Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 987937 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4640 Gepost op: 20-02-2020, 00:04:55 »
Nog meer mensen die via deze app punten uitdelen aan alle nationale finales?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.euroscoreboard.euroscoreboard

Als dat zo is, zou ik graag vrienden willen worden, zodat ik kan zien wat jullie hebben gestemd.

Mijn middenmoot is vaak maar wat willekeurigs. Met soms 20 middelmatige nummers is het lastig om een goede rangschikking te maken.

Ja, ik gebruik deze app ook.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4641 Gepost op: 22-02-2020, 20:07:27 »
Oekraïne is momenteel bezig met de live-show. Deze vind ik wel echt goed passen bij het land. Helaas live net iets minder. Maar van mij mag het wel winnen.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4642 Gepost op: 22-02-2020, 21:54:59 »
Solovey toch gekozen als numme,  -en juist wanneer ik het niet goed gezongen vond.

De U.K maakt hun uitzending op Radio 1, Radio 2 en Twitter op 27 februari bekend. Gerucht gaat dat het Mabel zal zijn, want ze zit bij de plaatmaatschappij die het lied heeft produceert dit jaar, maakt haar nieuwe nummer op die dag middernacht bekend en heeft 3 maanden een tour break van maart tot juni.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4643 Gepost op: 22-02-2020, 22:13:18 »
Hm, Victor Crone heeft blijkbaar de 4e halve finale in Zweden gewonnen. Vorig jaar deed hij nog mee namens Estland. Hij is wel een Zweed, overigens.

Ik ga nog even wat dingen terugluisteren. Had vanavond geen tijd. Joh...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4644 Gepost op: 22-02-2020, 22:36:55 »
Hm, Victor Crone heeft blijkbaar de 4e halve finale in Zweden gewonnen. Vorig jaar deed hij nog mee namens Estland. Hij is wel een Zweed, overigens.

Ik ga nog even wat dingen terugluisteren. Had vanavond geen tijd. Joh...

Lake Malany doet hetzelfde trucje dit jaar.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4645 Gepost op: 23-02-2020, 06:17:08 »
Ik had veel liever gehad dat 99, Bonfire of Call For Love in Oekraïne had gewonnen.



Dit is net als Polen vorig jaar: traditioneel gecomineerd met modern, maar Polen vorig jaar vond ik verschrikkelijk en dit ook.

-

De inzending van Slovenië:



Ik denk niet dat dit veel kans heeft om de finale te halen. Er zaten betere liedjes in de finale, maar de jury koos er daar 2 van uit en alleen die 2 hadden kans om te winnen. Raar systeem.

-

Vandaag wordt de inzending van Polen bekend. Er waren drie halve finales waar de deelnemers covers zongen en de besten door ging naar de finale, alleen waren de finalisten al bekend voordat de halve finales waren geweest.  ::)
De hype rondom de IJslandse Daði is opmerkelijk. Er waren opeens allemaal bekende mensen die erover tweetten, waaronder Russell Crowe die linkte naar een Nederlandse website (?). De half-Nederlandse Iva leek eerst de favoriet te zijn met haar operanummer.

Noorwegen had net als Albanië een bedenkelijke finale. In Noorwegen zou de winnaar worden bepaald door online stemmen, maar dat crashte waardoor een jury van 30 willekeurige mensen de 4 finalisten koos die nog kans hadden om te winnen. De online stemmers hebben daarna wel Ulrikke als winnares gekozen. Ulrikke was vooraf al de favoriet, dus ik denk niet dat als het online stemmen niet was gecrasht, er een ander had gewonnen. In tegenstelling tot Albanië waar de favoriet (Elvana) níet heeft gewonnen.
Azerbaijan en San Marino hebben als enige landen nog niks van zich laten horen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4646 Gepost op: 23-02-2020, 09:20:00 »
Azerbaijan en San Marino hebben als enige landen nog niks van zich laten horen.

De grote vraag voor San Marino: wordt het Valentina Monetta of Serhat?  ;D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4647 Gepost op: 23-02-2020, 16:30:54 »
De inzending van Polen die allang vast stond omdat het doorgestoken kaart was:



Dit zou eventueel de finale kunnen halen, maar belandt dan waarschijnlijk in het rechterrijtje.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4648 Gepost op: 23-02-2020, 16:39:23 »
Ik vind het soms wel echt knap dat er best wel wat landen zijn met goede opties en dan uiteindelijk een doorsnee nummer insturen waarvan je al zeker weet dat het niet gaat winnen. Maargoed, dat hebben we met Nederland ook vaak genoeg gedaan in het verleden. Al zou ik sjalaliesjalala geen doorsnee nummer willen noemen.

Momenteel nog erg weinig nationale favorieten die gewonnen hebben helaas. :\'(
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4649 Gepost op: 23-02-2020, 16:52:17 »
Vind iedereen echt zo jong dit jaar. Heb mij nog nooit zo oud gevoeld  ::rofl::.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4650 Gepost op: 23-02-2020, 17:17:18 »
Ik vind het wel meevallen. De artiesten van Frankrijk, Litouwen, Slovenië, Italië, Letland, Oostenrijk, Tsjechië, Georgië, Noord-Macedonië en (de mannen van) België zijn allemaal minstens 30 jaar oud.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4651 Gepost op: 23-02-2020, 17:20:11 »
Productief weekendje dit. Lekker 3 nummers waar ik helemaal niks mee heb en wat mij betreft in de halve finale mogen blijven steken.

En dóór...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4652 Gepost op: 23-02-2020, 17:53:32 »
Ik vind het wel meevallen. De artiesten van Frankrijk, Litouwen, Slovenië, Italië, Letland, Oostenrijk, Tsjechië, Georgië, Noord-Macedonië en (de mannen van) België zijn allemaal minstens 30 jaar oud.

Klopt, maar ik bedoelde meer de vrouwelijke zangeressen van dit jaar: Malta, Griekenland en Polen zijn allemaal 17 jaar. Israel is ook slechts 19 jaar oud, en Roemenië is 20 jaar oud. Kan me niet herinneren dat we zoveel jonge mensen op het songfestival hadden. In fact ik zal ze even op een rijtje zetten  ::rofl::. Nu dat ik toch bezig ben haha.

Vrouwen:
Griekenland 17 jaar
Polen 17 jaar
Malta 17 jaar
Israel 19 jaar
België 19 jaar
Roemenië 20 jaar
Albanië 21 jaar
Bulgarije 22 jaar
Noorwegen 24 jaar
Australië 24 jaar
Armenië 25 jaar
Letland 30 jaar
Go_a 31 jaar
Slovenië 35 jaar

Gemiddelde leeftijd: 23 jaar (3/14 boven de 30)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4653 Gepost op: 23-02-2020, 21:50:41 »
Hm, Victor Crone heeft blijkbaar de 4e halve finale in Zweden gewonnen. Vorig jaar deed hij nog mee namens Estland. Hij is wel een Zweed, overigens.


Gaat om dit nummer.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4654 Gepost op: 25-02-2020, 17:42:58 »
Wat heeft Victor Crone toch met liedjes met hoge noten die hij amper kan halen? Dotter gaat waarschijnlijk toch winnen in Zweden. Dotterdam 2020.

Deze inzending uit de Litouwse nationale finale vind ik nog steeds leuk:



Dit wordt een drukke week. Op donderdag maken Duitsland en het Verenigd Koninkrijk hun inzending bekend. Op vrijdag is de nationale finale van Wit-Rusland. Op zaterdag zijn de nationale finales van Moldavië, IJsland, Estland en Kroatië. Op zondag zijn de nationale finales van Servië en Roemenië en publiceert Griekenland het liedje Superg!rl van Stefania. Rusland maakt ergens deze week hun artiest bekend.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4655 Gepost op: 25-02-2020, 17:48:22 »
Wat heeft Victor Crone toch met liedjes met hoge noten die hij amper kan halen? Dotter gaat waarschijnlijk toch winnen in Zweden. Dotterdam 2020.

Deze inzending uit de Litouwse nationale finale vind ik nog steeds leuk:



Dit wordt een drukke week. Op donderdag maken Duitsland en het Verenigd Koninkrijk hun inzending bekend. Op vrijdag is de nationale finale van Wit-Rusland. Op zaterdag zijn de nationale finales van Moldavië, IJsland, Estland en Kroatië. Op zondag zijn de nationale finales van Servië en Roemenië en publiceert Griekenland het liedje Superg!rl van Stefania. Rusland maakt ergens deze week hun artiest bekend.

Klopt, hoe dichter we bij 9 maart komen hoe sneller de inzendingen binnen komen  ::rofl::. Ben vooral benieuwd wat Stefania gaat doen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4656 Gepost op: 25-02-2020, 17:49:39 »
Wij gaan natuurlijk met zijn allen massaal op Griekenland stemmen dit jaar.  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4657 Gepost op: 25-02-2020, 17:52:34 »
Wij gaan natuurlijk met zijn allen massaal op Griekenland stemmen dit jaar.  ::rofl::

Ik ga denk ik op Roemenië stemmen  ::rofl::, vind haar persoonlijk een leukere vibe hebben.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4658 Gepost op: 25-02-2020, 17:54:43 »
Ik ben vooral mega benieuwd naar het liedje van Jeangu! ::vergroot:: ::hyper::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4659 Gepost op: 25-02-2020, 18:36:39 »
Ik ga denk ik op Roemenië stemmen  ::rofl::, vind haar persoonlijk een leukere vibe hebben.
Ik vind haar een beetje eng.  ;D

Dit is wel mijn favoriet van de 5 liedjes:



Beautiful Disaster op 2. Veel mensen willen dat Alcohol You wint, maar die vind ik wat minder.
Brevis esse laboro, obscurus fio.