Auteur Topic: Hunted  (gelezen 232187 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #1100 Gepost op: 15-02-2022, 08:44:42 »
Beetje jammer dat het duo wat het beste bezig was van álle duo’s nu half is gepakt omdat zij iets “langzamer” waren met informatie verkrijgen.

Al snap ik het wel van de hunters en is het ontzettend slim natuurlijk. Beetje zuur is het wel want Kelvin en Nina hadden het spelletje duidelijk het beste door. Ik hoop dat Kelvin toch op de een of andere manier nog weet te winnen.

Wat mij trouwens intrigeert is dat op de hint staat ‘Hugo’ weet waar. Met haakjes om de naam heen van de helper. Waarom? Dat is zo vreemd. Daar moet toch iets achter zitten?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1101 Gepost op: 15-02-2022, 21:02:03 »
Die 19 rijen met 6 getallen zijn de graden, minuten, seconden (eerste aanwijzing) en zijn allemaal vliegvelden.
Thanks, dat is duidelijk. Dus ze moeten uit het rijtje de juiste vinden.

'Hugo', 'Rogier', 'Fahd' en 'Tim', wat kunnen we daarmee? Allemaal hebben ze geen aanwijzing gehad, dus het moet iets met het briefje zelf zijn.
Tell me what your telescope says

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1102 Gepost op: 15-02-2022, 21:40:33 »
Ik zat te denken dat de eerste letter van de naam tussen aanhalingstekens misschien correspondeerde met de rij van de coördinaten van het juiste vliegveld. Maar het zijn maar 19 rijen en de T van Tim is de 20e letter. Er lijkt een storing op NPO te zijn, dus ik kan helaas niet kijken of je kan zien in welke rij de coördinaten van het extractiepunt staan.

Edit: De locatie van het extractiepunt staat op de tiende rij, maar de lijst lijkt gewoon gesorteerd op volgorde van graden. Ik zie dat sommige coördinaten op de lijst lichtjes afwijken van de coördinaten die op Wikipedia staan, misschien zit daar een aanwijzing in.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 23:19:50 door vloeistof »

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1103 Gepost op: 16-02-2022, 00:13:10 »
Beste aflevering van dit seizoen tot nu toe, maar met een vies nasmaakje vanwege hoe Nina gepakt is.

Voor mij zijn er 3 scenario's waar ik op hoop bij Hunted
- De kandidaten spelen het niet goed genoeg, en worden gepakt (want dat is gewoon leuke tv)
- De kandidaten spelen het heel goed, maar worden toch gepakt vanwege goed (speur)werk van de Hunters (lekker spannend en verdiende overwinning voor de Hunters)
- De kandidaten spelen het heel goed en winnen (lekker spannend en verdiende overwinning voor de kandidaten)

Als spelers  gepakt worden door iets waar zij zelf niets aan kunnen doen (in dit geval dus een belletje door andere kandidaten wat de Hunters op het spoor zet van alle kandidaten) vind ik dat toch een anti-climax.
Ik zou het programma toch leuker vinden als alle vluchtpogingen los van elkaar zouden plaatsvinden. Dan is het echt Kandidaat VS Hunter, zonder invloeden van buitenaf die de kandidaten kunnen hinderen. Kandidaten zijn dan echt alleen afhankelijk van hun eigen fouten en de successen van de Hunters.

Maar goed. Team Tatum en Team Kim doen veel fout en ik hoop dat beide teams gepakt worden.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1104 Gepost op: 16-02-2022, 05:41:35 »
Beste aflevering van dit seizoen tot nu toe, maar met een vies nasmaakje vanwege hoe Nina gepakt is.

Voor mij zijn er 3 scenario's waar ik op hoop bij Hunted
- De kandidaten spelen het niet goed genoeg, en worden gepakt (want dat is gewoon leuke tv)
- De kandidaten spelen het heel goed, maar worden toch gepakt vanwege goed (speur)werk van de Hunters (lekker spannend en verdiende overwinning voor de Hunters)
- De kandidaten spelen het heel goed en winnen (lekker spannend en verdiende overwinning voor de kandidaten)

Als spelers  gepakt worden door iets waar zij zelf niets aan kunnen doen (in dit geval dus een belletje door andere kandidaten wat de Hunters op het spoor zet van alle kandidaten) vind ik dat toch een anti-climax.
Ik zou het programma toch leuker vinden als alle vluchtpogingen los van elkaar zouden plaatsvinden. Dan is het echt Kandidaat VS Hunter, zonder invloeden van buitenaf die de kandidaten kunnen hinderen. Kandidaten zijn dan echt alleen afhankelijk van hun eigen fouten en de successen van de Hunters.

Maar goed. Team Tatum en Team Kim doen veel fout en ik hoop dat beide teams gepakt worden.
Ik begrijp dat het soms niet eerlijk voelt. Na een paar jaar is het wel duidelijk dat je snel moet zijn met het ophalen van je aanwijzingen, en juist de spanning (we moeten opschieten) creëert de spanning die de programmamakers zoeken om een vlucht die normaal maanden zou duren in een week te proppen. Dat maakt het niet eerlijker, maar wel een bewust gekozen onderdeel van spel (en zal daarom niet verdwijnen)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1105 Gepost op: 16-02-2022, 12:27:22 »
De coördinaten even uitgezet, en desbetreffende vliegveld erbij

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1106 Gepost op: 16-02-2022, 16:18:13 »
Ik zat te denken dat de eerste letter van de naam tussen aanhalingstekens misschien correspondeerde met de rij van de coördinaten van het juiste vliegveld. Maar het zijn maar 19 rijen en de T van Tim is de 20e letter. Er lijkt een storing op NPO te zijn, dus ik kan helaas niet kijken of je kan zien in welke rij de coördinaten van het extractiepunt staan.

Edit: De locatie van het extractiepunt staat op de tiende rij, maar de lijst lijkt gewoon gesorteerd op volgorde van graden. Ik zie dat sommige coördinaten op de lijst lichtjes afwijken van de coördinaten die op Wikipedia staan, misschien zit daar een aanwijzing in.


Zijn de lijsten allemaal identiek qua volgorde? Zo niet, dan zit het vermoedelijk verstopt in de namen.
Nemen we de posities in het alfabet van bijvoorbeeld Hugo, dan krijgen we:
H = 8
U = 21
G = 7
O = 15
Samen maakt dat 51. Start je dan bovenaan en ga je doortellen, dan correspondeert 51 met de 13e rij.

TIM heeft dan een totale waarde van 42 en dat correspondeert met rij 4, FAHD een totale waarde van precies 19, wat correspondeert met de onderste rij (19) en ROGIER een totale waarde van 72 en dat correspondeert met rij 15.

Als
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
dus op deze rijen voorkomt bij de overeenkomstige voortvluchtigen, dan was dit de codeersleutel.

2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1107 Gepost op: 16-02-2022, 16:43:22 »

Zijn de lijsten allemaal identiek qua volgorde? Zo niet, dan zit het vermoedelijk verstopt in de namen.
Nemen we de posities in het alfabet van bijvoorbeeld Hugo, dan krijgen we:
H = 8
U = 21
G = 7
O = 15
Samen maakt dat 51. Start je dan bovenaan en ga je doortellen, dan correspondeert 51 met de 13e rij.

TIM heeft dan een totale waarde van 42 en dat correspondeert met rij 4, FAHD een totale waarde van precies 19, wat correspondeert met de onderste rij (19) en ROGIER een totale waarde van 72 en dat correspondeert met rij 15.

Als
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
dus op deze rijen voorkomt bij de overeenkomstige voortvluchtigen, dan was dit de codeersleutel.

Er zijn 22 rijen op het blad, wat ik zo kon zien zijn ze allemaal hetzelfde. En gesorteerd van zuid naar noord

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1108 Gepost op: 16-02-2022, 17:01:54 »
De coördinaten even uitgezet, en desbetreffende vliegveld erbij
Ik zie dat ik met het overnemen een foutje heb gemaakt, de regel waar ik vliegveld stadskanaal heb staan (52°59'45  7°1'15), echter staat er op het blaadje (53°59'45  7°1'15), wat vreemd is gezien dit niet op de volgorde van de rest van de lijst is en dit midden in de zee ligt. Foutje? of zit er iets achter

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1109 Gepost op: 16-02-2022, 17:55:46 »
Vliegdekschip?   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1110 Gepost op: 16-02-2022, 18:06:04 »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1111 Gepost op: 16-02-2022, 18:30:37 »
Ojee... Had je wel torpedo's voorhanden?    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1112 Gepost op: 16-02-2022, 19:07:13 »
Ojee... Had je wel torpedo's voorhanden?    ;)
Zr.Ms. Van Speijk Uit de kast getrokken 😃

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1113 Gepost op: 16-02-2022, 21:38:58 »
Ik zie dat ik met het overnemen een foutje heb gemaakt, de regel waar ik vliegveld stadskanaal heb staan (52°59'45  7°1'15), echter staat er op het blaadje (53°59'45  7°1'15), wat vreemd is gezien dit niet op de volgorde van de rest van de lijst is en dit midden in de zee ligt. Foutje? of zit er iets achter

Mijn interpretatie was dat die 53 inderdaad een 52 moet zijn en bij Schiphol staat een 29 die een 30 moet zijn. In de coördinaten van Teuge staan ook een 52 en een 29 op die plekken in het coördinaat, dus misschien staan deze foutjes er om de aandacht daarop te vestigen.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1114 Gepost op: 16-02-2022, 22:53:58 »
Mijn interpretatie was dat die 53 inderdaad een 52 moet zijn en bij Schiphol staat een 29 die een 30 moet zijn. In de coördinaten van Teuge staan ook een 52 en een 29 op die plekken in het coördinaat, dus misschien staan deze foutjes er om de aandacht daarop te vestigen.

Ik lees al een paar keer dat vliegveld Teuge het extractie punt is, was dit al duidelijk in de uitzending? Of hoe is dit achterhaald, heb dit even gemist.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Hunted
« Reactie #1115 Gepost op: 20-02-2022, 13:15:03 »
Wat een steengoede aflevering.
"Keigoed" ja (pun intended ;D). Zeker een erg goede - puntje van je stoel - aflevering, al is het inderdaad wel jammer dat Nina gepakt is omdat de anderen ook in Lunteren waren. Gelukkig heeft Kelvin alle bagage en informatie en ik hoop dat plan wielrenners slaagt. Kim en Maartje zijn net op tijd weg, maar gaan nog gepakt worden omdat ze in een leenauto rijden van iemand die gebeld is door Dick. Plus Dick weet ook veel (kan zich verspreken/cruciale informatie weggeven) en alle informatie is ook op allerlei devices opgezocht bij hem. Dat kan de Hunters ook een eindje helpen.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1116 Gepost op: 20-02-2022, 14:43:01 »
Ik snap eigenlijk niet waarom Kelvin zelf met de wielrenners meegaat om aan de informatie te komen. Dat kan hij toch beter laten doen door 1 van die wielrenners, uitrustpunt, even de bosjes in om te plassen, kistje pakken en dat dan weer naar Kelvin brengen.

Trouwens als Nina cool blijft dan zegt ze tegen de ondervragers dat ze de info al gevonden hebben en dat Kelvin die in zijn bezit heeft, dat ze daarom heel blij is dat het niet bij haar is.
Nog relaxter zou zijn als ze ook nog zou zeggen dat ze al bang waren dat er hunters in de buurt waren omdat zij de laatste waren die de info vond.

Ik weet ook niet hoe lang de info blijft liggen, anders zou Kelvin ook nog 1 of 2 dagen kunnen wachten.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1117 Gepost op: 20-02-2022, 17:07:23 »
Oooh gaaf... Hunted in the wild.  ::bravo::


Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Hunted
« Reactie #1118 Gepost op: 21-02-2022, 20:44:26 »
De Hunters in de val gelokt. Plan perfect uitgevoerd  ::bravo:: ::bravo::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Hunted
« Reactie #1119 Gepost op: 21-02-2022, 20:45:44 »
Kalvijn die even voorbij fietst ::rofl::.