Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries  (gelezen 90513 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #180 Gepost op: 25-02-2017, 10:31:09 »
Nog Sanneverdenkers in de zaal? Wanneer Jochem en Thomas Diederiks nummer moeten aflezen kijken ze tegen de zon in. Is Sanne bewust naar de verkeerde kant van de luchtballonnen gereden? Ze heeft de heren weten te 'verblinden' ::vergroot::
(was dit al gepost? :-[)

'Verblinden' is een actief werkwoord, inderdaad. Je kunt iemand anders 'verblinden' in letterlijke of figuurlijke zin.
De afleveringstitel zou strikt genomen dus niet kunnen duiden op 'verblind worden', waaraan je - in de letterlijke betekenis ervan -  meerdere shots van Thomas en Jochem zou kunnen linken. Maar mogelijk gaan de makers iets minder nauwkeurig om met de Nederlandse taal (mede gezien de dagboeken... ;)).

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #181 Gepost op: 25-02-2017, 11:56:41 »
Nog Sanneverdenkers in de zaal? Wanneer Jochem en Thomas Diederiks nummer moeten aflezen kijken ze tegen de zon in. Is Sanne bewust naar de verkeerde kant van de luchtballonnen gereden? Ze heeft de heren weten te 'verblinden' ::vergroot::

(was dit al gepost? :-[)
Ja, ik verdenk haar.  ::schaam:: Stem in de poll net veranderd van Thomas naar Sanne. Ik vermoed toch dat ze het dit jaar anders hebben aangepakt.

Dat spiegelbeeld van Thomas in de leader is een te duidelijke hint, wat mij betreft. Dat zouden ze na vorig seizoen niet doen als Thomas de mol was, denk ik. Molloten hebben casual kijkers er toen van overtuigd dat Klaas de mol wel moest zijn. Dus het gaat er niet in eerste plaats om om molloten een hak te zetten, maar om get beoogde effect ...is mijn theorie althans. 

Ik laat me er niet door uit het veld slaan dat Sanne veel geld in de pot heeft gebracht. Als dat er vervolgens weer uitgaat (veiling en waarschijnlijk vanavond alweer) dan kun je zeggen " zo werkt het spel niet" omdat dat nooit zo is geweest ...maar dat is geen bewijs dat dat nu weer zo is. Dat is ook gewoon een aanname. Na het Klaas-fiasco van vorig jaar zou ik als produktie de formule iets aanpassen. Mij lijkt dat eerder logisch, maar ieder zijn of haar waarheid, natuurlijk.

Die verdeel en heers strategie die de mol dit seizoen zou hebben zie ik ook niet bij Thomas, wel bij Sanne. Dat hij geld verduisterd zou hebben, oke... kan hij in theorie ook als mollende kandidaat hebben gedaan, want was geen voorkennis voor nodig. Of manipulatie van de produktie. (fout getekend kaartje loopschema " zand lopers" , bijv.)

We zien wel, maar ik zet voorlopig m'n hypotheek in op Sanne. ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2017, 12:00:18 door Amethyst »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #182 Gepost op: 25-02-2017, 14:37:56 »

Die verdeel en heers strategie die de mol dit seizoen zou hebben zie ik ook niet bij Thomas, wel bij Sanne.

Juist. Bij Sanne en ook bij Jochem. 
Zeker is 'het geld uit de pot houden/halen' het belangrijkste doel voor de Mol. En dat zou, zoals jij al aangeeft, vanavond ook best weer eens kunnen gebeuren, mogelijk door een heel slim spelende Sanne of Jochem.
Door middel van de 'verdeel en heers' methode kun je mensen fijn en fijnzinnig manipuleren, beïnvloeden door verwarring te zaaien en verdenkingen van je af te wentelen, dan wel naar believen op je te laden, maar alleen als het je zelf te pas komt. Ik denk dat er dit seizoen niet voor niets nog eens extra de aandacht op is gevestigd.
Diederik en Thomas hebben wel andere manieren toegepast om voor verwarring te zorgen en zichzelf dan wel anderen verdacht te maken, maar de subtiele, fijnzinnige verdeel en heers strategie zie ik bij hen ook niet of nauwelijks.

We zien wel, maar ik zet voorlopig m'n hypotheek in op Sanne. ::tandpastasmiley::
Dat doe ik dan weer niet, want ik heb geen hypotheek. ;D

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #183 Gepost op: 25-02-2017, 18:32:24 »
Juist. Bij Sanne en ook bij Jochem. 
Zeker is 'het geld uit de pot houden/halen' het belangrijkste doel voor de Mol. En dat zou, zoals jij al aangeeft, vanavond ook best weer eens kunnen gebeuren, mogelijk door een heel slim spelende Sanne of Jochem.
Door middel van de 'verdeel en heers' methode kun je mensen fijn en fijnzinnig manipuleren, beïnvloeden door verwarring te zaaien en verdenkingen van je af te wentelen, dan wel naar believen op je te laden, maar alleen als het je zelf te pas komt. Ik denk dat er dit seizoen niet voor niets nog eens extra de aandacht op is gevestigd.
Diederik en Thomas hebben wel andere manieren toegepast om voor verwarring te zorgen en zichzelf dan wel anderen verdacht te maken, maar de subtiele, fijnzinnige verdeel en heers strategie zie ik bij hen ook niet of nauwelijks.

Dat doe ik dan weer niet, want ik heb geen hypotheek. ;D
::rofl::

Helemaal mee eens. Dus ook dat het ook op Jochem zou kunnen slaan. Ik verdacht hem een paar dagen geleden voor het eerst eigenlijk.

Ik heb daarna nog een paar executies teruggekeken en Sanne scoorde daar veel hoger op mogelijk onnaturel gedrag. Nog steeds erg goed geacteerd als het niet echt was, dat dan weer wel. Als Jochem de mol is daarentegen... dan vind ik hem echt bijzonder indrukwekkend wat dat betreft. Vermoed dus van niet..

edit: zit inmiddels weer terug op Thomas.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 26-02-2017, 14:42:20 door Amethyst »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #184 Gepost op: 26-02-2017, 14:33:42 »
In al die jaren Wie is de Mol heb ik niet eerder zo'n slimme, koelbloedige tactiek gezien als nu van Sanne en Jochem. Als het tenminste uitkomt wat ik denk, dat ze alles en iedereen voorgelogen hebben, incl. bij de biechten.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2017, 14:35:33 door Run »

Offline Grover

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #185 Gepost op: 26-02-2017, 15:55:50 »
In al die jaren Wie is de Mol heb ik niet eerder zo'n slimme, koelbloedige tactiek gezien als nu van Sanne en Jochem. Als het tenminste uitkomt wat ik denk, dat ze alles en iedereen voorgelogen hebben, incl. bij de biechten.

Waarom zou je in die biechten gaan liegen? Wat voor voordeel heb je als je tegen de crew liegt?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #186 Gepost op: 26-02-2017, 15:59:55 »
Waarom zou je in die biechten gaan liegen? Wat voor voordeel heb je als je tegen de crew liegt?
Misschien weet de crew het, maar spelen ze het spelletje mee. Een paar mensen moeten het weten, want uit de testen zal blijken dat Sanne en Jochem allang op één persoon zitten.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #187 Gepost op: 26-02-2017, 16:09:26 »
Is het niet zo dat de mol weet wie hoe de verdenkingen liggen? Dat heb ik anderen op dit forum meerdere malen horen zeggen. Als de crew een rol speelt in het doorspelen van die verdenkingen aan de mol, zou ik dat een goede reden vinden om ook recht in de camera te jokken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #188 Gepost op: 26-02-2017, 16:13:42 »
Is het niet zo dat de mol weet wie hoe de verdenkingen liggen? Dat heb ik anderen op dit forum meerdere malen horen zeggen. Als de crew een rol speelt in het doorspelen van die verdenkingen aan de mol, zou ik dat een goede reden vinden om ook recht in de camera te jokken.
Alleen werkt dat uiteindelijk niet omdat je bij de test dan wel de juiste mol invult en de crew nog steeds weet wie je verdenkt  ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #189 Gepost op: 26-02-2017, 16:14:45 »
Da's helemaal waar. Dan zie ik inderdaad niet waarom iemand het zou doen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #190 Gepost op: 26-02-2017, 16:59:21 »
Da's helemaal waar. Dan zie ik inderdaad niet waarom iemand het zou doen.
Misschien omdat het heel gemeen lijkt om via bondjes onschuldige jonge meisjes en in het geval van Sanne, naieve jongens, zo wreed uit het spel te jagen. Kan een reden zijn. Daarom laten ze het voorkomen dat Sanne en Jochem heus dezelfde mol hadden als degene die er nu uit zijn.
Ik vind het wel passen bij komieken als Sanne en Jochem om iedereen in de maling te nemen, het misstaat ze niet.  :)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2017, 17:03:23 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #191 Gepost op: 26-02-2017, 18:58:37 »
Het wachten is dan op de ultieme 'Sneer van Sanne' tijdens de finale uitzending als ze gewonnen heeft en de verliezer even op zijn plek zet. Go girl!   :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #192 Gepost op: 26-02-2017, 20:24:17 »
Ik zou graag met Sanne op café gaan.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #193 Gepost op: 26-02-2017, 22:04:21 »
Ik zou graag met Sanne op café gaan.
Sanne in een kroeg. :D Doet me aan dit fragment denken.
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #194 Gepost op: 26-02-2017, 22:09:22 »
Sanne in een kroeg. :D Doet me aan dit fragment denken.

Leuk! ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #195 Gepost op: 26-02-2017, 22:29:21 »
Ze is echt leuk!  ::bravo::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #196 Gepost op: 27-02-2017, 02:03:27 »
Ik zit niet op Sanne, maar Jelsir heeft in de polaroid opdracht een opvallende mogelijke aanwijzing gevonden die hier ook wel even genoemd kan worden. Dat zo'n paar toch niet alledaagse laarzen als eerder op de Helix-poster nu precies voor haar voeten staat, is toch wel frappant. ::oink::

Miss Mole verdeelt en heerst? Wie de schoen past, trekke hem aan zullen we maar zeggen. En voor de tweeling-theorie puzzelaars: het lijkt zelfs om 2 paar laarzen te gaan. Als al die dubbele dingen nu eens voor een dubbele achternaam staan? Verder hebben we nog het getal 43, de uitkomst van het nuggets raadsel in de papierfabriek. Sanne is op 12 februari, de 43e dag van het jaar, jarig.

't Is allemaal wat subtieler dan al dat rood, geel en zwart dat naar Thomas moet leiden. 't Is dat ze zo weinig molacties heeft laten zien.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 27-02-2017, 04:09:55 door Newbie2 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #197 Gepost op: 27-02-2017, 09:07:39 »
Ik zit niet op Sanne, maar Jelsir heeft in de polaroid opdracht een opvallende mogelijke aanwijzing gevonden die hier ook wel even genoemd kan worden. Dat zo'n paar toch niet alledaagse laarzen als eerder op de Helix-poster nu precies voor haar voeten staat, is toch wel frappant. ::oink::

Miss Mole verdeelt en heerst? Wie de schoen past, trekke hem aan zullen we maar zeggen. En voor de tweeling-theorie puzzelaars: het lijkt zelfs om 2 paar laarzen te gaan. Als al die dubbele dingen nu eens voor een dubbele achternaam staan? Verder hebben we nog het getal 43, de uitkomst van het nuggets raadsel in de papierfabriek. Sanne is op 12 februari, de 43e dag van het jaar, jarig.

't Is allemaal wat subtieler dan al dat rood, geel en zwart dat naar Thomas moet leiden. 't Is dat ze zo weinig molacties heeft laten zien.  :-\\
Thanks, had die nog niet gezien. Nog een mogelijke hint: het boek De Verwarde Cavia

Probleem is inderdaad dat ze te weinig lijkt te mollen. Nou ja, ze molde in ieder geval in 1 opdracht in vorige aflevering, en ook in die daarvoor. Ook probeerde ze haar mol bij de voorlaatste executie, Thomas, bij Jochem verdacht te maken. Maar mischien onder het mom van "Jochem vertrouwt me toch niet dus als hij de mol niet is denkt hij juist dan dat Thomas niet verdacht is".

 

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #198 Gepost op: 27-02-2017, 10:37:48 »
Zou een hint kunnen zijn (al denk ik niet dat Sanne de mol is, maar toch...)

Sanne zegt op 20:50 in een biechtstukje:

"Je kan natuurlijk niet zeggen....Sanne, ik ben de mol"


Kan gewoon de hele zin zijn...aan de andere kant, kan zij hier dus ook letterlijk hebben gezegd dat zij de mol is.

Offline Bendemolniet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #199 Gepost op: 27-02-2017, 18:45:13 »
Sanne loopt rond met een ingelijst papiertje waar "Beware!" op staat. Oppassen omdat zij de Mol is.