Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 340690 keer)

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #320 Gepost op: 26-01-2017, 16:31:02 »
Euh ... het is andersom. De (basis van de) huidige Nederlandse grondwet stamt uit 1848 en is juist gedeeltelijk geïnspireerd op deze verklaring. Maar goed, dat maakt verder ook niet heel veel uit voor je theorie (waarvan ik overigens denk dat ie veel te ver gezocht is - Thomas Jefferson street i.c.m. Flanders street is volgens mij al voldoende voor een goede hint)
Hij bedoelde de Plakkaat van Verlatinghe van 1581.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #321 Gepost op: 26-01-2017, 18:49:14 »
Hij bedoelde de Plakkaat van Verlatinghe van 1581.

Ah. Voordat ik dat postte wilde ik - omdat ik twijfelde welke grondwet bedoeld werd - even m'n facts checken en zag dat in de inleiding van het Engelse wikipedia-artikel stond dat veel Westerse landen een grondwet kregen die geïnspireerd was op de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring. Ook omdat daar letterlijk 'Low Countries' genoemd werd, ging ik er even vanuit dat iemand verkeerd gelezen had.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #322 Gepost op: 26-01-2017, 19:12:41 »
Ah. Voordat ik dat postte wilde ik - omdat ik twijfelde welke grondwet bedoeld werd - even m'n facts checken en zag dat in de inleiding van het Engelse wikipedia-artikel stond dat veel Westerse landen een grondwet kregen die geïnspireerd was op de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring. Ook omdat daar letterlijk 'Low Countries' genoemd werd, ging ik er even vanuit dat iemand verkeerd gelezen had.
Het is een referentie naar wikipedia: Hij (Thomas Jefferson) raakte geïnspireerd door de wetten van de Lage landen, waar vrijheid van godsdienst, meningsuiting en persvrijheid was.

Enfin, on topic: ik denk wel dat we een link kunnen maken tussen Amerika/ Presidenten/ Typisch US Folklore enzovoort en de mol, als hint. Aankondiging van de deelnemers op 8 november/ Diederik in een shot waarbij hij kijkt naar Donald Trump/ ritje over Flanders en Jefferson Street/ verwijzing Independence Day in aflevering 3 die mede is ontstaan door THOMAS Jefferson etc.
Meer L

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #323 Gepost op: 26-01-2017, 20:37:18 »
Ik heb alle afleveringen nog eens bekeken en denk nu ook echt dat het Thomas moet zijn. Maar wat acteert ie goed bij de test, de angst in zijn ogen, prachtig.Ik heb hem een beetje over het hoofd gezien omdat hij zo op de achtergrond is of lijkt altijd.Maar wel intussen op goede molposities zitten en weinig geld binnenbrengen (ìk kan niet goed bij de hogere attracties komen in het pretpark bijv en dan maar 250 binnenbrengen, in de papermill niks vinden etc). Bij de strandopdracht wil hij dolgraag bij de nachtblinden maar worden Sigrid en Imanuelle gekozen.Hij zal ook niet toevallig in de eerste, zwarte auto terecht zijn gekomen dat zien we helaas niet. En lekker gas geven. Tot nu verdenken zijn mollega's hem nauwelijks zo lijkt het. Ik zit al drie afleveringen verkeerd maar ik ga nu voor Thomas. En dan eens zien wat er in afl. 4 gaat gebeuren ::vergroot::.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #324 Gepost op: 26-01-2017, 22:07:40 »
sorry maar als zijn mollega's hem niet verdenken na de duinestafette, dan snap ik er niks van . Of hebben zij uit de tussen-opdracht acties wel door dat thomas de Mol niet is en dit dus een mol actie is van kandidaat thomas..

elke kandidaat die voor de pot speelt zou als slotloper t geld dat hij zij binnen ging brengen, hebben gecontroleerd.thomas doet dit niet en valt dus op.
het is een mol actie maar of die ook echt van de Mol is? mede gezien het enorm aantal "hints"in zijn richting , twijfel ik eraan, want dan zou de molcommunity na afl 3 eigenlijk alweer "zeker"weten wie de mol is (tweeling als naam, jefferson streets, flanders street, geld in de duinen, etc etc). of ze dit na klaas nog een keer doen, ik mag hopen van niet.


Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #325 Gepost op: 26-01-2017, 22:40:36 »
Tarbozan ik wil eigenlijk helemaal niet dat Thomas de mol is, maar ik kan moeilijk om hem heen en ik heb alleen op zijn gedrag en het geld gelet niet op straatnamen etc. Misschien wordt ie wel verdacht door zijn mollega's maar komt dit niet in beeld. Ik snap anders ook niet zo goed waarom hij nauwelijks verdacht lijkt te worden. Maar dat is wel vaker voorgekomen dat de mol in het begin niet zo verdacht werd. Maar het is geen reden om dan maar te denken dat hij de mol niet is. Ik ben absoluut nog niet zeker maar deze week staat hij bij mij in ieder wel bovenaan.

 Kort hiervoor dacht ik ook even Sanne maar bij haar heb ik het idee dat ze expres iedere opdracht beetje verwarring sticht of zoals bij het strand met een heel stom idee komt (denk dat ze ver komt). in de pool heb ik Jeroen en twee keer Diederik ingevuld.  ::zwaai::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #326 Gepost op: 26-01-2017, 23:45:57 »
Lonneke . Ik ben t met je eens dat t geld inleveren zonderen checken en t gas geven voor oranje verkeerslicht de molacties van afl 3 waren. Maar als t geld echt een actie vd mol is hebben alle kandidaten dat kunnen zien of berekenen en zou hij meteen op alle lijsten stijgen .

Als mol moet je mijns inziens onder de radar proberen te blijven en pas daarna geld uit de pot proberen te halen. De actie van Thomas in de duinen , samen met het grote aantal hints geven mij t idee dat dit niet de mol is.
Of was t enkel omdat ik zo hoop dat hij t niet is. ::zwaai::


Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #327 Gepost op: 27-01-2017, 01:43:20 »
::rofl::Daarvan ben ik inmiddels ook overtuigd.Afgelopen week geswitcht naar Jeroen.  En nu twijfel ik weer tussen hem en Thomas.  :-\\




Ja Jeroen of Thomas that's the question!
 

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #328 Gepost op: 27-01-2017, 16:02:43 »
als zijn mollega's hem niet verdenken na de duinestafette, dan snap ik er niks van . Of hebben zij uit de tussen-opdracht acties wel door dat thomas de Mol niet is
Helemaal eens. Zeker Diederik moet nu snappen dat hij de mol is. Zijn slapie alleen, dus laat hij zich daardoor bedotten?

Er MOETEN echter een hoop kandi's zijn die hem nu op nr. 1 hebben staan. Dan denk ik zeker aan Sanne en Jeroen. Maar misschien is Jochem ook wel zo slim?!

Sigrid heeft DE toverformule in handen met de mol-vragenlijst maar lijkt er niets van te snappen. Zij of Ima dan exit?!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #329 Gepost op: 28-01-2017, 21:30:04 »
Die kleine opening die ik nog had voor een mogelijke andere Mol zoals Jochem of Diederik is nu toch ook gedicht. Ik ga vol voor Thomas.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #330 Gepost op: 28-01-2017, 21:33:39 »
Jammer eigenlijk dat Thomas het zo duidelijk heeft gemaakt dat hij de MOL is. Slecht gespeeld.
Spanning weg. Nu nog raden wie de winnaar wordt.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #331 Gepost op: 28-01-2017, 21:35:00 »
Na deze aflevering lijkt het me wel duidelijk dat hij de mol is. Alleen hebben de andere kandidaten dat niet door?  ::hypocriet::

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #332 Gepost op: 28-01-2017, 21:35:39 »
Dacht dat we geen kloosterhint meer kregen, maar Thomas z'n iedere-week-identieke-gedrag tijdens de test..

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #333 Gepost op: 28-01-2017, 21:35:52 »
Hoe duidelijk willen we het hebben?

Lasso opdracht verkloot met bonusgeld. In de hooiberg meteen naar Jochem toerennen wanneer hij geld heeft en hem daar wegleiden (waarschijnlij omdat daar nog meer lag). Constant opbieden tegen iedereen en zelf ophouden als het kwaad toch al geschied is om zogenaamd 'de verdenking weg te nemen'. En natuurlijk weer het handje op de schouder bij Sigrid.

"Meer dan normaal" -> De mol heeft meer geboden dan 'normaal' (het gemiddelde)? = 130 -> Diederik / Thomas

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #334 Gepost op: 28-01-2017, 21:38:13 »
Ik heb afl 4 vanavond bekeken met Jeroen en Thomas als molverdachten, en het begint mij steeds meer op te vallen hoe Thomas vaak een klassieke mol tactiek doet; zelf niet beslissen of een uitspraak doen, maar wel aansturen en bijvallen van iemand met een foute uitspraak of antwoord. (bijvoorbeeld bij Sanne's 'Ik dacht dat er 1300 per persoon mocht worden uitgegeven.' 'Ja, ik ook, anders had ik niet zo veel geboden.')

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #335 Gepost op: 28-01-2017, 21:38:49 »
Nu de kans op een kleurrijke en leuke mol met Sigrid is verdwenen, zal het Thomas wel zijn. Kleurloze en overduidelijke Thomas. Sad!

Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #336 Gepost op: 28-01-2017, 21:39:31 »
Mijn mol sinds aflevering 2. Thomas wordt ondertussen zó verdacht onverdacht in beeld gebracht dat het niet anders kan dat hij de mol is.

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #337 Gepost op: 28-01-2017, 21:39:41 »
Ik vind het persoonlijk best storend hoe overduidelijk Thomas wordt weggelaten uit de verdachtmakingen door de regie. Verder vertoont hij ook nauwelijks menselijke trekjes, iets te overduidelijk :((

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #338 Gepost op: 28-01-2017, 21:40:56 »
Aan het begin van de veiling moeten de kandidaten eerst aangeven hoeveel ze voor de jokers over hebben. Daar wordt een gemiddelde uit berekend wat dan het vrije bedrag zou zijn. Hoe hoger het gemiddelde, hoe hoger het veilige bedrag en dus hoe minder geld uiteindelijk uit de pot.

Als ik me niet vergis, koos Thomas voor 2000 euro. Dat is behoorlijk hoog, hoger dan het gemiddelde van 1300. Als Thomas mol zou zijn, had hij net als bv Ima en Jochem ook voor nul euro gekozen hebben en daarmee het gemiddelde omlaag hebben gebracht.

Met deze veilingopdracht heeft Thomas voor mij zich ineens heel onverdacht gemaakt. Ik weet het, hij bood heftig mee met Jochem om de laatste joker, maar het verzekerde bedrag laag houden zou ik eerder van een subtiele mol verwachten.

Dus mensen die denken dat het uitgemaakte zaak is dat Thomas de mol is.. er is nog hoop. Een flinke molshoop.

PS: desondanks geloof ik nog steeds in ongelooflijke Thomas .
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #339 Gepost op: 28-01-2017, 21:41:23 »
Nu de kans op een kleurrijke en leuke mol met Sigrid is verdwenen, zal het Thomas wel zijn. Kleurloze en overduidelijke Thomas. Sad!

Haha, smaken verschillen duidelijk, ik ergerde me rot aan dat nepgegiechel van Sigrid en vind Thomas een interessante kandidaat ;) is maar hoe je er naar kijkt.