Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129341 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #320 Gepost op: 24-02-2018, 23:45:35 »
De klapper kwam ook pas een opdracht later, de vrije rol in het hotel...
Hmm, nu wederom 1000% overtuigd van een mol?
Ik blijf gewoon lekker bij Olcay als wensmol en ik zie wel  ::rofl::

Offline DeniseDus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #321 Gepost op: 24-02-2018, 23:46:07 »
Respect voor de tunnelaars hier! Het was vast niet makkelijk hier met 70% van het forum in de Simonetunnel...

Nee dat klopt! Lonely in de tunnel maar ik ben Ruben toch trouw gebleven 😉
Ben erg benieuwd of er nog een grote verrassing gaat komen en dat toch Jan of Olcay de mol blijkt te zijn

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #322 Gepost op: 24-02-2018, 23:48:53 »
Olcay is al vanaf het begin mijn wensmol maar Jan zou dat eerlijk gezegd net zo zijn. Die zou ik echt in de absolute top van de Mollen Aller Tijden zetten. In deze fase is het altijd wel de voor de hand liggende, dus Ruben. Ik zal zeker dan pas echt geschokt zijn ja, Stine was natuurlijk al gespoilerd, maar als Ruben het niet is dan val ik wel van mijn stoel ja.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #323 Gepost op: 24-02-2018, 23:51:10 »
Hee het wordt eindelijk wat drukker in de Ruben tunnel!  ::zwaai::

Vind het wel jammer dat sommigen Ruben wegzetten als saaie of slechte mol.
Hij speelt het anders. Hij saboteert, waardoor de anderen minder kunnen verdienen. Met klassieke follow the money valt dat niet op.
En hij heeft onderweg wel wat hulp van de productie gehad denk ik.
Maar dat zorgt er wel voor dat we misschien nog wat leuke verrassingen gaan zien in afl. 10

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #324 Gepost op: 25-02-2018, 00:02:28 »
Welkom allemaal! ::hug::

En inderdaad, laten we aub éérst aflevering 10 gaan bekijken, daarna kijken naar de Molacties en dán pas beslissen of we het een 'goede' of 'slechte' Mol vonden. Beetje voorbarig om iemand al (gedeeltelijk) af te strepen puur en alleen omdat er een groot deel van de groep al op die persoon zat. Wees aan de andere kant ook maar dankbaar dat het een seizoen is waarin het overgrote merendeel van de kijkers wél verkeerd zat (wie de Mol dus ook is). Dat is denk ik nog véél leuker dan alle Mollenstreken bij elkaar. ::bravo:: Vergeet daarbij ook niet hoe ontzettend hard het spel in het begin gespeeld is, de Mol heeft een enorme taak gekregen dit jaar! En als Ruben het inderdaad is, kan ik alleen maar heel erg blij zijn met mijn keuze om in zijn tunnel te blijven!
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #325 Gepost op: 25-02-2018, 00:21:26 »
Kijk, hij kan inderdaad best een type Jon/AM mol zijn.
Het probleem is alleen dat in die twee seizoenen er door de montage ook een duidelijke afleidingsmol naar voren werd gebracht (Aniek en Liesbeth).
Ik vind zelf dat je Jan en Olcay niet in die categorie kan plaatsen, dus dan zou het eigenlijk logischer zijn dat Ruben zelf de Aniek/Art/Liesbeth/Paulien (of afleidingsmol) van dit seizoen is.

Jeetje, wat ontzettend lastig!

Mja en in die beide seizoenen tuinde ik in de afleidingsmollen. Gewoon omdat ik Jon/A-M minder geslaagd naar voren vond komen. En in die zin kan Ruben prima de mol wel zijn. Want in geen enkele aflevering vond ik hem een afleiding. Dat waren Simone en Stine wel. Ik zat tot vorige week op Stine, toen als next best thing Simone. Nu blijkt dat Jan/Olcay en Simone allemaal op Ruben hebben ingezet. En Stine was ook overtuigd dat ze de juiste mol had. Dan komt het gewoon aan op tijd en persoonlijke info van Ruben hebben. En dus is een A-M scenario zeker mogelijk. Maar dan moet er dus iets aan Ruben zijn opgevallen zodra de camera's uitstaan, buiten de opdrachten om. Ook niet zo gek dat hij als enige niet los van Jan/Olcay werd herkend. Want ik kende hem zelf ook niet, Jan/Olcay zijn een stuk bekender en vallen meer op. Enfin.. ik ben heel benieuwd wat Ruben als mol uitgevroten heeft, waar ie gemold heeft.

Deze aflevering bij het raften stak ie geen hand uit naar de kokers. Maakte geen snoekduik zoals Jan, pakte geen eens een verkeerde koker zoals Olcay. Beide vind ik nog mooiere molacties dan simpelweg helemaal geen poging wagen. Bij de caraoke gaf de montage aan alsof Simone geen aandacht aan zijn seintjes besteedde maar hij kan ook zo maar zelf niet goed bezig geweest te zijn. Zeker als Olcay en Jan onderling het wel prima erin slaagde. Verder viel er weinig te mollen bij de muziekmixopdracht. Net zoals op de brug een beetje meer voor het mooie plaatje.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #326 Gepost op: 25-02-2018, 00:26:14 »
Het zou een beetje een kopie van Thomas Cammaert zijn qua moltype en daarom minder waarschijnlijk de mol.

Beetje saaie mol lijkt ie me, maar wie weet.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #327 Gepost op: 25-02-2018, 00:32:59 »
Dat de kandidaten het allemaal al meteen wisten... zet altijd de toon.
Hij was daarna voor het terughalen van Ron als enige. En toen ging hij zo confronterend zitten doen met de graafopdracht. Dan zien we hem al gewantrouwd worden want hij krijgt de auto van 50 euro, en in Kwestie van vertrouwen doet zijn partner als enige van allemaal iets bizars: Emilio weigert hem iets toe te vertrouwen. Dan gaat hij niet parachute springen want dat zou niet passen bij zijn latere (gespeelde ?!) hoogtevress op de lijn. Dit is nog de mooiste molactie.
Dan komt het meest bizarre: hij pakt het penningmeesterschap. En daarna volgen precies allemaal opdrachten waarbij die het voor het zeggen heeft.

Klopt, maar dikwijls geeft de montage dat niet meteen weg. Dat valt inderdaad wel op, al kon hij zich makkelijk tegenhouden wegens groepsdruk. De leiding overpakken van Jan snap ik niet echt als molactie? Het was in elk geval niet effectief. Dat de groep hem de pot niet toevertrouwt maar na Olcay wel toewijst is wel knap inderdaad. En dat bij parachute springen kan een geloofwaardig precedent opleveren voor bij de tokkelopdracht. Chapeau indien gespeeld die reactie  ::ok:: Maar ik vind dat niet de beste molactie. Dat vind ik dan eerder het penningmeesterschap pakken, twee opdrachten op rij bepalen of en hoeveel geld er binnen komt. Eerst zag ik meer molpotentie bij een loper of bij iemand die opgesloten zat. Maarja Ruben stond het vrij om te bepalen hoeveel geld er binnen kwamen over de finish. Had Stine 2000 euro gegeven en je gaf haar blijk van vertrouwen en 0 kans dat zij binnen kwam. Alhoewel... Idem met als startpositie kunnen bepalen wie en wanneer je iemand vrij laat uit de hotelkamer.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #328 Gepost op: 25-02-2018, 00:35:16 »
Mja en in die beide seizoenen tuinde ik in de afleidingsmollen. Gewoon omdat ik Jon/A-M minder geslaagd naar voren vond
Maar je zag het toen wel echt duidelijk toen ze Liesbeth moesten bevrijden... Hadewych viel haar echt in de armen, en de omhelzing van AM was nogal flauwtjes. Je zag daar al duidelijk de twee kandidaten die afstand houden van de mol.

Dat zag je bijv. ook duidelijk bij de Nyomar opdracht van Yvon. Lottie en Marc-Marie die zeiden, "Ja Yvon, het zal wel dat je zo hard gerend hebt maar toch helaas geen Nyomar kon vinden". Kijk die koppen daar hahaha.

Dat ga je volgende week ook zien bij de laatste opdracht. Weer twee extreem verbonden finalisten, en dan daarnaast iemand die een 'besmettelijke ziekte' lijkt te hebben, zoveel afstand zal er zijn. Zag je eigenlijk nu al gebeuren met die wandeling van Olcay en Jan.

En inderdaad, eerder las ik Vivienne en Dennis, dat was ook al zo'n stel die samen goed zaten. Uiteindelijk moet je in deze fase dus wel gewoon bij de kandidaten zijn, die wijzen de mol wel aan.

Alleen in een uitzonderlijk geval kan het script het nog moeilijk maken, zoals met Susan dat de 3 elk op een andere kandidaat kunnen uitkomen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #329 Gepost op: 25-02-2018, 00:40:37 »
Je zag daar al duidelijk de twee kandidaten die afstand houden van de mol.
Dat ga je volgende week ook zien bij de laatste opdracht. Weer twee extreem verbonden finalisten, en dan daarnaast iemand die een 'besmettelijke ziekte' lijkt te hebben, zoveel afstand zal er zijn.
Uiteindelijk moet je in deze fase dus wel gewoon bij de kandidaten zijn, die wijzen de mol wel aan.
Alleen in een uitzonderlijk geval kan het script het nog moeilijk maken

Klopt wel, je hebt wel vaker zulke duo's gezien tussen winnaar en verliezend finalist. En dat de mol er idd een beetje buiten staat, erbij hangt.
Susan overigens vond ik overduidelijk, zoals menigeen hier vol voor Freek ging bleef ik volharden (beetje zoals de Ruben aanhang hier deed toen Simone vs Stine nog hoogtij vierde  ::ok::)
En qua script.. tja als Ruben werkelijk de mol blijkt te zijn, snap ik werkelijk niet dat de montage toont hoe vier kandidaten Ruben op het spoor zijn, drie die hun verdenking uitspreken bij de test.
Zo is de spanning toch weg? Eenzelfde kritiek had ik overigens met Simone en haar vraag van Art: ben jij de mol? En Ruben die haar ondervroeg en ze zei ja ik ben de mol  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #330 Gepost op: 25-02-2018, 00:41:17 »
Jan wijst naar mijn part al vanaf aflevering 5 Ruben als Mol aan. Zijn eerste en oprechte reacties na opdrachten of executies waarin Art het over de Mol heeft. Dat is echt niet te faken, niet zo direct.

Daarnaast wordt hier wel heel erg bevooroordeeld over Molacties die nog niet eens duidelijk zijn. Misschien toch nog even afwachten.. ::vergroot::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #331 Gepost op: 25-02-2018, 00:44:54 »
Misschien toch nog even afwachten.. ::vergroot::

Natuurlijk zullen we moeten afwachten. Maar het is na vanavond voor mij wel 2012 revisited. Niks mis mee, toffe opdrachten, leuke groep, geniale locaties  ::bravo::
En voor hetzelfde geldt wordt nu de derde grote tunnel (deze) wel tot instorting gedwongen volgende week. Het zou wat zijn  ::rofl:: Een Art die begint met: Ruben jij bent niet de mol, Jan jij bent niet de winnaar, Olcay jij bent niet de verliezer. Zeg maar wat niemand nu nog voor mogelijk houdt maar alles is natuurlijk nog mogelijk.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #332 Gepost op: 25-02-2018, 00:45:20 »
Al veel eerder hoor. Jan was al meteen op Ruben, en fameus zijn zijn woorden in een van de eerste biechten dat hij het spel gaat winnen. Gaat uitkomen wat ik je brom.

Is trouwens dat liedje al ooit vertaald dat die mevrouw zingt die Ruben moet verhuizen? Was toch wel een heel opvallend moment. Verder gebeurt er eigenlijk niks opvallends die opdracht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #333 Gepost op: 25-02-2018, 00:48:05 »
Al veel eerder hoor. Jan was al meteen op Ruben, en fameus zijn zijn woorden in een van de eerste biechten dat hij het spel gaat winnen. Gaat uitkomen wat ik je brom.

Daar geef ik je ook gelijk in. In zijn biechten neemt hij Ruben altijd mee, maar nu heb ik het alleen maar zijn gezichtsuidrukkingen (:

Overigens hoop ik dat Olcay wint want dan heb ik een grote kans op top 5 in de pool
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #334 Gepost op: 25-02-2018, 00:56:24 »
Alles wijst m.i. na deze aflevering naar Ruben...

Op de 1 of andere manier lijkt mij dit niet te kloppen, hoewel ik ook heus voldoende molacties van hem heb kunnen ontdekken.

Zou het dan toch Olcay zijn???

Ik wankel na mijn Simone tunnel, was er zo van overtuigd :\'(
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline 11elf

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #335 Gepost op: 25-02-2018, 01:04:23 »
Hee het wordt eindelijk wat drukker in de Ruben tunnel!  ::zwaai::

Vind het wel jammer dat sommigen Ruben wegzetten als saaie of slechte mol.
Hij speelt het anders. Hij saboteert, waardoor de anderen minder kunnen verdienen. Met klassieke follow the money valt dat niet op.
En hij heeft onderweg wel wat hulp van de productie gehad denk ik.
Maar dat zorgt er wel voor dat we misschien nog wat leuke verrassingen gaan zien in afl. 10

Net optijd me terug getrokken uit de Simone tunnel.  De aanwijzingen naar koning(inn)en die niet op Stine bleken te slaan en je lijstje magere hein hints, en het niet verder opstapelen van hints naar Simone op de groepsfoto na deden me twijfelen. Halverwege deze aflevering was de doorslag. Simone die niet goed stond op de groepsfoto en Thriller en pianoman als bonus nummers... bij car-aoke.

Ik weet niet of Ruben een slechte mol is, of saai. Dat moet aflevering 10 uitwijzen. Qua hoe hij overkomt, hoe hij door de productie is neergezet, qua tactiek en karakter vindt ik hem heel erg in het rijtje van de laatste mollen passen. En daarmee misschien wat te voorspelbaar. Ik ben wel toe aan een verrassende mol, eentje die wat meer op de voorgrond durft te treden. Zoals Jan of Olcay.

Ik zie gewoon herhalende patronen. Weer de Mol die in aflevering 1 a) geld binnen haalt (als enige), om goodwill te kweken b) een cruciale rol speelt in het plot van de eerste aflevering. Thomas vond de sleutel die nodig was voor de bioscoop opdracht, Ruben zorgde voor de 5 landen ontknoping.
Een mol die in de groepsdynamiek zich niet erg mengt in de discussies, schuld afschuift op anderen, en concequent achteraan staat.

Wel goed hoe hij net optijd penningmeester werd.

Dat een mol in de follow the money niet obvious er uitspringt is logisch, dat maakt je een slechte mol, niet iedereen moet je sabotages kunnen aanwijzen.
Maar als Bella al met 10 vragen op Ruben zat, bewijst dat de groep hem heel vroeg in het spel verdacht, daarom hoop ik ergens nog op een plot twist. Al zijn de aanwijzingen naar Ruben  als je alles opteld nu wel sterker dan naar de rest.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #336 Gepost op: 25-02-2018, 01:08:28 »
Alles wijst m.i. na deze aflevering naar Ruben...

Op de 1 of andere manier lijkt mij dit niet te kloppen
Normaal klopt dat ook niet, BEHALVE bij de finale, dan klopt dat altijd WEL. De laatste weken is de nr. 1 verdachte er steeds uitgevlogen, en nu is het einde daar... maar dan mag de nr. 1 WEL de mol zijn. Heel knap uitgekiend elk jaar door het script.

Waarom ik Ruben meteen schrapte, was toch wel dat "Dit is Kiev, vriend" moment. Daarin is hij zo naturel kandidaats. Het is een van de grootste momenten van de hele serie. En dan wint hij ook al die poen met Olcay. Ik dacht, daar kan een streep doorheen.

Maar achteraf is het net zo'n M18 momentje. Voorkennis. Niemand had het nog door totdat Ruben het erin gooide. Die wist natuurlijk dat ze er op een GEGEVEN moment toch wel eens een keertje achter moesten komen. Anders is de grap eraf.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #337 Gepost op: 25-02-2018, 01:12:24 »
Zou de mol dan echt het meeste geld hebben binnengehaald?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #338 Gepost op: 25-02-2018, 01:14:47 »
Als je dit hier op een rijtje zet dus niet. Bijv. de sleuteldrager, hij heeft daar enorm veel geld geroofd dan. Echt heel veel. Dan valt alles wel op zijn plek, want dit staat niet in de huidige staatjes.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline femkejulia

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #339 Gepost op: 25-02-2018, 01:19:21 »
De follow the moneys die op internet zwerven zijn heel subjectief.
Hoe ga je om met een bedrag wat door meerdere mensen is verdiend?
De ene ftm bedeelt elk teamlid met het gewonnen bedrag, de andere ftm delen ze die bedragen door het aantal teamleden.
Je ziet ook molacties, bijvoorbeeld vertragen op de markt niet terug als je klakkeloos bedragen verdeeld.
Heb je dus niks aan.