Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129387 keer)

Online Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #260 Gepost op: 19-02-2018, 10:19:05 »
Ruben zegt ook gewoon dat hij zit te mollen omdat hij weet dat mensen hem verdenken. Geweldig! :D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #261 Gepost op: 19-02-2018, 11:57:47 »
Of, na het afvallen van Stine, willen ze ons nu wel een beetje de goede kant opsturen
Een beetje... Dan zou ik het ook nog kunnen geloven, maar zoals ze hem zaterdag in beeld wachten? Dat is wel heel wat meer dan een beetje.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #262 Gepost op: 19-02-2018, 12:03:28 »
Maar dan zou het toch alsnog JUIST kunnen? Precies vanwege het "dat is te duidelijk in beeld gebracht"-effect ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #263 Gepost op: 19-02-2018, 12:06:03 »
Een beetje... Dan zou ik het ook nog kunnen geloven, maar zoals ze hem zaterdag in beeld wachten? Dat is wel heel wat meer dan een beetje.
Maar in principe zou je dat over iedereen kunnen zeggen?
Jan met zijn chaos coupé en de FTM theorie in Moltalk en op de officiële website.
Simone en de daba doos, en daarna de dozen die Olcay uit de coupé haalt.
Olcay..? Is een verhaal apart..
Stine, volgens Olcay's biechten voornamelijk verdacht gemaakt en de geldton.

En dan Ruben:
De geldtoen wat écht helemaal nergens op sloeg.
Daarna de groene dozen in Olcay's coupé.

Verder zie ik niet waar één iemand heel erg bovenuit springt. Het is natuurlijk ook een kwestie van aannames en interpretatie.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #264 Gepost op: 19-02-2018, 12:30:54 »
Pff het is lastig met Ruben... Ja, er waren overduidelijk in beeld gebrachte mol acties zoals het misrekenen bij de min bedragen.
Dat zou je kunnen zien als nep-mollen. Maar er was ook toch weer een heel subtiele actie: Ruben pakt een doosje met een goeilamp en rent ermee de kamer uit, langs het raam... en dan is het doosje ineens weg. Schijn Werper? ::jaja::



Ondanks de overweldigende collectieve aandacht voor Simone...

...blijf ik in de Ruben tunnel.

...blijf ik het spoor volgen.  ::fluit::  ::zingen::

...en pas ik mijn signature ook maar even aan. ::helderziend::  ::spook::



« Laatst bewerkt op: 20-02-2018, 08:25:47 door annebeestje »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #265 Gepost op: 21-02-2018, 16:00:09 »
Ruben heeft ook nog twee extra truien. Eentje met bruine tinten en eentje met blauwe. Maar die beide zwart-grijs lijken.

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=61902.msg2102363#msg2102363

Op Jans instagram lijkt het duidelijk donkerblauw-lichtblauw.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #266 Gepost op: 22-02-2018, 01:08:06 »
...en pas ik mijn signature ook maar even aan. ::helderziend::  ::spook::
Prachtige signature! En ik houd wel van mensen die dapper standhouden.

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #267 Gepost op: 23-02-2018, 08:08:01 »
Ik ben niet 100% zeker of ik dit hier zo kan plaatsen dus maar even in een spoiler gegooid.
Gaat over Rubens nieuwe album en mogelijke hints, kunnen jullie zelf beslissen of je de spoiler wilt openen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 23-02-2018, 08:10:56 door Orphen89 »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #268 Gepost op: 23-02-2018, 08:09:50 »
Hij heeft erg lang aan het album gewerkt, langer dan dat hij wist dat hij mee zou doen aan widm, dus lijkt mij gewoon toeval
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #269 Gepost op: 23-02-2018, 08:13:47 »
Hij heeft erg lang aan het album gewerkt, langer dan dat hij wist dat hij mee zou doen aan widm, dus lijkt mij gewoon toeval

Zit wat in, maar ook niet alle nrs benoem ik, het kan zijn dat hij een aantal nrs heeft gemaakt toen hij al wist dat hij de mol zou gaan zijn?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #270 Gepost op: 23-02-2018, 08:16:43 »
Kunnen we trouwens ook niet met dubbele woorden/zinnen die hij zegt?:

Aflevering 1: wacht
Aflevering 2: wacht
Aflevering 3: Ik weet het niet met jou (Emilio tijdens opdracht en Stine/Simone tijdens test).
Aflevering 4: food for thought?
Aflevering 5: geen idee, moet het nog uitzoeken
Aflevering 6 (+ extra beeld): well done (Simone en Jan voor pakken van jokers)

Dit zijn dingen die mij in eerste instantie zijn opgevallen en kan herinneren.

Aanpassingen, toevoegingen zijn van harte welkom  ::bravo:: ::tandpastasmiley::

Ik heb de volgende nog voor je, Naty:

Aflevering 1:    Wooden, wooden.
Opdracht 2.1:   Dit is hem. Dit is hem.
Opdracht 4.3:   Ik moet dit kunnen. Dit moet ik kunnen.
(en later)  :      Ik kan dit niet. Dit kan ik niet.
Aflevering 5:    Food for thought. Food for thought. (met Loes)
Aflevering 7:    Als jij denkt dat ik de mol ben, dan denk jij dat ik de mol ben.

De dubbelingen bij Ruben passen prima bij mijn 2-mollentheorie in het Verborgen Hints topic (vanaf hier). Omdat ik mijn tijd deze week kwijt was aan het bijwerken daarvan, plaats ik ook geen apart overzichtje van Ruben van afl. 7. Maar ik vind de periode waarin hij alleen bij de lampjesopdracht staat, er géén lampje is ingedraaid, maar er desondanks in het volgende beeld 1 of 2 lampjes van de ton zijn verdwenen en er een extra (vol??) doosje op de grond ligt, wel een soort van smoking gun moet ik zeggen. Zo'n sterke aanwijzing voor een mollenstreek hadden we bij Ruben bij mijn weten nog niet gezien.

Verder heeft Annebeestje een prachtig lijstje aangelegd van mogelijke hints met betrekking tot Magere Hein, ook te vinden in het Verborgen Hints topic (zie hier).
« Laatst bewerkt op: 23-02-2018, 08:22:11 door Newbie2 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #271 Gepost op: 23-02-2018, 10:13:22 »
Hij heeft erg lang aan het album gewerkt, langer dan dat hij wist dat hij mee zou doen aan widm, dus lijkt mij gewoon toeval

Bovendien lijkt het me ook niet echt verstandig om je artistieke vrijheid te laten inperken door je wil om hints te geven naar je molschap.

Sowieso kan het nooit als officiële hint omdat het niet in het programma aan bod kwam.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #272 Gepost op: 23-02-2018, 10:30:16 »
Bovendien lijkt het me ook niet echt verstandig om je artistieke vrijheid te laten inperken door je wil om hints te geven naar je molschap.

Sowieso kan het nooit als officiële hint omdat het niet in het programma aan bod kwam.
Ja, precies.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #273 Gepost op: 23-02-2018, 10:37:57 »
Zou wel een mooie reclamestunt zijn. "Koop mijn album en kom erachter wie de mol is!"
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #274 Gepost op: 23-02-2018, 14:24:49 »
Ondanks alles wat er over Simone gezegd wordt, blijf ik stug bij Ruben. Mijn allereerste gevoel heeft hij niet kunnen veranderen en wordt alleen maar sterker rondom hem.

En alleen al om het feit dat het toch VRESELIJK moet zijn dat ik nu op Simone zou gaan en dat ze er tóch uitvliegt, blijf ik op hem. Dán baal je. :-X ::rofl::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #275 Gepost op: 23-02-2018, 14:55:09 »
Ondanks alles wat er over Simone gezegd wordt, blijf ik stug bij Ruben. Mijn allereerste gevoel heeft hij niet kunnen veranderen en wordt alleen maar sterker rondom hem.

Mooi zo! En let vooral ook eens op de kleur blauw! (Ik ben niet zo goed in hints, maar het is wel blauw.)
« Laatst bewerkt op: 23-02-2018, 15:01:22 door Avogadro »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #276 Gepost op: 23-02-2018, 18:50:25 »
Ruben is behoorlijk de Mol voor mij. Ik heb tal van redenen, maar ik zal het proberen kort te houden.

1. Ruben lijkt veel binnen te halen en bovenaan te staan in ieder geldschema. Maar als je let op wat hij niet binnenhaalt (zoals de 5.000 euro) dan staat hij onderaan.
2. Over geldschema's gesproken, het valt me op dat de officiële website er bijzonder wat aandacht aan schenkt dit jaar. Alsof het dus dit jaar een Mol is die niet die regel volgt. Ruben staat in beide schema's bovenaan.
3. Alle kandidaten in het spel + Stine zaten op Ruben. Ja, vorig jaar zat een groot tal ook verkeerd tot aan het einde. Maar nu nemen ze Simone ook in overweging, waar ze vorig jaar blind waren voor Thomas. Uit de overweging van dit blijkt dus dat Ruben verdachter is voor de kandidaten dan Simone. En zij zien de dingen die wij niet zien.
4. Ruben lijkt goed te kunnen liegen, maar heeft ook wel last van zenuwtrekjes: wegkijken, aan zijn baard krabben etc. Waar Simone (de meest mogelijke Mol na Ruben) stalen zenuwen lijkt te hebben alom.
5. Ruben gaat vaak mee in fouten van kandidaten. De marktopdracht, de tunnel-zoekopdracht.
6. Ruben hoefde niet op te staan in de theater opdracht. Dat deed me denken aan Jon van Eerd in 2009, toen hij buiten het reuzenrad moest eindigen, wat ook een hint bleek te zijn.
7. Ruben verdiende 2.000 euro in het begin. Maar Olcay vond de locatie, kluis en bedacht het wachtwoord (dat Ruben vergeten scheen te zijn). 2.000 euro winnen = Een Verhaal Apart voor een Mol?
8. Ruben draait in aflevering 6 zijn eigen bord om van rood naar groen. Hij is daarmee Verlost van de executie.
9. Tijdens de Niets is wat het lijkt-opdracht verandert het standpunt van Art en de camera vanaf het punt dat Ruben aan de tafel komt.
10. Bij de belangrijkste opdracht voor de pot haakt Ruben af. Hierdoor haakt Stine ook af. 5.000 euro!!

11. Dit heeft niks met Ruben te maken, maar ik vind de groepsfoto hint te duidelijk, zeker na vorig jaar. De cirkels die zouden leiden naar de NOS kun je overal in beeld plaatsen. Dit is volgens mij ook toeval.
12. Jan wordt verdacht, dacht ik, vanwege zijn laagste positie in de schema's. Maar nogmaals ik denk dat de schema's er dit jaar zijn om ons op een verkeerd been te zetten.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #277 Gepost op: 23-02-2018, 19:20:15 »
@Brad Bellick

En Ruben speelt geld kwijt bij de 'Tijd is geld'-opdracht. (Simone verdient in die opdracht juist geld.)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #278 Gepost op: 23-02-2018, 21:58:30 »
Hier weer een 'bewijsje' dat Jan (voornamelijk) Ruben verdenkt. Hij kijkt hem aan nadat Art de volgende zin heeft gezegd: "Vooral de Mol doet goede zaken."  Uit zulke reacties en tevens ook gesprekken, kan ik vaak meer halen dan uit biechten en testschermen.

Ik ben heeeel erg benieuwd naar morgen ::hug::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #279 Gepost op: 23-02-2018, 22:16:53 »
Uit zulke reacties en tevens ook gesprekken, kan ik vaak meer halen dan uit biechten en testschermen.

Me too! Al vanaf aflevering één. (En niet die tabellen van follow-the-money en verdenkingaanklikkerij.)