Auteur Topic: [week 1] The Walking Dead  (gelezen 18024 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #240 Gepost op: 11-01-2019, 19:29:42 »
Het hoeft niet meer maar toch zit ik nog de hele tijd te F5'en tot Robbie iets plaatst  ::)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #241 Gepost op: 11-01-2019, 19:34:00 »
Same  ::rofl::

We zijn inmiddels al 2,5 uur met de uitslag bezig  ;D
Frankje Lapi

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #242 Gepost op: 11-01-2019, 19:54:10 »
Ben er bijna hoor...  ::zweet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #243 Gepost op: 11-01-2019, 20:16:00 »
WOENSDAG
Overdag:
BLAUW:
Blauw beslist om al gebouwen te veroveren ipv te zoeken. Ze verspreiden zich allemaal en veroveren zo 5 gebouwen. Fabiann komt echter SpacyColours tegen, die op hem schiet met zijn kruisboog.
Items in bezit:
revolver met 3 kogels, kruisboog met 3 pijlen, 2 breekijzers, brandblusser, hooivork, 2 knuppels, hamer, schaar, afgezaagd jachtgeweer & 11x voedsel

Locaties veroverd:
School - Kleuterschool - Winkel - Zwembad - Loods

ROOD:
Bij rood gingen ze nog steeds met twee, maar de ene zocht, terwijl de andere veroverde. SpacyColours verloor een pijl door op Fabiann te schieten en vervolgens nog eentje omdat ze op kantoor een zombie tegen kwamen (met verf in zijn gezicht. Het was de zombie die Wouter eerder had verjaagd)
Items in bezit: revolver met 1 kogel, kruisboog met 4 pijlen, 2 scharen, 2 kettingzagen mét benzine, breekijzer, 2 hooivorken, brandblusser, knuppel en 10x voedsel
Gevonden:
3 extra kruisboogpijltjes & 2x voedsel

Locaties veroverd:
Pomnik - Pretpark - Kantoor

's Avonds:
BLAUW:
Blauw verspreid zich weer om te veroveren. Swifty komt B&W tegen en mept hem met haar breekijzer. Dat loopt één schade op.
Items in bezit:
revolver met 3 kogels, kruisboog met 3 pijlen, 2 breekijzers, brandblusser, hooivork, 2 knuppels, hamer, schaar, afgezaagd jachtgeweer & 11x voedsel

Locaties veroverd:
School - Kleuterschool - Winkel - Zwembad - Loods - Pretpark - Kantoor - Checkpoint Zuid - Restaurant - Autogarage - Brandweerkazerne

ROOD:
Bij rood gingen ze nog verder met veroveren én zoeken. B&W kon Swifty niet verslaan en Hans vond een leeggeroofde kleuterschool. Met een energiedrankje kon hans echter ook nog elders gaan zoeken.
Items in bezit: revolver met 1 kogel, kruisboog met 7 pijlen, 2 scharen, 2 kettingzagen mét benzine, breekijzer, 2 hooivorken, brandblusser, knuppel en 12x voedsel
Gevonden:
2x voedsel

Locaties veroverd:
Pomnik - Pretpark - Kantoor - Kleuterschool - Sportpark

DONDERDAG
Overdag:
BLAUW:
Er werd alleen nog maar veroverd. Fabiann kwam timvdons tegen, maar gaf hem een mep met zijn hooivork, die 1 schade op liep.
Items in bezit:
revolver met 3 kogels, kruisboog met 3 pijlen, 2 breekijzers, brandblusser, hooivork, 2 knuppels, hamer, schaar, afgezaagd jachtgeweer & 11x voedsel

Locaties veroverd:
School - Winkel - Zwembad - Loods - Pretpark - Kantoor - Checkpoint Zuid - Restaurant - Autogarage - Brandweerkazerne - Ziekenhuis - Ruïne - Appartement B - Winkelcentrum - H-gebouw - Pomnik

ROOD:
Rood ging ook volop veroveren, maar had wel een hulpeloze vreemdeling die voor hen op zoek kon gaan naar items. Rood noemde haar Miep en ze wisten haar vaak naar de juiste locatie te sturen.
Items in bezit: revolver met 1 kogel, kruisboog met 7 pijlen, 2 scharen, 2 kettingzagen mét benzine, breekijzer, 2 hooivorken, brandblusser, knuppel en 14x voedsel
Gevonden:
Metaaldetector

Locaties veroverd:
Pomnik - Kleuterschool - Sportpark - School - Brandweerkazerne - Jupiter Fabriek - Havengebouw - Zwembad

's Avonds:
BLAUW:
Er werd alleen nog maar veroverd.
Items in bezit:
revolver met 3 kogels, kruisboog met 3 pijlen, 2 breekijzers, brandblusser, hooivork, 2 knuppels, hamer, schaar, afgezaagd jachtgeweer & 11x voedsel

Locaties veroverd:
Winkel - Loods - Pretpark - Kantoor - Checkpoint Zuid - Restaurant - Autogarage - Ziekenhuis - Ruïne - Appartement B - Winkelcentrum - H-gebouw - Pomnik - Palace of Culture - Jupiter Fabriek - Havengebouw - School - Brandweerkazerne - Zwembad - Sportpark

ROOD:
Rood ging ook volop veroveren. Miep vond niks.
Items in bezit: revolver met 1 kogel, kruisboog met 7 pijlen, 2 scharen, 2 kettingzagen mét benzine, breekijzer, 2 hooivorken, brandblusser, knuppel, metaaldetector en 14x voedsel

Locaties veroverd:
Kleuterschool - Sportpark - School - Brandweerkazerne - Jupiter Fabriek - Havengebouw - Zwembad - Pretpark - H-gebouw - Checkpoint Zuid - Appartement B - Pomnik - Ruïne - Loods

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #244 Gepost op: 11-01-2019, 20:17:36 »
VANDAAG
BLAUW:
Items in bezit:
revolver met 3 kogels, kruisboog met 3 pijlen, 2 breekijzers, brandblusser, hooivork, 2 knuppels, hamer, schaar, afgezaagd jachtgeweer & 11x voedsel

Locaties veroverd:
Winkel - Kantoor - Restaurant - Autogarage - Ziekenhuis - Winkelcentrum - Palace of Culture - Jupiter Fabriek - Havengebouw - School - Brandweerkazerne - Zwembad - Sportpark - Pretpark - H-gebouw - Checkpoint Zuid - KLEUTERSCHOOL

ROOD:
Bij rood vond Miep nog een adrenaline shot én een energiedrankje. Wat er met het adrenalineshot gebeurde weten we intussen (de Bjorrn-Nieky clash in de kleuterschool). Met het energiedrankje vond timvdons nog een kettingzaag.
Items in bezit: revolver met 1 kogel, kruisboog met 7 pijlen, 2 scharen, 3 kettingzagen mét benzine, breekijzer, 2 hooivorken, brandblusser, knuppel, metaaldetector en 14x voedsel

Locaties veroverd:
Kleuterschool - Pretpark - H-gebouw - Checkpoint Zuid - Appartement B - Pomnik - Ruïne - Loods - Winkel - Winkelcentrum - Ziekenhuis - Autogarage - Kantoor - Palace of Culture


Dussss.....
BLAUW:
Op restaurant lag nog voedsel.
In het havengebouw nog een adrenalineshot, maar die kan helaas niet meer gebruikt worden.
Op school nog een blauwdruk van het zwembad, voedsel en een DVD
In het pretpark nog een zombie (maar die doet niks meer), knuffel en energiedrankje (maar die kan niet meer gebruikt worden)
In checkpoint Zuid nog een schaar, voedsel en hamer.
In het H-gebouw nog een CD, voedsel, lichtpistool, hamer en afgezaagd jachtgeweer.
Wapens met kogels/pijlen/benzine er nog in, waren een extra punt waard. Lege wapens één punt:
revolver met 3 kogels: 2 punten
kruisboog met 3 pijlen: 2 punten
2 breekijzers: 2 punten
brandblusser: 1 punt
hooivork: 1 punt
2 knuppels: 2 punten
2 hamers: 1 punten
2 scharen: 2 punten
2 afgezaagde jachtgeweren: 4 punten (beiden kogels nog aanwezig)
Lichtpistool: 1 punt
15x voedsel
18 wapenpunten + 15 voedselpunten = 33 punten
11 locaties x 2 = 22 punten
Tiran opdracht: 7 punten
EIND UITSLAG: 62 punten


ROOD:
In de ruïne ligt nog een hooivork.
In de winkel een strip.
In het winkelcentrum en op kantoor nog een zombie (maar die doet niks).
revolver met 1 kogel: 2 punten
kruisboog met 7 pijlen: 2 punten
2 scharen: 2 punten
3 kettingzagen mét benzine: 6 punten (per kettingzaag en ze werken nog ook met de benzine)
breekijzer: 1 punt
3 hooivorken: 3 punten
brandblusser: 1 punt
knuppel: 1 punt
metaaldetector: 1 punt
14x voedsel
19 wapenpunten + 14 voedsel = 33 punten
10 locaties x 2 = 20 punten
Tiran opdracht: 8 punten
EIND UITSLAG: 61 punten


Oh... my... God... De finale clash in de kleuterschool is letterlijk de dealbreaker geweest, want het verschil is maar één puntje!

ROOD is nipt de verliezer en zal 2 leden uit hun commune moeten stemmen...

Later vanavond meer info daarover.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #245 Gepost op: 11-01-2019, 20:18:47 »
OMG

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
You'll never walk alone

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #246 Gepost op: 11-01-2019, 20:20:45 »
JAAAAAAAA  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

I LOVE YOU BLAUW, IK HOU VAN DIT TEAM  ::bravo::
Frankje Lapi

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #247 Gepost op: 11-01-2019, 20:21:02 »
 ::oink:: ::oink:: ::oink::

Topteam ::bravo::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #248 Gepost op: 11-01-2019, 20:24:17 »
 ::oink:: :-\\ :( :\'(


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #249 Gepost op: 11-01-2019, 20:27:08 »
Wat een geweldige week en wat een fantastisch team! ::bravo::


Robbie heeft nog niet eens het stressmoment aan onze kant om half zes in zijn overzicht verwerkt. Pffff wat was het verschrikkelijk spannend de afgelopen 3 uur.




Sorry rood ::hug:: jullie hebben het ook heel goed gedaan. Mooi hoe de totaal verschillende tactieken zo'n spannende strijd opleverden. Heel veel sterkte met de moeilijke beslissing ::hug::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #250 Gepost op: 11-01-2019, 20:30:25 »
Sorry rood ::hug:: jullie hebben het ook heel goed gedaan. Mooi hoe de totaal verschillende tactieken zo'n spannende strijd opleverden. Heel veel sterkte met de moeilijke beslissing ::hug::

Sluit ik me bij aan! Sterkte team rood! Wat mij betreft een van de beste forumspellenopeningen sinds stratego bij survivor   ::jaja::
Complimenten ook naar Robbie!

1 Waldo meer of minder is al het verschil. Dus Starlight, ook super dat je die laatste nog had  ::bravo::

Fijn dat onze strategie om vooral locaties te veroveren waar andere items lagen loonde. ::jaja::

You'll never walk alone

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #251 Gepost op: 11-01-2019, 20:30:49 »
Inderdaad, rood ook heel goed gedaan. Toppers!  ::hug::

Maar wat was het inderdaad spannend in de PM, jeetje..
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #252 Gepost op: 11-01-2019, 20:49:15 »
Holy...  wat een ontknoping ::oink:: ik kan het nog niet helemaal geloven. 1 punt  :o dat is 1 wapen, maar ook bijvoorbeeld 1 Waldo... :( Nou ja goed ben benieuwd hoe dit verder gaat...

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #253 Gepost op: 11-01-2019, 20:58:05 »
Wauw! Wat een spel, gefeliciteerd team! ::bravo::

Heerlijke opening van het leukste forumspel! ::respect::
🜃

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #254 Gepost op: 11-01-2019, 21:05:21 »


Ik heb gehoord dat jullie een zwak losersteam zijn, commune Rood? Jullie hebben dan wel het meeste voor mij gevonden, maar zijn er toch niet in geslaagd. Volgens mij is het tijd om wat offers te maken. Lucille, mijn met prikkeldraad versierde knuppel, heeft dorst. En ze drinkt graag bloed.
Aan jullie om te beslissen wie jullie willen opofferen om Lucille te geven wat ze wil!

Stuur mij via pm vóór zondag 18u 2 namen van iemand uit jouw commune die jij wel wil opofferen. En daarna komen we allemaal gezellig samen om te zien wie het worden.
Gezellig! Ik heb er nu al zin in!
« Laatst bewerkt op: 11-01-2019, 21:12:23 door Robbieazerty »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #255 Gepost op: 11-01-2019, 21:30:27 »
Stuur mij via pm vóór zondag 18u 2 namen van iemand uit jouw commune die jij wel wil opofferen. En daarna komen we allemaal gezellig samen om te zien wie het worden.
Gezellig! Ik heb er nu al zin in![/center]
Natuurlijk. Op mijn verjaardag. :(
Sky might be falling but remember you can fly

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #256 Gepost op: 11-01-2019, 22:34:19 »
Net terug van een avondje theater

Maar wat een ontknoping en wat een geweldige start. Hulde Robbie

Blauw, heerlijk gespeeld. We hebben het goed gedaan

Rood, wat spannend en ook ontzettend goed gedaan. Succes met de zware beslissing...
klaar voor de strijd

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #257 Gepost op: 11-01-2019, 23:17:48 »
Wat jammer. Iedereen heeft het onwijs goed gedaan. Commune blauw, jullie hebben verdiend gewonnen. Dat is zeker terecht. :)
Maar ik word er toch een beetje stil van :\'(

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #258 Gepost op: 12-01-2019, 01:20:47 »
Gefelciteerd Team blauw

Wat ik me net afvroeg: Bjorrn gaat terug naar de Kleuterschool vanwege zijn adrenaline shot. Dat is dan toch in feite een extra ronde en dan kan Nieky toch helemaal niet aanwezig zijn? Of zeg ik nu iets vreemds?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [week 1] The Walking Dead
« Reactie #259 Gepost op: 12-01-2019, 07:59:14 »
Nieky had ook een adrenalineshot en ging heel toevallig ook naar de kleuterschool. Hebben we eerst nog een kwartier over gediscussieerd met z'n allen, welk gebouw het moest worden :P
Keep calm and eat chocolates!