Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 990654 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3900 Gepost op: 9-03-2019, 23:06:49 »
Hahaha het is wel typisch (niet tegen jou bedoeld, maar meer algemene teneur want twijfels zijn begrijpelijk). Vinden we het niks wordt het niks, vinden we het goed wordt het ook misschien wel niks.

Edit: oh Daisy probeert soort van hetzelfde te zeggen als ik.

Helemaal met jou en Daisy eens  ::ok::. Als wij Nederlanders nu eens gewoon TROTS zijn en ervan genieten dat iemand zo zijn best voor ons doet, hij en een team hun hele ziel en zaligheid hiervoor geeft en ook nog eens zo'n topinzending maakt. Ook al is het misschien niet ieders smaak.
Dan maakt het helemaal niets uit of het wint of niet, als ze hun best maar doen en dat doen ze voluit. Hij geeft zich letterlijk helemaal bloot voor dit land. Het is toch veel leuker als het leuk is tijdens het hele spel en feit dat heel de wereld het tof vindt wat wij maken en er zelfs nog blijer mee lijkt te zijn dan de gemiddelde nederlander, dan dat ene moment van winnen?!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3901 Gepost op: 10-03-2019, 00:08:02 »
En dit is Zweden dan



Die gaat het ook heel goed doen hoor.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3902 Gepost op: 10-03-2019, 14:54:01 »
Nu WIDM is afgelopen en De Mol nog niet is gewonnen, even mijn speurtechnieken ergens anders voor inzetten ::rofl::

Ik dacht: eens even bekijken wie er volgens de bookmakers doorgaan op dit moment uit welke halve finale.

Halve finale 1: (als je hierin staat heb je geluk. er zijn landen die minder hoog staan bij de bookmakers dan landen die niet doorgaan naar de finale, maar halve finale 2 heeft meer favorieten)
Australië
België
Cyprus
Estland
Griekenland
IJsland
Polen
Portugal
Slovenië
Tsjechië

Halve finale 2:
Armenië
Azerbeidzjan
Denemarken
Ierland
Malta
Nederland
Noorwegen
Rusland
Zweden
Zwitserland

Daar komen natuurlijk Duitsland, Frankrijk, Israël, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk nog bij.

Feitje: de top 4 van de bookmakers op dit moment zitten allemaal in halve finale 2.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3903 Gepost op: 10-03-2019, 16:50:37 »
Hahaha, deze reactie op youtube is onbetaalbaar  ::rofl::    ::ok::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3904 Gepost op: 10-03-2019, 19:10:12 »
want ? het is toch een kwestie van uitvoering op het moment zelf en de smaak van het publiek in de landen.
Hoe kun je nu al zeggen dat het enorm onterecht zou zijn?

Die hosanna in Nederland ::ohno:: gaat vaak mis ;)
In essentie is het toch een liedjeswedstrijd. Dus als een liedje goed is en het haalt de finale niet dan snap ik wel dat mensen het onterecht vinden.  Kijk naar city lights van België. Topnummer, maar niet zo goed gestaged. Toch haalde ze het wel want het draait om het liedje.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3905 Gepost op: 10-03-2019, 19:49:39 »
Ik vind Zweden heel goed dit jaar, in tegenstelling tot die miskleun van vorig jaar.
John Lundvik heeft een prettige, warme stem. Het is een fijn popliedje en de combinatie met een soort gospelkoor als achtergrondzang werkt heel goed.

City Lights was zo'n goed liedje dat het hoog eindigde, ook al heeft Blanche de uitstraling van een goudvis.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3906 Gepost op: 10-03-2019, 21:27:36 »
Oh, nu is mijn smaak ineens WANsmaak???

Ik had geen smilie geplaatst en vind het jammer dat de grap blijkbaar niet is overgekomen. Ik was niet serieus Niuno. Sorry dat ik dit wat laat zie. Natuurlijk mag iedereen zijn eigen smaak hebben.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3907 Gepost op: 11-03-2019, 13:35:30 »
Duncan gaat winnen, ook al nummer 1 bij bookmakers wow

mijn eigen favorieten zijn Azerbeidzjan (Chingiz, lekker nummer Truth) Israel (Kobi supergoede gevoelige stem en een mooie disneyachtige ballad) Montenegro (leuke cheesy liedje, en revamp heeft het stukken beter gemaakt)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3908 Gepost op: 11-03-2019, 18:37:06 »
Duncan gaat winnen, ook al nummer 1 bij bookmakers wow

Dat denk ik toch ook. En inmiddels al door 21% van de bookmakers geschat als winnaar dit jaar!  ::bravo::

mijn eigen favorieten zijn Azerbeidzjan (Chingiz, lekker nummer Truth) Israel (Kobi supergoede gevoelige stem en een mooie disneyachtige ballad) Montenegro (leuke cheesy liedje, en revamp heeft het stukken beter gemaakt)

Het nummer van Malta is ook wel geinig. Lijkt op alles wat er op het moment populair is, maar wel goed gedaan. Geen kans om te winnen, maar wel een lekker nummer met veel 's zomerse invloeden.

Ik ben geen expert over het songfestival, maar de vrolijke relaxte hook van dit nummer is wel echt supercatchy. Kan vast zomaar verrassend gaan scoren lijkt me.

« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 18:48:09 door chocomol »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3909 Gepost op: 11-03-2019, 20:01:36 »
Duncan heeft wel een aantal grote concurrenten en het moet live ook maar allemaal goed gaan, ook qua zang.
Maar een plek in de top 10 zou moeten lukken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3910 Gepost op: 12-03-2019, 10:41:38 »
Dat denk ik toch ook. En inmiddels al door 21% van de bookmakers geschat als winnaar dit jaar!  ::bravo::

Het nummer van Malta is ook wel geinig. Lijkt op alles wat er op het moment populair is, maar wel goed gedaan. Geen kans om te winnen, maar wel een lekker nummer met veel 's zomerse invloeden.

Ik ben geen expert over het songfestival, maar de vrolijke relaxte hook van dit nummer is wel echt supercatchy. Kan vast zomaar verrassend gaan scoren lijkt me.


  Malta vind ik meer een beetje als een soort junior songfestival liedje klinken, maar zeker niet slecht, ik had meer verwacht van Michela, na het luisteren van haar x factor optredens bv haar cover van lady gaga shallow was echt supergoed
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3911 Gepost op: 12-03-2019, 12:31:04 »
Willen we echt wel graag winnen? Dat is vast leuk hoor, dat je liedje zo scoort, is goed voor Duncan zelf ook. Maar het songfestival organiseren kost echt veel geld...
Keep calm and eat chocolates!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3912 Gepost op: 12-03-2019, 13:08:33 »
  Malta vind ik meer een beetje als een soort junior songfestival liedje klinken, maar zeker niet slecht, ik had meer verwacht van Michela, na het luisteren van haar x factor optredens bv haar cover van lady gaga shallow was echt supergoed

Ik weet niets van Michela, maar vind dit nummer bij nader inzien toch wel snel gaan vervelen. Eerlijk gezegd vind ik dit jaar dat alle nummers al snel verbleken naast het nummer van Duncan Laurence. Als Malta Mac Donalds is is Nederland een exclusief sterren-restaurant. Dat is echt een ander level: het raakt je tot op het bot. Mensen krijgen er kippevel van en tranen in de ogen al bij de eerste keer luisteren. Ik had dat ook en heb dat echt nog nooit gehad bij welk songfestival nummer ook. Overigens zowieso niet zo snel bij muziek. Alleen 'formidable' van Stromae heeft dat bij mij volgens mij nog maar voor elkaar gekregen.

Ik hoop dat Duncan al een nummer heeft voor de opening volgend jaar in Amsterdam.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3913 Gepost op: 12-03-2019, 13:47:47 »

Eerlijk gezegd vind ik dit jaar dat alle nummers al snel verbleken naast het nummer van Duncan Laurence.

Ik hoop echt dat je goed om kan met teleurstelling, want ik heb het gevoel dat je er wel al heel diep in zit. ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3914 Gepost op: 12-03-2019, 15:49:59 »
Willen we echt wel graag winnen? Dat is vast leuk hoor, dat je liedje zo scoort, is goed voor Duncan zelf ook. Maar het songfestival organiseren kost echt veel geld...
Maar levert ook veel op met al die toerisme ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3915 Gepost op: 12-03-2019, 16:27:38 »
Maar levert ook veel op met al die toerisme ::ok::.

Inderdaad. Al draaiden alle recente edities een onmiddellijk verlies. Dat gaat van klein verlies in Malmö 2013 (uitg. €11 M in. €10 M) en Lissabon 2018 (uitg. €20 M, in €16) tot reusachtige bedragen zoals Bakoe 2012 (uitg. €54 M, in €8M).

Al zit de lange termijn impact daar natuurlijk niet in. Ik zou na vorig jaar overwegen om Lissabon eens te bezoeken, wat ik daarvoor niet echt overwoog.


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3916 Gepost op: 12-03-2019, 16:32:41 »
Inderdaad. Al draaiden alle recente edities een onmiddellijk verlies. Dat gaat van klein verlies in Malmö 2013 (uitg. €11 M in. €10 M) en Lissabon 2018 (uitg. €20 M, in €16) tot reusachtige bedragen zoals Bakoe 2012 (uitg. €54 M, in €8M).

Al zit de lange termijn impact daar natuurlijk niet in. Ik zou na vorig jaar overwegen om Lissabon eens te bezoeken, wat ik daarvoor niet echt overwoog.
Maar ja Azerbeidzjan is ook een land waar enorm met geld gesmeten wordt voor alles. Reusachtig groot dus daar niet heel gek dat ze verlies hebben gedraaid dat zo groot is :P De rest nou ja oke. Heb je ook cijfers van Oostenrijk,  Denemarken en nog een keer Zweden 2014, 2015 en 2016?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3917 Gepost op: 12-03-2019, 18:11:59 »
Maar ja Azerbeidzjan is ook een land waar enorm met geld gesmeten wordt voor alles. Reusachtig groot dus daar niet heel gek dat ze verlies hebben gedraaid dat zo groot is :P De rest nou ja oke. Heb je ook cijfers van Oostenrijk,  Denemarken en nog een keer Zweden 2014, 2015 en 2016?

Bij Azerbeidzjan moet ik ook eerlijkheidshalve erbij zeggen dat het grootste deel van dat budget naar de bouw van de Crystal Arena ging (Heel sporadisch te zien in WIDM 18 trouwens)

Denemarken 2014 was echt een debacle. Daar zijn wel een aantal koppen gerold nadien omdat ze daar die B&W Hallerne (oude scheepswerf) hebben moeten renoveren om er het festival in te krijgen. €45M uitgaven en budget was €30M. Het zwaarste deel van dat verlies kwam op de kap van de toeristische dienst van Denemarken.

Wenen 2015 was inderdaad een beter verhaal met een kleine winst. Daar werd €8,9M uitgegeven en €9,7M binnen gehaald.

Cijfers voor Stockholm 2016 zijn moeilijk te peilen omdat de stad daar op basis van enquêtes gepeild heeft of mensen dachten snel terug te komen naar de stad. Daar zijn dan projecties op los gelaten hoeveel hen dat mogelijk zou kunnen opbrengen.
Al zouden ze daar dus ook rekenen op een winst uiteindelijk.

Maar de directe kost is dus meestal wel hoger dan de directe inkomsten. Het is pas op de langere termijn (uitstraling van je land en gaststad) dat je mogelijk dat geld recupereert.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3918 Gepost op: 12-03-2019, 20:17:24 »
Het is misschien nog wel belangrijke dan de inzending zelf, maar deze dame gaat namens ons allen de punten geven, live op tv.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3919 Gepost op: 12-03-2019, 20:49:45 »
Het is misschien nog wel belangrijke dan de inzending zelf, maar deze dame gaat namens ons allen de punten geven, live op tv.
Wow, ze heeft het gewoon nog serieus voor elkaar ook  :o ik dacht dat het een grapje was.

Even heel wat anders, waar ik benieuwd naar ben: wat is voor jullie het leuke/de reden om naar het ESF te kijken? Ikzelf kijk vooral om echt goedeb nummers uit andere landen die ik nog niet kende te ontdekken (en dan heb ik het niet over de meuk die er vaak ook tussenzit, die probeer ik te vergeten). Maar een nummer als Stones van Zibbz (helaas geen finalist :( ) luister ik nog steeds wel eens. Netta de kip had ik echter uit mn geheugen gewist  ::)

« Laatst bewerkt op: 12-03-2019, 20:55:56 door MollenvangR-Art »