Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991469 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3140 Gepost op: 15-05-2017, 11:32:19 »
leg me nu eerst eens uit wat er mis is met Jan Smit.
Niks, want het is vast een prima gozer (denk ook dat jij hem kent?), maar zijn muziek is leuk voor Nederlandse hitlijsten (en misschien ook wel de Duitse), maar zal niet aanslaan bij het Eurovisiepubliek. Tenzij hij een heel andere act/nummer op het podium wil brengen. Dan kan het misschien wat worden  ::jaja::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3141 Gepost op: 15-05-2017, 12:32:52 »
mag ik vragen waarom engeland nooit een internationale act stuurt? Mag deze dat niet oid.? Een zanger(es) die intermationaal al in de hitlijsten heeft gestaan.

Bonnie Tyler werd al genoemd, maar een paar jaar terug hebben ze ook Engelbert Humperdinck opgegraven... werd ook niks  ::rofl::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3142 Gepost op: 15-05-2017, 12:44:34 »
Duitsland wil Jan Smit volgend jaar sturen (voor Duitsland uiteraard, ik ben al blij dat het niet voor NL is...) de suggesties wie landen volgend jaar moeten inzenden zijn duidelijk al in volle gang. En ook de stille sollicitaties, beginnen weer. Een of andere zanger 'Nielson' heeft namelijk aangegeven 'Dat hij een weekje vakantie in Portugal wel ziet zitten volgend jaar' (investeer nou maar eens éérst in een wereldhit maken i.p.v op de zaken vooruit lopen, denk ik dan altijd... maar goed) maar als we dan toch op de zaken vooruit lopen, dan hoop ik, tegen beter weten in wellicht, liever op Dotan. Charmant, charismatisch, en in staat tot het maken van een internationale hit.

Nielson gaat niks worden op het ESF. Denk niet dat hij in staat is om iets te maken dat internationaal aanspreekt.
Dotan inderdaad wel. Die kan vast nog een keer zo'n knijter van een hit als "Home" neerzetten.

Misschien moet Nederland het een keer over een andere boeg gooien, de rock-kant. Kensington en Within Temptation zou ik interessante opties vinden...
Maar wat misschien nog leuker zou zijn is een comeback van Kane? Als die zoiets als "Rain down on me" kunnen schrijven...

Maar de allerbeste optie vind ik eentje uit de categorie "Out of the box". Gezien de voting van afgelopen zaterdag moet je namelijk wel iets unieks maken dat ook de televoters aanspreekt en niet alleen de vakjury's.
En waar zijn wij goed in in Nederland? Juist... ik zou Armin van Buuren sturen met een goeie markante zangeres... bijvoorbeeld Eva Simons of iemand uit de rockhoek: Simone Simons (Epica), Sharon den Adel (Within Temptation) of Floor Jansen (Nightwish).

Met die laatste hebben we in ieder geval al 12 punten uit Finland  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3143 Gepost op: 15-05-2017, 12:55:15 »
Eva simons op een beatje van Armin ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3144 Gepost op: 15-05-2017, 13:46:49 »
Niks, want het is vast een prima gozer (denk ook dat jij hem kent?), maar zijn muziek is leuk voor Nederlandse hitlijsten (en misschien ook wel de Duitse), maar zal niet aanslaan bij het Eurovisiepubliek. Tenzij hij een heel andere act/nummer op het podium wil brengen. Dan kan het misschien wat worden  ::jaja::

Waarom is de muziek van Jan Smit niet geschikt buiten Nederland/België/Duitsland? Waarom zou het niet aanslaan bij Eurovisiepubliek? Misschien slaat het juist wel aan. Het zijn liedjes voor het grote publiek. En dat heeft hier in Nederland vele nr.1 hits opgeleverd.
Dat zijn muziek je smaak niet is, dat kan natuurlijk. Maar ik word een beetje flauw van dat denigrerende gedoe. Dat is nergens voor nodig.


@ Good-riddance... er zijn wel meer niet zo succesvolle Eurovisie-optredens geweest.

« Laatst bewerkt op: 15-05-2017, 13:48:26 door Stormpie »
er was eens......

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3145 Gepost op: 15-05-2017, 13:47:20 »
Jan Smit moet je niet willen nee, die gaat in het rijtje 3J's, Sieneke en andere waardeloze inzendingen waarvan we wisten dat we nooit de finale zouden halen.

Juist nu de omslag er is naar weer meer een echt songfestival zonder alle theatrics moet Nederland weer iemand insturen die echt goeie muziek maakt wat geschikt is voor een internationaal publiek. Dotan, Alain Clark, Krystl, Sharon den Adel, een samenwerking met een bekende DJ. Nielson hmm....zijn huidige repetoire zie ik nog niet zo scoren maar misschien als hij het over een andere boeg gooit?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3146 Gepost op: 15-05-2017, 13:51:08 »
Waarom is de muziek van Jan Smit niet geschikt buiten Nederland/België/Duitsland? Waarom zou het niet aanslaan bij Eurovisiepubliek? Misschien slaat het juist wel aan. Het zijn liedjes voor het grote publiek. En dat heeft hier in Nederland vele nr.1 hits opgeleverd.
Dat zijn muziek je smaak niet is, dat kan natuurlijk. Maar ik word een beetje flauw van dat denigrerende gedoe. Dat is nergens voor nodig.


Ik vind dat ik niet bepaald denigrerend ben over Jan hoor. Buiten mijn muzieksmaak om, is het een prima zanger. Maar wel in Nederland/Duitsland. Ja dat heeft nummer 1 hits in Nederland opgeleverd, maar de hoempapa/schlagermuziek slaat gewoon niet aan bij Eurovisionpubliek. Daarom zeg ik ook, als jan iets zou doen als Zweden deed (iets anders, catchy, modernm internationaal), dan kan hij met zijn stem nog wel een eind komen. Maar anders wordt het hem gewoonweg niet op het Songfestival.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3147 Gepost op: 15-05-2017, 13:54:48 »
ah.. Jan Smit in het rijtje Trijntje Oosterhuis, Edsilia Rombley, Glennis Grace, Hind.. Zou natuurlijk heel goed kunnen.

@Mollenvanger.. lees even het commentaar van anderen.
er was eens......

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3148 Gepost op: 15-05-2017, 14:01:27 »
Wow Blanche  :o Stuk beter in de finale dan in de halve. Sprakeloos wat een keigoed nummer!
Ook mijn winnaar ::love::. Super goed nummer wat ik ook buiten het songfestival ga opzetten ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3149 Gepost op: 15-05-2017, 14:01:42 »
Dat idee om een dj te sturen wordt nu al jaren genoemd. Ik denk dat het een paar jaar geleden een heel goed idee was geweest maar nu zie ik het niet meer zo voor me als we echt voor de winst willen gaan. Als je dat doet denk ik dat dan in ieder geval de zingende artiest en de tekst de hoofdrol moeten spelen.

Als Jan Smit meedoet dan graag voor Duitsland ja :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3150 Gepost op: 15-05-2017, 14:04:38 »
Jan Smit als optie?
Lachwekkend
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3151 Gepost op: 15-05-2017, 14:06:14 »
Als Jan Smit meedoet dan graag voor Duitsland ja :D
Zit ie in ieder geval automatisch in de finale ::rofl::. Scheelt dat ze dit jaar één na laatste werden, dus de lat ligt niet hoog.

En nee niet denigrerend naar Jan, maar ik vind hem gewoon niet zo'n goeie zanger ::sorry::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3152 Gepost op: 15-05-2017, 14:17:33 »
Maar ja, aan de andere kant schreef ik er niet voor niks bij 'Je weet maar nooit' hé (aangezien Lordi, met hardrock muziek, in 2006 het Songfestival won...)
Maar ja Lordi was gewoon de act denk ik en niet de hardrock zelf :P Die monsters zag je overal en kregen de sympathie van het publiek. Als die mannen zich zonder monsterpakken hadden geprofileerd, waren ze misschien net zo'n grijze muis als de rock van Oekraïne dit jaar (al was dat geen hardrock). Dat was ook in een tijd dat circus heel erg beloond werd en populair was, terwijl dat de laatste jare steeds minder wordt zoals D*N zegt (gelukkig).

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3153 Gepost op: 15-05-2017, 14:18:47 »
Dank je Niek.. zo onderbouwd ook.
Dat mag D*N.
Zelf denk ik ook niet dat Jan Smit eurovisiemateriaal is. Maar dat dacht ik van Trijntje wel. En ook van Edsilia en van Glennis Grace en van Hind en zelfs van de 3J's.. En wat blijkt? Die redden het ook niet. Dus waar ligt het aan?? De zanger, zangeres of de muziekkeuze. Ik denk dat het laatste een grotere rol speelt dan de naam die er aan hangt. Het enige liedje wat mij de afgelopen jaren iets deed was 'Calm after the storm'. Dat was catchy, simpel, mooi gezongen. En natuurlijk ook mooi gebracht. Maar al die andere liedjes? Die konden zo in het putje.

Zelf denk ik dat niet de naam belangrijk is. Je kan Clark, Dotan of al die anderen sturen, maar als het liedje niet goed is, dan eindigen ze op de grote hoop met flut.
er was eens......

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3154 Gepost op: 15-05-2017, 14:29:14 »
Voor mij persoonlijk valt het repertoire van Jan Smit ook binnen de liedjes die in het putje kunnen. Dus als hij voor Nederland zou uitkomen zou hij imo buiten zijn eigen genre moeten treden. Maar in andere genres die het naar mijn mening wel goed zouden doen heb je een hoop artiesten wier specialiteit die bepaalde stijl is, dus dan denk ik dat je die dat beter kunt laten doen :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3155 Gepost op: 15-05-2017, 14:32:19 »
Natuurlijk is het liedje het belangrijkste ::jaja::. Edsilia, Glennis en Hind zijn prima zangers maar hadden gewoon niet het juiste liedje. Maar er vanuit gaande dat artiesten komen met een liedje wat binnen hun huidige repetoire past heb ik wel meer vertrouwen dat er een goed liedje komt uit Dotan dan uit bijvoorbeeld Jan Smit als keuze.

https://www.televizier.nl/categorie/amusement/iris-kroes-wil-naar-het-songfestival.2446437.lynkx

Iris Kroes is er ook als optie  ::jaja::. De harp geeft een liedje natuurlijk wel gelijk een magisch gevoel dus who knows ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3156 Gepost op: 15-05-2017, 14:36:53 »
Zag ook ergens de naam van de jeugd van tegenwoordig voorbij komen. En Typhoon verrassende naam. Nee, ik denk dat we op zoek moeten naar een mix van de inzendingen van België, Moldavië, Italië, Zweden, en Bulgarije (met een vleugje rust van Portugal). Gelikt, hip, anno 2018 dan, dansbaar, catchy, en toch opvalend.

Maar dat is makkelijker gedaan dan gezegd ;D

Of alles moet kloppen, zoals bij Ilse en Waylon, de manier van in beeld brengen + liedje. Dan kan iets simpels ook scoren.
« Laatst bewerkt op: 15-05-2017, 14:39:10 door Mollenvanger-MV »

Offline good-riddance

  • Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3157 Gepost op: 15-05-2017, 14:45:04 »
Zelf denk ik dat niet de naam belangrijk is. Je kan Clark, Dotan of al die anderen sturen, maar als het liedje niet goed is, dan eindigen ze op de grote hoop met flut.

Dát ben ik nou wel volledig met je eens. Dat heb ik maanden geleden ook gepost, dat er té zeer gefocust word op een gerenommeerde artiest sturen i.p.v investeren in een wereldhit maken. De illusie dat het wel goed komt als je een artiest van mega goede kwaliteit zend, terwijl toch echt het liedje van belang is. In het buitenland kennen ze onze artiesten (met bijbehorende kwaliteiten en staat van dienst) namelijk niet, die horen alleen het liedje. Kan me nog herinneren bij Anouk dat iedereen vond 'Dat ze het beste gezongen had van iedereen, maar een zangeres won die vals zong' (evenals men nu bij de meiden zegt, dat ze het beste waren kwa stemmen etc) maar ja, dat kan wel zijn, het liedje moet ook goed zijn. Dat is toch echt belangrijker. Al is ook dat (of een liedje goed is of niet) subjectief natuurlijk. (Maar ja, los van dit alles/de relevantie van het liedje zelf, uiteindelijk moet je toch ook echt een artiest erbij selecteren, en als je dan toch een zou mogen aandragen, zou ik persoonlijk Dotan kiezen. Al hoop ik dan wel echt dat het echt een hit/fenomenaal liedje erbij word, anders is het nog steeds de vraag of we hoog scoren.)

Zag ook ergens de naam van de jeugd van tegenwoordig voorbij komen.

Doet me erg denken aan The Opposites. Persoonlijk was ik wel benieuwd geweest hoe we gescoord zouden hebben als we 'Sukkel voor de Liefde' gestuurd hadden (maar dan wel met dát liedje, man ik vind dat zo'n mooi nummer...) al weet ik niet of dat wel goed klinkt in het buitenland, aangezien ze het niet kunnen verstaan.
« Laatst bewerkt op: 15-05-2017, 14:49:06 door good-riddance »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3158 Gepost op: 15-05-2017, 17:09:36 »
Waarom perse een 'bekende' act? (al ken ik de meesten die hier genoemd worden ook enkel qua naam, niet qua muziek; enkel Jan Smit zou ik herkennen, al denk ik niet dat hij echt een geschikt nummer zou kunnen hebben voor het Songfestival) Waarom niet, zoals in heel veel landen in Europa, een algemene wedstrijd uitschrijven (zoals hier vroeger ook het geval was) Zo kunnen bekende, maar ook onbekende acts een kans maken. In Scandinavië en andere landen (België toch ook?) werkt het over het algemeen goed en levert het gewoon goede nummers op en zelfs veel winnaars (Zweden, Denemarken, Noorwegen enz...) Bij het Junior Songfestival heb je het immers ook, en dat levert vaak leuke en goed nummers op!
Ich bin ein Bärliner!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3159 Gepost op: 15-05-2017, 17:15:48 »
Maar ja Lordi was gewoon de act denk ik en niet de hardrock zelf :P

Uiteraard waren het de pakken en de act die het hem deden. Ook een monsterlijk  ::tandpastasmiley:: goeie timing van de Finnen, omdat de "doe maar zo gek mogelijk"-hype toen op zijn hoogtepunt was. Je moet voor de aardigheid eens de nummer 2 van dat jaar nog kijken van Litouwen: "We are the winners". Echt tenenkrommend slecht... maar ja de act hè. Dat nummer zou nu echt niet meer zo hoog scoren. Omdat het gek was werd het toen tweede. Net als die Russische omaatjes een paar jaar geleden.

Maar heel eerlijk: het nummer zelf van Lordi is echt niet verkeerd... naar hardrock-maatstaven dan  ::rofl::

Als je dan iets geks doet doe het dan goed. Ik vond dat jodel-liedje van Roemenië erg aanstekelijk eerlijk gezegd! Het was erg knap wat die zangeres deed...
 
« Laatst bewerkt op: 15-05-2017, 17:17:32 door KingLennart »