Auteur Topic: Verborgen aanwijzingen  (gelezen 36617 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #60 Gepost op: 3-04-2019, 10:13:09 »
Eentje in de categorie "simpeler kan niet" (en sterk zijn is simpel zijn): waarom dat zinloze gele vlaggetje onder de rij nautische vlaggen? Verwijzing naar de persoon met het gele molboekje (en badpak)? ;)

(Overigens jammer dat ik geen fles advocaat in de kajuit kan vinden.)

« Laatst bewerkt op: 3-04-2019, 10:15:15 door Heinz »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #61 Gepost op: 3-04-2019, 10:19:41 »
..waarom dat zinloze gele vlaggetje onder de rij nautische vlaggen? Verwijzing naar de persoon met het gele molboekje (en badpak)? ;)
..

Het gele vlaggetje is toch ook een nautische vlag? De letter Q leert google mij zojuist: "Quarantaine. Mijn schip is gezond. Ik verzoek praktika."
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #62 Gepost op: 3-04-2019, 10:24:15 »
Maar dat is een rechthoekige vlag, geen driehoekige. Zo'n puur gele driehoek kon ik zo snel niet als betekenisvol vinden. Maar misschien heb je gelijk en maakt de vorm niet uit.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #63 Gepost op: 3-04-2019, 12:41:04 »
Goed gezien!
Als ik je redenering volg zouden Axel/Bas/Kaat dan de volgende afvallers zijn?

Jouw rij 1 bevat ook de enige namen die in gewoon alfabet te lezen waren... zet hen toch ook wel apart.... hoop het, zou dat trio wel graag in de finale zien.... Axel volgt een molopleiding,Bas fuift de overwinning en Kaat mist de bus? ::jaja::

Ik zie alleen twee rijen, durf geen voorspellende waarden te verbinden aan de twee rijtjes. De tijd zal het leren of de kandidaten in deze rijen het spel verlaten.

Wat wel klopt in dit filmpje is de voorspellende waarde voor het afvallen van Liesbeth, Ingrid en Martijn. De beelden kloppen met het moment van afvallen. Maar dit zijn dan ook de enige drie kandidaten bij wie beelden uit momenten van uitzending te koppelen zijn.


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #64 Gepost op: 3-04-2019, 18:05:58 »
Als we het dan toch hebben over verborgen aanwijzingen...of tips zoals de maker dit noemt.
 Bij de verfbom opdracht komt deze kist meerdere keren in beeld. Een subtiele aanwijzing dat de 4e mol een vrouw (V) is? Denk het niet, maar het kwam zo vaak prominent in beeld dat het opviel... ::rofl::

Meer L

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #65 Gepost op: 3-04-2019, 22:09:37 »
Mol O'Night, een Mol van de nacht? Dat past ook wel bij die Ace of Spades. En Moon Light zelf, en A Man after Midnight natuurlijk.
Ja .. natuurlijk


 ???

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #66 Gepost op: 4-04-2019, 04:36:45 »
Ja .. natuurlijk
 ???
Dat 'natuurlijk' sloeg op (Gimme gimme gimme) a Man after Midnight, het nummer van Abba dat gespeeld werd bij de stranddisco. Past goed bij Moon Light bv., de naam van de boot. Niet op dat de hele samenhang al meteen natuurlijk is, en zeker niet dat we nu een hint hebben. Het was maar een probeerseltje / voorzetje. ;)
EDIT: In de playlist zijn trouwens ook veel andere nummers te vinden met een verwijzing naar de nacht:
Wake up
Sunset canyon
I saw you close your eyes
Goodnight moon
The night we met
Goodnight bad morning
Obscura
In the dark

Maar misschien doen ze dat elk jaar wel. De Mol en donker, dat is niet zo'n verrassende link natuurlijk. En als je het linkt aan de nachtelijke briefings (of was er maar één?) voor de Mol zegt het ook niets, het wijst niet naar iemand in het bijzonder. Maar het is ook weer te opvallend om niet even te melden, vind ik. We hadden ook al een nachtelijke opdracht. :-\\
« Laatst bewerkt op: 4-04-2019, 07:32:54 door Newbie2 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #67 Gepost op: 4-04-2019, 09:00:51 »
Eentje in de categorie "simpeler kan niet" (en sterk zijn is simpel zijn): waarom dat zinloze gele vlaggetje onder de rij nautische vlaggen? Verwijzing naar de persoon met het gele molboekje (en badpak)? ;)


Een screenshot van de persoon in kwestie in badpak zou veel verduidelijken ;).

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #68 Gepost op: 4-04-2019, 09:34:04 »
Zat Eva niet als enige onder het licht van de maan toen de rest van de groep rond de verfbom zat?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #69 Gepost op: 4-04-2019, 10:42:07 »
Een screenshot van de persoon in kwestie in badpak zou veel verduidelijken ;).

 ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #70 Gepost op: 4-04-2019, 21:48:09 »
Zal Geelscherm leuk vinden;).

Moeten we niet een top-3 formeren van dit soort hints tot nu toe? Ik vond "Eerste" de beste, verwijzend naar Eva maar ook wat Heinz zei over bij de 7e toren te gaan staan, met als verwijzing de 7e Mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #71 Gepost op: 5-04-2019, 06:55:45 »
Een spoedarts moet ook 's nachts beschikbaar zijn. En dat gele vlaggetje, is dat deze soms? Er is zich iemand aardig aan het opwerken als verdachte bij mij. ::vergroot::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #72 Gepost op: 5-04-2019, 08:01:21 »
Ook maar weer even gekeken op de playlist, nu op zoek naar nummers die naar het werk van een (spoed)arts kunnen verwijzen. En dat zijn er nogal wat:
Bleeding Muddy Water
What have you done?
One last chance
This new nose is so unreliable ::rofl::
Training
Somebody save us
We’re gonna take you home
Spider attack
Bullet hole rides again
My heart will go on
Stayin’ alive
Leef
Wolves’ attack
Smoke alarm
Line of fire

(Beetje veel, wel. Worden we misschien stiekem op een verkeerd spoor gezet? Nog maar niet te snel toehappen dan. :-\\)

EDIT: het allereerste nummer van de playlist is A Troublesome Clue, Ingombrante Indizio  (Italiaans voor: 'omvangrijke aanwijzing'). Iemand die een spoedarts nodig heeft, is in de problemen. De nummers hierboven horen we in elke aflevering, omvangrijk genoeg. Of betekent het dat de aanwijzing veel problematischer (en misschien ook omvangrijker) is dan dit? Dubbelzinnig, op 2 manieren uit te leggen...
« Laatst bewerkt op: 5-04-2019, 09:28:05 door Newbie2 »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #73 Gepost op: 5-04-2019, 09:53:46 »
En dat gele vlaggetje, is dat deze soms? [...]

Dat gele wimpeltje wil zoiets betekenen als "dit is een niet-gemotoriseerd schip dat gesleept moet worden" net als de zwarte kegel betekent dat het schip "voor anker ligt". Achter midden hangt nog een rode wimpel ter herkenning/vervanging van een lichtbaken.

Verder niets achter te zoeken denk ik...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #74 Gepost op: 5-04-2019, 10:39:44 »
Dat gele wimpeltje wil zoiets betekenen als "dit is een niet-gemotoriseerd schip dat gesleept moet worden" net als de zwarte kegel betekent dat het schip "voor anker ligt". Achter midden hangt nog een rode wimpel ter herkenning/vervanging van een lichtbaken.
Verder niets achter te zoeken denk ik...
Goed om te weten, Mollem! ::ok:: Ja, dat klinkt toch wat aannemelijker dan een dagboek, badpak of een gevarendriehoek. ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #75 Gepost op: 5-04-2019, 10:41:30 »
Ik had het over het molboekje hè, met tussen haakjes het badpak. Maar OK, goed om te weten. ::ok::

(Het was ook wel té simpel geweest natuurlijk. ;))

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #76 Gepost op: 5-04-2019, 11:00:58 »
Ik had het over het molboekje hè, met tussen haakjes het badpak. Maar OK, goed om te weten. ::ok::

Sorry, dat bedoelde ik, molboekje. En de rest ook niet. Overboord met die hint dus maar...

(Het was ook wel té simpel geweest natuurlijk. ;))

::rofl::
« Laatst bewerkt op: 5-04-2019, 11:05:32 door Newbie2 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #77 Gepost op: 8-04-2019, 08:44:01 »
Een voorzichtig ideetje, voor het geval Joeri toch nog de Mol blijkt te zijn. Alles wat dit seizoen op de nacht of het donker wijst (nummers in de playlist, nachtelijke opdracht, ook veel beelden van de kandidaten 's avonds) wijst misschien op dat wat je ziet, als je een lasmasker op hebt. De naam van de boot Moon Light wijst dan misschien juist weer op het lassen (helder wit).
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 08:49:18 door Newbie2 »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #78 Gepost op: 8-04-2019, 09:15:00 »
Kaat zou op de positie van Judas zitten bij het diner cfr. afbeelding van het laatste avondmaal

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #79 Gepost op: 8-04-2019, 10:31:35 »
Kaat zou op de positie van Judas zitten bij het diner cfr. afbeelding van het laatste avondmaal

Op de tv van de 3 juryleden hebben we van links naar rechts: Bruno - Bas - Elisabet - Axel - Joeri - Kaat - Eva
Aan tafel hebben we:  Joeri - Kaat - Eva - Mr Huang - Mrs Huang - Bruno - Bas - Elisabet - Axel

Dus ik weet niet in welke setting je Kaat zou kunnen linken aan Judas die uiterst rechts zit op de afbeelding die in de hal van het restaurant hangt.