Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129340 keer)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #340 Gepost op: 25-02-2018, 01:24:46 »
Ruben is mijn mol al vanaf aflevering 1, maar wat me zorgen baart is dat hij nu wel heel verdacht is gemaakt in deze aflevering. Ik dacht ook echt dat hij eruit zou gaan. Ik heb hem als mol puur afgaand op hoe hij reageert en doet binnen de groep. Ook het zinnetje: 'Zei jij nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend. ' klonk als een vooraf ingestudeerd zinnetje.

Ik blijf stug in deze tunnel, maar ik zou het ook prachtig vinden mocht Olcay of Jan de mol zijn.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #341 Gepost op: 25-02-2018, 01:26:21 »
Zou de mol dan echt het meeste geld hebben binnengehaald?
Nee, dat heeft hij niet. Zoals Lo al zegt, er zijn zoveel dingen nog onzeker; wie heeft de -500 gebeld, wie van de 3 finalisten heeft voor de groepsvrijstelling gekozen, heeft hij geld weggegooid.
Daarnaast is hij behoorlijk gedaald in ieder geval mijn ftm tabel en heeft hij deze aflevering een bedrag van 337 euro, het laagste bedrag, binnengehaald ten opzichte van Jan, die 962 euro binnen haalt, is dat een behoorlijk verschil en dan heb ik nog niet gesproken over het geld dat hij heeft verspild. Omdat we zoveel niet weten, is het erg lastig, maar dat hij het meest heeft binnengehaald is voor mij meer subjectieve observatie dan een feit.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #342 Gepost op: 25-02-2018, 01:27:29 »
Ik ga echt niet aan Ruben als mol ::ohno:: No way
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #343 Gepost op: 25-02-2018, 01:30:42 »
Tja maar wie dan? Ik ga echt stuiteren als het Molcay is hoor.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #344 Gepost op: 25-02-2018, 01:32:28 »
Tja maar wie dan? Ik ga echt stuiteren als het Molcay is hoor.
Jan dus ;D.

Olcay zou ge-wel-dig zijn ::hyper::, daarom denk ik dat het niet zo is want dat gebeurt nooit :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #345 Gepost op: 25-02-2018, 01:36:19 »
De follow the moneys die op internet zwerven zijn heel subjectief.
Hoe ga je om met een bedrag wat door meerdere mensen is verdiend?
De ene ftm bedeelt elk teamlid met het gewonnen bedrag, de andere ftm delen ze die bedragen door het aantal teamleden.

Je mag in het FTM-topic altijd argumenten aanbrengen waarom Ruben bij een bepaalde opdracht minder heeft bijgedragen dan er staat. Zo maken opdrachten waar iedereen hetzelfde bedrag krijgt sowieso niet uit als je kijkt naar het verschil tussen de kandidaten. Dus die zijn altijd de facto te negeren.

Je ziet ook molacties, bijvoorbeeld vertragen op de markt niet terug als je klakkeloos bedragen verdeeld.
Heb je dus niks aan.

Hij vond de laatste dame die nodig was om de 20jes in 10jes te wisselen. Daar heeft hij de opdracht toch echt (ook qua tijd) vooruit geholpen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #346 Gepost op: 25-02-2018, 01:42:19 »
Na aflevering 7 net op tijd de streep door Ruben weer uitgegumd. En tijdens deze aflevering begon ik ook echt te twijfelen.
Maar toch. Ruben als mol?
Waarom heeft hij bij Chaos 500 euro gegeven aan de superfanatieke Loes? Waarom haalt hij in het circus 250 euro binnen met niet-balletje-balletje terwijl het zo makkelijk is
om het balletje in een gat te laten rollen, zelfs als je je best doet? Heeft de eerste 'echte' afvaller Bella echt 10 vragen op hem ingevuld?
En vooral: waarom laten ze zo duidelijk zien dat de rest op hem stemt?

Ik snap dit programma niet meer.  :o
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline femkejulia

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #347 Gepost op: 25-02-2018, 01:43:17 »
Je mag in het FTM-topic altijd argumenten aanbrengen waarom Ruben bij een bepaalde opdracht minder heeft bijgedragen dan er staat. Zo maken opdrachten waar iedereen hetzelfde bedrag krijgt sowieso niet uit als je kijkt naar het verschil tussen de kandidaten. Dus die zijn altijd de facto te negeren.

Hij vond de laatste dame die nodig was om de 20jes in 10jes te wisselen. Daar heeft hij de opdracht toch echt (ook qua tijd) vooruit geholpen.
Precies. Heb je dus helemaal niks aan die ftm.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #348 Gepost op: 25-02-2018, 03:09:12 »
Ga eerst maar eens wat afleveringen terug kijken. Zo uit mijn hoofd kan ik het me amper voorstellen. Twee duizend goodwill in aflevering 1, goed gedaan op de markt, slechts met 50 euro gaan rijden en dan snel uit de race gehaald worden, 250 met het circus balletje waar hij gerust Stine had kunnen laten spelen, de verdeling van geld voor de auto race waarbij Loes als enorm fanatieke kandidaat goede kans had om binnen te komen met 1000. Hij verdiend een dubbele Oscar voor het spelen van angst bij de rode draad als hij de mol is.

En de manier waarop hij nu naar voren is geduwd in aflevering 8. Met een bord in gillende neonletters boven zijn hoofd: nou kijkers, het is Ruben hoor. Nu nog afwachten wie er wint. Vooral dat zou ik niet zo leuk vinden (van de productie) als hij daadwerkelijk de mol is maar fantastisch vinden als Olcay of Jan toch de mol zijn.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #349 Gepost op: 25-02-2018, 08:07:16 »
Waarom is ineens nu iedereen zo bezig over dat de makers Ruben verdacht maken? Ik vind t vrij normaal dat in deze fase vh spel de meerderheid vd deelnemers de juiste mol verdenkt. Ik kan me zelfs zo 123 geen finale herinneren waarin beide deelnemers de verkeerde mol hadden. Het is Ruben die Ruben verdacht maakt, en dat gebeurde eerder bij de deelnemers dan op social media.
Zij zien meer dan wie zien en er is dus iets wat hem als mol naar voren doet komen.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #350 Gepost op: 25-02-2018, 09:10:27 »
Waarom is ineens nu iedereen zo bezig over dat de makers Ruben verdacht maken? Ik vind t vrij normaal dat in deze fase vh spel de meerderheid vd deelnemers de juiste mol verdenkt. Ik kan me zelfs zo 123 geen finale herinneren waarin beide deelnemers de verkeerde mol hadden. Het is Ruben die Ruben verdacht maakt, en dat gebeurde eerder bij de deelnemers dan op social media.
Zij zien meer dan wie zien en er is dus iets wat hem als mol naar voren doet komen.

Ja ik geloof er ook niet zo in, eerlijk gezegd.
Liegt de mol wel eens in zijn of haar dagboek trouwens? Zo nee, dan kan het Ruben ook gewoon niet zijn. De mol zat in de metro bij die ene opdracht en Ruben was de enige die er niet in zat. Als dat waar is kan het Ruben niet zijn. Dan is het vast Jan. Ik zie Ruben meer als een erg passieve kandidaat dan een mol. Een mol zou Jan toch niet corrigeren bij die zang opdracht? Jan zat expres zes en vijf door elkaar te husselen. Nee na de Stine en Simone gates ( die zo overduidelijk naar voren werden geschoven ) geloof ik echt niet meer in Ruben als mol. Dus hebben we sowieso een geweldige mol dit jaar, Jan of Olcay.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #351 Gepost op: 25-02-2018, 09:14:18 »
Nou ik ben het wel eens dat de makers wel willen dat helemaal op het einde, nu dus, de mensen de mol herkennen.
 Anders gaan ze klagen van waar slaaaaaat dat op deze mol, nooit enige verdachtmaking gehad, nooit een molactie, ik kijk nooit meer.
Waarom heeft hij bij Chaos 500 euro gegeven aan de superfanatieke Loes? Waarom haalt hij in het circus 250 euro binnen met niet-balletje-balletje terwijl het zo makkelijk is
om het balletje in een gat te laten rollen, zelfs als je je best doet? Heeft de eerste 'echte' afvaller Bella echt 10 vragen op hem ingevuld?
En vooral: waarom laten ze zo duidelijk zien dat de rest op hem stemt?

De superfanatieke Loes was wel zijn slapie en officiele bondje. En ze was al kwaad dat zij daarom geen 1000 kreeg...

Met balletje-balletje is het zo makkelijk om het balletje in een gat te laten rollen, maar even goed andersom, zo makkelijk om het balletje NIET in een gat te laten rollen. Of moeilijk. Eigenlijk dus: je doet maar wat. Je beweegt maar het is puur geluk, het ongeluk zit in een heel klein hoekje, de kleinste beweging kan verkeerd uitvallen. Dus hij zal juist geprobeerd hebben het balletje erin te krijgen maar daarin is hij gefaald door pech.

Waarom laten ze zo duidelijk zien dat de rest op hem stemt is omdat het niet anders kan en hoeft. Laat maar zien dat er weer iemand op Ruben uitvliegt. Alle 3 zaten op hem dus 1/3 kans. Het maakt nu toch niet meer uit want in de finale krijgen we toch altijd alles te horen en dan gaat Jalcay zeggen dat ze vol op hem zitten. Het had niet gekund als Simone inderdaad, zoals ze wel eens hintte, op Jan zat.. dan kras je meteen Jan officieel door in de finale. Maar nu alles op Ruben zat was het perfect.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #352 Gepost op: 25-02-2018, 09:20:58 »
Maar-maar-alle mensen die eruit vlogen zaten toch op Ruben? Dat kan dan toch niet? Of zeg ik nu iets heel geks?

Loes, Emilio, Bella. Allemaal in de Ruben tunnel.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #353 Gepost op: 25-02-2018, 09:25:29 »
Zelfde uitleg. Als iedereen op Ruben zit moet er nog wel iemand uit.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #354 Gepost op: 25-02-2018, 09:26:49 »
De opmerking over de metro is inderdaad het enige dat echt nog niet klopt met Ruben.

Maar als we nog eens goed gaan speuren?
Kan het zijn dat Ruben in een auto van het type Rover Metro heeft gezeten?
Was er een hint naar Ruben te zien in de metro? Bijvoorbeeld op een shirt of reclamebord?
Een advertentie in het blaadje “metro”?
Of is hij toch de kandidaten achterna gereisd naar de Metro en heeft ergens Olcay gesaboteerd? Stond hij niet “middenin de groep en toch buiten beeld” zoals in het dagboek genoemd?

Ja ik weet het. Ik heb veel fantasie; denk tegendraads; soms wat vergezocht...
Tot nu toe heeft het me nog op het juiste spoor gezet.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #355 Gepost op: 25-02-2018, 09:37:59 »
Ik blijf gewoon lekker bij Olcay als wensmol en ik zie wel  ::rofl::
Laat ik het hier inderdaad maar op houden. Of Jan, zou ook een leuke verrassing zijn. Maar Ruben?  :-\\
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #356 Gepost op: 25-02-2018, 09:45:53 »
Ik zie hier een Anne-Marie 2.0

Werd al vroeg door iedereen verdacht. Kon daarom lastig subtiel mollen en daarom zien wij dat nu ook duidelijk in beeld. Dit in combinatie met de fanatieke Jan en Olcay.
Iedereen zit op de een of andere reden op Ruben en tja dan moet er nog steeds iemand uit.

Maar toch zijn er dingen die ik compleet onmols vind aan Ruben
- Zijn reactie op Kiev, ik vond die juist wel natuurlijk
- De penningmeesterwissel vond ik heel onnodig als mol, geen invloed op opdracht.
- 2000 euro in aflevering 1
- Hij zat in het 50 euro autootje.....

Ik ben er nog niet uit.
You'll never walk alone

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #357 Gepost op: 25-02-2018, 09:50:37 »
De opmerking over de metro is inderdaad het enige dat echt nog niet klopt met Ruben.

Maar als we nog eens goed gaan speuren?
Kan het zijn dat Ruben in een auto van het type Rover Metro heeft gezeten?
Was er een hint naar Ruben te zien in de metro? Bijvoorbeeld op een shirt of reclamebord?
Een advertentie in het blaadje “metro”?
Of is hij toch de kandidaten achterna gereisd naar de Metro en heeft ergens Olcay gesaboteerd? Stond hij niet “middenin de groep en toch buiten beeld” zoals in het dagboek genoemd?

Ja ik weet het. Ik heb veel fantasie; denk tegendraads; soms wat vergezocht...
Tot nu toe heeft het me nog op het juiste spoor gezet.
]

Nou ja het zou kunnen maar het leek me dat het niet in die context geschreven werd. Er stond dat hij heerlijk in de metro had gezeten of iets dergelijks. Dat neem ik dan vrij letterlijk en zie dat als een bevestiging dat het Ruben gewoon niet kan zijn.
Maar ik kan het fout hebben hoor. Vond het wel een duidelijke hint. Mits het een leugen was. Nogmaals, ik weet niet of de mol normaal gesproken ook liegt in het dagboek. 
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #358 Gepost op: 25-02-2018, 09:53:50 »
Heeft winnaar Ruben Hein zijn prijzengeld gebruikt voor zijn nieuwe album?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #359 Gepost op: 25-02-2018, 09:54:53 »
Hij kan er toch EERST met Art ingezeten hebben, om naar de plaats van bestemming te gaan? Zou het bizar vinden als je de mol kunt strepen op zoiets als een dagboekfragment dat de mol zelf niet eens schrijft of ook maar leest.

Zijn reactie op Kiev moet ik toegeven was erg natuurlijk. Maar hoezo de penningmeesterwissel geen gouden wissel? Hij laat het grootste geldbedrag verdwijnen met Olcay en wandelt vervolgens ook nog eens rustig door het hotel om overal eerst briefjes van 500 te verbranden voor hij voor iemand een deur opent. Goud.

Die 2000 euro in aflevering 1 moet ik nog eens herbekijken of dat nog te voorkomen was, en het 50 euro autootje wordt hem toebedeeld he... gezien dat hij toen al massaal verdacht werd was het niet gek dat hij het slechtste autootje kreeg.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)