Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129274 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #520 Gepost op: 6-03-2018, 20:23:03 »
Ik weet niet precies hoe het zit met die Rode Draad opdracht, maar het lijkt mij het meest logisch dat Ruben zijn envelop weer terug moest hangen. Anders zat er totaal geen nut in het spel, kon je gewoon een envelop pakken en niet gaan. Dus Ruben heeft daar dan wel degelijk de mollenactie.

Wel, dat hebben we allemaal uitgezocht en Ruben heeft zijn foute envelop niet terug gehangen. Vandaar ook dat de testvraag over die opdracht aan iedere kandidaat een nummer kon koppelen en aan Stine 'de Mol nam geen envelop'.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #521 Gepost op: 6-03-2018, 20:48:23 »
Ja, Ruben pakte een envelop, dus die vraag kan alsnog gelden in de test ook als hij het heeft teruggehangen. Want die testvragen zijn naar mijn weten echt heel secuur, dus niet alleen speltechnisch.
Maar als ik het goed heb gaat die opdracht erover om naar de overkant te gaan. Hoe meer mensen gaan hoe groter de kans van slagen. Als je als kandidaat niet durft, dan neem ik aan dat je envelop ook niet geldig is. Dus ja, zelfs al zie je die envelop niet terug in beeld, dan nog denk ik dat wanneer je de spelregels logisch beredeneerd die envelop nog wel in het spel zat.

Sorry als deze discussie al eerder gevoerd is.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #522 Gepost op: 6-03-2018, 20:51:55 »
Sorry als deze discussie al eerder gevoerd is.

Meerdere discussies worden wel vaker gevoerd hier, maar deze nog niet zo vaak denk ik. ;)

Ja, Ruben pakte een envelop, dus die vraag kan alsnog gelden in de test ook als hij het heeft teruggehangen. Want die testvragen zijn naar mijn weten echt heel secuur, dus niet alleen speltechnisch.
Maar als ik het goed heb gaat die opdracht erover om naar de overkant te gaan. Hoe meer mensen gaan hoe groter de kans van slagen. Als je als kandidaat niet durft, dan neem ik aan dat je envelop ook niet geldig is. Dus ja, zelfs al zie je die envelop niet terug in beeld, dan nog denk ik dat wanneer je de spelregels logisch beredeneerd die envelop nog wel in het spel zat.

De envelop van Ruben is nooit meer terug te zien. Zowel bij Loes en Simone mist hij aan de draad. Dus Ruben heeft er voor gezorgd dat de dames deze foute envelop niet meer konden nemen. In mijn optiek (zonder te weten wie de goede envelop had) heeft hij statistisch gezien bijgedragen aan een goede afloop door de slaagkans van Loes en Simone te verhogen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #523 Gepost op: 6-03-2018, 20:57:33 »
Maar wat als Ruben als mol al gezien heeft dat de juiste enveloppe al aan de overkant is en hij wil ook de held spelen door naar de overkant te gaan maar kreeg ineens echt last van angst?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #524 Gepost op: 6-03-2018, 21:05:10 »
Maar wat als Ruben als mol al gezien heeft dat de juiste enveloppe al aan de overkant is en hij wil ook de held spelen door naar de overkant te gaan maar kreeg ineens echt last van angst?


Dat kan natuurlijk he. En als je in de Ruben tunnel zit, moet je het ook zo uitleggen, want als Simone of Loes de envelop hebben overgebracht, is dat mede dankzij Ruben die een foute keuze weg nam.

Ik wilde eigenlijk maar zeggen dat ik in mijn FTM er voor koos om Ruben zijn bijdrage aan de verhoging van de kans te geven omdat hij net zo goed ook een bijdrage kon geleverd hebben.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #525 Gepost op: 6-03-2018, 21:09:19 »
Citaat
De envelop van Ruben is nooit meer terug te zien. Zowel bij Loes en Simone mist hij aan de draad. Dus Ruben heeft er voor gezorgd dat de dames deze foute envelop niet meer konden nemen. In mijn optiek (zonder te weten wie de goede envelop had) heeft hij statistisch gezien bijgedragen aan een goede afloop door de slaagkans van Loes en Simone te verhogen.

Eens, als we aannemen dat de Mol weet welke envelop het geld bevat. Ruben is dan hier zwaar onmols door een lege envelop te elimineren en inderdaad de kans te vergroten dat een volgende een envelop met geld pakt. Hij draagt hoe dan ook bij aan een grotere kans van slagen. Het is zelfs de enige envelop waarvan we zeker weten wat er (niet) in zit, denk ik?

Het is inderdaad ook mogelijk dat Ruben al wist dat het geld aan de overkant was en dat hij de held wilde spelen. Het kan, maar ik vind het een omslachtige act dan. Vanuit de Rubentunnel, waar ik niet eens in zit  ::rofl::, zou ik dan redeneren:

Ruben weet dat de envelop met geld aan de overkant is. Hij moet gewoon een envelop pakken en mag niet gaan, zodat iedereen duidelijk is dat hij de lege had en dus de kans van slagen groter maakte. Bang of niet. Gewoon niet gaat, zodat iedereen ziet dat jij nooit de envelop met geld had. Een vergezochte tactiek, maar zo zal het dan ongeveer moeten.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #526 Gepost op: 6-03-2018, 21:15:23 »
Dat zou kunnen. Als Mol ben je natuurlijk minder gemotiveerd voor het geld, zeker als je weet dat je niks in je envelop hebt zitten. Denk bijvoorbeeld aan Susan in 2014 die niet de hele windmolen op durfde, omdat ze toch al wist dat er niks lag.
Het punt dat ik wel vreemd vind is dat Ruben nooit claimt hoogtevrees te hebben, hij komt me cooler over dan bijna alle kandidaten en bovendien heeft hij een bergklim foto op zijn fb staan, implicerend dat hij wel tegen hoogtes kan. En dan is het altijd nog wel 5.000 euro, he. Dat je niet wilt gaan voor 1.000 euro, dat kan ik nog begrijpen, maar dit is echt een gigantisch bedrag voor een widm opdracht.

Dus al met al vind ik Ruben zijn actie niet te verklaren als kandidaat. Maar ja, als de opdracht dus niet was zoals ik dacht dat die in elkaar stak, dan ben ik hierdoor grotendeels fout gelopen op Ruben. Hoewel Jan ook niks Mollerigs heeft gedaan.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #527 Gepost op: 6-03-2018, 21:30:20 »
Citaat
Dus al met al vind ik Ruben zijn actie niet te verklaren als kandidaat

Ik niet als Mol. Waarom wachten met paniek zaaien tot het geld er al is? Het heeft in ieder geval invloed op Stine blijkbaar. Hij vergroot de kans, maar zo laat dat de kans ook aanzienlijk is dat het geld er al is. Hij laat het hier als Mol dan gewoon lopen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #528 Gepost op: 6-03-2018, 22:07:06 »
Dus al met al vind ik Ruben zijn actie niet te verklaren als kandidaat. 

Juist wel. De verdenkingen op Ruben waren al huizenhoog en veel kandidaten maakten daar geen enkel geheim van. Ik heb de hele serie de indruk gekregen dat Ruben z'n uiterste best heeft gedaan die verdenkingen hoog te houden, in de meeste gevallen door gewoon niets te doen. Ik hoop echt dat hij niet de mol is want geen topmol als je al zo snel de hoofdverdachte bent, maar als hij dit als kandidaat heeft weten vol te houden en op die manier de een na de ander uit het spel te werken dan heeft zijn tactiek goed gewerkt. Als kandidaat bedoel ik dus.

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #529 Gepost op: 6-03-2018, 22:14:49 »
Ik snap wel dat het nu zo overduidelijk wordt gebracht dat Ruben de mol is, zo dat hij het "niet meer kan zijn "
Overigens ook gebracht voor andere kandidaten doorheen de afleveringen.
Het is nu eenmaal de finale, dit is bij vorige mollen ook zo geweest !!
De montage speelt spelletjes met ons mind !

Maar ik snap niet dat hij geen goede mol zou zijn ...
een groot publiek zat immers op totaal andere personen,
Stine, Simone , voordien Loes.
Ik denk eerlijk dat er soms een klein beetje te veel verwacht wordt ...


Vorige jaren, waren er mollen en oppermollen,
elk op z'n manier.
Is dit jaar minder moest Ruben de Mol zijn?
Nee, in mijn ogen absoluut niet !!
Hij heeft een soort emotie, intelligentie,echte humor,
ook in zijn biechten, die voor mij trouwens echt overeen komen met de dagboeken,schitterend waarop hij het gedaan zou hebben,
en ik denk nog veel hilarische momenten te zien in de laatste afl !!!


Dus bij deze, ik blijf trouw aan m'n Mol : Ruben !!!








Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #530 Gepost op: 6-03-2018, 22:35:46 »
Bij de 'rode draad'-opdracht is Rubens moltactiek om niet met een envelop naar de overkant te gaan. En het zo te doen lijken alsof hij het echt niet durft. Punt!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #531 Gepost op: 6-03-2018, 22:45:31 »
Bij de 'rode draad'-opdracht is Rubens moltactiek om niet met een envelop naar de overkant te gaan. En het zo te doen lijken alsof hij het echt niet durft. Punt!
En wat schiet je daar mee op als je taak is de 5000 euro uit de pot te houden? Rare moltacktiek..l

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #532 Gepost op: 6-03-2018, 22:54:49 »
En wat schiet je daar mee op als je taak is de 5000 euro uit de pot te houden? Rare moltacktiek.

Als mol breng je geen envelop, en dus ook geen geld, over naar de andere kant. (Het is zo logisch dat ik de molloten die dit niet snappen niet meer begrijp.)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #533 Gepost op: 6-03-2018, 22:56:13 »
Als mol breng je geen envelop, en dus ook geen geld, over naar de andere kant. (Het is zo logisch dat ik de molloten die dit niet snappen niet meer begrijp.)
Nee, en je houdt er ook niemand mee tegen... Dus 5000 euro (een nogal fors bedrag) in de pot..

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #534 Gepost op: 6-03-2018, 22:57:41 »
En wat schiet je daar mee op als je taak is de 5000 euro uit de pot te houden? Rare moltacktiek..

Ruben had anderen ervan kunnen proberen overtuigen om niet te gaan... als een soort van solidariteit met hem, de kandidaat die emotioneel helemaal instortte.

Een vreemde tactiek in deze fanatieke groep, dat dan weer wel.

 

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #535 Gepost op: 6-03-2018, 22:57:43 »
Wat als de mol nou niet wist welke envelop het geld bevatte? (of het wel te horen had gekregen maar het tijdens de opdracht vergeten was.....)
Wit is ook een kleur!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #536 Gepost op: 6-03-2018, 22:59:38 »
Wat als de mol nou niet wist welke envelop het geld bevatte? (of het wel te horen had gekregen maar het tijdens de opdracht vergeten was.....)

Dat zou wel erg sneu zijn. ;D

Het is de Mol zeker en vast verteld, want je zal als Mol maar met de juiste envelop overgaan. ;)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #537 Gepost op: 6-03-2018, 23:00:31 »
Nee, en je houdt er ook niemand mee tegen...

Oké! Wie van de drie finalisten heeft zich het hardst bezig gehouden met iemand tegen te houden om ook te gaan?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #538 Gepost op: 6-03-2018, 23:05:38 »
Oké! Wie van de drie finalisten heeft zich het hardst bezig gehouden met iemand tegen te houden om ook te gaan?

Diegene die als eerste gaat en dan zegt "Ik zou, als je hier staat, niet even over het randje kijken." en even later zegt "Je moet al over het randje heen om vastgemaakt te worden. Echt top." en "Je moet nog iets verder over het randje heen."

Die doet toch zijn best om te benadrukken dat het allemaal best wel eng is.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #539 Gepost op: 6-03-2018, 23:10:36 »
Volgens mij zijn er twee indicaties van de die opdracht:
1) Als je niet gaat dan kun je geen envelop meenemen, dus minder kans dat de 5.000 niet de overkant haalt, want de envelop gaat weer terug het spel in.
In dit geval is Ruben zijn actie verdacht.

2) Als je niet gaat gaat de envelop die je mee wilde nemen uit het spel.
In dit geval helpt Ruben toch bij de opdracht.

Juist wel. De verdenkingen op Ruben waren al huizenhoog en veel kandidaten maakten daar geen enkel geheim van. Ik heb de hele serie de indruk gekregen dat Ruben z'n uiterste best heeft gedaan die verdenkingen hoog te houden, in de meeste gevallen door gewoon niets te doen. Ik hoop echt dat hij niet de mol is want geen topmol als je al zo snel de hoofdverdachte bent, maar als hij dit als kandidaat heeft weten vol te houden en op die manier de een na de ander uit het spel te werken dan heeft zijn tactiek goed gewerkt. Als kandidaat bedoel ik dus.

Ruben komt op mij totaal niet over als een mollende kandidaat. Zijn acties zijn ook niet echt in your face te noemen.