Auteur Topic: Boer Zoekt Vrouw  (gelezen 29471 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Boer Zoekt Vrouw 2018
« Reactie #40 Gepost op: 29-11-2018, 14:56:17 »
Ik vind Michelle en Maarten best leuk

Maarten is zoooooo sloom, Michelle juist te actief. Soms werkt dat wel hoor een beetje tegenpool zijn.
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw 2018
« Reactie #41 Gepost op: 4-12-2018, 22:28:46 »
En zo kwam het seizoen met een paar leuke afleveringen toch nog tot een goed einde :D Behalve voor Jaap dan, maar die ontvangt vast nog wel een stapeltje brieven.
Verrassend, toch een vriendin voor Marnix. En schattige stelletjes, die andere drie. Leuk om te horen dat de boeren die niet gevolgd werden ook redelijk succesvol zijn geweest.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw 2018
« Reactie #42 Gepost op: 23-02-2020, 21:38:18 »
Ik ga hier door met het nieuwe seizoen, misschien dat een mod het 2018 uit de titel kan halen?

Op 1 september waren er 10 nieuwe boeren voorgesteld, vandaag hebben ze de brieven gekregen. Willem, de gelovige jonge man die met zijn moeder nog ouderwets in het land de koeien melkt kreeg 6 brieven, en Annemieke, een jonge boerin uit Drenthe wel 600.

Jammer dat Willem geen logeerpartij krijgt, en Frans ook niet (37 mannen schreven hem) maar gelukkig had Yvon voor hen alvast alle briefschrijvers uitgenodigd, en moesten ze direct hun beste beentje voorzetten.
Ronald, John en Johan kregen ook allemaal geen 50 brieven en zij mogen zelf hun best doen.

Naast Annemieke worden paardenman en patatbakker Geert-Jan (61, maar een paardenboer krijgt altijd veel brieven), Bastiaan (jonge Zeeuwse boer), Jan (halverwege de 30, zorgboerderij, vier kleine kinderen) en Geert (vijftiger uit het zuiden die een vrouw met een wauw-factor zoekt) gevolgd. Het seizoen is weer fijn gestart :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 23-02-2020, 22:58:46 »
Done (tevens waarschijnlijk ook de enige keer dat ik iets in dit topic post :P).

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #44 Gepost op: 23-02-2020, 23:16:20 »
Thnx! ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Online putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #45 Gepost op: 24-02-2020, 00:42:38 »
Ik vond het ook weer een heerlijke aflevering. De verrassingsgasten bij Willem (zo aandoenlijk, met z'n mama) en Frans (dat geklop op de deur, en dan Yvon: "ik ga wel even kijken", geweldig) waren top. Jan en Bastiaan (een Zeeuw!) zijn m'n favorieten. En Yvon is ook weer genieten als vanouds, ik hoop dat zij dit programma nog lang mag presenteren. Ze past perfect in de kneuterige setting, ze krijgt de meest stugge, norse boer nog aan het praten en ze weet de juiste, prikkelende vragen te stellen aan de wat meer bijdehante boeren. ::bravo::

Er zijn trouwens wel een stuk minder brieven verstuurd dan anders, toch? Annemieke in de 600, Bastiaan in de 100, en de rest allemaal onder de 100, als ik het goed heb bijgehouden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #46 Gepost op: 16-03-2020, 22:05:18 »
Kijk je nog Hans? Zijn er nog meer mensen die kijken? Jan deed best een pittige uitspraak gisteren! Ben benieuwd wie er op gaat stappen nav deze ontboezeming van hem. Ik zou er direct op afknappen.

Ik snap de keuze die Annemieke heeft gemaakt uit die vele brieven niet zo goed, ben bang dat ze alleen eindigt.
Bij Geert is die ene dame nogal sterk aanwezig. Hij lijkt haar wel leuk te vinden, ik denk dat ze de andere 2 dames compleet ondersneeuwt, beetje jammer.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #47 Gepost op: 16-03-2020, 22:08:32 »
Ik kom even zeggen dat Annemieke haar hele verhaal nep is. Ze heeft al iemand, en dat weten toch al héél wat mensen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #48 Gepost op: 16-03-2020, 23:28:44 »
Ik kom even zeggen dat Annemieke haar hele verhaal nep is. Ze heeft al iemand, en dat weten toch al héél wat mensen.

Echt? Heb je daar een bron van?

Ik kijk nog wel, maar op de een of andere manier vind ik het niet zo’n spetterend seizoen. Op Jan zou ik meteen afknappen met z’n drugsgebruik, Bastiaan komt ook minder leuk over dan ik eerst dacht.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #49 Gepost op: 16-03-2020, 23:41:18 »
Omg Sanmol vertel vertel  ::rofl::
Frankje Lapi

Online putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #50 Gepost op: 17-03-2020, 01:18:37 »
Kijk je nog Hans? Zijn er nog meer mensen die kijken? Jan deed best een pittige uitspraak gisteren! Ben benieuwd wie er op gaat stappen nav deze ontboezeming van hem. Ik zou er direct op afknappen.

Ik snap de keuze die Annemieke heeft gemaakt uit die vele brieven niet zo goed, ben bang dat ze alleen eindigt.
Bij Geert is die ene dame nogal sterk aanwezig. Hij lijkt haar wel leuk te vinden, ik denk dat ze de andere 2 dames compleet ondersneeuwt, beetje jammer.
Ik kijk zeker nog ::jaja::

Het ongemak bij Annemiek op de boerderij spat van het tv-scherm af. Ik vrees ook dat ze alleen eindigt. Die arme mannen, die zijn echt verliefd op haar.

Froukje gaat misschien vrijwillig weg bij Jan, vanwege de drugs (terwijl zij juist zo'n leuke vrouw is! Maar het alcohol- en drugsgebruik van Jan passen ook echt totaal niet bij haar), en Vera vanwege het niet passen bij het boerenbedrijf. Ik begin wel een heel ander beeld te krijgen van Jan dan in het begin, nu hij steeds meer over zichzelf prijsgeeft.

Bastiaan mag zichzelf wel wat minder centraal zetten, alsof iedereen zich maar makkelijk naar hem zou schikken en geen eigen leven zou leiden. Ik ben btw benieuwd waar in Zeeland hij woont: iig aan de snelweg (of autoweg) en vlakbij windmolens. Ik heb al vermoedens ::vergroot::

Geert-Jan is een lolbroek, ik denk dat Betty daar wel op afknapt, en daar gaat Geert-Jan het moeilijk mee krijgen.

Vera is inderdaad heel dominant aanwezig bij Geert, volgens mij vindt Geert dat wel leuk. Esther lijkt me een heel toffe vrouw. Ik denk dat Angela daar als eerste de boerderij verlaat.

Voilà, dat zijn mijn voorspellingen ;)

Online putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #51 Gepost op: 30-03-2020, 11:40:13 »
We zijn alweer twee afleveringen verder. En er zijn leuke mensen weggegaan  :(
Vorige week Betty, nu Steven en Esther. En Nienke. De sfeer bij Annemieke op de boerderij is zó ongemakkelijk. Bastiaan heeft nog steeds totaal geen oprechte aandacht voor zijn vrouwen. Geert vind ik de sympathiekste van de vijf boeren.
Yvon is nog steeds top ::bravo::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #52 Gepost op: 30-03-2020, 11:59:21 »
De succesgarantie van Boer zoekt vrouw daalt met het jaar. Het lijkt er niet op dat de boeren écht hun best doen om er iets van te maken. Je kunt wel gaan wachten totdat je verliefd wordt, maar daar zul je zelf ook iets voor moeten doen. Daarnaast lijken de boeren ook totaal niet op degene die ze in hun introfilmpje zeiden te zijn. Bastiaan zocht een ondernemende, avontuurlijke vrouw volgens zijn introfilmpje. En wat blijkt tijdens de logeerweek? Hij zoekt eigenlijk alleen maar iemand die zich wil voegen naar hem en zijn bedrijf. Annemiek zocht een man die eigen interesses heeft en niet als een eendje achter haar aanloopt. En wat doet ze tijdens de logeerweek? Ze bekritiseert zowel Steven als Jelte omdat ze niet om 7 uur 's ochtends in hun overall voor haar klaarstaan. En boer Jan had tijdens zijn introfilmpje toch wel kunnen zeggen dat hij een jonge vrouw zocht zónder kinderwens. Dat lijkt me toch iets vrij essentieels; in plaats van dat hij er nu zijn vrouwen mee afschrikt had hij erop kunnen selecteren.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #53 Gepost op: 30-03-2020, 12:54:15 »
Oké, zelfs ik kijk dit jaar. Bij gebrek aan sport

Annemiek krijg ik echt heel erg de kriebels van, in negatieve zin. Bij voorbaat vond ze al dat de mannen niks waren, ze denkt vrijwel alleen maar aan zichzelf en lijkt gewoon nooit tevreden. Ga lekker paardrijden!

Geert vind ik gewoon een beetje een creep ::sorry::. Hoe die steeds na een grapje naar de camera(man) kijkt, en die akward opmerking over voor het zingen de kerk uitgaan.

Geert-Jan is niet serieus te nemen. Een beetje humor is leuk, maar hij overdrijft het volgens mij (of hij is echt zo). Daar gaan die vrouwen op afknappen.

Jan had inderdaad zijn kindergebeuren wel eerder mogen vertellen. Die gesprekken waren ook lekker ongemakkelijk, maar goed dat hij het alsnog deed. Knoopje erin - Knoopje eruit. Snuifje, pilletje. Deze man vind alles prima. Zou qua uiterlijk zo de broer van Raymond van Barneveld kunnen zijn.

Bastiaan, daar zitten nog wat haken en ogen aan. Denkt wel heel erg aan zichzelf. Maar dit is de enige die ik een geslaagde match zie worden (misschien Geert ook wel), maar dan wel met dat Zeeuwse meisje! Die zijn leuk samen, en zij gaat er echt voor!

 ::joehoe::
You'll never walk alone

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #54 Gepost op: 30-03-2020, 13:11:26 »
Bastiaan, daar zitten nog wat haken en ogen aan. Denkt wel heel erg aan zichzelf. Maar dit is de enige die ik een geslaagde match zie worden (misschien Geert ook wel), maar dan wel met dat Zeeuwse meisje! Die zijn leuk samen, en zij gaat er echt voor!

Nou, hij mag die Elise van mij hebben. Die heeft blijkbaar niet zo'n leuk karakter als ik zou hebben gedacht; Eerst de omarming van Milou van zich afslaan en dan later aan Milou: "Je mag ook wel als werkster bij ons komen wonen"...  ::ohno::
Ze gaat er al zo vanuit dat zij het wordt en gaat daar nu zo gemeen mee om, dat ik haast zou hopen dat ze het juist niet wordt. Hebben wij tenminste nog leuke televisie :)

Die Annemiek is een goede eye opener voor veel mannen, inclusief ikzelf; aan haar zie je spuergoed dat uiterlijk helemaal niets zegt en uiteindelijk helemaal niet belangrijk is en het echt om het karakter van iemand gaat. Zo'n superknappe meid en dan zo vervelend in de omgang. Wat zullen die 600 nogwat mannen die op haar geschreven hebben moeten hebben gejuichd dat zij het niet geworden zijn zeg!

Overigens zou het me nog niet eens verbazen als die Geert straks toch nog Vera kiest. Zou mijn keuze niet zijn, maar ik heb zo'n gevoel dat hij het toch wel interessant vindt en dan graag het baasje kan zijn.

Anyway, mijn psychologie van de koude grond :)
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 13:13:20 door chocomol »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #55 Gepost op: 31-03-2020, 20:51:25 »
Ik vond het ook een heel valse opmerking van Elise. Nergens voor nodig, ze heeft de 'overwinning' toch al behaald. Die andere 2 passen ook zeker niet bij Bastiaan, hij kan toch niet serieus verwachten dat ze op korte termijn alles opzeggen om bij hem te komen wonen. Na dat gesprek vorige week had ik eigenlijk verwacht dat ze zelf al opgestapt zou zijn (weet niet meer of het Madeleen was of Milou).

Ook bij Jan had ik wel minstens 1 opstappende vrouw verwacht, na dat snuifje/pilletje verhaal. Op zich vind ik de sterilisatie niet zo raar. Ik begrijp niet waarom een jonge vrouw, eind 20, schrijft naar een boer van halverwege de 30 met al vier kinderen, als je zelf nog een kinderwens hebt.

Annemiek reageerde bepaald niet empathisch op het heftige verhaal van Steven. Ik snap op zich wel dat je erdoor overvallen kunt worden, maar dit was wel heel weinig reactie. En later gewoon in eerste instantie naar die barrage blijven kijken, toen Steven met ingepakte tas beneden kwam. Sociaal niet zo goed onderlegd. Denk wel dat ze voor Erik kiest.

Angela was ook al een beetje vals, achter de rug van Vera om over Vera praten met Geert. Op zich reageerde hij nog vrij netjes, maar toch.

Geert Jan blijft wel lang doorgaan met de grapjes, maar vind ik toch leuker dan ik in eerste instantie dacht.
Keep calm and eat chocolates!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #56 Gepost op: 31-03-2020, 22:35:21 »
Hoe voorspel jij de uitkomst? Denk je dat er een blijvend stelletje of blijvende stelletjes gaan zijn?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #57 Gepost op: 1-04-2020, 07:55:47 »
Annemiek en Erik, en Bastiaan en Elise blijven nog wel een poosje samen denk ik. Geert ook wel met degene die hij kiest, maar ik weet niet zeker wie van de 2 het wordt.
Keep calm and eat chocolates!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #58 Gepost op: 1-04-2020, 18:10:09 »
Annemiek en Erik, en Bastiaan en Elise blijven nog wel een poosje samen denk ik. Geert ook wel met degene die hij kiest, maar ik weet niet zeker wie van de 2 het wordt.

Ik geloof dat ik dat wel met je eens ben. Of ik het ook echt gezellige warme stelletjes gaan zijn lijkt me weer een ander verhaal. Maar het gaat natuurlijk niet om mij, dat scheelt  ;)

Ik denk dat Jan nog wel voor Nienke gaat, die doet best een snuifje met jan mee, staat daar relaxt in en van de vrouwen die we met hem een vraaggesprekje zagen hebben zondag waren zij de enige die haast tegen elkaar aan liepen, met Froukje was er nogal een corona-afstand tussen de twee (en kwam wel erg zakelijk/praktisch over allemaal vond ik) en Vera, die we nog niet in zijn interview hebben gezien vindt het snuiven denk ik een te groot probleem (al leek ze daar ook wel weer erg snel overheen ineens).

Als Nienke niet uit zichzelf vertrekt vanwege zijn 'probleempje' met kinderen krijgen... of uh... geven... waar ze niet blij mee zei te zijn (of was ze al door iets anders afgeknapt en noemde ze dit daarom maar?), vrees ik dat het een ongemakkelijk eindreisje gaat worden en het er nog niet vanaf zal spatten eerlijk gezegd. Verwacht nog niet veel goeds. Maar je weet nooit of dat bewust zo is gemonteerd natuurlijk.

Vraag me af; waren er vroeger meer warme stelletjes in het programma (of stille-wateren-diepe-gronden-liefdes, ook leuk) of lijkt dat nu maar zo? Of is het gewoon een projectie van de tijd en liggen de verwachtingen van de boeren nu torenhoog vanwege eerdere successen van het format?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #59 Gepost op: 12-04-2020, 23:00:17 »
Wat een kansloze aflevering weer! Bastiaan besteedt echt 0,0 aandacht aan zijn dates, Annemiek stuurt ze gewoon allebei naar huis, Geert valt op degene die het nog niet weet, Jan zoekt een hulp op het bedrijf i.p.v. een date. De enige die nog echt probeert een vrouw te vinden is Geert-Jan. Ik vond Milou trouwens zoveel leuker en ontspannener op z’n Limburgs!