Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt  (gelezen 76385 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #120 Gepost op: 27-01-2018, 23:35:58 »
Daarbij vind ik dat de hint die in moltalk langs kwam over de naam van de opdracht "Niets is wat het lijkt", waarin niets een anagram is voor Stine, in dit geval ook serieus genomen moet worden. Ze kiezen een mol niet uit op basis zijn of haar naam, maar de opdracht kan wel bewust deze naam hebben mee gekregen.

Maar bijna precies hetzelfde deden ze al in 2007 met de meet-the-mole opdracht. Toen was de hint dat Karel het advies "Enig speurwerk opent deuren" meegaf aan de kandidaten. Enig -> Inge.

Het is dan wel al 11 jaar geleden maar toch zou ik het wat armoedig vinden om zo'n hint te herhalen.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #121 Gepost op: 27-01-2018, 23:37:33 »
Trouwens: is het echt te ontkrachten dat Stine niet tòch uiteindelijk 'ja' heeft gezegd op de vraag 'Wil je weten wie de Mol is?' Met andere woorden: kunnen we aan de kaartjes zien dat Stine écht nee heeft gezegd?

Offline Lauzy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #122 Gepost op: 27-01-2018, 23:40:50 »
Ik denk dat de mol als eerste of als laatste de vragen heeft beantwoord want dan kan de mol daarna bij iedereen langs gaan lopen. Stel hij is als derde aan de beurt moet hij/zij zich eerst verkleden/schminken daarna weer omkleden/schmink eraf halen, de vragen voor de camera gaan beantwoorden, zich weer moeten gaan omkleden etc. Tenzij het een super simpele vermomming natuurlijk. Daarbij is de mol misschien meer gespannen dan normaal dan zou dat ook opvallen tijdens het beantwoorden van de vragen. Geen idee of iemand hier iets mee aan kan. Denk ook niet dat het te achterhalen valt wie als eerst of laatst is geweest.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #123 Gepost op: 27-01-2018, 23:40:56 »
Trouwens: is het echt te ontkrachten dat Stine niet tòch uiteindelijk 'ja' heeft gezegd op de vraag 'Wil je weten wie de Mol is?' Met andere woorden: kunnen we aan de kaartjes zien dat Stine écht nee heeft gezegd?

Stine heeft echt nee gezegd want we zien dat Art het pad kiest dat bij dat antwoord past.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #124 Gepost op: 27-01-2018, 23:47:10 »
Maar bijna precies hetzelfde deden ze al in 2007 met de meet-the-mole opdracht. Toen was de hint dat Karel het advies "Enig speurwerk opent deuren" meegaf aan de kandidaten. Enig -> Inge.

Het is dan wel al 11 jaar geleden maar toch zou ik het wat armoedig vinden om zo'n hint te herhalen.
1. Dit keer zou het slechts een hint zijn aan de kijkers, niet de kandidaten.
2. Volgens mij is jou kennis over hints uit het verleden beter dan dat van de productie zelf.
3. Als het toeval zich voordoet dat je een mol kiest waarvan de naam een anagram is van een essentieel woord uit een uitspraak die diep geworteld is in de mol geschiedenis, waarom zou je die kans dan niet grijpen.

Als dit de naam was geweest van een normale opdracht zou ik er niet veel waarde aan hechten, maar bij dit type opdracht vind ik het wel noemenswaardig.

Betekend overigens niet dat ik hierdoor ineens volledig om ben en Stine mijn mol is, maar 't is wel een reden om haar eens goed onder de loep te nemen. Daar is natuurlijk ook meer aanleiding voor dan alleen de naam van de opdracht.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #125 Gepost op: 27-01-2018, 23:55:22 »
Even de opdracht terug kijken en ondertussen zijn er 6 pagina's bij waarvan de helft vage shots zijn waarop je niemand gaat kunnen herkennen. Dit wordt dus niet mijn topic deze week.

Voor de goede orde: In totaal zijn er maar 3 paden bewandeld:

Emilio, Jan, Ruben, Loes en Olcay willen weten wie de Mol is, willen hun partner wegwerken en maken dan hun keuze voor 5000 euro of groepsvrijstelling.
Simone wil weten wie de Mol is, wil Ruben niet wegwerken, is niet de Mol en kiest dan de groepsvrijstelling
Stine wil niet weten wie de Mol is, is bereid jokers te stelen en kiest dan een groepsvrijstelling.

Dat maakt dat we aan de rechterzijde niet weten waar het niet willen stelen van jokers ons zou brengen, want daar moet nog een vraag op volgen gezien het aantal bordjes daar onder.

Offline prezoom

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #126 Gepost op: 28-01-2018, 00:17:44 »
Loes leek er tussen gemonteerd dus die kan best als laatste zijn geweest. Loes zou zowel de hoodie kunnen zijn als de vrouw met de rode plu als de vrouw met blonde pruik.
Loes had als enige geen laagje meer of minder aan tussen de vragen en het eindgesprekje bij art (omdat ze als enige geen tijd had om tussendoor vanwege de regen een laagje meer of minder kleding te regelen??) en Art zegt het nog... Daar gaat Loes!

Overigens het vlak langs in hier in het zuiden waar Art ook vandaan komt een behoorlijk normale Uitdrukking. 😜

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #127 Gepost op: 28-01-2018, 00:27:22 »
Toen ik de vrouw met rode paraplu zag wandelen, dacht ik haar al te herkennen als zijnde Simone. En dat was nog voordat ik wist dat de mol in vermomming zou langslopen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #128 Gepost op: 28-01-2018, 00:29:39 »
Ik dacht heel even, en bij terugspoelen nog steeds, dat het niet Simone haar stem was op de vraag of ze nu al wilde weten wie de mol was. Je is iig ook niet in beeld. Dat dacht ik dus al voordat ik wist dat de mol langs kwam bij iedereen die ja zei.
Maar dat zou ik nog eens moeten horen, kan het helemaal verkeerd gehoord hebben
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 00:38:01 door evelienh1986 »

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #129 Gepost op: 28-01-2018, 00:36:39 »
Art zegt: 'de mol kwam bij jullie allemaal vlak langs' . vlak = horizontaal = het vragenbord.
Iedereen kreeg de vraag: maak een keuze: 5000 in de pot of eeN groEpSvrIJSTElliNg. Hoofdletters = anagram Stine Jensen.
De andere kandidaten passen niet.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #130 Gepost op: 28-01-2018, 00:38:31 »
In het dagboek van de mol staat dat hij/zij een wandeling maakte

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #131 Gepost op: 28-01-2018, 01:23:13 »
Het zou mij niet eens verbazen als de Mol meerdere gedaantes aan zou nemen....bij elke kandidaat een ander vooruitzicht. Een perfect geschminkt persoon zal het niet kunnen zijn (qua tijd) dus met kleine aanpassingen en variaties, wie weet.



*blonde pruik, rode plu, hoodie, blauw-witte parasol etc*
Omnia vincit amor

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #132 Gepost op: 28-01-2018, 01:24:26 »
Uit het dagboek kan besloten worden dat de mol enkel een wandeling moest maken als de persoon 'ja' antwoordde. Enkel Stine zien we nee antwoorden. Is dit omdat de mol natuurlijk geen wandeling kan maken omdat Stine het zelf is?
De MOL kon alleen vermomd bij de anderen langslopen als hij/zij als eerste of laatste de vragen van Art moest beantwoorden. Als de MOL als middelste aan de beurt was geweest bij Art , had hij/zij zich 2x moeten vermommen, vóór en na de eigen beurt. Dat zou toch veel te riskant geweest zijn.
Als eerste was Jan aan de beurt, als laatste Olcay. Dus één van die twee. Tenzij de regie de vragenbeurten heeft gehusseld.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #133 Gepost op: 28-01-2018, 01:45:31 »
Simone is de enige die niet als doelwit wordt gesteld 'om er uitgewerkt te worden' door een kandidaat. Kan zij niet naar huis?

Dat komt doordat zij eigenlijk met niemand een bondje heeft. Er werd steeds de naam van een vriendje/vriendinnetje van de betreffende kandidaat genoemd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #134 Gepost op: 28-01-2018, 02:58:07 »
Ik zou t een enorm zwaktebod Vinden als we in aflevering 10 geen shot te zien krijgen van een vermomde mol tijdens deze opdracht. Tuurlijk is dat shot nu niet super herkenbaar in beeld gebracht.
Tevens vermoed ik dat deze opdracht over een behoorlijk deel van de dag is opgenomen ( verplaatsing vd tafel, weersverandering, schaduw en licht geven me die indruk.)

Wat me verder opvalt is dat we de hand van art de vraag zien openen: “ Ben jij de mol?”. Maar in dat shot is t niet zo dat we Simone zien. De volgorde van shots doet ons  invullen dat dit aan Simone gesteld wordt. Haar “Nee” kan dus prima op een Andere vraag staan.
Ik heb avast voor aflevering 10 een shot van art, die vraag en een mol die volmondig ja antwoordt.

Tevens is t wel op beeld te zien dat er geen vraag in de boom is die heeft geleid tot het openen van t vakje met “ Ben jij de mol?” op t moment dat dat vakje toch wordt geopend.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #135 Gepost op: 28-01-2018, 04:06:13 »
Moeilijk lastig. Viel wel op dat toen Ruben zei dat hij Loes zou wegwerken, Art zei "Daar gaat Loes" Na de opdracht als ze horen dat de mol bij iedereen vlak langs gelopen is, kijkt Loes wat stilletjes vreemd met een vaag glimlachje. Simone is de enige die ene ander pad kiest dan de anderen maar dat is wel erg opvallend. Vond dat ze de hele aflevering wel verdacht in beeld kwam of is dat mijn tunnel?




Offline Selmar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #136 Gepost op: 28-01-2018, 06:29:55 »
Loes leek er tussen gemonteerd dus die kan best als laatste zijn geweest. Loes zou zowel de hoodie kunnen zijn als de vrouw met de rode plu als de vrouw met blonde pruik.
Loes had als enige geen laagje meer of minder aan tussen de vragen en het eindgesprekje bij art (omdat ze als enige geen tijd had om tussendoor vanwege de regen een laagje meer of minder kleding te regelen??) en Art zegt het nog... Daar gaat Loes!

Overigens het vlak langs in hier in het zuiden waar Art ook vandaan komt een behoorlijk normale Uitdrukking. 😜
(Ga even wat screenshots maken) Kijk eens naar haar kapsel, helemaal verpest; in tegenstelling tot het haar van Jan bijvoorbeeld.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #137 Gepost op: 28-01-2018, 08:41:47 »
Jeetje wat een gave aflevering nu ik er de volgende dag weer zo over nadenk  ::bravo::
Ik vind Loes haar biecht bij deze opdracht nogal opvallend zoals ik eerder beschreef, iemand anders ook opgevallen?

Verder: ik kan me niet voorstellen dat ze met deze gok van de mol door het park laten lopen (vermomd) iemand als mol hebben die snel opvalt. Bijvoorbeeld een Ruben, met zijn lengte valt hij toch heel snel op tussen al die Georgiërs.

Ga deze opdracht nog een paar x uitpluizen, denk dat de mol ook telkens andere vermomming heeft die makkelijk aan te brengen is. Ik zag wel een paar x een dame met korte zwarte pruik. En in het begin bij Emilio staat er een dame in rode jurk een foto te nemen op de achtergond.

Genoeg te doen vandaag  ::vergroot::
Meer L

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #138 Gepost op: 28-01-2018, 09:06:55 »
Jeetje wat een gave aflevering nu ik er de volgende dag weer zo over nadenk  ::bravo::
Ik vind Loes haar biecht bij deze opdracht nogal opvallend zoals ik eerder beschreef, iemand anders ook opgevallen?

Verder: ik kan me niet voorstellen dat ze met deze gok van de mol door het park laten lopen (vermomd) iemand als mol hebben die snel opvalt. Bijvoorbeeld een Ruben, met zijn lengte valt hij toch heel snel op tussen al die Georgiërs.

Ga deze opdracht nog een paar x uitpluizen, denk dat de mol ook telkens andere vermomming heeft die makkelijk aan te brengen is. Ik zag wel een paar x een dame met korte zwarte pruik. En in het begin bij Emilio staat er een dame in rode jurk een foto te nemen op de achtergond.

Genoeg te doen vandaag  ::vergroot::

Er zullen wel een aantal crewleden zin hebben gehad in een verkleedpartijtje.

Die met die blonde pruik leek qua lichaamsbouw wel heel erg op Jan trouwens. 



(Ga even wat screenshots maken) Kijk eens naar haar kapsel, helemaal verpest; in tegenstelling tot het haar van Jan bijvoorbeeld.

Loes heeft dun en futloos haar. Het regende toen of het had net geregend.

de 7 deelnemers voor en na:

https://imgur.com/gallery/o2xWv


Jan heeft makkelijk haar en een dito kapsel. Makkelijk even te stylen achteraf. zijn haar zit ook niet meer hetzelfde (waarschijnlijk alleen door de regen).



Ik denk niet dat je er iets uit kunt opmaken ... iedereen zou het kunnen zijn op basis van deze shots alleen. Zelfs als je er vanuit gaat dat de mol daar een pruik droeg.


Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #139 Gepost op: 28-01-2018, 09:08:38 »
Volgens mij is de enige echte taak/core business vd mol niet ontdekt worden cq geen of zo weinig mogelijk verdenking op zich laden.
Volgens mij is de core busines van de mol om er voor te zorgen dat er zo weinig mogelijk geld in de pot komt. iets wat hij/zij zo onopvallend mogelijk moet doen, dat klopt.