Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129373 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #400 Gepost op: 26-02-2018, 15:40:37 »
En bij de molacties... Ruben onverdacht omdat het geld toch al aan de overkant was? Alleen vanwege die onzinopmerking van Emilio? Als je het aan de envelop al kunt voelen dan had er maar 1 naar de overkant gehoeven... was natuurlijk kolder van Emilio. En na Ruben gingen er nog wel degelijk 2 a 3 waar het geld in kon zitten....

Maar goed dat Ruben er dan een foute enveloppe heeft afgepakt zodat die 2 na hem meer kans hadden om een goede te trekken. ;)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #401 Gepost op: 26-02-2018, 15:50:20 »
 ::ok::
Als je mocht kiezen en je moet bepalen wie de mol van 2018 wordt? Ik bedoel bij de voorselectie van de mol.

KNIP

En hij past wat mij betreft niet in de omschrijving die Art deze aflevering gaf van een gewaagde en gedurfde mol die naar hartenlust saboteert. Correct me if I am wrong..... ::)


 ::ok:: Goed verwoord. Sluit ook aan bij dat Libelle-interview dat ik op hier op pag. 20 postte, iemand die niet kan multitasken zou ik idd niet op voorhand als mol kiezen. Bovendien klinkt de Ruben Hein Tunnel toch ook een beetje als een foute zeeheld  ;) en is de naam van deze tunnel geen lang leven beschoren.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 16:02:56 door Lukie4, Reden: quote ingekort ivm leesbaarheid forum »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #402 Gepost op: 26-02-2018, 18:08:00 »
2.1 doet hij het beter op de markt dan Rubenverdenkers willen laten uitschijnen (Hij vindt als eerste de laatste vrouw, is 1 van de stemmen die het dubbel leggen in twijfel gaat trekken)
3.1 rijdt hij zich vrij snel klem met een 50 euro-auto (Als die pot in de min staat, ga je toch niet met zo'n miniem bedrag af?)
3.2 zegt hij eerlijk waar de 750 euro ligt in zijn bakjes (Het hoogst neembare bedrag)
3.3 schrijft hij veel goede antwoorden van Loes op
4.1 oefent hij weinig invloed uit op de Tunnelvisie-opdracht (zelfs toen die goed leek te gaan)
5.1 doet hij al zeker voor 120 euro limbo en stond snel klaar in de startblokken voor dat balletjesspel van 250 euro
5.2 heeft hij geen invloed gehad op de Chaos-opdracht en daar heeft hij zelf actief voor gezorgd (door het penningmeesterschap te nemen)
7.1 doet hij goed mee met 2 opdrachten van 250 euro
7.3 haalt hij foute pakjes uit Simone haar wagon
8.1 gaat hij in tegen het idee om groep 5 bij andere duo's in te delen
8.2 raadt hij een bonustrack van Simone
8.3 neemt hij in ieder geval geen mingeld en doet ook geen poging om dat te doen
Dit spreekt tegen hem als mol... maar aan de andere kant geldt hetzelfde voor Olcay en Jan.
Wie de mol ook is, diegene heeft sowieso onnodig geld binnengebracht.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #403 Gepost op: 26-02-2018, 18:19:40 »
Als je mocht kiezen en je moet bepalen wie de mol van 2018 wordt? Ik bedoel bij de voorselectie van de mol.
Ruben of Olcay? Gewoon puur op uitstraling, karakter en mogelijkheden als mol. Wie kies je dan? ???
En hij past wat mij betreft niet in de omschrijving die Art deze aflevering gaf van een gewaagde en gedurfde mol die naar hartenlust saboteert. Correct me if I am wrong..... ::)

Als ik tussen Ruben en Olcay mocht kiezen bij de voorselectie, vooropgesteld dat ik hen beiden al wat vaker zou hebben gesproken en meegemaakt, zou ik ook voor Olcay gaan, zeker wanneer ik uit zou zijn op iemand die gedurfde streken kan uithalen.
Wel is het zo dat Ruben gaandeweg het spel over onverwachte kwaliteiten blijkt te beschikken. Zijn humor bijvoorbeeld kwam in het begin van het spel niet zo naar voren.
Maar ja, wanneer gevoel voor humor het belangrijkste criterium zou zijn, was mogelijk Emilio wel de Mol geworden dit jaar...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #404 Gepost op: 26-02-2018, 19:15:38 »
Blinker:
Citaat van: Newbie2 op 13.02.2018, 10:53:33

Is geen reden om hem niet te gebruiken, toch? En waar ik eigenlijk erg benieuwd naar ben, is hoe anderen dan aankijken tegen de graffiti achter de muur bij Art, bij de 3e opdracht in afl. 6. Ik kan daar zelf niet anders dan een terugverwijzing naar de zebrahint in afl. 4 in zien. Het mag toch niet zo zijn dat als een mogelijke aanwijzing niet past bij "de juiste mol" die maar liever genegeerd wordt of afgedaan als toeval, terwijl een mogelijke aanwijzing die daar wel bij past, direct wordt omarmd. Maar ik ben een beetje bang dat het toch zo werkt..
Overigens zou ik het fantastisch vinden als ik er straks helemaal naast zit. Dan heb ik me geweldig beet laten nemen, en een topseizoen gehad. ;D

Eigenlijk moet deze foto groter.
De M is gespoten naast een ingang, een soort tunnel, een soort van steeg(h)

Bij de opdracht Tunnelvisie moesten de kandidaten opzoek naar een pijl op een muur die het donkere gedeelte in wees van een steeg(h)?

Newbie2:
Citaat van: LdHmolletje op 14.02.2018, 08:37:15

Newbie, ik zie daar werkelijk niks in dat op een zebra/zebrapad lijkt. Maar dat zal wel aan mij liggen. Hoe maak jij daar dan een hint naar jouw zebrahint van?

Het is natuurlijk ook niet 100% 1-op-1. Maar ik zie hier toch zonder echt veel fantasie het hoofd en de nek van een zebra, zijn mond (rechts) staat open. Oren linksboven. Gestreept en wel. Dan ook nog duidelijk een letter (M) erboven en een ruit. Die laatste twee elementen kwamen ook terug in de beeldovergang. Let ook op dat er links van Art op de muur (zie foto in Ruben topic) strepen staan en een vraagteken erboven. Alsof de vraag gesteld wordt: wat hebben al die strepen dit seizoen toch de hele tijd te betekenen? In het midden een doorkijk: het is een kwestie van doorkijken. Rechts de plaats waar dat gebeurt, namelijk in de beeldovergang.
Ik hoop dat ik het zo heb verduidelijkt?
LdHmolletje:
Dat heb je, ook al zie ik het er zelf niet in... Maar ik begrijp zo wel dat jij het er wel in ziet!

Jannes:
Nadat ik gisterenavond heel snel (net voor instorten) uit de Simonetunnel ben gesprongen, vind ik de zebrahint (die ik nu voor het eerst lees) best interessant, al denk ik dat er wat toevalligheden in zitten zoals dat veel kandidaten gestreepte kleding dragen. Wie weet ...
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=62383.95;imode


Mij viel die vreemde graffititekening op de muur met die duidelijke letter M ook op. Het móet iets betekenen en wat Newbie zegt is zeer plausibel en zeer goed gezien. Strepen, zebra, pianotoetsen.
Dat tesamen met de vele zwart-wit kleding en natuurlijk 'wegstrepen', een woord dat zelfs letterlijk gezegd wordt door Ruben in zijn introductieverhaal, tesamen met de vele muziek in de laatste aflevering, de 'pianoman' bij de liedjes, tja, ik ben er wel uit.
Verder nog: zegt in introductiefilm van spectaculaire dingen te houden, maar laat het juist bij spectaculaire spellen afweten: touw tussen flats, boot op wild water.

Wat betreft de zebrahint, er is zelfs een zwartwitte zebraballon te zien, bij 14.45 minuut in aflevering 5:
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/03-02-2018/ Eentje, tussen allemaal ballonnen met stippen en een paar met rode zebrastrepen.
Executie aflevering 5: achter Ruben schilderij met twee mannen met baarden. Ruben heeft als enige een baard.

Liep Ruben achter de kandidaten langs in afl. 4? Bij minuut 27.59 een opvallende, zeer lange geestelijke die langsloopt, kan goed Ruben zijn in vermomming.
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/27-01-2018/
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 20:32:33 door Run »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #405 Gepost op: 26-02-2018, 22:01:47 »
Dit spreekt tegen hem als mol... maar aan de andere kant geldt hetzelfde voor Olcay en Jan.
Wie de mol ook is, diegene heeft sowieso onnodig geld binnengebracht.

Helemaal juist. Vandaar dat ik nog geen Mol heb. ;)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #406 Gepost op: 26-02-2018, 22:28:17 »
Kan het zijn dat de kandidaten massaal op Ruben zitten omdat ze hem hebben herkend tijdens de 4.2 opdracht?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #407 Gepost op: 26-02-2018, 22:54:56 »
Kan het zijn dat de kandidaten massaal op Ruben zitten omdat ze hem hebben herkend tijdens de 4.2 opdracht?


Alles kan, maar ik geloof wel dat ze daar teveel bezig waren met de opdracht en de Mol daar zo vermomd en subtiel is langsgelopen dat ze dat niet hebben gezien.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #408 Gepost op: 27-02-2018, 00:20:57 »

-knip-

8.2 raadt hij een bonustrack van Simone

-knip-


Wegens tijdgebrek maar eventjes alleen deze eruit gepikt. Maar als je Ruben in deze opdracht vergelijkt met Olcay en Jan, dan haalt hij hier het minst op. Waarom spreekt deze opdracht dan tegen Ruben als mol?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #409 Gepost op: 27-02-2018, 00:22:38 »
Wegens tijdgebrek maar eventjes alleen deze eruit gepikt. Maar als je Ruben in deze opdracht vergelijkt met Olcay en Jan, dan haalt hij hier het minst op. Waarom spreekt deze opdracht dan tegen Ruben als mol?

Niet tegen hem als Mol, maar hij had daar vrij snel een track van 100 euro vast. Draagt allemaal bij tot mijn 'De Mol verdient wel heel veel onnodig geld'-gevoel.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #410 Gepost op: 27-02-2018, 00:30:34 »
Niet tegen hem als Mol, maar hij had daar vrij snel een track van 100 euro vast. Draagt allemaal bij tot mijn 'De Mol verdient wel heel veel onnodig geld'-gevoel.

Ja maar dat gevoel geven Jan en Olcay mij in deze opdracht ook. Die gingen ook wel lekker met raden en uitbeelden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #411 Gepost op: 27-02-2018, 00:34:06 »
Ja maar dat gevoel geven Jan en Olcay mij in deze opdracht ook. Die gingen ook wel lekker met raden en uitbeelden.

Helemaal juist. ;)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #412 Gepost op: 27-02-2018, 01:07:04 »
Wat ik mij afvraag is het volgende:
Bij de afvalrace, de stoelendans, moest Ruben de enveloppen met jokers, geld en nothing uitdelen.
Hij gaf de 2 jokers mee aan Jan, Olcay €1000, Loes € 500, Stine niets, Simone 1 joker.(Ik vergeet toch niemand?)
Heeft hij deze verdeling gemaakt als kandidaat of als MOL?
En als hij de MOL is waarom deze verdeling?
Idem als kandidaat.
Ben benieuwd wat jullie idee hierover op dit moment nu is.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #413 Gepost op: 27-02-2018, 01:49:15 »
Zowel als kandidaat als Mol leek mij dit voor Ruben een logische keuze. Als Mol werp je nog meer aandacht op jezelf als je Stine en Simone ook nog eens de 'buit' meegeeft. Al ben ik heel erg blij dat Stine heeft laten zien dat niet is wat het lijkt. Maar goed, naar mijn interpretatie heeft Ruben gegokt op Jan en de 2 jokers wat eigenlijk ook meer dan logisch was totdat Jan verkeerd liep en zijn voorsprong verloor.

Misschien dat Ruben dacht dat hij een envelop met niets zou krijgen als Olcay nog penningmeester was geweest en daardoor een soort van buitenspel werd gezet. Dit is pure speculatie  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #414 Gepost op: 27-02-2018, 12:24:50 »

Dat hij zo verdacht wordt door de anderen lijkt hem zelf toch ook te verbazen,...

En hij past wat mij betreft niet in de omschrijving die Art deze aflevering gaf van een gewaagde en gedurfde mol die naar hartenlust saboteert. Correct me if I am wrong..... ::)


Dat eerste is interpretatie

Dat tweede moet dus blijken bij de ontknoping.

Ik denk dat we de kandidaten niet moeten onderschatten die allemaal vol op Ruben zitten vanaf aflevering 8.
Kandidaten kunnen zich steeds beter voorbereiden op het spel (omdat het al zoveel jaren draait).
 
Ik denk dat een "Milouska" mol(die een karikatuur speelde en daardoor door niemand verdacht werd) in deze tijd door de mand zou vallen. Tussen deze zin en de vorige zitten een heleboel denkstappen maar ik heb nu geen tijd het uit te leggen  ;D

Edit: toevoeging na laatste zin
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 12:31:49 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #415 Gepost op: 27-02-2018, 14:18:16 »
Dat Ruben door de andere kandidaten zo verdacht wordt komt volgens mij vooral omdat hij zichzelf nogal mysterieus gedraagt. Vertelt halve waarheden in zijn bondje met Loes, laat nooit het achterste van zijn tong zien. Jan vertelt hem openlijk dat Olcay vol op hem is gegaan en vraagt aan Ruben hoe dat kan. In de één op één gesprekjes gedraagt Ruben zich ook alsof hij iets te verbergen heeft en dan natuurlijk de penningmeesterwissel op een verdacht moment. Ruben weet  dat hij erg verdacht wordt want behalve Jan wordt hij ook benaderd door Olcay hierover en gaat zich hiernaar gedragen.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #416 Gepost op: 27-02-2018, 14:29:54 »
Dat Ruben door de andere kandidaten zo verdacht wordt komt volgens mij vooral omdat hij zichzelf nogal mysterieus gedraagt. Vertelt halve waarheden in zijn bondje met Loes, laat nooit het achterste van zijn tong zien. Jan vertelt hem openlijk dat Olcay vol op hem is gegaan en vraagt aan Ruben hoe dat kan. In de één op één gesprekjes gedraagt Ruben zich ook alsof hij iets te verbergen heeft en dan natuurlijk de penningmeesterwissel op een verdacht moment. Ruben weet  dat hij erg verdacht wordt want behalve Jan wordt hij ook benaderd door Olcay hierover en gaat zich hiernaar gedragen.

Moedermol, wat denk jij dan? verdenk je Ruben als mol?
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 15:43:07 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #417 Gepost op: 27-02-2018, 14:33:33 »
Nee :D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #418 Gepost op: 27-02-2018, 14:59:39 »
Maar een mol gaat geen envelop met 2000 euro pakken als dat niet nodig is bijvoorbeeld, gaat geen auto met 50 euro rijden, gaat geen 250 euro binnenbrengen in het circus met Jan samen (balletje balletje) probeer het dan te verpesten ofzo.En zo heeft hij meer geld in de pot gebracht ::jaja::.
1) De envelop lag duidelijk in beeld, dus dan kun je hem beter als Mol gaan claimen dan dat je wacht tot Olcay dat onvermijdelijk doet. De geldaanwijzing was de duidelijkste hint die ze hadden: 'Het op-één-na-grootste houten bouwwerk ter wereld' tegen zoiets cryptisch als 'De belichaming van de jaren '60 is het gedenken in brons waard.' Dus kon 'ie waarschijnlijk niet vermijden dat Olcay daar liever als eerste naar de geldlocatie ging. Bovendien kun je beredeneren 'ik er toch weer 1000 uitbellen'. Al vind ik dat altijd flauw, Mollen doen dat toch.
2) Ruben werd in de 50 euro-auto ingedeeld, waarschijnlijk omdat 'ie al verdacht werd. Niets aan te doen, behalve door je eer hoog te houden en de 50 euro auto laten inklemmen.
3) We hebben geen idee in hoeverre Ruben het spel probeerde te verpesten, maar het lijkt me nog best lastig om dat subtiel te doen.

Kom maar op met meer van je argumenten ::tandpastasmiley::
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #419 Gepost op: 27-02-2018, 15:47:41 »
Wat betreft het penningmeesterschap vraag ik me af of hij mogelijk hiertoe is aangezet door Jan. Ik vermoed dat ze sowieso hadden afgesproken te gaan rouleren maar het gaat hier natuurlijk om het moment.Zou de mol een zetje hebben gegeven aan de toch al meest verdachte kandidaat met de bedoeling de verdenkingen nog meer op te stuwen, gezien de opdrachten die volgen.