Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt  (gelezen 76464 keer)

Offline MaliceB

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #100 Gepost op: 27-01-2018, 23:05:38 »
En dit dan? Jan of Ruben?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #101 Gepost op: 27-01-2018, 23:05:50 »
Er stond wel heel vaak JA N(EE) op het bord. :P

En die heb ik al uitgevlakt  ::rofl::
De mol moest wel in het gezichtsveld voorbij lopen lees ik net.  
Maar waren álle namen zichtbaar op een kaartje op dat bord? Misschien kunnen we daar iets mee?

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #102 Gepost op: 27-01-2018, 23:08:14 »
Het moment dat Emilio zegt "zit hier"....

Volgens mij zit hier de mol...

Ik vind dit een goede. Doet me een beetje denken aan een persoon in aflevering 1 van seizoen 13 waarvan mensen dachten dat het Zarayda was.
Opvallend dat je met een hoodie zit met zulk 'lekker weer.' Alhoewel, het leek lekker weer, en de kaartjes van Arts bord waren wel wat bedruppeld. Daarnaast lopen hier ook heel wat mensen met hoodies op omdat dat stoer is, dus dat bewijst niet dat dit de Mol kan zijn. Maar i.c.m. met 'zit hier' vind ik het plausibel.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #103 Gepost op: 27-01-2018, 23:10:37 »
Ik vond dat er, naast het kleurrijke, ook veel mannen met baarden liepen. Niemand opgevallen? Ik zit niet in een Ruben tunnel, maar moest wel gelijk aan hem denken.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #104 Gepost op: 27-01-2018, 23:10:51 »
Uit het dagboek kan besloten worden dat de mol enkel een wandeling moest maken als de persoon 'ja' antwoordde. Enkel Stine zien we nee antwoorden. Is dit omdat de mol natuurlijk geen wandeling kan maken omdat Stine het zelf is?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #105 Gepost op: 27-01-2018, 23:12:22 »
Uit het dagboek kan besloten worden dat de mol enkel een wandeling moest maken als de persoon 'ja' antwoordde. Enkel Stine zien we nee antwoorden. Is dit omdat de mol natuurlijk geen wandeling kan maken omdat Stine het zelf is?

Ligt erg voor de hand, maar zou zeker kunnen.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #106 Gepost op: 27-01-2018, 23:13:16 »
Ik zag ergens iemand langs lopen met een baard, die zijn arm omhoog doet (28:39, bij Stine die de vragen beantwoord). Maar nee, onvermomd doen ze niet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #107 Gepost op: 27-01-2018, 23:13:43 »
Uit het dagboek van de mol valt op te maken dat het in het gezichtsveld van de kandidaten moest, dus toch 'vooruitziend'. Zouden we dan toch de fragmenten met Art in beeld moeten checken....

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #108 Gepost op: 27-01-2018, 23:13:53 »
En dit dan? Jan of Ruben?

Volgens mij is dat Olcay
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #109 Gepost op: 27-01-2018, 23:14:24 »
Uit het dagboek kan besloten worden dat de mol enkel een wandeling moest maken als de persoon 'ja' antwoordde. Enkel Stine zien we nee antwoorden. Is dit omdat de mol natuurlijk geen wandeling kan maken omdat Stine het zelf is?

Zou kunnen. Zou het wel een vroege versie vinden van Kees die zijn eigen naam ziet in seizoen 13, en het is heel erg in het open als we alle antwoorden gezien hebben (heb nog niet gecheckt of dat zo is), maar aangezien Art zegt dat de Mol bij iedereen vlak langs kwam vind ik dat eventueel een goede uitleg.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #110 Gepost op: 27-01-2018, 23:14:49 »
Interessante redenatie van Erik. Betekent dat de mol voor geld heeft gekozen en dus dat Stine en Simone niet de mol zijn. Ik denk dat we wel de mol in een shot van achteren hebben gezien bij de voorbijgangers, maar dat kunnen er velen zijn. De shots kunnen in een andere volgorde zijn geplaatst. We kunnen ook het shot van de mol gezien hebben bij het fragment van de mol.

Ik denk dat het sowieso Simone niet kan zijn. Als die met een blonde pruik langs loopt valt dat veel te veel op. Het moet niet te veel aandacht trekken van de omgeving. sowieso is men nogal wit daar.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #111 Gepost op: 27-01-2018, 23:15:12 »
Volgens mij is dat Olcay

Dat wou ik ik ook antwoorden, maar ik vond het te flauw  ::rofl::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #112 Gepost op: 27-01-2018, 23:16:40 »
Het dagboek suggereert dat de mol alleen liep als het antwoord 'ja' was.
Art zei dat de Mol bij iedereen 'vlak langs' liep.
Da's dus óf een leugen, óf de mol kwam op t bord/vlak voor hun neus ook nog langs/of bij degene die 'nee' zei (Stine) was de Mol sowieso al dichtbij..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #113 Gepost op: 27-01-2018, 23:18:45 »
De mol liep niet bij Stine. Want in het dagboek staat dat de mol bij ja moest lopen.

Art zegt in zijn praatje dat de mol "bij jullie allemaal" langs kwam.

De mol loopt niet bij Stine langs (want ze zei nee) is Stine dan toch de mol?
Uit het dagboek kan besloten worden dat de mol enkel een wandeling moest maken als de persoon 'ja' antwoordde. Enkel Stine zien we nee antwoorden. Is dit omdat de mol natuurlijk geen wandeling kan maken omdat Stine het zelf is?
Inderdaad opvallend! De uitspraak van Art sluit inderdaad niet aan bij het dagboek van de mol, behalve als Stine de mol is.

Dagboek: "Bij elke kandidaat die die vraag met “ja” beantwoordt slaat mijn hart op hol. Het is hét teken dat ik weer een wandeling moet maken door het park."
Art: "...Want terwijl jullie je hoofd braken over die pittige vragen kwam de Mol bij jullie allemaal vlak langs."

Daarbij vind ik dat de hint die in moltalk langs kwam over de naam van de opdracht "Niets is wat het lijkt", waarin niets een anagram is voor Stine, in dit geval ook serieus genomen moet worden. Ze kiezen een mol niet uit op basis zijn of haar naam, maar de opdracht kan wel bewust deze naam hebben mee gekregen.

Offline MaliceB

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #114 Gepost op: 27-01-2018, 23:19:16 »
Volgens mij is dat Olcay


Zal volgende keer specifieker zijn...  ::)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #115 Gepost op: 27-01-2018, 23:19:50 »
Interessante redenatie van Erik. Betekent dat de mol voor geld heeft gekozen en dus dat Stine en Simone niet de mol zijn.
Dat kun je er niet uit concluderen.

De mol is alleen voor geld gegaan als er vóór hem/haar al 4 anderen voor geld zijn gegaan. En dan zijn er dus 5 geldkiezers; oftewel, dan zouden alledrie de mensen die we niet zagen, voor geld moeten zijn gegaan.

Emilio: geld
Jan: onbekend
Loes: geld
Olcay: onbekend
Simone: vrijstelling
Stine: vrijstelling
Ruben: onbekend

Helaas weten we dat niet. Maar dat mijn aanname niet klopt, wil niet zeggen dat je het tegendeel kunt aantonen.

Waarschijnlijk heeft productie dezelfde redenatie gedaan en geconcludeerd dat ze maar twee vrijstellingkiezers moeten in beeld brengen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #116 Gepost op: 27-01-2018, 23:20:36 »
Dat kun je er niet uit concluderen.

De mol is alleen voor geld gegaan als er vóór hem/haar al 4 anderen voor geld zijn gegaan. En dan zijn er dus 5 geldkiezers; oftewel, dan zouden alledrie de mensen die we niet zagen, voor geld moeten zijn gegaan.

Emilio: geld
Jan: onbekend
Loes: geld
Olcay: onbekend
Simone: vrijstelling
Stine: vrijstelling
Ruben: onbekend

Helaas weten we dat niet. Maar dat mijn aanname niet klopt, wil niet zeggen dat je het tegendeel kunt aantonen.

Waarschijnlijk heeft productie dezelfde redenatie gedaan en geconcludeerd dat ze maar twee vrijstellingkiezers moeten in beeld brengen.
Dat is jouw aanname.... (De mol is alleen voor geld gegaan als)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #117 Gepost op: 27-01-2018, 23:21:31 »
Ik denk dat bij de mol iemand van het productieteam is langsgelopen. Moet je ook nog fekening mee houden.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #118 Gepost op: 27-01-2018, 23:22:37 »
Ik denk dat bij de mol iemand van het productieteam is langsgelopen. Moet je ook nog fekening mee houden.
waarom zou je dat doen dan ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #119 Gepost op: 27-01-2018, 23:35:48 »
Ik zat ook nog te denken, er is vast ook een vraag aan de mol geweest: ben jij de mol? en dan ja geantwoord? Simone antwoordde nee bij deze, maar de mol is vast ook deze vraag gesteld, voor een leuke shot later. Dit is echt een opdracht op nog uit te pluizen :-)

Oke ik heb het nog een keer bekeken. Opvallend, tussen Emilio en Jan in zegt Art: je kunt hier op het juiste spoor komen. Vervolgens zie je bijgevoegd shot terwijl Art deze woorden uitspreekt. Later komt deze nog een keer voorbij bij Ruben, met een kort zwart kapsel, waar het gezicht weg is geblurred. Hint?

Wat mij ook enorm opviel, toen Art aan Loes vroeg: vrijstelling of 5000E in de pot?

Het antwoord van Loes (en dit voelde als zo'n mol biecht, terwijl zij helemaal niet op mijn radar stond:)
Mijn hart klopte in mijn keel
Strategisch spelen
Hoe hard wil ik dit spel spelen
Mijn hart in mijn keel
En ik raak dus meteen in lichte  paniek in mijn hoofd
Ik moet dus keuzes maken
En kennis is macht….

Dus….5000E voor de pot. En Kennis is Macht: ze weet dat het al 5000E voor de pot wordt? Nogmaals ik ziet niet op Loes maar ik krijg hier zulke molvibes bij....
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 23:56:53 door Juuls247 »
Meer L