Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 341214 keer)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #800 Gepost op: 18-02-2017, 00:23:08 »
Goed gevonden!


Op de rodeo poster staat ook nog een hint, Thomas en Art zitten beiden met een strohalm in de mond, was in aflevering 2 geloof ik.
Er staan links en rechts strohalmen op de poster.



Online Molest

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #801 Gepost op: 18-02-2017, 02:04:51 »
Nog niet ergens gelezen, maar in de leader komt ook een beeld voorbij van Thomas Jefferson. Eigenlijk een best duidelijke en makkelijk uit te leggen hint?

Dat standbeeld is Thomas Jefferson toch niet? "Let er buck" in pendleton. Volgens mij stelt dat niemand in het bijzonder voor.
Of bedoel je een ander beeld?

Ik heb ook mijn twijfels of dat Thomas Jefferson wel is. Het zou kunnen, in zijn jongere jaren. Ik kan het standbeeld in elk geval niet vinden op internet, en zie bij andere standbeelden van hem nergens een cowboyhoed. In welke stad hebben we dit beeld langs zien komen? In Portland of Pendleton? De laatste, toch?
« Laatst bewerkt op: 18-02-2017, 02:17:57 door Newbie2 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #802 Gepost op: 18-02-2017, 02:41:05 »
Goed gevonden!

Op de rodeo poster staat ook nog een hint, Thomas en Art zitten beiden met een strohalm in de mond, was in aflevering 2 geloof ik.
Er staan links en rechts strohalmen op de poster.

Diederik, Jochem en Jeroen zitten net zo vaak met een strohalm in de mond. Blijkbaar neem je daar vanzelf die gewoonte aan ofzo ;)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #803 Gepost op: 18-02-2017, 11:50:42 »
Ik heb ook mijn twijfels of dat Thomas Jefferson wel is. Het zou kunnen, in zijn jongere jaren. Ik kan het standbeeld in elk geval niet vinden op internet, en zie bij andere standbeelden van hem nergens een cowboyhoed. In welke stad hebben we dit beeld langs zien komen? In Portland of Pendleton? De laatste, toch?

Het beeld uit de leader is niet Thomas Jefferson. Het is een naamloze rodeorijder en het beeld is gemaakt op basis van een bekende illustratie. Een korte geschiedenis van het beeld is o.a. hier te vinden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #804 Gepost op: 18-02-2017, 13:34:44 »
Tot mijn spijt (ik hoop eigenlijk op een andere mol dan Thomas) heb ik een hint naar Thomas gevonden die ik zelf vrij sterk vind. Direct na de al veel besproken 'Two Cultures'-laars uit aflevering 4 zien we het volgende shot van laarzenwinkel Stapleman.



We zien:

[1] Zwart-geel-rode banen van de Belgische driekleur;
[2] Staples is Engels voor nietjes. Thomas bediende het nietapparaat tijdens de posteropdracht van aflevering 5 en is daar dus letterlijk de 'stapleman' - nietjesman.
[3] Tijdens de posteropdracht niet hij een poster van een paar laarzen aan het hout. De winkel op de afbeelding is een laarzenwinkel.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2017, 13:37:49 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #805 Gepost op: 18-02-2017, 13:47:38 »
Is gewoon een sfeerplaatje. Als je zo ver door gaat denken kun je uit alle sfeerplaatjes hints halen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #806 Gepost op: 18-02-2017, 13:51:35 »
Is gewoon een sfeerplaatje. Als je zo ver door gaat denken kun je uit alle sfeerplaatjes hints halen.

Okee, maar is dit dan verder doorgedacht dan de Two Cultures-laars? Die kon toen nog op drie - inmiddels twee - kandidaten slaan. Of was dat dan ook geen hint?

Overigens hoop ik van harte dat ik het mis heb, daar niet van. ;)
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #807 Gepost op: 18-02-2017, 14:10:57 »
Okee, maar is dit dan verder doorgedacht dan de Two Cultures-laars? Die kon toen nog op drie - inmiddels twee - kandidaten slaan. Of was dat dan ook geen hint?

Overigens hoop ik van harte dat ik het mis heb, daar niet van. ;)

Hadden ze die laars niet gelinkt aan de rodeoposter?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #808 Gepost op: 18-02-2017, 14:56:44 »
tijd voor een nieuwe aflevering  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #809 Gepost op: 18-02-2017, 14:59:07 »
tijd voor een nieuwe aflevering  ::rofl::

Hopelijk eentje waarin we wel wat molacties kunnen ontdekken, want het is de laatste 2 weken behoorlijk mager. :-X

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #810 Gepost op: 18-02-2017, 15:02:25 »
Hopelijk eentje waarin we wel wat molacties kunnen ontdekken, want het is de laatste 2 weken behoorlijk mager. :-X

Ja idd. Ik mis de meet the mol opdrachten. Dus hoop een meet the Thomas opdracht vanavond.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #811 Gepost op: 18-02-2017, 15:02:54 »
Tot mijn spijt (ik hoop eigenlijk op een andere mol dan Thomas) heb ik een hint naar Thomas gevonden die ik zelf vrij sterk vind. Direct na de al veel besproken 'Two Cultures'-laars uit aflevering 4 zien we het volgende shot van laarzenwinkel Stapleman.



We zien:

[1] Zwart-geel-rode banen van de Belgische driekleur;
[2] Staples is Engels voor nietjes. Thomas bediende het nietapparaat tijdens de posteropdracht van aflevering 5 en is daar dus letterlijk de 'stapleman' - nietjesman.
[3] Tijdens de posteropdracht niet hij een poster van een paar laarzen aan het hout. De winkel op de afbeelding is een laarzenwinkel.

Leuk gevonden is dit in ieder geval, en wie weet hoe ver de makers dit jaar zelf hebben doorgedacht, of juist niet natuurlijk.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #812 Gepost op: 18-02-2017, 15:04:09 »
Ja ik hoop het ook maar vrees dat meet de mol niet meer komt. 2013 was de laatste meet de mol opdracht geloof ik.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #813 Gepost op: 18-02-2017, 15:04:36 »
Ja idd. Ik mis de meet the mol opdrachten. Dus hoop een meet the Thomas opdracht vanavond.

Of Thomas komt met die paard-schietopdracht op de ideale positie in de opdracht daarna. Maar goed, wie nu nog niet op Thomas zit, zal altijd wel proberen om een andere Mol te zien dan hij.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #814 Gepost op: 18-02-2017, 16:14:30 »
Maar goed, wie nu nog niet op Thomas zit, zal altijd wel proberen om een andere Mol te zien dan hij.

Natuurlijk, dat is toch juist leuk? Bovendien worden in de topics van de andere deelnemers ook argumenten voor een mogelijk molschap gegeven. Dat anderen die niet overtuigend vinden mag uiteraard, maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan. Daarnaast zijn ook lang niet alle argumenten voor Thomas even sterk.

Overigens hebben veel mensen op deze site, die op een andere mol dan Thomas zitten, toegegeven dat ze er echt wel serieus rekening mee houden dat Thomas de mol is. Dat geldt ook voor mij. Dit soort opmerkingen lijken me dan ook onnodig. Als we niet meer mogen twijfelen aan het molschap van Thomas, dan kan dit forum net zo goed meteen opgedoekt worden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #815 Gepost op: 18-02-2017, 16:16:10 »
Dit soort opmerkingen lijken me dan ook onnodig.

 ???

Welke opmerkingen?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #816 Gepost op: 18-02-2017, 16:27:06 »
wie nu nog niet op Thomas zit, zal altijd wel proberen om een andere Mol te zien dan hij.

Ikke! Rodeoposter-opdracht: Thomas kijkt in zijn envelop, en nog eens goed; daar zit niets in. En later geeft hij dat gewoon ook nog eens toe in de groep. Is het daarom vreemd dat ik Thomas niet verdenk?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #817 Gepost op: 18-02-2017, 16:29:50 »
Ikke! Rodeoposter-opdracht: Thomas kijkt in zijn envelop, en nog eens goed; daar zit niets in. En later geeft hij dat gewoon ook nog eens toe in de groep. Is het daarom vreemd dat ik Thomas niet verdenk?

Jij bent ook niet in de situatie die ik beschrijf denk ik. Ik heb je nog niet betrapt op een uitspraak dat je niet wil dat Thomas de Mol is omdat hij massaal verdacht wordt en dat je daarom maar naar Jochem gaat. Jij zit vanaf het begin consequent op Jochem en ik kan er ook in komen dat je Jochem verdenkt.

Dit soort opmerkingen lijken me dan ook onnodig.

Zowel vorig jaar als dit jaar heb ik al enkele reacties gelezen van verschillende gebruikers die toegeven dat ze niet met de massaverdenkingen mee willen. Dat lijkt me de verkeerde motivatie om de Mol te ontmaskeren.

Het beste bewijs leverde je zelf:

Thomas is misschien de voor de hand liggende mol, maar vooralsnog roei ik toch liever tegen de stroom in.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #818 Gepost op: 18-02-2017, 16:30:48 »
Ikke! Rodeoposter-opdracht: Thomas kijkt in zijn envelop, en nog eens goed; daar zit niets in. En later geeft hij dat gewoon ook nog eens toe in de groep. Is het daarom vreemd dat ik Thomas niet verdenk?

Nee hoor is niet gek. Hij is een goede acteur die op momenten erg kandidaats overkomt

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #819 Gepost op: 18-02-2017, 16:31:33 »
Ikke! Rodeoposter-opdracht: Thomas kijkt in zijn envelop, en nog eens goed; daar zit niets in. En later geeft hij dat gewoon ook nog eens toe in de groep. Is het daarom vreemd dat ik Thomas niet verdenk?

Misschien heeft hij vlak daarvoor wel gezegd: "Kijk, deze enveloppe was van Jochem." en is later dit stukje bij de montage weggeknipt, zodat wij denken dat Thomas zich aan het verdacht maken is als een rasechte nepmol.

Niets is onmogelijk met de montages.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!