Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 988067 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3940 Gepost op: 13-03-2019, 18:26:55 »
Ik hoop dat je de zakdoekjes al klaar hebt liggen... Ik zal het super vinden als Nederland ging winnen, maar de kans is een stuk groter dat dat ook dit jaar niet gaat gebeuren.

Haha, iedereen bedankt voor de bezorgdheid!  ::bravo::   ;)

Gelukkig kan ik prima tegen verlies en zou ik het helemaal niet eens als verlies zien als hij niet wint. Hij heeft nu al gewonnen. Alleen al door zo zijn best te doen, maar ook met zoiets tofs te komen. Wat er nu gebeurt over heel de wereld die het nummers luistert is al onbetaalbaar en te bizar en daar kunnen de meeste artiesten alleen maar van dromen.

Dit is een once in a lifetime. Hij heeft iets gemaakt dat puur is en mensen voelen dat. Het is echt en gemeend en gaat over een gevoel dat iedereen kent en daardoor snappen mensen het. Hij heeft de gave om dat ook echt zo over te brengen dat je het letterlijk voelt en het mensen beroert.  Dat kunnen maar weinig artiesten.

Hij heeft nu al een vette wereldhit te pakken. Of het nu wint of niet is helemaal niet meer aan de orde. Ik vind het al te gek en enorm hoopvol dat echte kwaliteit ook echt gewaardeerd wordt en deze gevoelens cultuuroverschreidend zijn. Dit nummer geeft mensen hoop en triggert emoties.
Ik ken geen andere songfestivalartiest die ooit zoveel emoties heeft geraakt bij zoveel mensen. En ik ben, gezien de vele zelfde reacties, ook duidelijk niet de enige die dat vind.

Dat is al pure winst!

Al denk ik toch echt dat hij een nummer 1 voor elkaar gaat krijgen!  ::jaja::
Dit is niet zomaar een hype. Maar we gaan het zien!  :)
« Laatst bewerkt op: 13-03-2019, 18:28:32 door chocomol »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3941 Gepost op: 13-03-2019, 18:35:57 »
Toch is het raar dat het nog wel soms een imago lijkt te hebben van "als hetero man kijk je niet naar het songfestival". Althans, dat gevoel heb ik soms nog wel eens.

Denk ook dat veel mensen er voor de buitenwereld nog steeds zo over zeggen te denken, maar dat stiekem iedereen het kijkt en het stiekem wel interessant en spannend vind hoe we het doen. Vooral als Nederland een goed liedje/artiest stuurt.
Denk ook dat sinds 2013 met Anouk het typische imago ook wat is afgenomen en er ook anders over het songfestival wordt gedacht in Nederland.
Kwaliteit is inderdaad erg verbeterd de afgelopen jaren. Goede ontwikkeling! Ik denk dat als het zo doorgaat het ook weer meer een festival wordt dat door veel meer mensen wordt gewaardeerd. En misschien weer wat meer wordt gezien als wat het werkelijk is: een olympische spelen tussen landen met muziek.  ::jaja::


Leuk trouwens om te lezen hoe iedereen z'n eigen redenen heeft om het te kijken. Leuke thread zo!

Ik bedacht met trouwens ook nog dat 'saamhorigheid' voor mij een belangrijke reden is. Er is tegenwoordig nog maar weinig wat we met z'n allen kijken. En dit kijkt heel Europa zelfs tegelijkertijd. Dat is anno 2019 best uniek. En ook de saamhorigheid die je als Nederlander voelt, omdat je samen met andere Nederlanders eigenlijk toch samen voelt strijden tegen de rest van 'Europa'. Ik vind het ook leuk dat Nederlanders weer wat meer trots durven te zijn de laatste jaren, ook buiten voetbal om. En weer trotsheid durven te uiten om Nederlander te zijn. Helemaal geen slechte ontwikkeling. Brengt weer wat meer tegenbalans t.o.v. een hoop gezeur, zwarte-pieten gedoe etc. Ook weer iets dat we samen kunnen delen, hoe suf dat ook klinkt misschien.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2019, 18:40:18 door chocomol »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3942 Gepost op: 13-03-2019, 18:45:20 »
Als enigzins excentrieke gay, vind ik het imago ook lichtelijk irritant soms. Ik keek nooit echt het songfestival maar iedereen denkt van wel, zijn verbaasd als je het niet volgt of zeggen voor de grap dat je een nephomo bent ::rofl::

Ondertussen volg ik het wel, maar vooral omdat hier en op twitter allemaal leuke opmerkingen langskwamen ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3943 Gepost op: 13-03-2019, 19:23:09 »
Voor wie het leuk vindt: hier een interview met de producer van het nummer van Duncan. Sympathieke gozer wel. Heeft dus eigenlijk ook een tijd lang 'wie is de mol' gespeeld, omdat hij niets mocht zeggen over het nummer! Ze hebben er 2 jaar aan gewerkt. Daar hou ik van!







-

En nog een stukje over hoe een zangcoach erop reageert:
« Laatst bewerkt op: 13-03-2019, 19:39:14 door chocomol »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3944 Gepost op: 13-03-2019, 23:20:20 »
Haha,  ;D Deze Engelsman is gewoon te cool. Legt even in 16 en een halve minuut volledig en precies uit waarom Nederland na al die jaren dit jaar moet winnen!  ::ok::  ::bravo::



[edit] En iets offtopic, maar een tip: Deze buitenlandse gasten leggen in een korte video met humor even meer uit over de geografie, geschiedenis, gewoontes en kwaliteiten van Nederland dan we zelf weten en hier op school leren:  ::ok::

« Laatst bewerkt op: 14-03-2019, 10:46:04 door chocomol »

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3945 Gepost op: 15-03-2019, 08:58:08 »
WIDM 2020 gaat naar het songfestival!!  ::rofl:: ::rofl::

Malta gaat met het liedje "Chameleon". Wat was de strategie van Merel? Een kameleon zijn!

Een andere hint Duncan zegt dat hij heel lang niks mocht zeggen en zei letterlijk in een interview met wiwibloggs "De Mol".

Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3946 Gepost op: 15-03-2019, 11:54:34 »
WIDM 2020 gaat naar het songfestival!!  ::rofl:: ::rofl::

Malta gaat met het liedje "Chameleon". Wat was de strategie van Merel? Een kameleon zijn!

Een andere hint Duncan zegt dat hij heel lang niks mocht zeggen en zei letterlijk in een interview met wiwibloggs "De Mol".

Zou niet leuk zijn, want we weten al dat Ijsland de boel saboteert. ::ohno:: Dus dan is er geen zoektocht.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3947 Gepost op: 15-03-2019, 13:29:10 »
Leuke filmpjes plaats je, chocomol!  ::ok::
...maar soms even niet :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3948 Gepost op: 15-03-2019, 15:18:28 »
De bookmakers hebben afgelopen jaren overigens telkens de verkeerde winnaar voorspelt. De winnaar werd telkens als 2e ingeschat. Over het algemeen kloppen de bookmakers achteraf vaak wel ongeveer hoor (het geeft vaak aan hoe een inzending ongevéér zal eindigen...) echter zitten er ook altijd enkele grote missers tussen. Ierland werd vorig jaar (bijv) als 4e voorspelt, maar ze werden 16e. En Engeland werd als 8e voorspelt, maar ze werden 24e. Albanië werd daarin tegen als 24e voorspelt, maar die werden 11e. En Estland en Finland werden in 2017 als grote favorieten beschouwd, maar ze haalde tot ieders verbazing de finale niet eens! 

Wat betreft de voorgaande jaren op 15 maart (top 5 in vet):
2018: 1. Israël (1e) 2. Estland (8e) 3. Tsjechië (6e) 4. Bulgarije (14e) 5. Australië (20e) 6. België (DNQ) 7. Zweden (7e) 8. Nederland (18e) 9. Noorwegen (15e) 10. Spanje (23e) 15. Italië (5e) 16. Oostenrijk (3e) 17. Duitsland (4e) 26. Cyprus (2e)
2017: 1. Italië (6e) 2. België (4e) 3. Zweden (5e) 4. Bulgarije (2e) 5. Portugal (1e) 6. Australië (9e) 7. Roemenië (7e) 8. Armenië (18e) 9. Servië (DNQ) 10. Rusland (Uitgesloten) 33. Moldavië (3e)

Vroegere resultaten heb ik niet voor 15 maart, maar het is toch wel duidelijk dat de bookmakers een waardemeter zijn voor hoge notering, maar toch ook gewoon er naast zitten qua winst. 2017 is het rampscenario voor Nederland en 2018 is het ideale. Maar beiden komen dus voor.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3949 Gepost op: 15-03-2019, 20:06:36 »
De eerste halve finale zal er zo uitzien:



Het niveau ligt dan niet zo erg hoog in deze halve finale, maar mijn top 10 zou op dit moment zijn:

1. Tsjechië ::bravo::
2. België ::love::
3. Servië
4. Slovenië
5. Griekenland
6. Hongarije
7. Estland
8. Georgië
9. Cyprus
10. Wit-Rusland
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3950 Gepost op: 15-03-2019, 21:37:59 »
Zo, het niveau ligt inderdaad behoorlijk laag. Het enige liedje wat er voor mij uitspringt is die van Cyprus.

Het niveau van de tweede halve finale met Duncan ligt duidelijk een stuk hoger. Na een eerste keer luisteren klinken vooral Azerbeidzjan, Malta en Zwitserland erg goed!

Van de Big Five en gastland Israël heeft Italië duidelijk weer het beste liedje.
🜃

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3951 Gepost op: 16-03-2019, 19:45:48 »


Phoe hé, als je alles zo naast elkaar ziet kan je wel zeggen dat alle tweede halve finalisten eigenlijk prima in de finale zouden passen... Het doet pijn om bijvoorbeeld o.a. Noorwegen en Armenië buiten te moeten sluiten, maar mijn top 10 bestaat op dit moment uit:

1. Nederland ::cheerleader::
2. Zweden ::bravo::
3. Malta
4. Noord-Macedonië
5. Rusland
6. Denemarken
7. Litouwen
8. Letland
9. Azerbeidzjan
10. Oostenrijk



En de Big Five + Israël:
1. Italië ::love::
2. Spanje ::dans::
3. Frankrijk
4. Engeland
5. Israël
6. Duitsland
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3952 Gepost op: 17-03-2019, 11:39:02 »
neeee, ik wil niet dat wij winnen, want ik wil ons nationaal songfestival terug


en er zijn andere betere liedjes dan arcade   Azerbeidzjan is mijn huidige nummer 1 favoriet, lekker liedje en Chingiz ziet er ook heel goed uit

Montenegro is mijn huidige nummer 2, lekker vrolijk liedje en revamp maakt het beter, qua harmonieen

israel is derde bij mij, gevoelige mooie ballad van Kobi, met zijn charmante stem
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3953 Gepost op: 17-03-2019, 11:58:14 »
neeee, ik wil niet dat wij winnen, want ik wil ons nationaal songfestival terug

But... Why? ::rofl::

Wil je dan echt terug naar de tijd van Sieneke en Joan Franka waardoor jullie absoluut niet meer serieus genomen werden?
De laatste jaren hebben jullie met Anouk, The Common Linnets, Douwe Bob en O'G3ne menig harten veroverd in Europa en met Duncan Laurence lijken jullie nu al zeker te zijn van minstens een nieuwe top 10 plaats in de finale.
Laat de AVROTROS het maar gewoon intern selecteren. Dat doen ze (meestal) goed.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3954 Gepost op: 17-03-2019, 13:35:06 »
Leuke filmpjes plaats je, chocomol!  ::ok::

Dank je wel grasisgroen!  ::zwaai::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3955 Gepost op: 17-03-2019, 20:43:06 »
Het K-Otic van Montenegro, dat wordt echt niks.
Slovenië stuurt een slaapliedje.

Wat mij betreft door naar de finale:
Halve finale 1: Cyprus, Tsjechië, Griekenland, België, Estland, San Marino (guilty pleasure en ik gun het San Marino), Servië, Finland, Hongarije, Australië (gewoon omdat het kan)

Halve finale 2: Nederland!, Zwitserland, Zweden, Rusland, Azerbaijan, Malta, Letland, Denemarken, Roemenië, Moldavië

De tweede halve finale is wel veel sterker dan eerste en heeft ook een liedje meer, moeilijk kiezen.
Ierland is ook best leuk, jammer genoeg zit het in de sterkere tweede halve finale.
Australië vind ik niks, maar de overige 7 inzendingen in de eerste halve finale vind ik ook niks. Een zeer zwakke halve finale.
De inzendingen van Cyprus en Zwitserland hebben goed geluisterd naar wat de afgelopen jaren populair was. Niet de meest originele inzendingen, maar wel leuk.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2019, 20:49:28 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3956 Gepost op: 19-03-2019, 08:44:13 »
Dat is waarom ik de statements en soms zo foute en typische Songfestivalacts voor lief neem (daar kun je lekker kritisch op zijn of om lachen - jodel/rapnummer Roemenië in 2017)
Dat Roemeense nummer draai ik nog steeds regelmatig. Had van mij het Songfestival mogen winnen dat jaar!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3957 Gepost op: 19-03-2019, 13:10:57 »
Dat Roemeense nummer draai ik nog steeds regelmatig. Had van mij het Songfestival mogen winnen dat jaar!
   ik ook, was ook mijn favoriet in 2017  ik gaf hun 3 stemmen in halve finale, en 4 stemmen in de finale
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3958 Gepost op: 20-03-2019, 12:42:11 »
Ik denk toch dat Duncan veel concurrentie gaat krijgen van Zwitserland! Heel aanstekelijk, heerlijk opzwepend en geinige Oosterse klanken. ::cheerleader::

🜃

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3959 Gepost op: 20-03-2019, 13:03:48 »
Ik denk toch dat Duncan veel concurrentie gaat krijgen van Zwitserland! Heel aanstekelijk, heerlijk opzwepend en geinige Oosterse klanken. ::cheerleader::


Dit jaar eindigt Zwitserland hopelijk wél in de finale ja. Wederom een goed nummer  ::ok::