Auteur Topic: [MO18] Feedback-topic  (gelezen 16198 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #40 Gepost op: 20-06-2018, 18:59:19 »
Ik heb niet heel veel extra's te melden, maar wilde dit nog even toevoegen aan het feedback topic.

Twists
Twists waren in mijn ogen prima. Ze zaten erin, maar zeker geen overkill. Executie kaarten waren een leuke toevoeging.

Items
In mijn ogen écht teveel. Als iemand 5x achter elkaar een joker in kan zetten (wat ik begreep) is dat niet goed. Die opdracht met items, daar had iedereen het zelf in de hand. Maar die zou ik dan in aflevering 1 gedaan hebben, en daarna niks meer. Ik zou zeggen, 5 of 6 jokers in het hele spel, en 1 of 2 vrijstellingen. Dan is het item ook echt iets waard om voor te gaan, omdat je weet dat niet iedereen iets kan winnen.

Spellen
Volgens mij zat er voldoende afwisseling in de opdrachten, hoewel ik niet alles in detail gevolgd heb. Wat me wel opviel, of ik heb het niet goed gezien, dat bijna alle opdrachten gedeeltelijk geld te verdienen was, ofwel, doe je dit verdien je zoveel euro en doe je dit verdien je zoveel euro. En bijna niet: dit is de opdracht, volledig slagen is geld, niet volledig slagen is niks. Ik denk dat dit wel goed is, om minder nepmolacties te krijgen, maar ik zou, als ik de mol was, meer voldoening hebben als ik een keer een hele smak geld uit de pot kan houden.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #41 Gepost op: 20-06-2018, 19:54:07 »
Opdrachten

Aflevering 0:
0.1 - Ranking the Mole: Heerlijke opdracht. Ik hou van Ranking the Stars dus het concept vond ik heel leuk, maar ook het raden van welke kandidaat welke letter was. Daarnaast was Kandidaat X zoeken ook echt tof, maar dat heeft BB allemaal gedaan  ::rofl::

Aflevering 1:
1.1 - Waar gaan we heen?: Super dat we konden kiezen bij welke categorie we wilden, en ook goed dat er verschillende topics aan zijn gemaakt. Gewoon een erg toffe opdracht om de locatie te ontdekken.

1.2 - Onderhandelen: dit zijn mijn favoriete opdrachten, alleen jammer dat er gelijk weer zo veel items in moesten. Gelukkig is de ZV niet in het spel gekomen.

1.3 - Schilderen: dit leek me eerst enorm lastig, maar uiteindelijk goed gelukt. Beschrijven was leuk om te doen en ook niet veel werk. Goed bedacht  ::ok::


Aflevering 2:
2.1 - The Hunger Games: eerste gedachte: waarom? wat is dit? hoe ga ik dit ooit doen? maar later bleek het een stuk makkelijker dan gedacht  ::ok:: wel echt mijn favoriete opdracht  ::bravo::. Er is echter één heel groot punt van kritiek. Ik schets even een situatie: het forum ligt er meer dan een dag uit. Uiteindelijk komt het forum weer online. Mensen zitten op dat moment op school, werk etc. Wat ik zou doen? Even een berichtje plaatsen dat we weer verder gaan zodra iedereen het gelezen heeft, met daarbij bijvoorbeeld een starttijd om 9 uur 's ochtends de volgende ochtend. Dan heeft iedereen ruim de tijd om te ontdekken dat het forum het weer doet. Zo is het echter niet gegaan. Ik kom online, sta op het punt om weg te fietsen van school naar huis maar kijk even snel of het forum het doet. Wat is het geval? Het spel is al weer begonnen, er is niet eens even gewacht tot de spelers allemaal online zijn geweest en ik ben dus dood. Top  ::ok::. Sorry, maar hier ben ik echt heel boos over geweest maar heb dit maar niet geuit om de vrede te bewaren. Vond dit eerlijk gezegd echt heel vreemd. Had gewoon even gewacht, nu hadden sommige spelers zo'n groot voordeel dat het gewoon oneerlijk was dat ik dood ging. Puntje van kritiek dus. Oh en hier had wel een vrijstelling verdiend moeten kunnen worden... zo veel werk voor zo weinig.


2.2 - Kijkt en gij zult vinden: dit was erg leuk, maar soms ook vrij lastig omdat die webcams het niet deden. Konden jullie uiteraard ook niks aan doen, dus verder geen kritiek. Leuke opdracht!

2.3 - De vracht bezorgen: niet enorm lastig, uiteraard weer met vliegtuigen  ::rofl:: stop daar nou eens mee  :P, nee wel erg leuk bedacht en ook de waar/niet waar!


Aflevering 3:
3.1 - Escape Cable Bar: eerst vond ik dit vreselijk, want ik werd gedwongen om te puzzelen. Uiteindelijk bleek ik de snelste uit mijn team (hoe dan?) alleen door een foutje lag het spel stil, maar dat had ik al gezegd. Een leuke opdracht, communiceren met codes was soms lastig maar ook leuk  ::ok::

3.2 - Het Geheim: het was me al snel duidelijk dat de lijstjes hier iets mee te maken hadden maar uiteindelijk is dit allemaal toch mislukt, mede dankzij de mol. Echt een toffe opdracht, deze mogen er vaker in!

3.3 - Wil je nu al weten wie de mol is?: Lastige vragen, heb er echt niks aan gehad. Niet veel over te zeggen, maar ik weet niet of iemand hier echt iets aan heeft gehad?


Aflevering 4:
4.1 - The Jukebox and Radio's: ik wist hier echt heel veel maar alles was al gepost, ik hou wel van opdrachten met muziek en zeker zoiets dus dit wil ik wel vaker zien  ::jaja::

4.2 - Duiken: onmogelijk om bij bepaalde vakjes te komen, enorm lastig als de duikers er waren.. dit had wel iets makkelijker mogen zijn, en niet alles was duidelijk. Vond het leuk om te doen maar dit kon wel wat minder streng qua regels.

4.3 - Eskimo's bij Noorderlicht: ja dit is altijd leuk en Kaaasje was hier hilarisch  ::rofl:: ::bravo:: dit moet er uiteraard elk seizoen in :)


Aflevering 5:
5.1 - Gunnen: té veel items. Jullie hadden dit beter anders kunnen uitwerken (geen idee hoe, maar het was wel echt nodig) zodat er niet zo veel items verdiend zouden worden, dus dat iedereen bv 2x hetzelfde item zou moeten krijgen om het te verdienen. Vraagteken hadden jullie weg moeten laten en de pak af aan 1 persoon moeten geven door bijv. de lijstjes van 0.1. Nu waren er in mijn ogen te veel mensen die de macht hadden.

5.2 - Merry Christmas: Voor mij was dit veel te moeilijk, ik ben niet goed met landen etc. Het ergste was nog dat de penningmeester mocht inschatten, we hadden veel meer verdiend als het op de normale manier was gegaan. Dus dat sowieso niet meer doen, gewoon geld geven op basis van opdracht zelf.

5.3 - Waar gaan we heen 2.0: Ja dit was echt tof. Leuke vragen, ging lekker snel en leuke manier om het land te ontdekken dmv hints. Top!
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #42 Gepost op: 20-06-2018, 19:54:43 »

Aflevering 6:
6.1 - Metro opdracht: Molino en ik hadden echt geen flauw idee, dit was echt heel lastig. Volgende keer iets makkelijker, concept was heel goed.

6.2 - El Cartel de Escobar y la policia corrupta: Jammer dat ik hier niet bij kon zijn, had dit zo graag willen doen. Als ik tijd had gehad had ik zeker meegedaan.

6.3 - Chaotische terugblik bingo: Hetzelfde als 6.2, had dit echt heel leuk gevonden. Sommige worden leken onmogelijk, maar zo'n leuk concept. Die eisen met betrekking tot het praten waren ook fantastisch, maar het was zo te zien echt lastig en chaotisch. Maar toch heel leuk   

Aflevering 7:
De foto-opdracht: Niet heel spectaculair, beetje saai maar wel leuke foto opdrachten.

De trappen van El Penol: oehhhh wat zou ik me hier ergeren als ik er een paar seconden naast zat, verder heel tof. Maar lijkt me veel te lastig.

Lasergame: volgend seizoen mogen er wel iets van 3 actieopdrachten in, vooral omdat je dan iets meer tijd hebt als kandidaat voor andere opdrachten. In deze week was al niet echt veel inzet nodig, maar in bijvoorbeeld Aflevering 2 of 5 had dit perfect gepast.


Aflevering 8:
Hoger-Lager: leuk, dit was wel iets voor mij geweest dat schatten, vooral omdat hier discussies waren geweest als ik er nog in zat  :P. Verder gewoon leuk, zoiets zie ik graag nog eens.

Bailar Salsa: dit had ik zooooo leuk gevonden  ::love:: fantastisch gewoon  ::bravo::

Colombia's Bloem: dit vond ik dan enorm saai om te volgen en om mee te doen lijkt me het ook niet erg leuk... zat verder prima in elkaar. Jammer dat ik er al uit was, ik was toevallig net bezig met een verslag over Colombia voor school en wist wel meer dan de helft  ::vergroot::


Aflevering 9:
The Colombian Mole Games: ik hou niet van flashgames, omdat ze altijd vastlopen óf ik me zo hard erger dat ik alles kapot gooi. Maar het leek me opzich wel leuk, sportopdrachten nooit maar deze wel  ::ok::

De landen van de wereld: jaaa dit was ook tof hoor  ::bravo:: doe dit alsjeblieft vaker maar dan met andere categorieën ofzo. Echt een originele en leuke opdracht  ::ok::

Match & Win: leuk, kijken of je je medekandidaten een beetje kent  ::ok:: had het leuk gevonden om die opdracht te doen  ::jaja::


Aflevering 10:
Zoek de Kluis: Waldo's heb ik niks mee en kan ik ook niet, maar al die losse opdrachten waren echt leuk. Origineel en goed uitgewerkt  ::bravo::

Verloren letters: Goed dat iedereen iets moest doen voor die letters  ::bravo::. Leuk!


Dukaten: leuke toevoeging, toch nog wat geld mee verdient maar niet veel (komt ook door de goede mol!)

Ik heb genoten, bedankt en misschien doe ik ooit nog wel eens mee. Voorlopig even geen grote forumspellen voor mee, alleen wat kleinere forumspellen komende tijd. Dit spel nam zó veel tijd in  ::rofl:: maar absoluut geen spijt van! Jullie hebben het fantastisch gedaan!
Frankje Lapi

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #43 Gepost op: 23-06-2018, 14:58:59 »
Opdracht 2.1: The Hunger Games
Echt een leuke opdracht, maar de uitleg was gewoon véél te lang, er waren véél te veel punten waarmee je rekening moest houden. Ik schrok zelf van de hoeveelheid uitleg. Daarnaast was deze opdracht best wel willekeurig en dan doel ik op de vechtmomenten, er kwam een willekeurig getal uit en dat bepaalde hoe goed jij was in die opdracht (met wat andere factoren). De beloning hiervoor was ook wel erg slecht, hier had een vrijstelling echt het minste moeten zijn.
Hier hadden we het ook over gehad, maar omdat er in de eerste aflevering al het nodige op dat gebied was verdiend besloten we tot de prijs die we nu hadden gedaan.
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #44 Gepost op: 24-06-2018, 02:28:14 »
Ik heb natuurlijk veel meer gezien en meegemaakt omdat ik ook achter de schermen mee kijk, maar ik zal alleen ingaan op voor de schermen hier :).

Aantal items
Naar mijn smaak zaten er nog steeds teveel items in, wel al minder dan voorgaande seizoenen. De sleutelwoorden en executiekaarten waren een mooie manier om te zorgen dat je niet bij elke opdracht een joker of vrijstelling hoefde weg te geven. Persoonlijk zou ik dus nog minder items erin doen, wat Daisy ongeveer zegt. 1/2 vrijstellingen in een seizoen is echt wel genoeg en een handjevol jokers.

Twists (hoeveelheid)
Ik ben zelf wel fan van de executiekaarten als twists. De twists waren in handen van de kandidaten zelf. Dat ze uiteindelijk vaak niet gebruikt werden zegt zeker niet dat het gefaald heeft want dan waren ze dus niet nodig. Het spel was interessant genoeg met minder getwist. Oh en kandidaat X was ook geslaagd!
 
Aantal deelnemers
12 was een goeie middenweg tussen de 14 van vorig jaar, wat net teveel was en de 10 van tv. Juist ook omdat 10 best weinig is voor een groot spel en je wel zoveel mogelijk enthousiaste mensen mee wilt laten doen. Dus 12 was prima ::ok::.

Opdrachten
Nieuwe opdrachten bedenken is niet makkelijk dus ook dit seizoen weer complimenten. Natuurlijk ging niet alles perfect, maar er gingen ook veel dingen wél goed. De deelnemers hebben er volgens mij van genoten en dat is het belangrijkste.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #45 Gepost op: 24-06-2018, 19:47:54 »
Soms denk ik tja items, het kan ook gewoon zijn dat ze geen nut hadden. Maar dat is in dit geval zeker niet het geval.

Ik zou er aflevering 4 uitgevlogen zijn zonder joker en Nvy misschien aflevering 5 zonder vrijstelling (ligt aan de tijd, Meezter had evenveel goede antwoorden maar ook een joker)

Ik vind 1 vrijstelling en handjevol (halve) jokers in één seizoen meer dan genoeg.
« Laatst bewerkt op: 24-06-2018, 19:59:28 door Kaaasje »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #46 Gepost op: 24-06-2018, 20:22:22 »
Oh en ook nog feedback over de duikopdracht.  Beetje jammer dat ogenschijnlijk relatief neutrale mensen gewoon onder het hoedje van de mol spelen en zelfs door de mol verteld wordt wanneer ze iemand wel/niet moeten pakken. Vind ik best jammer bij zo'n opdracht waar je bewust mensen hebt ingeschakeld die niet bij de spelleiding horen.

Ik had liever mensen gezien die niet wisten wie de mol was of dat kandidaten op een of andere manier kunnen weten dat de mol contact op kon nemen met de duikers. Vind sturing van externe of onwetend afluisteren van kandidaten oid in de echte Mol ook altijd zo'n flauwe manier van mollen.

Edit: op andere punten vond ik dat juist dus weer wel goed gedaan. Bijvoorbeeld dat de mol niet wist wat de rest had gedaan bij de gunnen opdracht behalve waar hij zelf achter was gekomen.  ::ok::

Dit vond ik sowieso soms wel lastig (en dat vind ik positief) om in te schatten of de mol het juiste antwoord weet of het ook met zijn eigen kennis/kunde moest doen.
« Laatst bewerkt op: 24-06-2018, 20:40:40 door Kaaasje »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #47 Gepost op: 24-06-2018, 20:26:12 »
Over die duikopdracht, de manier waarop op mijn kritiek werd gereageerd is ook wel erg slecht. Gewoon niets meer van gehoord terwijl ik het nog altijd oneerlijk vond.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #48 Gepost op: 24-06-2018, 20:50:53 »
Ik vind het ook ontzettend jammer dat de mol hulp had bij de duikopdracht. Echt heel makkelijk voor de mol en gewoon niet leuk voor ons. Jammer dit.  ::niet-ok::
Frankje Lapi

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #49 Gepost op: 24-06-2018, 20:57:55 »
Ben ik het absoluut niet mee eens ::ohno::. Ik denk niet dat jullie realiseren hoe moeilijk het is om goed de mol te spelen in een online versie, dat is ontzettend moeilijk. Wanneer je zoals bijvoorbeeld Swifty vorig jaar gewoon duidelijk molt, vinden sommige mensen het minder goed omdat op de helft van het seizoen iedereen de mol al doorhad, wanneer de mol minder molt en door bijna niemand wordt ontdekt dan heeft de mol niet genoeg gemolt. Er is altijd iets te zeuren. Een beetje hulp (met mate, en dat was het want dit is maar 1 opdracht) vanuit de spelleiding moet echt wel kunnen om hierdoor onverdacht te blijven.

Ik had trouwens sowieso gewoon vrijwel iedereen gepakt of de mol het nou zou zeggen of niet. Ik heb alleen de mol express niet gepakt ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #50 Gepost op: 24-06-2018, 20:59:39 »
Was behoorlijk overstated in mijn biechten voor dramatisch effect hoor ;) Enige dat ik heb gezegd is laat Meezter maar gaan maar dat had hij sowieso wel gedaan. Doel van de jagers was gewoon zorgen dat er zo min mogelijk verdiend wordt en ik praat nu eenmaal veel met D*N en hij wist dat ik het was.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #51 Gepost op: 24-06-2018, 21:02:39 »
Volgens mij had ik beloofd dat ik nog zou reageren op jullie feedback. Ben ik weer eens vergeten. Ik zal morgenochtend op jullie feedback reageren ::jaja::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #52 Gepost op: 24-06-2018, 21:07:35 »
Om in te haken op wat Kaaasje zegt: persoonlijk vond ik het als Mol fijn dat er een beetje een mix was. Soms word je wel wat geholpen, soms helemaal niet. Maar nooit op zo'n manier dat de opdracht een formaliteit is en een kleine kans van slagen heeft. In het originele concept van De Mol was dat volgens mij af en toe wel het geval. En wat je inderdaad ook zegt over inschatten hoeveel de Mol weet is ook een leuk onderdeel van het spel imo.

Af en toe werd me ook gevraagd of ik bepaalde dingen van tevoren al wilde weten en meestal koos ik daar niet voor, omdat het ook moeilijker wordt om jezelf niet te verraden hoe meer informatie je hebt die de kandidaten niet hebben.
« Laatst bewerkt op: 24-06-2018, 21:09:07 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #53 Gepost op: 24-06-2018, 21:09:54 »
Oh dat het moeilijk is ben ik me zeker wel van bewust hoor D*N. Deel van de reden waarom ik geen mol wou zijn en heb het zelfs in een van mijn eerste berichten naar HIDM gestuurd. :P

Ik vind alleen dat als iemand anders buiten de kandidaten om wordt ingezet om te mollen, dat altijd jammer. Dat vind ik ook in de mol en WIDM.  Maar als dat dus mee viel dan is er niks aan de hand ;)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #54 Gepost op: 24-06-2018, 21:12:05 »
Mijn uitgebreide feedback komt trouwens nog en over voorkennis/hulp heb ik ook nog wel wat te zeggen daarin :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #55 Gepost op: 24-06-2018, 21:14:20 »
Oh dat het moeilijk is ben ik me zeker wel van bewust hoor D*N. Deel van de reden waarom ik geen mol wou zijn en heb het zelfs in een van mijn eerste berichten naar HIDM gestuurd. :P

Ik vind alleen dat als iemand anders buiten de kandidaten om wordt ingezet om te mollen, dat altijd jammer. Dat vind ik ook in de mol en WIDM.  Maar als dat dus mee viel dan is er niks aan de hand ;)

Ik ben het hier helemaal mee eens, want ik heb ook gekozen niet de mol te willen zijn omdat het me te moeilijk leek. Dat de mol dan ineens hulp krijgt, ja sorry maar dan kan ik het ook wel. Uiteraard was dit niet vaak het geval, maar vind echt dat het niet hoort en het verpest gewoon voor mij de hele opdracht. De jagers horen hun ding te doen zonder dat de mol daar invloed op heeft. Het is zo gegaan dus meer woorden ga ik er niet vuil aan maken, maar een beetje hulp moet niet kunnen, ookal is het online.
Frankje Lapi

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #56 Gepost op: 24-06-2018, 21:19:46 »
Ik ben het hier helemaal mee eens, want ik heb ook gekozen niet de mol te willen zijn omdat het me te moeilijk leek. Dat de mol dan ineens hulp krijgt, ja sorry maar dan kan ik het ook wel. Uiteraard was dit niet vaak het geval, maar vind echt dat het niet hoort en het verpest gewoon voor mij de hele opdracht. De jagers horen hun ding te doen zonder dat de mol daar invloed op heeft. Het is zo gegaan dus meer woorden ga ik er niet vuil aan maken, maar een beetje hulp moet niet kunnen, ookal is het online.
Ben je alleen boos om het verkeerde. Ik wist ook zonder de mol wel of ik iemand moest pakken of niet (omdat ik ook gewoon wist wat waar plus en mingeld lag), dus ik heb gewoon gedaan wat ik moest doen.

en is het erg dat jagers weten hoeveel plus of mingeld ergens ligt? Nee lijkt mij niet. In de echte widm zullen jagers ook geïnstrueerd worden om te zorgen dat er zo min mogelijk geld wordt binnengehaald.

en nogmaals het is 1 opdracht van de 30, dus je "ja dan zou ik het ook wel kunnen" argument is heel erg raar ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #57 Gepost op: 24-06-2018, 21:25:42 »
De jagers hadden gewoon als functie ons te pakken en dat hebben ze gedaan. Enige 'hulp' die ik dus heb gehad is dat de jagers wisten waar het geld lag. Dat dat voor jou de hele opdracht verpest vind ik jammer maar het is dus niet het geval dat de hele opdracht gemanipuleerd was om het mij als Mol makkelijk te maken. Of andere opdrachten, for that matter. Ik vind het vrij logisch dat als je jagers in het spel zet dat die als functie hebben kandidaten van geld beroven. Bovendien heb ik in die opdracht zelf dus ook wel degelijk gemold dus het was zeker niet zo dat ze me daar gewoon een gratis mislukte opdracht gaven. Ik ben het er overigens wel mee eens dat het speelbord heel moeilijk was voor de kandidaten, dat was volgens mij gewoon een oversight van de spelleiding.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #58 Gepost op: 24-06-2018, 21:31:36 »
Oh ja er was zeker niet goed nagedacht over dat je bij een deel van het speelbord niet bij kon en over de positie van de jagers is ook iets te zeggen. Dat is wat de opdracht minder goed maakte. Niet dat de jagers voorkennis hadden ::). Als je boos wordt moet je wel op het juiste boos worden ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #59 Gepost op: 24-06-2018, 21:32:16 »
Kijk dat wou ik nog zeggen eigenlijk. Ik vind het bijvoorbeeld wél helemaal prima dat de duikers wisten waar plus en mingeld lag en op basis daarvan kandidaten wel/niet pakken.  ::ok::
(al vind ik het dan ook geen molactie maar niet alles wat niet lukt is een (nep)molactie en zo hoort het ook!)

Dat het een moeilijke opdracht is voor de kandidaten, tja niet alles moet makkelijk zijn hé anders is het ook niet meer leuk ;)