Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129342 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #420 Gepost op: 27-02-2018, 15:54:57 »
1) De envelop lag duidelijk in beeld, dus dan kun je hem beter als Mol gaan claimen dan dat je wacht tot Olcay dat onvermijdelijk doet. De geldaanwijzing was de duidelijkste hint die ze hadden: 'Het op-één-na-grootste houten bouwwerk ter wereld' tegen zoiets cryptisch als 'De belichaming van de jaren '60 is het gedenken in brons waard.' Dus kon 'ie waarschijnlijk niet vermijden dat Olcay daar liever als eerste naar de geldlocatie ging. Bovendien kun je beredeneren 'ik er toch weer 1000 uitbellen'. Al vind ik dat altijd flauw, Mollen doen dat toch.

Olcay zei letterlijk in een biecht: "Onderweg in de taxi zei ik tegen Ruben: Als bij dat houten gebouw niet de kluis ligt, gaan we daarna direct Art bellen."

Die -1000 euro wil ik dus eigenlijk meer op Olcay plakken dan op Ruben. Er is geen twijfel namelijk over wie dat initiatief nam.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #421 Gepost op: 27-02-2018, 16:10:59 »
Die -1000 euro wil ik dus eigenlijk meer op Olcay plakken dan op Ruben. Er is geen twijfel namelijk over wie dat initiatief nam.
Klopt. Maar als Olcay het al als eerste oppert, kan Ruben het niet meer als eerste opperen natuurlijk.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #422 Gepost op: 27-02-2018, 16:14:08 »
Klopt. Maar als Olcay het al als eerste oppert, kan Ruben het niet meer als eerste opperen natuurlijk.

Nee, maar dan kan je het ook niet meer 'claimen' voor Mol Ruben vind ik, want dan is alles 'Ja, maar iemand anders maakte de fout al'.

Waar ik je wel in volg, is dat die geldenvelop veel te makkelijk was om niet te vinden. Iedere niet-Mol had dat gevonden.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #423 Gepost op: 27-02-2018, 16:21:53 »

Waar ik je wel in volg, is dat die geldenvelop veel te makkelijk was om niet te vinden. Iedere niet-Mol had dat gevonden.

Sterker nog: Als de Googlewagen op dat moment langsgereden was, had elk molloot het kunnen vinden via Google Maps.

Dit maakt het voor mij nou juist weer aannemelijker dat Ruben niet de mol is. Want waarom zou de productie de enveloppe met het geld juist bij Ruben (en Olcay natuurlijk) zo makkelijk neergelegd hebben? Die van Stine en Emilio bijvoorbeeld was een stuk lastiger. Helaas hebben we niet die van Jan gezien, kan me indenken dat die ook lastig zou zijn.
De enveloppe zal denk ik zodanig geplaatst zijn dat de mol het onverdacht niet hoeft te vinden. Een minpunt voor mol Ruben en mol Olcay, misschien (maar dat is gissen) een pluspunt voor mol Jan.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #424 Gepost op: 27-02-2018, 16:28:43 »
Nee, maar dan kan je het ook niet meer 'claimen' voor Mol Ruben vind ik, want dan is alles 'Ja, maar iemand anders maakte de fout al'.

Waar ik je wel in volg, is dat die geldenvelop veel te makkelijk was om niet te vinden. Iedere niet-Mol had dat gevonden.
True, maar misschien zou hij het als Mol opperen nadat ze de envelop hadden gevonden (of druk bezig waren met het zoeken naar) en dan kun je er niets aan doen dat Olcay sneller is. Beetje flauw inderdaad, maar als gestreste beginnende Mol zou ik ook niet staan te popelen om het al supervroeg voor te stellen.

Dit maakt het voor mij nou juist weer aannemelijker dat Ruben niet de mol is. Want waarom zou de productie de enveloppe met het geld juist bij Ruben (en Olcay natuurlijk) zo makkelijk neergelegd hebben? Die van Stine en Emilio bijvoorbeeld was een stuk lastiger. Helaas hebben we niet die van Jan gezien, kan me indenken dat die ook lastig zou zijn.
Ik vermoed dat de verschillende teampjes van de productie in verschillende landen de moeilijkheidsgraad net anders geïnterpreteerd hadden - die van Stine en Emilio was wel bijzonder moeilijk. En ik betwijfel of dit team wel wist wie de Mol was. Maar goed, ik probeer ook mijn Mol maar goed te praten ::tandpastasmiley::

Wat je nog als verdacht kan zien bij deze opdracht is dat Ruben en Olcay opvallend lang in hun café blijven hangen en Olcay uiteindelijk ze daar weg moet krijgen.
...óf niet!

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #425 Gepost op: 27-02-2018, 16:49:29 »
https://twitter.com/twitter/statuses/968500989668990976

Filmpje op Ruben z'n twitter, Ruben heeft 1 groot geheim? En hij denkt dat wij geloven dat dat grote geheim is dat hij een vogelnerd is...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #426 Gepost op: 27-02-2018, 16:49:53 »
Dit maakt het voor mij nou juist weer aannemelijker dat Ruben niet de mol is. Want waarom zou de productie de enveloppe met het geld juist bij Ruben (en Olcay natuurlijk) zo makkelijk neergelegd hebben? Die van Stine en Emilio bijvoorbeeld was een stuk lastiger. Helaas hebben we niet die van Jan gezien, kan me indenken dat die ook lastig zou zijn.
De enveloppe zal denk ik zodanig geplaatst zijn dat de mol het onverdacht niet hoeft te vinden. Een minpunt voor mol Ruben en mol Olcay, misschien (maar dat is gissen) een pluspunt voor mol Jan.

Nou ja misschien wilde de Mol juíst geld verdienen in aflevering 1 (Klaasgate). Zo zijn Ruben en Olcay hier op t forum door velen mede daardoor al vroeg gestreept.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #427 Gepost op: 27-02-2018, 16:51:30 »
https://twitter.com/twitter/statuses/968500989668990976

Filmpje op Ruben z'n twitter, Ruben heeft 1 groot geheim? En hij denkt dat wij geloven dat dat grote geheim is dat hij een vogelnerd is...


Ik zag het net ook. Een goed excuus om tussen de opnames door even bij de groep weg te zijn voor een extra overleg met de productie.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #428 Gepost op: 27-02-2018, 16:55:35 »
Jongens allemaal op zoek naar vogel aanwijzingen!!!!  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #429 Gepost op: 27-02-2018, 17:02:27 »
Ik vermoed dat de verschillende teampjes van de productie in verschillende landen de moeilijkheidsgraad net anders geïnterpreteerd hadden - die van Stine en Emilio was wel bijzonder moeilijk. En ik betwijfel of dit team wel wist wie de Mol was. Maar goed, ik probeer ook mijn Mol maar goed te praten ::tandpastasmiley::

Ja, de moeilijkheidsgraad is opvallend verschillend bij iedereen. Zo stond de kluis van Olcay en Ruben en van Simone en Bella meer 'in the face', maar de kluis van Ron en Loes was echt wel een heel eind van het centrum van Moskou. De kluis van Jan en Jean-Marc stond dan weer niet op ooghoogte, maar bovenop de Lavra.

Wat je nog als verdacht kan zien bij deze opdracht is dat Ruben en Olcay opvallend lang in hun café blijven hangen en Olcay uiteindelijk ze daar weg moet krijgen.

Maar Jan was wel als laatste weg. :-X

Filmpje op Ruben z'n twitter, Ruben heeft 1 groot geheim? En hij denkt dat wij geloven dat dat grote geheim is dat hij een vogelnerd is...

Gelukkig voor hem kwamen ze dan in 'vogelland' Georgië en moest hij niet in Kazakhstan blijven 3 weken zoals een kandidaat op voorhand zou denken. ;)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 17:25:24 door Hulpmol »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #430 Gepost op: 27-02-2018, 20:57:08 »
Ruben Hein heeft 1 groot geheim  ::rofl::
Hilarisch dit....weer een streepje door hem als mol? Ze brengen het allemaal zo 'mysterieus'
Ik vind het wel een hilarisch filmpje dit!
Meer L

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #431 Gepost op: 27-02-2018, 21:02:56 »
Komt er nou morgen ook een geheim van Olcay en donderdag van Jan (of andersom)?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #432 Gepost op: 27-02-2018, 21:31:39 »
Komt er nou morgen ook een geheim van Olcay en donderdag van Jan (of andersom)?

Het geheim van Olcay zagen we al in de Car-aoke opdracht. En die van Jan wordt in de tiende aflevering onthuld.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #433 Gepost op: 27-02-2018, 21:59:45 »
We'll see.. ;D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #434 Gepost op: 27-02-2018, 23:33:52 »
Soms zie je dat mensen die ja zeggen, tegelijkertijd nee knikken. Doet Ruben ook als ie zegt dat het vogelen zijn grote geheim is.  :) (bij minuut 1.28)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 23:35:49 door Run »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #435 Gepost op: 28-02-2018, 00:14:03 »
Jongens allemaal op zoek naar vogel aanwijzingen!!!!  ::rofl::
Dat vogel je zelf maar uit ::pinokkio:: ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #436 Gepost op: 28-02-2018, 00:29:39 »
Als Ruben de mol is, begin ik toch ernstig te twijfelen aan de casting. Waarom zou je als mol in godsnaam het penningmeesterschap willen opeisen, zó vlak voor twee opdrachten waarin de penningmeester opeens een belangrijke rol krijgt? In mijn optiek zet je jezelf als mol dan te veel in de schijnwerpers. Dat iemand anders het voorstelt, en je stelt jezelf als mol kandidaat is nog tot daar aan toe. Maar zelf een penningmeester-wissel voorstellen en het opeisen vind ik toch echt in het straatje 'jezelf onnodig verdacht maken' vallen. Je zag het ook direct aan de kandidaten, zij begonnen Ruben vanaf dat moment steeds meer te verdenken.

Daarnaast was de plek van de penningmeester helemaal niet optimaal om te mollen. Bij de autorace had de mol vrijwel geen invloed, en de invloed die Ruben had vulde hij totaal verkeerd in. Waarom zou je de twee snelste/jongste vrouwen (Olcay en Loes) het geld geven? Ik had als mol dan toch eerder Simone en Stine het geld gegeven, zij lijken mij fysiek het minst sterk.

Ik kan er gewoon niet bij dat Ruben de mol zou zijn. Ik herinner me ook zo'n moment in het theater, dat Ruben opeens opspringt om naar Ron te gaan en Bella hem naar beneden moet trekken. Waarom zou je dit als mol doen? Je weet dat je uiteindelijk toch niet naar Ron gaat, omdat dit te veel zou opvallen. Opstaan en doen alsof je wilt gaan is daarom totaal onnodig en jezelf hiermee alleen maar verdachter.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2018, 00:32:23 door Zuurkool »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #437 Gepost op: 28-02-2018, 00:54:57 »
Zowel als kandidaat als Mol leek mij dit voor Ruben een logische keuze. Als Mol werp je nog meer aandacht op jezelf als je Stine en Simone ook nog eens de 'buit' meegeeft. Al ben ik heel erg blij dat Stine heeft laten zien dat niet is wat het lijkt. Maar goed, naar mijn interpretatie heeft Ruben gegokt op Jan en de 2 jokers wat eigenlijk ook meer dan logisch was totdat Jan verkeerd liep en zijn voorsprong verloor.

Misschien dat Ruben dacht dat hij een envelop met niets zou krijgen als Olcay nog penningmeester was geweest en daardoor een soort van buitenspel werd gezet. Dit is pure speculatie  ::rofl::
Ik bedoelde het anders. Wat zou de gedachtengang geweest zijn van Ruben? En wat zou Ruben er zelf wijzer van worden als hij de enveloppen zo verdeelde, als MOl of als kandidaat?

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #438 Gepost op: 28-02-2018, 10:19:57 »
Was dit al gevonden met betrekking tot de cirkels die steeds getoond worden in de sfeerbeelden?

Bericht over onverklaarbare cirkels in grasveld Bemmel (waar Ruben vandaan komt)
https://www.gelderlander.nl/lingewaard/waar-komen-die-onverklaarbare-grascirkels-in-bemmel-vandaan~a192c58f/
Het blijkt om een grap te gaan van een dweilorkest.

Ik weet zelf niet of ik dit nu als een goede aanwijzing naar Ruben moet beschouwen, maar toch..


Verder de zebrahint vind ik bij nader inzien wel wat overtrokken. In uitgeklede vorm zou ik hem geloofwaardiger vinden. bv getreepte kleding, "pianomen", zoals Margrieten in bekleding bus naar Margriet verwees.
Dus dan kan de hit nog blijven staan. :D

Ik twijfel heel erg, wil er niet aan dat jan de mol zou zijn (dan kan hij heel goed acteren!). Hoewel ik de Ja/N ee hint dus wel een hele mooie mogelijke hint vindt.
Maar dat 3 kandidaten in dit verre stadium allemaal Ruben verdenken zegt toch ook wel iets?!
Jan daarintegen lijkt het minste geld binnen te brengen.
Help! ::ohno::

Edit: En natuurlijk de zin: "streepte de mol de ...." ook als hint naar Ruben
Edit: artikel grascirkels is van juni vorig jaar,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2018, 19:37:28 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #439 Gepost op: 28-02-2018, 14:31:57 »
Ik vind het verrassend dat iedereen er op dit forum altijd al vanuit gegaan is dat er 2 opdrachten zijn waarbij de penningmeester een speciale rol zou hebben. Ik zie namelijk de makers er voor aan om een penningmeester-wissel extra te willen benadrukken door de nieuwe penningmeester (mits die niet de mol is natuurlijk) een speciale rol te geven.

Waarom ik dit denk: In beide opdrachten zie ik namelijk niet waarom de speciale rol toebedeeld moet worden aan de penningmeester. De penningmeester gaat namelijk over het geld wat in de pot zit en in beide opdrachten gebeurd daar niets mee. Ik denk dus dat er best wel een kans bestaat dat de makers de aandacht willen vestigen op de gloednieuwe penningmeester door hem een speciale rol te geven.

Hoe de chaos/auto-estafette/stoelendans opdracht eruit had gezien zonder penningmeester als enveloppen-verdeler?
Art had aan de groep gevraagd om iemand naar voren te schuiven 'die zijn medekandidaten het beste op waarde kan inschatten'.
Of Art had 6 enveloppen als een waaier vastgehouden en iedere kandidaat er 1 laten pakken (waarbij de mol natuurlijk had geweten waar de 1000 euro zat)

Hoe de sleutelpositie/hotelkamer opdracht was geweest?
De kandidaten een sleutelbos laten kiezen, waarbij aan elke sleutelbos een startpositie gekoppeld is. Overigens krijgt iedereen in deze opdracht een positie toebedeeld door de makers, niet alleen de penningmeester. Ze hadden er van kunnen maken wat ze willen.


Alles bij elkaar vind ik het penningmeesterschap van Ruben een reden om hem niet te verdenken. Ook omdat hij ook in de slechts mogelijke mol-positie terecht komt voor de Chaos opdracht.