Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129362 keer)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #180 Gepost op: 4-02-2018, 21:50:33 »
Ik snap je Tarballs, maar andersom: als Mol laat je de opdracht toch sowieso over aan kandidaten, in deze bij wat je ook kiest.
Want als Mol weet je ook niet wat je gaat krijgen, wanneer de penningmeester de enveloppen gaat delen. Dan kan je beter deze rol zélf op je nemen en het spel verdelen, dan dat je straks voor bijvoorbeeld 500 euro de benen uit je lijf moet gaan rennen ;) Voor beide posities is zeker wat te zeggen als kandidaat én als Mol.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #181 Gepost op: 4-02-2018, 23:25:57 »



[...]

Daarnaast heeft Avo gewoon gelijk. Puur vanuit Follow the Money geredeneerd is 50 euro niet binnenhalen beter dan 50 euro wel binnenhalen. Klopt.

Daarop gaan roepen dat iemand het vorige keer "ook" fout had, ontkracht dat punt helemaal niet. Wat wèl een terechte tegen-inbreng zou kunnen zijn, is zeggen dat de rol van de mol meer vereist dan het followen van de money. Immers, als je door nú 50 euro te vermollen, jezelf verdachter maakt, waardoor het een aflevering verder moeilijker wordt om 1000 euro te vermollen, dan snij je jezelf in de vingers als mol. Dáárom vind ik het geen sterke molactie van Ruben.

Dat is geen sterke molactie van Ruben idd. Maar hij wordt misschien niet voor niets door de hele groep verdacht (nu Loes naar huis is). Misschien laat hij vaker steken vallen. Die de uitzending niet halen.

Geen nieuw punt, ik weet het.

(Ja, ik zit wat oude posts door te spitten want ik vond Ruben bij nader inzien turbo verdacht in de laatste afl.)


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #182 Gepost op: 5-02-2018, 08:28:45 »
Ik ben benieuwd hoe je deze passage uit het Dagboek van de Mol zou kunnen duiden als Ruben de mol is:


[...] "En wie wordt het meest verdacht? Iedere Mol speelt dit spel natuurlijk op zijn eigen manier. Ik geniet het meest als ik in het bijzijn van de anderen ongezien m’n gang kan gaan.

In het circus. In de metro. En op dat gewéldige industriële terrein – waar de Russen vroeger probeerden radarsignalen te verstoren – zoek ik maar al te graag de grens op. Ik leg de lat hoog. Wil me niet inhouden… Het is niet zonder risico. Maar tot nu toe is het telkens succesvol. Ik sta midden in de groep maar zorg ook dat ik buiten beeld blijf." [...]


https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/artikel/dagboek-van-de-mol-afl-5-1/



Het lijkt er hier toch op dat de mol zegt dat die ook in de metro, in het bijzijn van de andere deelnemers 'ongezien' z'n 'gang heeft kunnen gaan'?  :-\\

Als de mol iemand anders is zou het een spontane molactie zijn, denk ik, want het is dan moelijk te plannen om op dezelfde tijd in de metro te zijn als de kandidaten. Als het een geplande molactie was had het alleen Ruben kunnen zijn, toch? Blijft de vraag natuurlijk hoe de mol hier had kunnen mollen.

Ruben is heel lang buiten beeld geweest i.i.g. Volgens mij had 'ie tijd genoeg voor zo'n detour en om zich te vermommen.

De kandidaten waren toch ongeveer halverwege de opdracht in de metro?

Offline themollenator

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #183 Gepost op: 5-02-2018, 10:20:26 »
Ruben stuurt aan op het beheren van de pot. Waarom? Hij mag wat beloningen verdelen. En dan? Vanaf dan is zijn invloed nul. Stel dat hij de Mol is... Waarom zou hij het verloop van de opdracht aan enkel kandidaten overlaten?
Van uit mijn Ruben tunnel:
Het is wel de manier om tijdens het spel even rustig met Art te kunnen babbelen zonder dat het opvalt en andere kandidaten dit als verdacht zouden kunnen vinden.

Buiten dat vond ik Art zijn reactie zelf verdacht bij het afscheid van Loes, hij keek haar eerst na in zijn rol als presentator, echter daarna zakte zijn hoofd, als of hij dacht je komt nog bedrogen uit als je door hebt wie wel de mol is.
Ik meen dat Loes zei dat ze juist van Ruben afgestapt was? Nog ff terug zien.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 10:38:30 door themollenator »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #184 Gepost op: 5-02-2018, 12:41:55 »
Ik ben benieuwd hoe je deze passage uit het Dagboek van de Mol zou kunnen duiden als Ruben de mol is:

Ja, het is opvallend dat er staat "in de metro". Het werd door nogal wat mensen geduid als zie je wel: Ruben kan de mol niet zijn. Maar ik denk dat zoiets nooit via het Dagboek zou worden weggegeven, dat zou echt heel slordig zijn van de productie. Die dagboeken worden heus zorgvuldig samengesteld en gescreend voor ze op de site gaan. Mij versterkt het alleen maar in mijn overtuiging dat hij de mol juist wèl is.

Er kan, zoals met Ruben zelf te spreken, dus best nog een addertje onder het gras zitten. Misschien zien we hem in afl. 10 een paar kandidaten een hak zetten: ik ben nog een keer vlak bij je in de buurt geweest, onder de grond, en je zag me wéér niet. Iets anders kan ik niet bedenken. Ik moet het nog terugzien, toch even opletten of we misschien Ruben toevallig in de metro zien. EDIT: Iemand die hem zou kunnen zijn dan hè, want zo makkelijk zullen ze het de kijkers ook weer niet maken.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 12:51:44 door Newbie2 »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #185 Gepost op: 5-02-2018, 13:00:56 »
Ik ben benieuwd hoe je deze passage uit het Dagboek van de Mol zou kunnen duiden als Ruben de mol is:


[...] "En wie wordt het meest verdacht? Iedere Mol speelt dit spel natuurlijk op zijn eigen manier. Ik geniet het meest als ik in het bijzijn van de anderen ongezien m’n gang kan gaan.

In het circus. In de metro. En op dat gewéldige industriële terrein


Mijn Ruben tunnel gaat hiervan toch wel wat afbrokkelen...

Wat had Ruben -als speculatieve mol- uberhaupt in de metro ongezien kunnen uithalen?
Een envelop zakkenrollen? Iemand met een hoger geldbedrag zoals Olcay vertragen? Of haar een voorstel doen als hulpmol?
Ik ben het spoor bijster.





Offline themollenator

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #186 Gepost op: 5-02-2018, 13:40:39 »
Voor nu is dit een lastige, het lijkt heel erg onbeduidend, an dat is juist het moment om op te letten.
als je het van uit kandidaat optie bekijkt heeft het ook nul zin.
En vanuit de mol ook niet.

Misschien had hij er inderdaad lol in om alleen maar te zien hoe lekker fout het ging.   :-\\
Maar wat kan er echt fout gaan dan? Geld is er binnen gebracht niet max, maar wel geld. Dus lekker ongestoord zijn gang gaan heeft wellicht niet veel opgeleverd, wat het dan ook mogen zijn.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 13:46:48 door themollenator »

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #187 Gepost op: 5-02-2018, 14:21:08 »
Ruben en Olcay vallen voor mij gigantisch af na het lezen van het dagboek van de Mol. Het zou belachelijk zijn als die tekst die daar staat niet klopt of maar gedeeltelijk klopt. Je moet érgens vanuit kunnen gaan. Dus kun je die twee afstrepen.

Als nu blijkt dat of Ruben, of Olcay het wel is, dan ga ik dus nooit meer Moldagboeken lezen na dit jaar, want dan kun je de geldigheid daarvan ook nooit meer garanderen! Of is dit niet geschreven door de Mol maar door een stagiair van de AvroTros?
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #188 Gepost op: 5-02-2018, 14:37:07 »
Ruben en Olcay vallen voor mij gigantisch af na het lezen van het dagboek van de Mol. Het zou belachelijk zijn als die tekst die daar staat niet klopt of maar gedeeltelijk klopt. Je moet érgens vanuit kunnen gaan. Dus kun je die twee afstrepen.

Ik vrees dat je gelijkt hebt. (En dat Stine het wel moet zijn.)

In dat geval vind ik dat de dagboeken dit jaar te veel aanknopingspunten bevatten. Dat was vorig jaar beter.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #189 Gepost op: 5-02-2018, 15:14:53 »
Als Ruben de Mol is, verdient hij echt een oscar voor zijn performances. Ook weer tijdens zijn gesprek/biecht met Stine uit de extra beelden van aflevering 5.  ::bravo::

Edit: Deze gast, als hij de Mol is, zit echt écht in de puree. En voor de kandidaten is het een race tegen de klok.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 15:32:39 door Naty »
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #190 Gepost op: 5-02-2018, 15:31:33 »
Citaat van: De Mol
[...] "En wie wordt het meest verdacht? Iedere Mol speelt dit spel natuurlijk op zijn eigen manier. Ik geniet het meest als ik in het bijzijn van de anderen ongezien m’n gang kan gaan.

In het circus. In de metro. En op dat gewéldige industriële terrein – waar de Russen vroeger probeerden radarsignalen te verstoren – zoek ik maar al te graag de grens op. Ik leg de lat hoog. Wil me niet inhouden… Het is niet zonder risico. Maar tot nu toe is het telkens succesvol. Ik sta midden in de groep maar zorg ook dat ik buiten beeld blijf." [...]

Ruben en Olcay vallen voor mij gigantisch af na het lezen van het dagboek van de Mol. Het zou belachelijk zijn als die tekst die daar staat niet klopt of maar gedeeltelijk klopt. Je moet érgens vanuit kunnen gaan. Dus kun je die twee afstrepen.

Als nu blijkt dat of Ruben, of Olcay het wel is, dan ga ik dus nooit meer Moldagboeken lezen na dit jaar, want dan kun je de geldigheid daarvan ook nooit meer garanderen!

Waarom valt Olcay af?
Er staat dat de Mol het meest geniet van het 'mollen' in het bijzijn van anderen.
En dat de Mol in het circus, de metro en op het industrieterrein maar al te graag de grens opzoekt.

Er staat niet dat de Mol in het bijzijn van anderen in de metro zat (en toen gemold heeft).
'De grens opzoeken' is een relatief begrip. Wat voor de een de grens is, is voor een ander er al ver overheen, of voor weer een ander nog heel voorzichtig.

Ruben is (zover wij weten) niet in de metro geweest, dus die mag je wat mij betreft wegstrepen als mol op basis van de passage uit het dagboek.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #191 Gepost op: 5-02-2018, 15:52:05 »
Als Ruben de Mol is, verdient hij echt een oscar voor zijn performances. Ook weer tijdens zijn gesprek/biecht met Stine uit de extra beelden van aflevering 5.  ::bravo::

Edit: Deze gast, als hij de Mol is, zit echt écht in de puree. En voor de kandidaten is het een race tegen de klok.

Naty, ik ben het helemaal met je eens. Toen ik de afleveringen terugkeek vanuit het oogpunt dat hij de mol is, heb ik hem voortdurend geweldig zien acteren. Hoe hij bijvoorbeeld ongeduldig staat te doen bij Simone als ze weer eens staat te hakkelen met de porto op de markt. Echt grote klasse allemaal! En ook zijn mimiek bij biechten etc. Om over de afgelopen executie nog maar te zwijgen.
Ik denk alleen jammer voor Ruben dat men hem veel te snel doorhad, en dat dat zijn molacties enorm belemmert. Vandaar ook dat men hier op het forum, ondanks een enorme hint (de zebrahint, voor mij toch onweerlegbaar, onbegrijpelijk hoe die genegeerd wordt), nog steeds weigert te zien als mol. Olcay heeft hem natuurlijk in afl. 1 voortdurend van dichtbij meegemaakt, en ergerde zich toen al enorm aan zijn tijdrekken. En flapuit wat ze gezien heeft misschien ook makkelijk door naar anderen. Als die anderen Olcay wel vertrouwen, heeft Ruben een probleem. En zo heeft hij misschien al meer steken laten vallen. Jammer jammer, want ik vind hem echt zoveel beter acteren dan Thomas vorig jaar.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 15:55:26 door Newbie2 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #192 Gepost op: 5-02-2018, 17:07:30 »

Er staat niet dat de Mol in het bijzijn van anderen in de metro zat (en toen gemold heeft).
'De grens opzoeken' is een relatief begrip.


Scherp. Het staat er niet, nee. Een latere metro nemen (Olcay) zou in theorie ook voor veel extra stress kunnen zorgen bij de mol, afhankelijk van de persoon. Misschien is dat nog wel de meest logische verklaring. Want hoe de rest daar de grens opzocht? Tenzij Ruben... maar ja, dat is inderdaad vergezocht.

edit: Jan ging daar als een malle ... rende Stine en Simone (?) als een randdebiel voorbij op de roltrap dus het zou in theorie ook nog op hem kunnen slaan.




[...]

Olcay heeft hem natuurlijk in afl. 1 voortdurend van dichtbij meegemaakt, en ergerde zich toen al enorm aan zijn tijdrekken. En flapuit wat ze gezien heeft misschien ook makkelijk door naar anderen. Als die anderen Olcay wel vertrouwen, heeft Ruben een probleem. [...]

Ja. Als Ruben de mol is hadden ze hem in afl. 1 beter aan iemand anders kunnen koppelen inderdaad. Maar daarom twijfel ik des te meer of hij het wel zou kunnen zijn ... want bij de produktie zijn ze niet gek, natuurlijk. Er werd op dit forum gesuggerreerd dat al die koppels random waren. Nah... denk het niet.

Olcay vind zichzelf erg opmerkzaam / intuïtief. Ik neem aan dat dat soort karaktereigenschappen bij de screening naar voren komen en dat ze niet op een eerste indruk afgaan.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 17:12:06 door Amethyst »

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #193 Gepost op: 5-02-2018, 17:40:41 »
Als hij de Mol is kan het wel leuke fragmenten opleveren in aflevering 10!
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #194 Gepost op: 6-02-2018, 17:18:58 »
Omdat het Dagboek zo lijkt weg te geven dat Ruben de mol niet is, heb ik de metroscene in de chaosopdracht nog eens bekeken. Opvallend veel mensen in zwart-wit gestreepte bovenkleding gezien. Maar deze man bij de uitgang viel me toch het meeste op. Op 27'30 bij Jan, en op 27'38 als Stine voorbij flitst. Bij Jan is de camerabeweging erg opvallend: de camera zoemt heel snel uit en weer in, zodat we de persoon maar een fractie van een seconde in beeld krijgen. Het profiel lijkt sterk op Ruben, al doet de haardracht me twijfelen. Maar misschien heeft hij iets op zijn hoofd.

Is er misschien iemand met een HD-versie die even kan meekijken?

Eigenlijk hoop ik maar dat hij het niet is, of niet herkenbaar genoeg, dan blijft het nog even spannend. Al ben ik sinds de zebrahint, die zo geraffineerd in elkaar zit dat het geen toeval kan zijn (opzettelijke dwaalsporen daargelaten), er voor mezelf wel uit. (Maar ik zou het fantastisch vinden als mijn tunnel instort, en Olcay de mol is!) Zal morgen ook nog even een Ruben-overzichtje plaatsen van afl. 5.

EDIT: In het circus. In de metro. En op dat gewéldige industriële terrein – waar de Russen vroeger probeerden radarsignalen te verstoren – zoek ik maar al te graag de grens op. --> de grens = de uitgang? Dat is wel een plek waarvan je zeker weet dat iedereen je voorbij moet komen, ook als niet iedereen in dezelfde metro zit.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2018, 18:03:08 door Newbie2 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #195 Gepost op: 6-02-2018, 18:42:59 »

Bij Jan is de camerabeweging erg opvallend: de camera zoemt heel snel uit en weer in, zodat we de persoon maar een fractie van een seconde in beeld krijgen. Het profiel lijkt sterk op Ruben, al doet de haardracht me twijfelen. Maar misschien heeft hij iets op zijn hoofd.

Mooi gevonden, Newbie2! ::bravo::

Ja dit zou Ruben kunnen zijn in (enige) vermomming. Die man is lang en gezichtsbeharing lijkt ook erg goed overeen te komen. Ruben met een nepneus en een pruik mischien?

« Laatst bewerkt op: 6-02-2018, 20:15:25 door Amethyst »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #196 Gepost op: 6-02-2018, 20:49:55 »
Helaas..
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #197 Gepost op: 6-02-2018, 21:18:26 »
Over wegstrepen gesproken...

Dit staat letterlijk in het profiel van Ruben op de officiele WIDM site:
“Rustig observeren en wegstrepen wie het niet zou kunnen zijn"
 ::)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #198 Gepost op: 6-02-2018, 21:41:21 »
Over wegstrepen gesproken...

Dit staat letterlijk in het profiel van Ruben op de officiele WIDM site:
“Rustig observeren en wegstrepen wie het niet zou kunnen zijn"
 ::)
Pijnlijk, Ruben streepte alleen de naam 'Loes' weg. En dat lukte goed  ::oink::
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #199 Gepost op: 6-02-2018, 22:00:15 »
^^ Bedankt, BigBoots.  ::ok::