Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129298 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #220 Gepost op: 11-02-2018, 15:00:53 »
Dank! dan heb ik niks gezegd. :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #221 Gepost op: 11-02-2018, 23:08:42 »
Met de sleutelopdracht gaan ze op een gegeven moment met zn 5-en naar 3 kamers. Simone vindt een Joker in de middelste kamer, Olcay en Jan vinden geld in de rechter kamer. Het is niet duidelijk wat er in de linkerkamer ligt, maar Ruben lijkt daar uit te komen. Dat is ook het moment dat de 500 euro op de groen/witte deken getoond wordt. De linkerkamer is de enige die niet getoond wordt. Als Ruben eruit komt ziet ie heel erg aan zn gezicht, hij lijkt erg zenuwachtig over te komen. Later is het geld weg. Heeft Ruben daar de 500 euro verduisterd? Of probeert de regie dat te insinueren. Het kan zijn dat hij gewoon jeuk aan zijn gezicht had, maar zijn doen en laten en hoe hij zn gezicht aanraakt komt erg sneaky over.


Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #223 Gepost op: 12-02-2018, 20:16:12 »
Ruben is dan misschien niet de beste mol, maar hij is wel dé Mol.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #224 Gepost op: 12-02-2018, 20:51:50 »
Met de sleutelopdracht gaan ze op een gegeven moment met zn 5-en naar 3 kamers. Simone vindt een Joker in de middelste kamer, Olcay en Jan vinden geld in de rechter kamer. Het is niet duidelijk wat er in de linkerkamer ligt, maar Ruben lijkt daar uit te komen. Dat is ook het moment dat de 500 euro op de groen/witte deken getoond wordt. De linkerkamer is de enige die niet getoond wordt. Als Ruben eruit komt ziet ie heel erg aan zn gezicht, hij lijkt erg zenuwachtig over te komen. Later is het geld weg. Heeft Ruben daar de 500 euro verduisterd? Of probeert de regie dat te insinueren. Het kan zijn dat hij gewoon jeuk aan zijn gezicht had, maar zijn doen en laten en hoe hij zn gezicht aanraakt komt erg sneaky over.



Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #225 Gepost op: 12-02-2018, 21:33:51 »
Ruben is dan misschien niet de beste mol, maar hij is wel dé Mol.

Ik hoop dat je gelijk krijgt Avogadro  :D

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #226 Gepost op: 13-02-2018, 13:27:56 »
Overigens de kleur van Rubens hart is niet wit, is niet zwart, is niet zwart-wit, maar blauw. De kleur van zijn art is zwart-wit. De kleur van zijn hart is blauw.

Nou, da's toch ook frappant? Ruben klikt op blauw in de test.


Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #227 Gepost op: 13-02-2018, 14:52:58 »
Ik mis geloof ik even waarom Ruben gelinked zou moeten zijn aan blauw? Blue Note? Blues?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #228 Gepost op: 13-02-2018, 15:15:34 »
Blue Note?

Zou dat het zijn?

Ik heb geen verstand van muziek, maar "de mol wegstrepen" zou zomaar heel misschien wellicht ook zoiets kunnen betekenen.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 15:24:48 door Avogadro »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #229 Gepost op: 13-02-2018, 21:46:50 »
Laat ook maar! Blauw is de kleur van de Mol. En de kleur van Art. Maar de molloten op dit forum willen er niks van weten. Nou ja dan!

En Olcay zit toch echt wel helemaal op Simone hoor! Tuurlijk! Volhouden zo! En Jan zit toch ook zeker op Simone want
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Tuurlijk, echt heel logisch allemaal!

Ben ik nou degene die zo slim is?

Offline DeniseDus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #230 Gepost op: 13-02-2018, 22:07:46 »
Ruben is echt mijn mol. Hij heeft vaak een goede positie voor molacties en omdat hij voor mijn gevoel anders in beeld komt dan de rest. Er is iets met hem  ::vergroot::
En in aflevering vier zegt hij tijdens de opdracht in het park dat hij niet wil weten wie de mol is, omdat hij al een vrij goed vermoeden heeft wie de mol is. Terwijl hij dat zegt wijst hij naar zichzelf. Niet heel opvallend, maar de beweging vind ik apart en niet helemaal erbij passen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #231 Gepost op: 13-02-2018, 22:49:12 »
Oh goed gevonden!  ::ok::

Ik stem al een paar afleveringen vol op Ruben
- vaag gedrag, slungelige houdng
- goede mol posities in de opdrachten. Tja, behalve bij de tijd is geld opdracht, maar ik verwacht daar een stunt met een autowissel.
- biechten waarbij je de mollige zin achter de komma wel bijna kunt raden.
- mogelijke productie-hints wijzen ook zijn kant op. (ik zal er straks nog een paar in het hints topic plaatsen)
- stemgedrag van de kandidaten wijst zijn kant op

Maar wat me echt nog dwars zit....
- De "in de metro" opmerking in het dagboek. Hoe komt Ruben nou in de metro, (of heeft invloed op de metro) en wat kan hij daar nu uitgehaald hebben? Zelfde vraag voor elke andere kandidaat.
- Hij verdient nog relatief veel geld.






Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #232 Gepost op: 13-02-2018, 23:01:08 »
Hij verdient nog relatief veel geld.

Dat moet je ook nog eens verdubbelen, want Ruben is natuurlijk geen actrice of presentator, hè?

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #233 Gepost op: 13-02-2018, 23:08:50 »
Ik blijf ook bij Ruben !
Zijn gedrag tijdens alle afleveringen ( sluit aan bij alles hier al gezet ! ) en ook ... deze allemaal !!
De eerste met de portofoon heb ik al es neergezet bij topic van molcast,
daar twijfelde ik eerst even aan Loes maar het is wel Ruben die die Porto bedient !!
Is compleet anders , heeft opzij en vooraan geen knoppen ...en ligt op het mol logo en wijst naar de mol !
Moet echt es bekijken wat hij daar uitspookt na het nemen van de porto ...!
verder ook de andere pics, het altijd terugkomen van de baarden in alles!
En dan in afl 6 de sleutel in de servethouder ....
De muziek in afl 6 ...
Zijn handen op het MOL bord ...
In de aflevering waar de mol langs liep zie je zijn benen met zijn schoenen langs komen,

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #234 Gepost op: 13-02-2018, 23:19:18 »
afbeelding porto's in de molcast afl

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #235 Gepost op: 13-02-2018, 23:21:20 »
afl 6  de servethouder ...

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #236 Gepost op: 13-02-2018, 23:29:38 »
Laat ook maar! Blauw is de kleur van de Mol. En de kleur van Art. Maar de molloten op dit forum willen er niks van weten. Nou ja dan!

En Olcay zit toch echt wel helemaal op Simone hoor! Tuurlijk! Volhouden zo! En Jan zit toch ook zeker op Simone want
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Tuurlijk, echt heel logisch allemaal!

Ben ik nou degene die zo slim is?
Misschien moet je dan even uitleggen waarom blauw de kleur van de mol is? Misschien dat er dan wel molloten zijn die er van willen weten ;)

Verder heb ik geen idee of Olcay en Jan Simone verdenken, maar volgens mij kan je ook niet echt hard maken dat ze Ruben verdenken. Dat lijkt me toch echt geredeneerd vanuit tunnelvisie :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #237 Gepost op: 14-02-2018, 05:35:05 »
Aflevering 6

6.1 Sleutelpositie
Ruben is weer heel vertragend bezig. Hij gaat eerst naar de kamers van Simone en Olcay. Olcay (47A) kan alleen bevrijd worden met een sleutel van Jan, waarna zij Simone (48) kan bevrijden. Maar als hij Jan bevrijdt zegt Ruben dat de twee beneden in kamer 48 en 44 zitten. Jan heeft die sleutels niet. Vervolgens verleidt hij Jan om op de eerste verdieping andere kamers te gaan openen, en gaat hij zelf op zoek naar Stine. Als Jan eindelijk in de buurt is van Simone en Olcay probeert Ruben hem nog een keer af te leiden: "Jan, ga jij die kant op?". Dit keer tevergeefs. Maar toch meer dan een kwart speeltijd tijdverlies.
Stine lijkt al eerder door iemand te zijn gevonden, want ze weet haar eigen kamernummer (5). Als Ruben, die naar haar op zoek was, haar inderdaad gevonden heeft, heeft hij dit niet of pas heel laat doorgegeven aan de anderen. Olcay vindt haar op een gegeven moment bij toeval. Meer dan de helft van de speeltijd is verstreken.
Ruben loopt de jokers in kamer 3 voorbij, zodat Jan of Olcay ze hadden kunnen vinden. Als Ruben de mol is, vindt hij dat prima. Op het moment dat ze met zijn vijven bij elkaar staan, kijkt hij niet blij en probeert hij mensen weg te lokken. “Lekker jongens, staan we met zijn vijven”. “Is kamer 5 al gecheckt?”. Als even later de 500 euro in beeld komt zegt Ruben: dit is allemaal open en krabt aan zijn gezicht. Olcay wil zakkencontrole. Ruben verbergt 1 joker, uit het extra fragment blijkt dat hij de andere in zijn sok had gestopt. Olcay: “Je verbergt geld!” De kijker lijkt te moeten concluderen dat dat niet zo is, maar dat hij alleen zijn joker(s) verbergt.
Er kon 1.500 worden verdiend, in totaal brengt de opdracht 500 euro op. Ruben heeft 100 euro gepakt, toen Simone al achter zijn rug stond.

6.2 Ladas met lading
Ruben staat vrij lang met de touwen te klooien, Olcay beschuldigt hem van tijdrekken. Wat opvalt is dat de auto van Ruben en Olcay niet overladen is, en goed vastgebonden. Een mogelijke molactie van Ruben kan zijn dat hij geprobeerd heeft de afgeladen auto van Jan meer de helling op te sturen, zodat er spullen vanaf zouden vallen. Hij zwenkt namelijk veel te vroeg naar rechts, en stuurt nog voor het passeermoment alweer naar links de weg op. Maar Jan laat zich niet van de wijs brengen en rijdt beheerst langs hem heen.
Ruben en Olcay hebben ook de passagier mee, en dus de volle 500 euro die ze konden verdienen. Totaalopbrengst is 1.250 euro van de 1.500 die verdiend kon worden.

Bij de test zit Jan op Ruben. Van Olcay horen we waarom Simone een goede mol zou zijn, maar niets wijst erop dat ze Ruben nu opeens niet meer verdenkt. Simone zegt het overgrote deel van de testvragen op Ruben in te vullen. Ruben zelf twijfelt heel erg. Vult vr. 13 over de kleur van de verhuiswagen van de mol in op Simone/Stine. Stine horen we geen verdenking uiten, ze zet haar zwarte vrijstelling in. In het extra fragment zegt Jan dat Ruben steeds tegen hem liegt. Hij heeft mogelijk aanwijzingen dat er iets niet klopt aan Rubens verhaal dat hij niets zou krijgen als Jan in afl 5 twee jokers had verdiend. Alleen een kandidaat zou zoiets verbergen voor een medekandidaat, en het was misschien juist de bedoeling van Ruben dat Jan zo zou redeneren.

6.3 Groen/Rood
Ervan uitgaande dat de mol liever bij het groepje van drie zit (in het opdracht topic zijn de meesten het hierover eens), staat Ruben perfect in positie. Midden achteraan, handig voor het overzicht. De beste strategie om in een groepje van drie te komen is je aansluiten bij een groepje van twee, niet zelf een groepje initiëren. En dat is precies hoe het gaat: hij ziet dat Olcay met Jan wil, en sluit zich aan. Hij krijgt als eerste een vraag, die vrij makkelijk is. Draait boven Jan om naar groen. (Had Jan de test het slechtst gemaakt, en wil de productie dat iedereen doorgaat?) Vraag 6 is pittiger: Wie hebben bij Kwestie van Vertrouwen mingeld gepakt? Maar Ruben weet door de twee die een vrijstelling pakten af te strepen tot het goede antwoord te komen. Draait boven zichzelf om naar groen.
Geen geld verdiend, Simone groen en dus iedereen door.

Mogelijke hints:
– Servethouder in vorm van muzieksleutel (genoemd in Moltalk).
– Uit het forumtopic over de tweet: “We zijn over de helft, inmiddels zijn de kandidaten geen beginners meer. Daarentegen word ik als Mol ook steeds bekwamer.” Vergelijk Arts intro bij opdr 1: “Maar dat zou wel heel simpel zijn. Dat is meer voor beginners. En we zijn al over de helft.” Vervolgens richt Art zich tot de penningmeester, Ruben.
– Opnieuw een opvallende verwijzing naar de zebrahint. Achter Art bij opdr 3 zien we enkele strepen met een vraagteken erboven, dan een doorkijk, en rechts een M, een ruit, en graffiti die lijkt op een zebra. De gelijkenis met de beeldovergang in de eerste seconden van afl. 4 is treffend.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2018, 06:24:38 door Newbie2 »

Offline mollootruben

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #238 Gepost op: 14-02-2018, 08:37:02 »
In de eerste paar minuten van de eerste aflevering komt Ruben binnen op de hotelkamer. De tv staat aan en op het moment dat Ruben binnen is klinkt het woord Mol in een zin op de tv. Iets om eens goed terug te luisteren?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #239 Gepost op: 14-02-2018, 09:09:54 »
In de eerste paar minuten van de eerste aflevering komt Ruben binnen op de hotelkamer. De tv staat aan en op het moment dat Ruben binnen is klinkt het woord Mol in een zin op de tv. Iets om eens goed terug te luisteren?
Zeker, en als meer mensen dit horen is het misschien dus wel iets. Iemand had het al gepost na die aflevering zelf, maar het is toen gek genoeg helemaal niet opgepikt. Zoals ik het verstond: "Is dit de mol"? Het klinkt een beetje alsof er in het geluidsfragment is geknipt. Misschien is er trouwens ook nog wel iets te zien op het beeld, want Ruben zegt even ervoor: "Kijk".

Ik kon in het mijn overzichtje van de aflevering van deze week maar een paar hints kwijt, omdat ik al aan 5.000 karakters zat. Maar dat hij het zwarte molbord aantikt in opdracht 6.3. hoort er zeker bij. En dat in vorige afleveringen zijn porto in de molcast naar De Mol wijst + dat hij in een biecht naar zichzelf wijst als hij zegt dat hij allang vermoedt wie de Mol is, is ook goed gevonden! Aan hints dus geen gebrek. Ruben heeft alleen de pech dat hij al zo verdacht wordt in de groep, en zich dus niet veel kan veroorloven wat gewaagde molacties betreft. Het lijkt erop dat hij in het begin een paar steken heeft laten vallen. Datgene wat hij wel doet doet hij subtiel. Ik vind het mooi om te zien hoe hij zich staande houdt ondanks al die verdenkingen in de groep.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2018, 12:45:43 door Newbie2 »