Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991535 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4300 Gepost op: 4-07-2019, 21:33:59 »
Ik heb geen idee hoe groot de Jaarbeurs eigenlijk is en hoewel ik het best geinig zou vinden als het hier zou zijn, ik zou niet weten waar ze iedereen kwijt moeten.
Toen ik nog een NCOI-opleiding volgde, vonden de examens plaats in een zaal in de Jaarbeurs. Ik kan je dus uit ervaring vertellen dat de Jaarbeurs GI-GAN-TISCH groot is. ESC zou dus prima daar gehouden kunnen worden. Het is zelfs zó groot dat de eerste en tweede halve finale zelfs tegelijkertijd gehouden zouden kunnen worden ;)

Maar ook mijn voorkeur gaat uit naar Ahoy' Rotterdam.
« Laatst bewerkt op: 4-07-2019, 21:44:21 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4301 Gepost op: 4-07-2019, 21:44:21 »
Ik had 3 weken geleden een examen in de Jaarbeurs en het was vreselijk, die zaal was echt ontzettend groot. Gewoon eng zelfs. ESF zou er zeker plaats kunnen vinden.
Frankje Lapi

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4302 Gepost op: 4-07-2019, 21:51:17 »
 ::rofl::
Ik geloof dat jullie me niet goed begrepen hebben. Ik ben vaak genoeg in de Jaarbeurs geweest, ik weet hoe groot die is (nl groot zat). Mij gaat het om het onderbrengen van het hele Eurovisie circus. De Tour was al een uitdaging qua accomodaties.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4303 Gepost op: 4-07-2019, 21:52:49 »
Oh, oeps ::schaam::  Ik dacht al: hoe kan een Utrechter nog nooit in de Jaarbeurs zijn geweest :P
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4304 Gepost op: 4-07-2019, 22:02:00 »
Voor zover ik ergens las, had Utrecht zich ook al teruggetrokken, maar ik kan de bron daarvan niet vinden.


Jaarbeurs bestaat uit meerdere ruimtes. Vakantiebeurs in januari: daar heb je echt conditie voor nodig om alles te zien.
« Laatst bewerkt op: 4-07-2019, 22:06:03 door Bodejos »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4305 Gepost op: 4-07-2019, 23:08:42 »
Voor zover ik ergens las, had Utrecht zich ook al teruggetrokken, maar ik kan de bron daarvan niet vinden.
Gisteren in het AD

Vandaag op DUIC.nl

Lekker tegenstrijdig dus.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4306 Gepost op: 9-07-2019, 04:00:46 »
Maar is de Jaarbeurs wel hoog genoeg? Als het plafond minder dan 15 meter hoog is, wordt het songfestival daar sowieso niet gehouden.
Rotterdam of Arnhem, het maakt me eigenlijk niet uit. Zolang het maar geen Maastricht wordt. Dat zou een goede locatie zijn als alleen Nederland en België aan het songfestival mee zouden doen, maar voor het Eurovisie songfestival heb ik liever een stad die niet in het zuidelijkste puntje van het land ligt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4307 Gepost op: 9-07-2019, 08:32:59 »
Als dat zo moet zijn, die hoogte, dan valt de Jaarbeurs zeker af, aangezien geen enkele hal zelfs maar in de buurt komt van de 15 meter.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4308 Gepost op: 9-07-2019, 18:00:55 »
Ik kijk ook naar het totaal-plaatje. Grote hallen alleen, daar red je het niet mee. Parkeeraccommodatie, bereikbaarheid, logeercapaciteit zijn minstens even belangrijk.

Op facebook wordt een beetje vreemd gereageerd als het om Maastricht gaat, met name omdat het om een uithoek van Nederland zou gaan. Geografisch klopt dat, als je kijkt naar de landsgrenzen. Niets op af te dingen. Maar denk de grenzen eens weg, en Maastricht ligt ineens midden in een gebied waar vier luchthavens op redelijke afstand liggen, waar in de regio heel veel hotelovernachtingen te realiseren zijn. En door de dubbeldeks tunnel die er sinds eind 2016 ligt, is de stad ook een stuk beter bereikbaar. Die tunnel is er niet voor niets gekomen, immers (het ESF zou er nu van kunnen profiteren).

De accommodatie? De verbouwing betreft niet de hallen zelf, maar het tot het Mecc behorende congres-centrum. Het Mecc heeft drie grote hallen, die bijna 30.000 m2 vloeroppervlak hebben, maar het is eigenlijk te laag, als je strikt naar de EBU-eisen kijkt. 18 meter hoog: je moet dan denken aan een flatgebouw van 7 of 8 verdiepingen. Het Mecc geeft zelf aan dat hun ''werkbare'' hoogte 17.88 meter is. De vloeroppervlakte lijkt me in elk geval ruim voldoende, het is te vergelijken met 5 tot 6 voetbalvelden. Bedenk, dat het stadion in Dusseldorf (ESF 2011) voor de EBU ook acceptabel was.


Wat betreft het ''circus'' eromheen: er is parkeergelegenheid genoeg, en bijvoorbeeld bij de Tefaf wordt die capaciteit ook nog eens verdubbeld. Ik ben een paar keer op het festivalterrein in Lissabon geweest, en ik moet erkennen: zo groot als dát terrein is er in Maastricht niets te vinden. Zo hebben andere steden uiteraard hun pluspunten, maar ook hun minpunten.


We zullen zien. Morgen is de deadline voor het indienen van de bidbooks.
« Laatst bewerkt op: 9-07-2019, 18:06:31 door Bodejos »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4309 Gepost op: 9-07-2019, 23:22:35 »
Maastricht ligt heel dicht bij Duitsland en België. Als je het songfestival in Maastricht houdt, zullen veel mensen hotels gaan boeken in Duitsland en België en daar ook bijvoorbeeld naar restaurants gaan. Dan loopt Nederland veel geld mis. Het organiseren van een songfestival is al heel duur, dan wil je ook zoveel mogelijk geld weer terugverdienen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4310 Gepost op: 10-07-2019, 01:06:29 »
Gewoon een beetje centraal in Nederland houden, zodat het ook voor de Groningers, Zeeuwen en Texelaars makkelijker bereikbaar wordt. Tenslotte heeft Nederland gewonnen, niet Duitsland of België.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4311 Gepost op: 10-07-2019, 22:25:30 »
Achter de schermen wordt uiteraard druk nagedacht. Hoe houd je de bezoeker binnen Nederland, hoe zorg je ervoor dat de bezoeker zijn/haar geld in de regio Maastricht uit gaat geven. Neem maar van mij aan dat ze dat aspect meenemen in de organisatie. Tegelijkertijd speelt het argument dat het een Europees evenement is, een rol. Daarmee bedoel ik, er zit ook Europees geld in, dus dan zullen de opbrengsten ook naar de regio mogen gaan. En die  regio ligt nu eenmaal voor een deel in de buurlanden. Ik sprak iemand van het MECC, en die kijken er op die manier naar. Er is iets voor te zeggen, denk ik.
 
Natuurlijk pleit ik voor Maastricht, zoals anderen zullen pleiten voor een van de vier andere steden. Hun eigen charme moeten ze natuurlijk in de strijd gooien, niets op tegen.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4312 Gepost op: 10-07-2019, 23:17:02 »
Kan iemand de poll updaten/resetten?

Mijn voorkeur gaat uit naar Utrecht, mooi centraal gelegen, slechts een half uur rijden vanaf Schiphol.

Maastricht heeft een leuk filmpje gemaakt, maar het is zo ver weg van de rest van Nederland...

Rotterdam kan ik op zich ook wel begrijpen. Het is de voorkeur van Duncan, die zelf uit die regio komt.

Arnhem en Den Bosch zie ik echt niet gebeuren.
🜃

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4313 Gepost op: 10-07-2019, 23:22:52 »
Ik heb de poll bijgewerkt, alleen kan ik het slotje er niet afhalen daar heb ik niet genoeg powers voor :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4314 Gepost op: 11-07-2019, 05:50:47 »
Ik heb de poll bijgewerkt, alleen kan ik het slotje er niet afhalen daar heb ik niet genoeg powers voor :(
Ik wel  ::super::, er kan nu dus weer gestemd worden op de poll ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4315 Gepost op: 11-07-2019, 12:15:12 »
Utrecht gaat het sowieso niet worden. Ze willen het songfestival in een tent houden, omdat de Jaarbeurs te laag is. Ze willen ook geen bussen regelen voor de delegaties. Waar Arnhem en Maastricht de burgemeester stuurden om het bidbook in te leveren, stuurde Utrecht alleen een fietskoerier.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4316 Gepost op: 11-07-2019, 14:08:03 »
Utrecht gaat het sowieso niet worden. Ze willen het songfestival in een tent houden, omdat de Jaarbeurs te laag is. Ze willen ook geen bussen regelen voor de delegaties.
En in een brief hebben ze vermeld dat er wel 3000 hotelbedden zijn, maar dat men niet garandeert dat ze rond ESF vrij zijn en willen zelf ook zo min mogelijk (liefst geen) geld steken in het project.

Eigenlijk heeft Utrecht in zo'n beetje elke harde eis van de EBU een streep gezet. Utrecht is dus idd kansloos.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4317 Gepost op: 11-07-2019, 15:05:25 »
Dat klinkt alsof Utrecht eigenlijk helemaal niet serieus is om het festival te gaan organiseren. Lijkt wel of die hele bid alleen te doen is voor wat extra publiciteit voor de stad. Wat een aandachttrekkers. Hup Rotterdam, hup hup hup!
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4318 Gepost op: 11-07-2019, 18:33:17 »
Maastricht lijkt me inderdaad financieel gezien niet handig........... Veel van de opbrengsten gaan dan naar België en Duitsland terwijl die landen niets investeren

Een voetbalstadion ombouwen terwijl de competitie nog gewoon bezig is (Arnhem) lijkt me ook niet erg gewenst.

Utrecht lijkt niet te willen...

blijven Rotterdam en Den Bosch over.... Beide zijn goed bereikbaar per ov, dus daar zal het niet aan liggen. Geen idee hoe vaak er muziekevenementen zijn in de Brabanthallen. In Ahoy hebben ze er in elk geval al ervaring mee....

 
Wit is ook een kleur!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4319 Gepost op: 11-07-2019, 18:58:24 »
In Ahoy hebben ze er in elk geval al ervaring mee....
En Ahoy heeft vanaf 24 april 2020 ook een lege agenda (er staat weliswaar een concert van ene Frank van Etten gepland, maar die heeft zelf al aangegeven bereid te zijn om zijn concert  te verzetten)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!