Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129309 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #240 Gepost op: 14-02-2018, 12:33:17 »
Misschien moet je dan even uitleggen waarom blauw de kleur van de mol is?

Bijvoorbeeld de kleding van Art is bijna altijd blauw, daar zit zeker een associatie. Maar ik beken dat ik niet zo goed ben in hints (en er niet al te veel moeite in wil steken), dus vergeet het allemaal maar.

Verder heb ik geen idee of Olcay en Jan Simone verdenken, maar volgens mij kan je ook niet echt hard maken dat ze Ruben verdenken. Dat lijkt me toch echt geredeneerd vanuit tunnelvisie

De hele serie al benoemt Jan het molse gedrag van Ruben. En Olcay zit zo' beetje altijd bij Ruben in het groepje, ook weer de laatste aflevering. Bovendien bekent Olcay twee keer expliciet (aan Jan) dat ze op Ruben zit.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #241 Gepost op: 15-02-2018, 11:00:31 »
Kunnen we trouwens ook niet met dubbele woorden/zinnen die hij zegt?:

Aflevering 1: wacht
Aflevering 2: wacht
Aflevering 3: Ik weet het niet met jou (Emilio tijdens opdracht en Stine/Simone tijdens test).
Aflevering 4: food for thought?
Aflevering 5: geen idee, moet het nog uitzoeken
Aflevering 6 (+ extra beeld): well done (Simone en Jan voor pakken van jokers)

Dit zijn dingen die mij in eerste instantie zijn opgevallen en kan herinneren.


Aanpassingen, toevoegingen zijn van harte welkom  ::bravo:: ::tandpastasmiley::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #242 Gepost op: 15-02-2018, 18:45:36 »
Kunnen we trouwens ook niet met dubbele woorden/zinnen die hij zegt?:

Aflevering 1: wacht
Aflevering 2: wacht
Aflevering 3: Ik weet het niet met jou (Emilio tijdens opdracht en Stine/Simone tijdens test).
Aflevering 4: food for thought?
Aflevering 5: geen idee, moet het nog uitzoeken
Aflevering 6 (+ extra beeld): well done (Simone en Jan voor pakken van jokers)

Dit zijn dingen die mij in eerste instantie zijn opgevallen en kan herinneren.


Aanpassingen, toevoegingen zijn van harte welkom  ::bravo:: ::tandpastasmiley::

Het is heel makkelijk om aan dubbele woorden te komen...

Bijv. (random zinnen)

"Deze opdracht is echt gaaf!"
"Bij opdracht 2 waren we in een dierentuin."
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #243 Gepost op: 15-02-2018, 18:47:33 »
Ik probeer ook alleen maar suggesties te geven.  :P
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #244 Gepost op: 15-02-2018, 19:24:04 »
Aanpassingen, toevoegingen zijn van harte welkom

Aflevering 2: Pats! (drie keer had ik geteld)

(De afleveringen daarna heb ik minder scherp opgelet.)

Maar ik heb nu de eerste opdracht van aflevering 6 nog een keer gekeken, en daar noemt Ruben in de biecht twee keer de kleur "bruin' (over een envelopje en over de jokers); dat viel mij al wel op.

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #245 Gepost op: 15-02-2018, 21:32:48 »
Nog 3 screenshots die bij mij verdacht overkomen & aanvulling op mijn eerdere posts:

Ruben's schoenen , lange benen & broek die voorbij komen. ( ik bedoel helemaal rechts, de achterste dus, zie je duidelijk dat dit een groot persoon is en de schoenen  )
De lange persoon tijdens het moment dat Loes bezig was.
Dit allebei tijdens de walkabout van de mol.
Bij afl 1 als de eerste in Tiblisi aankomen,
een van de eerste momenten, loopt Ruben daar volgens mij ?
« Laatst bewerkt op: 15-02-2018, 21:36:51 door ZWARTEMOL »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #246 Gepost op: 17-02-2018, 13:08:45 »
En hij heeft een T-shirt met zwarte strepen.

Het zijn geen zwarte strepen, het zijn bruine strepen! Zowel op het T-shirt van Art als op die van Ruben. En het wordt steeds blauwer (of iig steeds meer zo in beeld).
« Laatst bewerkt op: 17-02-2018, 13:21:48 door Avogadro »

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #247 Gepost op: 17-02-2018, 22:31:44 »
In de opdracht perongeluk wijst Ruben Jan erop dat het een vreemd aantal rode pakjes is. Als mol zou je dat toch nooit benoemen? Zeker niet tegen iemand die daar nog helemaal geen twijfels over heeft.
En in het gesprek met Olcay gedraagt hij zich niet betrapt. Ik vind hem eerder (stiekem)blij verrast (dat zijn nepmolacties het gewenste effect hebben)
Nee, Ruben is niet de mol
(En Jan en Olcay ook niet, dus er blijft er voor mij maar 1 over)
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #248 Gepost op: 17-02-2018, 22:42:19 »
Doet 'ie weer zo'n half beeld naar de camera (even omdraaien in de richting van...)  na een gesprek dit x met Olcay. Ben er klaar mee. Nooit als Mol gezien en;


*dat wordt 'm ook niet*
Omnia vincit amor

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #249 Gepost op: 17-02-2018, 23:03:40 »
In de opdracht perongeluk wijst Ruben Jan erop dat het een vreemd aantal rode pakjes is. Als mol zou je dat toch nooit benoemen? Zeker niet tegen iemand die daar nog helemaal geen twijfels over heeft.
De eerste 2 stations (waar het fout is gegaan) zijn ze al voorbij, dus wat maakt het uit? Vind het wel slim eigenlijk.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2018, 23:05:44 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #250 Gepost op: 17-02-2018, 23:25:43 »
Ik had een droom dat Art met mij meekeek naar de finale. (Heel apart, maar dat terzijde) Daarin was Ruben de mol!

Maar mijn hoofdverdachte is wel Simone
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #251 Gepost op: 17-02-2018, 23:34:18 »
De eerste 2 stations (waar het fout is gegaan) zijn ze al voorbij, dus wat maakt het uit? Vind het wel slim eigenlijk.

Vond het ook goed geanalyseerd (drie lag al voor de hand vanwege drie wagons, dat het laatste station er drie dozen zijn doet je toch snel denken dat er op de eerdere station twee keer een doos heeft ontbroken) maar daarom erg kandidaats. Ze zijn de stations wel al voorbij maar je vestigt aandacht op jezelf door het zo snel op te merken. Denk dat Ruben gewoon zoveel mogelijk mensen op zichzelf wil krijgen om - zoals hij zelf ergens zegt na het gesprek met Olcay - zelf kan blijven.

Offline Lauzy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #252 Gepost op: 18-02-2018, 00:25:15 »
Ik vind Ruben juist verdacht bij dat gesprek met Olcay. Hij ziet er super ongemakkelijk uit in mijn ogen. Hoe hij ook naar de grond bukt om een grassprietje? te pakken en daarmee dan gaan staan pulken. En waarom zou je als je kandidaat bent en een andere kandidaat verdenkt jou, die verdenking dan op Jan willen schuiven.

Plus hoe hij altijd zo verward speelt als de opracht net is uitgelegd terwijl hij me helemaal niet zo dom lijkt. Altijd de zelfde reactie wanneer er iemand afvalt. En hij zit super vaak aan zijn neus  ;D

Daarbij heeft hij helemaal niet zoveel geld verdient volgens mij. Alleen in afl1 met Olcay 2000eu waarvan ze gelijk -1000 gebeld hadden.

In afl5 opdr2 geeft hij Jan jokers. Terwijl iedereen van Jan wel zou verwachten dat hij als eerste binnenkomt. Dat is natuurlijk ook een kandidaten actie maar de mol zou dat ook zo doen.

Ruben is de mol. 99%.  ::zwaai::



Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #253 Gepost op: 18-02-2018, 00:31:24 »
Maar voor hem geldt hetzelfde als voor Jan in 7.1. Hij is betrokken bij alle geslaagde opdrachten. En hij gaat tenminste geen boodschappen doen tijdens het verven. Het nut, op de lol na, ontgaat me volledig.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #254 Gepost op: 18-02-2018, 00:54:05 »
Ruben heeft ook nog twee extra truien. Eentje met bruine tinten en eentje met blauwe. Maar die beide zwart-grijs lijken.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #255 Gepost op: 18-02-2018, 00:55:51 »
Ruben heeft ook nog twee extra truien. Eentje met bruine tinten en eentje met blauwe. Maar die beide zwart-grijs lijken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #256 Gepost op: 18-02-2018, 00:59:26 »
Maar voor hem geldt hetzelfde als voor Jan in 7.1. Hij is betrokken bij alle geslaagde opdrachten.
Jan en Ruben worden bij de opdracht waarbij er 3 knoppen worden ingedrukt, voornamelijk gestuurd door Simone die tot 2 keer toe zegt dat ze haar moeten helpen.
Olcay wilt dat iedereen verzamelt in de control room om de foto te maken. Ruben zegt uiteindelijk dat hij weet waar het is en neemt het voortouw om naar de kamer te lopen.
Simone en Jan vinden de opdracht met de verlengsnoeren en vragen uiteindelijk Ruben om mee te helpen.

Dus ja, ze hebben alle 3 meegeholpen met het slagen van de opdracht, maar niet alle 3 evenveel invloed gehad daarop.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #257 Gepost op: 18-02-2018, 14:38:13 »
Ruben deed wel veel dingen niet handig deze aflevering. #too much zou ik zeggen. Het niet meetellen van de minbedragen, roepen dat de groepsfoto gemaakt moet worden op verkeerde plek,een simpele verfbus niet open kunnen maken, een hekje niet over kunnen klimmen als er een pakket afgeleverd moet worden.. en wat doet hij nou daarachter bij die lampjes?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #258 Gepost op: 18-02-2018, 16:59:37 »
Ik sluit Ruben nog niet helemaal uit, maar zijn (zogenaamde?) molacties kwamen gisteren wel heel erg in beeld. Zo duidelijk, dat het te veel opviel. Alsof ze hem lekker verdacht wilden maken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #259 Gepost op: 19-02-2018, 07:56:43 »
Ik sluit Ruben nog niet helemaal uit, maar zijn (zogenaamde?) molacties kwamen gisteren wel heel erg in beeld. Zo duidelijk, dat het te veel opviel. Alsof ze hem lekker verdacht wilden maken.
Of, na het afvallen van Stine, willen ze ons nu wel een beetje de goede kant opsturen
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit