Auteur Topic: Verborgen aanwijzingen  (gelezen 36366 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #20 Gepost op: 24-03-2019, 19:20:54 »
Ik heb het nog niet gecheckt maar volgens mij is het effect van even verdwijnende en terugkomende delen van zinnen wel al vaker gebruikt.

En ook toeval bestaat. Al die prachtige hints naar Bahador vorig jaar waren er ook geen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #21 Gepost op: 24-03-2019, 19:43:55 »
Haha ja akkoord. Waarschijnlijk zit Eva er dan nog wel even in als ze nu nephints loslaten op haar ::regenboog::.

Bahador, tja, ik zat nooit in diens tunnel dus zou het niet meer weten ::) 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #22 Gepost op: 24-03-2019, 19:51:03 »
Zoals je weet zat ik dat ook niet, maar toch waren ze sterk. Zie dit topic van vorig jaar vanaf pagina 4 ongeveer.

Nephints zeggen de makers er niet in te stoppen. Dat is soms moeilijk te geloven.

Offline Molactie

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #23 Gepost op: 24-03-2019, 23:09:07 »
Er werd gesproken over konijnen en daarna over geboortejaren, wellicht is de mol geboren in een jaar van het konijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rabbit_(zodiac)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #24 Gepost op: 24-03-2019, 23:18:58 »
In de Vietnamese dierenriem is er geen jaar van het konijn . Daar wordt die plek ingenomen door het jaar vd kat

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #25 Gepost op: 24-03-2019, 23:29:40 »
In de Vietnamese dierenriem is er geen jaar van het konijn . Daar wordt die plek ingenomen door het jaar vd kat

De kat of de kaat? ::tandpastasmiley::
Woosie down?

Offline klakske

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #26 Gepost op: 25-03-2019, 11:10:16 »
Wat mij meer en meer opvalt is het "omgekeerd kijken".
Het begon al met de teasers waarin oud-mollen opdoken, het logo ondersteboven hing, de seizoenopening op de finale locatie, de bungee met het hoofd naar beneden, heel veel flashbacks, nu de verwijzingen naar de verfbom (2016), de gelijkenissen met Joke Rabbit-konijn (2017) en Mexicaans worstelen met Pieter (2018). En er zullen er misschien nog meer zijn.

Weet  niet wat en of het iets betekent, maar valt mij wel op.

Mocht er dan al een verband zijn met een kandidaat, kom ik voorzichtig bij Joeri terecht, die nu al 3x verwezen heeft naar programma's uit het verleden (Kalm Guido = het Eiland, Ik ben een bear (Slimste mens) en "het dieren meenemen" uit de afgelopen Mol seizoenen.
Rood/blauw/wit zijn ook de kleuren van Frankrijk, waar de 1e De Mol doorging. Red/blue/white staat ook in lyrics van Fortunate Son van CCR, dat in afl 2 werd gebruikt.
Ik besef dat Joeri's valies nog geen mol-kledij bevatte, maar het kleurenspel van de letters en muziek kan in de montage toch ten allen tijde aangepast worden aan de gekozen mol?

Waarschijnlijk te ver gezocht, maar, dat is nu eenmaal het plezierige van De Mol.






Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #27 Gepost op: 26-03-2019, 16:47:34 »
Er werd gesproken over konijnen en daarna over geboortejaren, wellicht is de mol geboren in een jaar van het konijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rabbit_(zodiac)

Interessant gegeven dat konijn en om er hints bij te zoeken. Het probleem is alleen, dat het konijn al geintroduceerd is bij de voorselectie. Dat ze moesten liegen over hun konijnenangst. Ik ga er toch maar van uit dat de mol echt pas later is gekozen en dan kan het konijn-gegeven dus niet specifiek verwijzen naar 1 kandidaat.

Ik denk dat ze het nog wel vaker terug laten komdn want de Belgische Mol is wel erg goed in het verwerken van een rode draad, terugkerende dinfen waardoor alles mooi een geheel wordt. Erg leuk!
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #28 Gepost op: 27-03-2019, 12:22:18 »
Het viel mij dan wel weer op dat Eva bij de executie op de EERSTE plaats zat, en werd ze ook als eerste ingetoetst door Gilles. En uiteraard maakte zij de test als eerste af. Daar moet de mol ook zitten, en die moet de test ook het snelste maken, maar het kan ook onder het mom van stille hint, Eva de Eerste.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #29 Gepost op: 27-03-2019, 12:24:55 »
Maar dan zou er wel nog een link met "De Mol" moeten zijn. Eva die naar "eerste" verwijst wat weer naar "Eva" verwijst is net zoiets als "Ik Sarah". ::dans::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #30 Gepost op: 27-03-2019, 12:26:59 »
Maar met die letters eerder in beeld is die link er toch al? Er hoeft niet altijd een mollogo bij. Die vogels van Merel hadden ook niet allemaal een mol op de rug ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #31 Gepost op: 27-03-2019, 12:31:56 »
Dat had het wel veel leuker gemaakt. ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #32 Gepost op: 27-03-2019, 13:11:59 »
Het viel mij dan wel weer op dat Eva bij de executie op de EERSTE plaats zat, en werd ze ook als eerste ingetoetst door Gilles. En uiteraard maakte zij de test als eerste af. Daar moet de mol ook zitten, en die moet de test ook het snelste maken, maar het kan ook onder het mom van stille hint, Eva de Eerste.

Ze had ook een rode jurk aan, een verwijzing naar haar rood scherm?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #33 Gepost op: 27-03-2019, 13:14:25 »
Maar dan zou er wel nog een link met "De Mol" moeten zijn...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #34 Gepost op: 27-03-2019, 13:35:05 »
Nee hoor, want die is er al. Alleen een Mol kan voorkennis hebben of ie een rood scherm gaat krijgen. ;)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #35 Gepost op: 27-03-2019, 14:25:19 »
Maar dan zou er wel nog een link met "De Mol" moeten zijn...
::rofl:: ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #36 Gepost op: 27-03-2019, 15:32:15 »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #37 Gepost op: 27-03-2019, 16:28:28 »
Heel wat woordgebruik dat op het kijken/zien focust. Nu ook weer heel specifiek kiest Gilles voor de woorden "de mol in het vizier krijgen".
Kijken hoe dit verder gaat de komende afleveringen.
Misschien komt er nog een paintball proef waar de mol letterlijk in het vizier zal lopen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #38 Gepost op: 27-03-2019, 19:08:53 »
Moedig 'm nou niet aan. ::zweep::
OMG  ::proostbier:: ::wijn:: ::super::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #39 Gepost op: 31-03-2019, 18:49:30 »
Gilles zegt in aflevering 1: 'één van deze tien zal vanaf dan het spel moeten saboteren in plaats van het te winnen.' Met andere woorden: zijn taak wordt omgekeerd. Als je taak omkeert staat er kaat. ::vergroot::

Het is alleen een beetje jammer dat 'ie die andere woorden niet gebruikt, maar ik dacht laat ik er toch maar een hintje uit slepen :P
...óf niet!