Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129288 keer)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #360 Gepost op: 25-02-2018, 10:12:37 »
Als Ruben de mol is heeft hij een grote foute gemaakt door penningmeester te worden. hij kon daardoor goed mollen maar door dit actie wist iedereen dat hij de mol is.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #361 Gepost op: 25-02-2018, 10:20:17 »
Hoi. Ik ben slachtoffer geworden van de Simone-ramp, mag ik de rest van het seizoen hier bivakkeren? Deze tunnel ziet er, als ik zo snel even kijk, nog het stevigst uit. Niet zo stevig als dat de Simone-tunnel was natuurlijk... maar steviger dan die van Jan en Olcay, daar zie ik nog wat barstjes.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #362 Gepost op: 25-02-2018, 10:27:40 »
(...) Zou het bizar vinden als je de mol kunt strepen op zoiets als een dagboekfragment dat de mol zelf niet eens schrijft of ook maar leest.
(...)
Ik herinner me toch dat Art in de chat tussen hem en dit forum zei dat de Mol zelf de dagboeken schrijft.
Ik vermoed wél dat deze teksten nog geredigeerd worden.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 13:10:14 door Marisa »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #363 Gepost op: 25-02-2018, 10:36:05 »
Waarom zie ik iedereen overal posten dat ze teleurgesteld zouden zijn als Ruben de mol is? Ik zou het geniaal vinden.

(ik had trouwens ook Ruben eerst definitief afgestreept na het woordje 'metro' in het dagboek)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #364 Gepost op: 25-02-2018, 10:42:30 »
Ook opvallend:
Ruben zegt dat hij niet had verwacht in de finale te staan.

Stel nou...Jean Marc was de mol. De wisseltruc. Ruben krijgt de wisselbokaal. Wat een prestatie.
Dan kun je het als last-minute mol ook best hebben dat op het laatst iedereen je verdenkt.

Dan snap ik ook meteen die natuurlijke “wij zijn niet in Kiev vriend” Reactie wel.
En die verdiende 2000 euro in de eerste opdracht.

Veeg mij maar op...
 ::trots::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 11:06:56 door annebeestje »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #365 Gepost op: 25-02-2018, 10:44:07 »

(ik had trouwens ook Ruben eerst definitief afgestreept na het woordje 'metro' in het dagboek)

Probeer dit eens voor je te zien: Art en Ruben zitten in de control room van de metro en liggen dubbel van het lachen om wat ze zien....  ;D


Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #366 Gepost op: 25-02-2018, 11:07:04 »
 ::rofl:: ::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #367 Gepost op: 25-02-2018, 11:09:26 »
daarom denk ik dat het niet zo is want dat gebeurt nooit :P.

In meer landen kandidaten droppen gebeurt anders ook nooit ::hypocriet::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline 11elf

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #368 Gepost op: 25-02-2018, 11:13:11 »
Ook opvallend:
Ruben zegt dat hij niet had verwacht in de finale te staan.
Dan snap ik ook meteen die natuurlijke “wij zijn niet in Kiev vriend” reactie wel.

Jean Marc was de mol. De wisseltruc. Ruben krijgt de wisselbokaal. Wat een prestatie.
Dan kun je het als last-minute mol ook best hebben dat op het laatst iedereen je verdenkt.

Veeg mij maar op...
 ::trots::

Als dit scenario blijkt te kloppen dan vind ik het zeker knap. Dat betekent  dat je als last minute mol veel minder tijd hebt om over opdrachten na te denken. En dan hebben ze een wisselmol gekozen die goed in het straatje past. Die in de opdrachten daarvoor totaal niet verdacht werd en dus goodwill heeft van de groep. Die net voldoende steken heeft laten vallen om ook niet helemaal ongeloofwaardig te zijn. Die iets minder op de voorgrond is van nature en daardoor makkelijker de rol aan kan nemen.
En dan kan het de groep zijn opgevallen dat hij rond het vertrek van JM meer bij de productie was en er in zijn gedrag wat veranderde, waardoor hij opeens toch heel verdacht werd.
Dat zou ook verklaren waarom er nog zo lang gemonteerd is, tot 2 dagen voor de eerste aflevering, want van mol wisselen vraagt ook veel meer creativiteit van de productie.

Leuk voor alle het zijn 2 mollen verkondigers, op deze manier zou ook dat plausibel zijn...

Was er dan een schaakhint richting JM als koning in opbouw? Die met de tekst most young kings get their heads cut off ontkracht werd?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 11:25:28 door 11elf »

Offline 1913

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #369 Gepost op: 25-02-2018, 11:23:47 »
Als Ruben de Mol niet is, heb ik wel medelijden met hem. Simone die nog even naar hem wijst na haar elimatie, Jan en Olcay die elkaar omhelzen na het bereiken van de finale en Ruben ongemakkelijk links laten liggen. Kandidaat Ruben weet zeker dat hij wint, maar erg leuk spelen zal het de laatste afleveringen niet meer voor hem zijn. 

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #370 Gepost op: 25-02-2018, 12:17:33 »
Ruben is voor mij overduidelijk een kandidaat. Mijn favoriete ook nog, maar dat doet er nu even niet toe. Zijn gezichtsuitdrukking, alles, toen hij doorkreeg dat Jan en Jean-Marc in Kiev zaten. Kan niet missen. Als je dat gespeeld krijgt ben je wel echt goed ::jaja::

Oeps, misschien toch niet?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #371 Gepost op: 25-02-2018, 12:18:59 »
Ook opvallend:
Ruben zegt dat hij niet had verwacht in de finale te staan.

Stel nou...Jean Marc was de mol. De wisseltruc. Ruben krijgt de wisselbokaal. Wat een prestatie.
Dan kun je het als last-minute mol ook best hebben dat op het laatst iedereen je verdenkt.

Dan snap ik ook meteen die natuurlijke “wij zijn niet in Kiev vriend” Reactie wel.
En die verdiende 2000 euro in de eerste opdracht.

Veeg mij maar op...
 ::trots::
Het zou ook de end credits van Jean Marc ondersteunen aan het einde van aflevering 2, die later zijn opgenomen in Nederland. Mogelijk maken die onderdeel uit van een langer verhaal waarin Jean Marc uitlegt dat die het Molschap had onderschat en dat we die beelden in de finale nog terugzien.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #372 Gepost op: 25-02-2018, 14:07:02 »
Ruben is mijn mol al vanaf aflevering 1, maar wat me zorgen baart is dat hij nu wel heel verdacht is gemaakt in deze aflevering. Ik dacht ook echt dat hij eruit zou gaan. Ik heb hem als mol puur afgaand op hoe hij reageert en doet binnen de groep. Ook het zinnetje: 'Zei jij nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend. ' klonk als een vooraf ingestudeerd zinnetje.

Ik blijf stug in deze tunnel, maar ik zou het ook prachtig vinden mocht Olcay of Jan de mol zijn.

Ja, dat was voor mij ook de trigger om op hem te gaan letten. Ik hoorde die zin en dacht meteen 'kijk dit is de mol'. Dat vermoeden is eigenlijk alleen maar sterker geworden in de afleveringen, vooral omdat hij zich zo afwijkend gedraagt. Herinnert iedereen zich nog zijn introductievideo? Ruben zegt daarin: 'Ik ben niet de grootste tacticus, maar ik vind al die spectaculaire dingen wel heel tof.' We hebben hem nog bij geen een spectaculaire opdracht er vol voor zien gaan: hij zit niet in de parachute, durft niet over de lijn, zit niet bij de groep die geen claustrofobie heeft en ook bij het raften positioneert hij zichzelf als het watje van de groep (die niet zo goed durft).

Wel vind ik het zorgelijk dat al zoveel afleveringen alle kandidaten uitspreken op Ruben te zitten. Waarom zouden ze dat erin laten? Tegelijkertijd vind ik het ook wel prijzenswaardig dat de productie kandidaten geen andere verdenkingen in de mond legt dan die ze werkelijk hebben. Als iedereen vol inzet op Ruben, kun je daar bijna niet omheen. Dat dit weinig invloed heeft blijkt wel uit het feit dat Ruben door het grote publiek nog steeds niet of nauwelijks verdacht wordt.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #373 Gepost op: 25-02-2018, 14:11:25 »
Ook opvallend:
Ruben zegt dat hij niet had verwacht in de finale te staan.

Stel nou...Jean Marc was de mol. De wisseltruc. Ruben krijgt de wisselbokaal. Wat een prestatie.
Dan kun je het als last-minute mol ook best hebben dat op het laatst iedereen je verdenkt.

Dan snap ik ook meteen die natuurlijke “wij zijn niet in Kiev vriend” Reactie wel.
En die verdiende 2000 euro in de eerste opdracht.

Veeg mij maar op...
 ::trots::

Nu Simone eruit is ga ik mee in dit verhaal. Jean-Marc is de mol 2018, en Ruben moest het maar overnemen. Dit omdat Ron bij test 1 het minste op Ruben heeft ingezet, waardoor zijn exit nog altijd terecht bleef. Jan en Loes zaten meer op Jean-Marc dan Ron, maar hebben tegelijk ook meer vragen op Ruben ingevuld dan Ron, vandaar dat de productie heeft gekozen om Ruben als mol naar voren te schuiven.

Enige probleem met deze theorie is dat ik Jan precies om deze rede heb afgeschreven. De mol moest de kluis vinden omdat anders (indien alle andere groepen zonder mol) de kluis zouden vinden de kandidaat die met de mol zat per definitie af zou vallen.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #374 Gepost op: 25-02-2018, 14:45:55 »
Waarom zie ik iedereen overal posten dat ze teleurgesteld zouden zijn als Ruben de mol is? Ik zou het geniaal vinden.




Wat precies zou geniaal zijn dan?
Ma how, zeg!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #375 Gepost op: 25-02-2018, 14:51:16 »
Dat Jean-Marc de Mol geweest is is echt idioot (sorry hoor). Een Mol wordt altijd met uiterste nauwkeurigheid gescreend op van alles en nog wat. Het is niet zomaar even een besluit, want je houdt een bijna een jaar lang een geheim vast voor miljoenen mensen. Hij kon nooit geschikt zijn geweest voor de Mol.

Ruben die 2000 in de eerste aflevering verdient is volgens mij gewoon grotendeels te danken aan Olcay. Als je goed kijkt zie je dat Olcay de locatie vindt, de kluis vindt en het wachtwoord ontrafeld. Ruben heeft daar echt niet veel goeds gedaan, zo niet helemaal niks en lift mee op het succes van Olcay.


Tot zover dat. Ik zie hier veel vergelijkingen met Ruben naar AM. Anne-Marie was, dat mag wel gezegd worden, de slechtste Mol tot dusver, qua Molacties. Zij werd constant overschaduwd door Liesbeth en Tim. En waar alle andere Mollen duidelijk een (originele) strategie hadden, kan ik nu 6 jaar later nog steeds niet bevatten wat haar plan op voorhand was.
Ruben daarentegen heeft wel duidelijk een strategie bedacht, als hij speelt zoals ik denk dat hij speelt. Namelijk een streep zetten door Follow the Money. Individueel verdient hij redelijk wat geld. Meer dan de rest. Maar de opdrachten waar echt groot geld mee verdient kon worden, die liet hij lekker schieten. En daarnaast vind ik dat hij ook grenzen overgaat door bijvoorbeeld wel met Simone informatie te delen en hij weet toch in de gesprekjes met Jan, Olcay, Simone en Stine heel makkelijk antwoord te geven op die ene vraag.

Vergeet ook niet dat AM echt vanaf aflevering 2 hoofdverdachte was van bijna iedereen. En dat Ruben dat pas was nadat Loes eruit ging. Dat is dus 4 kandidaten. Ik kan me herinneren dat Rop ook al vol op Klaas zat toen die eruit ging, evenals Martine op Margriet en Rick op Jon. Dus ja, het zou onwijs leuk zijn als Jan of Olcay toch de Mol is, maar Ruben heeft echt niet zo slecht gedaan hoor.

Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #376 Gepost op: 25-02-2018, 15:04:47 »
Voordat Jean marc vertrok had Ruben al acties bij het Marktspel.

Ik geloof ook niet dat Jean marc eerst de mol was.


Ruben was volgens mij de enigste die nog een poging deed om Ron weer in  het spel te krijgen. Dat vind ik ook wel wat voor de mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #377 Gepost op: 25-02-2018, 16:13:32 »
Ja hier zit wellicht nog wel waarheid in ook.

Hij was wel zo reuze kandidaats in het begin maar daarna werd hij ineens enorm geremd en zat te stutteren... heel vreemd.

Hij haalt eerst 2000 op, heeft dat hele naturelle "Dit is Kiev, vriend". Echt niks doet me aan de mol denken. Had je dat sleutelmomentje nog met Loes tegen Stine, ik denk dat hij toen nog gemeend was. Later was hij nooit meer voor bondjes te vinden en er erg ongemakkelijk bij. Met Simone nu informatie delen ging ook weer puur van haar uit, en wat moet je anders?

Dan op de markt wijst hij de goede vrouw aan waarvan een ander zei dat het een man was. En bij de graafmachines doet hij al helemaal super kandidaats door totaal onnodig zeer confronterend tegen Jan in te blijven gaan, wat de aandacht op je richt.

Wat ik dan weer niet snap is dat JM met Jan niet de kluis kraakt. Misschien was dat al wel onderdeel van dat hij het fout deed en het niet lekker liep. Want de mol moet de kluis wel vinden, imho.

dat AM echt vanaf aflevering 2 hoofdverdachte was van bijna iedereen. En dat Ruben dat pas was nadat Loes eruit ging.
Dat is niet waar. Bella zat zwaar op hem en toen Loes dus ook nog. Loes had al bij afl. 1 Ruben als hoofdverdachte. Dat is met Loes alleen gaan minderen doordat ze slapies werden dus even tussen in zat er een hele slechte test bij, van Loes. Maar de rest van de tests moeten wel enorm goed gemaakt zijn allemaal.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #378 Gepost op: 25-02-2018, 16:35:41 »
Waar is Ruben superkandidaats in aflevering 1 dan? Ik denk dat het meer de illusie wekt, maar hij heeft niks zinnigs gedaan tijdens die odpracht?

Hij vindt in zijn eentje het café, daar kan het echte mollen beginnen, want opeens heeft hij toegang tot de telefoon en alles eromheen.
Hij probeert Olcay nog van de kandidatenbeschrijvningen te houden, maar dat mislukt.
Tijdens het gesprek met Loes, worden Olcay en Ruben door een ander duo gebeld. Dit kunnen alleen Jan/JM of Bella/Simone zijn. Als dit Bella en Simone weet Ruben natuurlijk dat hij niet moet opnemen omdat Olcay anders hun aanwijzingen door gaat geven. Dit doet hij dus ook niet.
Wanneer Stine en Emilio bellen, gaat Ruben meteen over de aanwijzingen van de ijzeren dingetjes op de kaart. Hij weet natuurlijk al dat dit duo zijn aanwijzingen heeft en wilt natuurlijk voorkomen of in ieder geval zo lang mogelijk uitstellen dat Olcay dit ook weet. Daarom vind ik dit eerder een Mol actie dan een kandidatenactie. Uiteindelijk is Olcay degene die ervoor zorgt dat Stine & Emilio op de kaarten gaan kijken en vertellen de aanwijzingen. Ruben doet hier moeilijk over en Olcay neemt het stokje over om de aanwijzingen op te schrijven. (Let even op het gezicht van Olcay als Ruben ze onderbreekt  ::rofl:: ::rofl:: Die is er echt helemaal klaar mee.)
Volgens mij heb ik Olcay en Ruben nooit uit zichzelf zien bellen naar kandidaten? Waarom niet?
Loes is uiteindelijk degene die tegen Simone en Bella zegt dat zij Olcay en Ruben moeten bellen voor hun aanwijzingen. Uiteindelijk geeft Ruben deze aanwijzingen, want verdere vertraging is helaas niet mogelijk.
We zien dat Olcay en Ruben bezig zijn met de kaart en lijken het goed te hebben, maar waarom snappen ze de uitkomst niet voordat JM ze belt?
En voor het vinden van de 2000 euro; Ik denk dat Olcay op zoek wilde gaan naar haar eigen aanwijzingen omdat die ten eerste makkelijker was. Ik denk dat Ruben hier overtroffen was door fanatieke kandidaat Olcay. Als ze aankomen, is de envelop rete makkelijk te spotten vanaf een afstand dus waarom niet met de eer strijken als het geld hoe dan ook gevonden zou worden? Hij geeft nog wel een verkeerde voorzet naar de locatie van de kluis, maar Olcay is hem weer te slim af.

Dus ja, in eerste instantie dacht ik ook: "Die Ruben kan de Mol écht niet zijn." Totdat ik de aflevering een paar ging bekijken en merkte dat hij letterlijks niks heeft toegevoegd en alleen maar aan het afleiden was.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #379 Gepost op: 25-02-2018, 16:45:23 »
Ja, dat was voor mij ook de trigger om op hem te gaan letten. Ik hoorde die zin en dacht meteen 'kijk dit is de mol'. Dat vermoeden is eigenlijk alleen maar sterker geworden in de afleveringen, vooral omdat hij zich zo afwijkend gedraagt. Herinnert iedereen zich nog zijn introductievideo? Ruben zegt daarin: 'Ik ben niet de grootste tacticus, maar ik vind al die spectaculaire dingen wel heel tof.' We hebben hem nog bij geen een spectaculaire opdracht er vol voor zien gaan: hij zit niet in de parachute, durft niet over de lijn, zit niet bij de groep die geen claustrofobie heeft en ook bij het raften positioneert hij zichzelf als het watje van de groep (die niet zo goed durft).

Wat nu als Ruben helemaal niet de mol is, maar al snel bemerkt/ hoort bij de biechten dat hij zwaar verdacht wordt. Ik neem aan dat hij dat wel is gaan uitbuiten. Bij de rode draad vond ik het heel apart. Het kan zijn dat hij hoogtevrees heeft, maar als hij werkelijk de mol is had hij waarschijnlijk geweten dat de envelop al naar de overkant was en had hij gewoon kunnen gaan. Wat doet Ruben? Hij pakt een envelop en hij gaat vervolgens niet. Als hij kandidaat is, is dit natuurlijk dé manier om flink mols over te komen. En zeker als er al velen jou verdenken zien ze hier iets bevestigd.