Auteur Topic: [Aflevering 1] - 10 maart  (gelezen 10741 keer)

Offline iPlayNL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #100 Gepost op: 13-03-2019, 00:24:16 »
Vandaag toch maar naar al die jaren voor het eerst naar de Vlaamse mol gekeken! Moet zeggen dat het een verrassend andere ervaring is vergeleken met de Nederlandse. Ik mis een aantal dingen zoals het niveau van productie i.v.m. geluid en editing in deze Mol (en de reclames, 48m  ::ohno::), maar ik ben heel tevreden over hoe diep en spannend de opdracht was. Ook het feit dat het geen BN'ers zijn pakt verrassend goed uit. Leuk om ook de selectie van kandidaten etc. te kunnen zien. Het oogt allemaal wat realistischer.

Vraag me toch wel heel erg af hoe goed de Mol geld uit de pot kan weten te halen met deze twist, zonder enige voorkennis. Voor de rest: Vlaanderen stemt mij heeel positief, en wat een heerlijke timing ook!  ::bravo::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #101 Gepost op: 13-03-2019, 00:27:15 »
(en de reclames, 48m  ::ohno::)

Dat was eenmalig.

Vanaf volgende week gaan we gewoon vlotjes naar een volledig uur aan aflevering (excl. reclames). ::ok::

Offline iPlayNL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #102 Gepost op: 13-03-2019, 00:28:57 »
Dat was eenmalig.

Vanaf volgende week gaan we gewoon vlotjes naar een volledig uur aan aflevering (excl. reclames). ::ok::

Is dat even goed om te weten!  ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #103 Gepost op: 13-03-2019, 11:25:52 »
Is dat even goed om te weten!  ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Voor ons Nl'ers die vanaf 21u kijken was in de online versie de reclame er *keurig* tussenuit gehaald  ;)

Ik ben -nogmaals- blij dat er in De Mol geen BV'ers zitten. Maar ik ben ook minstens zo blij dat er geen BN'ers in zitten  :P

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #104 Gepost op: 13-03-2019, 11:36:06 »
Voor ons Nl'ers die vanaf 21u kijken was in de online versie de reclame er *keurig* tussenuit gehaald  ;)

Precies.. Wou net zeggen welke reclames?

Maar enfin.. Het was een mooie De Mol kickoff eigenlijk. We hebben de kandidaten kunnen zien proberen te liegen qua jongleren en hun reactie op het scherm gehad.

Twee mooie peilmomenten voor de productie alvorens ze van tien terug naar drie. En na de misschien schermen hebben ze een check, check double check gehad. Dus die double check hint van WIDM is hier van toepassing  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #105 Gepost op: 13-03-2019, 11:44:44 »
Eindelijk tijd gehad om aflevering 1 te bekijken. Zeker een mooie aflevering! Al zat ik nog niet echt op het puntje van mijn stoel. Het was jammer dat wij al wisten dat er nog geen mol was... Dan kijk je toch anders naar die eerste opdracht. Zeker als het om bungee-jumpen gaat... Daar heb ik toch al weinig mee bij WIDM... Het idee voor het kiezen van de mol is zeker interessant te noemen, en mag wat mij betreft zeker op dezelfde hoogte worden gezet als de verkiezing van Jon in Nederland.
Ich bin ein Bärliner!

Offline iPlayNL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #106 Gepost op: 13-03-2019, 16:01:34 »
Voor ons Nl'ers die vanaf 21u kijken was in de online versie de reclame er *keurig* tussenuit gehaald  ;)

Ik ben -nogmaals- blij dat er in De Mol geen BV'ers zitten. Maar ik ben ook minstens zo blij dat er geen BN'ers in zitten  :P

Ik heb ook niet naar reclames lopen kijken hoor, maar ik bedoelde dat de runtime verminderd was door reclames, dus 48m ipv een uur.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #107 Gepost op: 13-03-2019, 17:41:50 »
Echt een geweldige twist dat er nog geen mol was, maar........................ Het zou nog beter zijn geweest als het niet van tevoren was aangekondigd.

Nu had ik niet dat "wauw" gevoel zoals bij de vijflandentwist
Wit is ook een kleur!

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #108 Gepost op: 13-03-2019, 21:12:51 »
Als ik het vergelijk met vorig jaar toen ze onder de grond begonnen, dan was deze aflevering inderdaad minder.
Nee, die start vorig jaar onder de grond vond ik écht over de top. Mensen ‘levend begraven’, dat doe je gewoon niet. Ook al ben je zo gek om je op te geven als deelnemer aan ‘De Mol’, want het programma is best wel heftig voor de deelnemers!

Van deze aflevering heb ik echt genoten. Eigenlijk klopte alles, hoewel de Nederlandse versie qua beeld en geluid natuurlijk nóg mooier is. Voor de kijker was het nóg verrassender geweest als het ook voor de kijker onbekend was dat er nog geen mol was gekozen. Maar nu we dat wèl wisten, was het een heerlijk ontspannende aflevering om naar te kijken.

Online Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #109 Gepost op: 13-03-2019, 21:15:44 »
Nee, die start vorig jaar onder de grond vond ik écht over de top. Mensen ‘levend begraven’, dat doe je gewoon niet. Ook al ben je zo gek om je op te geven als deelnemer aan ‘De Mol’, want het programma is best wel heftig voor de deelnemers!

Van deze aflevering heb ik echt genoten. Eigenlijk klopte alles, hoewel de Nederlandse versie qua beeld en geluid natuurlijk nóg mooier is. Voor de kijker was het nóg verrassender geweest als het ook voor de kijker onbekend was dat er nog geen mol was gekozen. Maar nu we dat wèl wisten, was het een heerlijk ontspannende aflevering om naar te kijken.
Wat bedoel je met dat de Nederlandse versie mooier is in beeld en geluid. Daar vind ik ze toch redelijk aan elkaar gewaagd en ik ben al helemaal niet zo'n fan van mensen die het landschap dan helemaal gaan beschrijven. Ik vind de muziek van 'De Mol' anders ook altijd heel goed gekozen.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #110 Gepost op: 13-03-2019, 23:15:17 »
Het fijne aan de Belgische mol is dat dat de opdrachten duidelijk zijn, dat ze goed in beeld gebracht worden en tussendoor nog uitgelegd worden.
Was in de vorige seizoenen ook zo.

Van het 'er is nog geen mol' ben ik niet zo kapot. Had voor mij niet gehoeven, liever mol van te voren en extra opdracht.
In Nederland (met Jon) heeft dat ook niet echt goed uitgepakt.
Kans zit er in dat de mol teveel adhoc moet bedenken, waardoor hij makkelijker te ontmaskeren is door de anderen of niet genoeg molt.

Kandidaten lijken leuk.
Dus verheug me wel op de rest van de serie.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #111 Gepost op: 14-03-2019, 00:18:58 »
Dit was echttt geniaal!  ::bravo:: Ik hou echt zo veel van dit taaltje en de manier van editen. Ook is Gilles een fantastische presentator voor dit programma.

Wat een heerlijke opdrachten ook en het wordt gewoon allemaal goed in beeld gebracht en alles is duidelijk.

Ik zit er nu echt helemaal in en ik ben benieuwd wie ze als mol hebben gekozen.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #112 Gepost op: 14-03-2019, 08:58:46 »
Ik blijf erbij. De Belgische Mol is toch fijner om naar te kijken. De opdrachten zitten beter in elkaar. Er kan lekker veel geld worden verdiend. Het zijn geen bekenden met een dubbele agenda van ik wil nog beroemder worden. Het is puur en echt.
Het taaltje vind ik ook prachtig. Gelukkig wordt het wel ondertiteld. ::trots::

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #113 Gepost op: 14-03-2019, 10:45:35 »
Nee, die start vorig jaar onder de grond vond ik écht over de top. Mensen ‘levend begraven’, dat doe je gewoon niet. Ook al ben je zo gek om je op te geven als deelnemer aan ‘De Mol’, want het programma is best wel heftig voor de deelnemers!


Nah, zo diep lagen ze ook weer niet  ;)

Ik vond het meer jammer dat je door die opdracht al vier mensen kon afstrepen, iets dat dit jaar zeker nog niet kan! Maar stel je voor dat we als kijker ook niet geweten hadden dat er een mol was. Gemiste kans om net zoveel indruk te maken als vorig seizoen.

Neemt niet weg dat ik nog de hele avond heb lopen denken over wie de mol dan nu is.
No Milk today???

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #114 Gepost op: 14-03-2019, 12:13:31 »
Nah, zo diep lagen ze ook weer niet  ;)

Ik vond het meer jammer dat je door die opdracht al vier mensen kon afstrepen, iets dat dit jaar zeker nog niet kan! Maar stel je voor dat we als kijker ook niet geweten hadden dat er een mol was. Gemiste kans om net zoveel indruk te maken als vorig seizoen.

Neemt niet weg dat ik nog de hele avond heb lopen denken over wie de mol dan nu is.

Heb ik iets gemist? Wie konden we wegstrepen en waarom?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #115 Gepost op: 14-03-2019, 13:57:21 »
Wauw! Ik heb net de aflevering pas kunnen kijken. Echt een geweldige eerste aflevering die mij echt heeft verrast! Ja, de twist was al bekend, maar toch was het heel anders dan ik had gedacht. Dat al deze 10 kandidaten de mol wilden én konden zijn maakt het een bijzondere groep (normaal kun je altijd wel 1 à 2 kandidaten afschrijven, omdat ze gewoon overduidelijk niet geschikt zouden zijn als mol).

Wat ik het mooiste vind aan deze aflevering is het feit dat alle kandidaten het jongleren hadden kunnen oefenen. Viel er dan bij niemand een kwartje van 'hoezo hebben de makers mij deze inside informatie gegeven terwijl ik niet de mol ben?'? Je zag bij niemand enige herkenning toen Gilles benoemde dat ze moesten jongeren (ik moet dit stukje nog even terugkijken om er zeker van te zijn). Eigenlijk hadden alle kandidaten dus de volle 500 euro bij elkaar moeten kunnen jongleren, bijzonder dat dit tóch niet lukte (een bewuste nepmolactie: want waarom zou je zo goed kunnen jongleren?).

Mooi die confrontaties ten opzichte van de hele groep: dat vind ik bij De Mol altijd van die mooie momenten (elk jaar zit er wel zo'n opdracht in, heel fijn). Ik haal er niet zoveel uit, want lichaamstaal lezen is niet mijn sterkste kant.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #116 Gepost op: 16-03-2019, 17:13:46 »
Wat ik het mooiste vind aan deze aflevering is het feit dat alle kandidaten het jongleren hadden kunnen oefenen. Viel er dan bij niemand een kwartje van 'hoezo hebben de makers mij deze inside informatie gegeven terwijl ik niet de mol ben?'? Je zag bij niemand enige herkenning toen Gilles benoemde dat ze moesten jongeren (ik moet dit stukje nog even terugkijken om er zeker van te zijn). Eigenlijk hadden alle kandidaten dus de volle 500 euro bij elkaar moeten kunnen jongleren, bijzonder dat dit tóch niet lukte (een bewuste nepmolactie: want waarom zou je zo goed kunnen jongleren?).

Niet vergeten dat sommigen, ook na heel lang en intensief oefenen, het soms nog steeds niet goed onder de knie krijgen....hoe ouder je bent, hoe lastiger ook qua motoriek, tenzij je het al jong veel hebt gedaan en bent blijven doen. Ik kon het vroeger met 5 ballen zelfs, maar twijfel of het nu met 3 nog gaat lukken. En dan: je doet mee aan De Mol, de adrenaline giert door je lijf, de verwachtingen zijn hooggespannen, iedereen kijkt naar jou en jij wilt iedereen in de gaten houden. Je hebt net een lange vliegreis achter de rug, en hup je zit er middenin. Ik zou uitermate verrast zijn geweest als het iedereen gelukt was. Niet zo verwonderlijk eigenlijk dat het vooral de jeugd goed lukte.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #117 Gepost op: 16-03-2019, 22:56:53 »
Kwam er erg laat (net!) achter dat de mol op Vier al is begonnen dus snel ingeschakeld  ::jaja::
(Ik had er nog niets over gelezen dus wist zelf niet dat er nog geen mol gekozen was, wat een te gekke verrassing was).

Wow wat een thrill deze eerste aflevering. Zat op het puntje van de bank. Mol op Vier overtreffen zichzelf wederom met deze openings aflevering vind ik. Heel erg leuk, het gegeven dat we eerst alle tien de kandidaten zien zoals ze zich als kandidaat gedragen. En dan gaat er pas een mol gekozen worden. We krijgen dus extra informatie, om te kunnen bepalen welk persoon zich na het verrassende molschap ineens anders gaat gedragen.

Ook echt te gekke openingsopdracht, ontzettend eng en leuk met die dubbele laag; de jongleerder kan eventueel bepalen wie hij of zij wel of niet wil laten springen. Bam, meteen een psychologische onderlaag erbij. Chapeau. Was genieten deze afl. De zin op het luchtkussen was voor ons kijkers meteen duidelijk, maar ik wilde echt graag dat de kandidaten de zin ook zouden weten. 

Gevoel over wie het zouden kunnen zijn bij de onthulling van de drie potentiële mollen:
Eva (klein onderdrukt lachje)
Axel (de piloot)
Liesbet
Bruno
Bas

Bas gaat in het busje meteen passief aggressief van start door te insinueren
dat hij vermoedt dat een van de anderen in het busje de mol is. Of misschien is het een hint naar hemzelf? Hij zit aan het begin van dat shot van ongemakkelijk, slikt een paar keer, kijkt om zich heen. Gevoel dat hij hier uit zenuwachtigheid aan het overacten is. Ook Axel zit zenuwachtig in het busje. (Ik keek naar wie natuurlijk en relaxed overkwam en niet geforceerd iets zei of een onderwerp aankaartte). Ik verdenk de jonge honden (Kaat en Martijn heten ze meen ik) niet. Bleven naturel.
BAS voorlopig mijn schot voor de boeg mol samen met Axel.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2019, 23:06:24 door Nat007 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #118 Gepost op: 17-03-2019, 14:17:41 »
Heb ik iets gemist? Wie konden we wegstrepen en waarom?
Diegenen die niet durfden springen bij de bungee kun je wel strepen, en de alvast dapperen ONDERstrepen, want die zullen toch een streepje voor hebben gehad bij het keuzemoment later...

Ook in de Nederlandse versies zijn er nooit types mol geweest zoals Sinan en Niels die niks durven en doen. Het zal allicht niet anders zijn bij de Belgen. Awel zulle.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #119 Gepost op: 17-03-2019, 15:00:47 »
Heb ik iets gemist? Wie konden we wegstrepen en waarom?

Dat ging over vorig jaar en dat als tegenstelling je dit jaar echt nog geen dikke strepen kunt zetten.
No Milk today???