08-2016, 03:00:03 »
T is nog niet best
You'll never walk alone

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #32 Gepost op: 11-08-2016, 03:04:14 »
Heb nog niks gepost in het Olympisch forum, maar wat was dit slecht. Halverwege de wedstrijd niet meer gekeken, alleen geluid aan, kon het gewoon niet meer aan zien. Laatste seconden toch maar ff gekeken, want een 7-meter op gelijkstand in de laatste seconde. Ik wilde Nederland natuurlijk wel ff zien winnen... en dan gaat ie gewoon mis ......................  :-\\ :(

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #33 Gepost op: 11-08-2016, 23:45:52 »
Nederland - ZuidKorea 32-32

Man man man wat een zenuwenstrijd... slecht voor mijn hart  ;D

De dames waren gespannen voor de wedstrijd tegen de Koreaansen. Een lastig te bespelen tegenstander, eentje waar onze meiden zelden van kunnen winnen. De Koreaansen spelen wel ook het snelle spel dat wij ook willen spelen, maar ze verdedigen daarnaast altijd erg offensief. En daar hebben onze dames moeite mee.

En zo geschiedde het ook. Vanaf het begin zaten de Koreaansen er bovenop. Om die reden verliep het in de beginfase nogal stroef en kwamen de dames met 7-4 achter. Vanaf dat moment begon het iets beter te lopen: Nycke Groot maar vooral cirkelspeelster Yvette Broch trokken Team NL mee en belandden zo op 8-8. Vanaf dat moment bleef het gelijk op gaan tot de Koreaansen vijf seconden voor rust op 17-17 kwamen. en toen volgde de leukste actie van de wedstrijd: een oplettende Tess Wester zag dat er geen keepster in de Koreaanse goals stond en speelde de bal gelijk naar het midden waar Nycke Groot klaar stond om heel slim nog net voor de zoemer 18-17 te maken.

Na de rust zagen we bij vlagen het Nederland wat we het liefste zien: met snel en attractief handbal werden de Koreaansen helemaal zoek gespeeld. Er was op 26-21 zelfs een gat van vijf punten! Maar ja, typisch Nederlands op deze Olympische Spelen: het geluk keerde zich tegen Nederland. Onbegrijpelijke tijdstraffen en een keer of vier-vijf de paal raken zorgden er voor dat Korea de achterstand inliepen en zelfs met 30-29 voor kwamen. Een bloedstollend einde volgde, ik had het niet meer. Ik schijn mijn buurman wakker gemaakt te hebben ::rofl::

En dan het enige slot wat er paste bij deze zeer spannende wedstrijd: een strafworp in de laatste seconde voor Nederland. Ik juichte, ik telde hem al... maar deed dat te vroeg. Loïs Abbingh gooide de bal langs de graaiende armen van de goalie... maar bovenop de buik van de keepster. Korea door het dolle heen en Nederland maakte het zichzelf onnodig moeilijk. Het zou later namelijk blijken dat winst op Korea voldoende was voor een plek in de kwartfinales... nu moeten de meiden nog flink aan de bak.

Zonde zonde zonde! Maar: Nederland zal toch een keer een hele wedstrijd goed gaan spelen? Laat het nu maar zien dan!

 ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #34 Gepost op: 12-08-2016, 00:18:33 »
De andere wedstrijden in onze poule leverden een dikke winst op van Frankrijk op het zwakke Argentinië (27-11) en winst van Rusland op Zweden in de strijd om de koppositie in groep B: een spectaculaire 36-34. Ik had het genoegen om een stukje hiervan te zien via een live-stream: dit was echt geweldig!

De tussenstand leert ons dat Rusland met 6 punten aan kop gaat, gevolgd door Frankrijk en Zweden met 4 en Nederland met 3. Korea is vijfde met 1 punt en Argentinië staat nog puntloos onderaan. Rusland is als enige zeker van de kwartfinales, Nederland was dat bij winst ook geweest omdat bij gelijke stand eerst het onderlinge resultaat telt en bij winst hadden Korea en Argentinië alleen gelijk kunnen komen. Nederland moet nu tegen Zweden, Frankrijk tegen Korea en Rusland tegen Argentinië. Winst tegen Zweden zou mooi zijn, maar gelijk of verlies hoeft niet rampzalig te zijn. Zeker niet als Frankrijk zijn sportieve plicht doet en van Korea wint. Korea kan alleen nog gelijk komen als Nederland ook verliest van Zweden en dan zal het totale doelsaldo gaan tellen (normaal is dat eerst het onderlinge resultaat maar dat was natuurlijk gelijk). Nadeel is wel dat Korea in de laatste wedstrijd tegen Argentinië speelt. Maar laten we hopen dat het zo ver niet komt en Nederland gewoon een keer wint van Zweden.

In de andere poule is het heel erg leuk aan het worden: daar staan nu namelijk 4 ploegen aan kop met 4 punten uit 3 wedstrijden. Geen enkele ploeg is dus nog ongeslagen! Roemenië pakte 2 belangrijke punten met de winst op Montenegro, dat verrassenderwijs al zo goed als uitgeschakeld is. Alleen als Montenegro nog wint van zowel Noorwegen als Brazilië maken ze nog een kans. Maar dat zal niet gaan gebeuren denk ik  ::ohno::

Wie er naast Montenegro nog af gaat vallen is totaal niet te zeggen. Ik zal juichen voor Angola, ik gun ze van harte een kwartfinaleplaats. Er wacht ze weliswaar nog een wedstrijd met Brazilië, maar omdat het onderling resultaat telt bij een gelijke stand kon de winst van Angola op Roemenië uit de eerste speelronde weleens heel belangrijk zijn geweest. Samen met Spanje gaan die twee landen uitmaken wie er met (vermoedelijk) Brazilië en Noorwegen mee gaan naar de kwartfinales. Saillant detail: Spanje speelt nog tegen zowel Roemenië als Angola...

Wordt vervolgd!
::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #35 Gepost op: 12-08-2016, 12:23:04 »
Een kleine aanvulling op de dames:
Nederland heeft misschien een klein gelukje... en dat is dat ze pas in de laatste wedstrijd spelen tegen Rusland.
Als Rusland namelijk vannacht wint van Argentinië (wat zeer waarschijnlijk is) worden ze hoe dan ook poulewinnaar, zelfs als ze van Nederland zouden verliezen  ::regenboog::
Zweden en Frankrijk kunnen dan ook nog op 8 punten komen, maar hebben beiden al verloren van Rusland. Dus gaan ze Rusland niet voorbij omdat het onderlinge resultaat als eerste telt. Het zou dan dus kunnen dat de Russinnen niet volle bak gaan spelen... we gaan het zien.

Over Zweden gesproken: het mannenteam staat verrassend na 3 wedstrijden nog onderaan in hun poule met 0 punten. In de wedstrijd met Slovenië bleef het lang spannend, de Zweden bleven lang bij door rechterhoekspeler Zachrisson. Een Sloveense eindsprint zorgde uiteindelijk voor een 29-24 overwinning, waardoor de Slovenen nu zeker zijn van een kwartfinale. Het ziet er dus ook naar uit dat de Zweden alvast hun vlucht naar Stockholm kunnen boeken.
In dezelfde poule verloor Duitsland voor het eerst in de historie van Brazilië, waarbij gezegd moet worden dat de Brazilianen een achterstand 10 minuten voor tijd ombogen naar een 33-30 overwinning. Vooral Fabio Chiuffa was erg goed in vorm: de scheidsrechters echter geheel niet. Die leken geïntimideerd door de sfeer in de hal en gaven aan het einde veel te veel voordeel aan de Brazilianen. Jammer! Verder won Polen met 33-25 van Egypte.

In poule A heeft Tunesië een uitmuntende kans laten liggen om voor een verrassing te zorgen. Ze stonden tegen Qatar de hele wedstrijd voor, waaronder met 25-21 met nog ruim 3 minuten te spelen. Vraag me niet hoe, maar de Qatari kwamen in de laatste seconde nog gelijk: 25-25. Zonde, want Tunesië was de hele wedstrijd beter. Wel scoorde Qatari Capote liefst 12 goals, een record deze spelen in het mannentoernooi.
Frankrijk deed wat het moest doen en won op 80% van hun kunnen met 31-24 van Argentinië, terwijl de Kroaten wonnen van de Denen met 27-24. Het belooft een spannende strijd te worden in deze poule! Argentinië is nog niet uitgeschakeld maar heeft alleen nog een theoretische kans om zich voor de kwartfinale te plaatsen. Vermoedelijk gaan Qatar en Tunesië uitmaken wie er met Argentinië afvalt voor de kwartfinales, al denk ik dat de Qatari het geluk hebben dat ze het toernooi begonnen met winst op Kroatië.

Wordt vervolgd!  ::tandpastasmiley::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #36 Gepost op: 12-08-2016, 17:56:03 »
Bloedstollend: 29-29!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #37 Gepost op: 12-08-2016, 17:56:29 »
Wat een wedstrijd  ::oink:: ::oink:: 29-29 in de aller allerlaatste seconde, waardoor men nog steeds in het toernooi zit. ::zweet::

Jeetje Bodejos, das nou al de tweede keer dat je me voor bent :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #38 Gepost op: 12-08-2016, 17:58:40 »
Hahahaha.


Dat zijn de Olympische Spelen, he? Zoveel mogelijk sporten kijken, en ook als toeschouwer is het een wedstrijd......

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ OS16 ] Handbal
« Reactie #39 Gepost op: 13-08-2016, 02:58:35 »
Genoten. Knap op gelijkspel gekomen. Petje af voor de dames, hopelijk groeien ze hiermee in het toernooi.