Auteur Topic: Verborgen aanwijzingen  (gelezen 36675 keer)

Offline Molactie

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #40 Gepost op: 31-03-2019, 23:42:34 »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #41 Gepost op: 1-04-2019, 00:04:48 »
Uh ik zie niet echt wat er bedoeld wordt :?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #42 Gepost op: 1-04-2019, 00:12:21 »
Uh ik zie niet echt wat er bedoeld wordt :?

Er staat 7OWIA en als je in een tunnel zit, dan lees je van achter naar voren A I MOL en dat is dan Axel Is MOL.

Komt daarbij dat het slotje in een willekeurige positie staat, wat normaal gezien niet de stijl van De Mol is om daar dan een hint in te steken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #43 Gepost op: 1-04-2019, 00:24:23 »
Dat die rekenopdracht als oplossing 118528 heeft, vind ik ook zo willekeurig. Krijgen we een telefoonnummer dat eindigt op deze 6 digits? 04?? 11 85 28
En zou de Mol dan fluiten? ;D

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #44 Gepost op: 1-04-2019, 00:45:41 »
Gilles zegt in aflevering 1: 'één van deze tien zal vanaf dan het spel moeten saboteren in plaats van het te winnen.' Met andere woorden: zijn taak wordt omgekeerd. Als je taak omkeert staat er kaat. ::vergroot::

Het is alleen een beetje jammer dat 'ie die andere woorden niet gebruikt, maar ik dacht laat ik er toch maar een hintje uit slepen :P
Die is goed Pac. Die neem ik mee.  ;)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #45 Gepost op: 1-04-2019, 09:12:29 »
Ligt het aan mijn ogen of was het mollogo blauw-groen ipv groen. Of was het altijd al deze kleuren?
 ???
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #46 Gepost op: 1-04-2019, 12:40:53 »
Er viel me een hint op - normaal let ik er nooit op, maar nu viel het echt op - die wees naar... Martijn :-X

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #47 Gepost op: 1-04-2019, 14:40:16 »
Bij de uitleg van de opdracht "silent disco" horen we op kanaal 1 Ace Of Spades van Motörhead en op kanaal 2 Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) van Abba.

Is hier ook een link tussen de nummers te bedenken die misschien een hint naar de Mol is?

Een optie: Ace of Spades + Man = Joeri die pokert?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #48 Gepost op: 1-04-2019, 15:18:12 »
Verborgen aanwijzing uit het verleden, maar de juiste oplossing zou wel eens V3 kunnen geweest zijn (want konijn 3 en 5 leken het meeste).

Als je de vrouwen alfabetisch ordent (Elisabet, Eva, Ingrid, Kaat, Liesbeth) , dan is Ingrid de 3e vrouw en zij is dan de afvaller. Dus mogelijk was het een stille hint naar de afvaller geweest als ze het juist hadden ingetoetst (en we die afvaller dus niet hadden geweten).

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #49 Gepost op: 1-04-2019, 18:19:31 »
Bij de uitleg van de opdracht "silent disco" horen we op kanaal 1 Ace Of Spades van Motörhead en op kanaal 2 Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) van Abba.

Is hier ook een link tussen de nummers te bedenken die misschien een hint naar de Mol is?

Een optie: Ace of Spades + Man = Joeri die pokert?

Leuk bedacht. Maar Joeri is niet de mol op basis van acties.

Verborgen aanwijzing uit het verleden, maar de juiste oplossing zou wel eens V3 kunnen geweest zijn (want konijn 3 en 5 leken het meeste).

Als je de vrouwen alfabetisch ordent (Elisabet, Eva, Ingrid, Kaat, Liesbeth) , dan is Ingrid de 3e vrouw en zij is dan de afvaller. Dus mogelijk was het een stille hint naar de afvaller geweest als ze het juist hadden ingetoetst (en we die afvaller dus niet hadden geweten).

Maar dan zou die hint afhankelijk zijn geweest van hoe vaak man/vrouw werd ingevuld door de kandidaten. Lijkt me dus niet, hoewel ook leuk bedacht xD

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #50 Gepost op: 1-04-2019, 18:59:31 »
Het aankondigingsfilmpje De mol weet niets.
Hier had je kunnen ontdekken dat Ingrid en Martijn er uit zouden gaan deze aflevering. En Liesbeth in de tweede aflevering.
Axel Bas en Kaat vind je in België terug.
Joeri, Bruno, Eva, Elisabet in Viëtnam. Beelden van eerste aflevering over molkeuze bij Bruno en Eva. Joeri barcode op Vietnamese gebouwen. Elisabet op straat gezien door Bungie jumpende Joeri.
Er zijn dus twee rijen zichtbaar:
1. Axel Bas Kaat
2. Bruno, Elisabet, Eva, Joeri
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 20:11:10 door foxhunter »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #51 Gepost op: 1-04-2019, 23:40:27 »
Het aankondigingsfilmpje De mol weet niets.
Hier had je kunnen ontdekken dat Ingrid en Martijn er uit zouden gaan deze aflevering. En Liesbeth in de tweede aflevering.
Axel Bas en Kaat vind je in België terug.
Joeri, Bruno, Eva, Elisabet in Viëtnam. Beelden van eerste aflevering over molkeuze bij Bruno en Eva. Joeri barcode op Vietnamese gebouwen. Elisabet op straat gezien door Bungie jumpende Joeri.
Er zijn dus twee rijen zichtbaar:
1. Axel Bas Kaat
2. Bruno, Elisabet, Eva, Joeri

Ik begrijp het niet? Hoe hadden we dat kunnen weten?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #52 Gepost op: 2-04-2019, 00:11:43 »
...dat zegt foxhunter: uit het aankondigingsfilmpje "de mol weet niets" (www.vier.be/demol) ...  :P

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #53 Gepost op: 2-04-2019, 08:38:37 »
Heel wat woordgebruik dat op het kijken/zien focust. Nu ook weer heel specifiek kiest Gilles voor de woorden "de mol in het vizier krijgen".
Kijken hoe dit verder gaat de komende afleveringen.
Misschien komt er nog een paintball proef waar de mol letterlijk in het vizier zal lopen.
Volgende aflevering dus!

Offline klakske

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #54 Gepost op: 2-04-2019, 11:17:32 »
Het aankondigingsfilmpje De mol weet niets.
Hier had je kunnen ontdekken dat Ingrid en Martijn er uit zouden gaan deze aflevering. En Liesbeth in de tweede aflevering.
Axel Bas en Kaat vind je in België terug.
Joeri, Bruno, Eva, Elisabet in Viëtnam. Beelden van eerste aflevering over molkeuze bij Bruno en Eva. Joeri barcode op Vietnamese gebouwen. Elisabet op straat gezien door Bungie jumpende Joeri.
Er zijn dus twee rijen zichtbaar:
1. Axel Bas Kaat
2. Bruno, Elisabet, Eva, Joeri

Goed gezien!
Als ik je redenering volg zouden Axel/Bas/Kaat dan de volgende afvallers zijn?

Jouw rij 1 bevat ook de enige namen die in gewoon alfabet te lezen waren... zet hen toch ook wel apart.... hoop het, zou dat trio wel graag in de finale zien.... Axel volgt een molopleiding,Bas fuift de overwinning en Kaat mist de bus? ::jaja::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #55 Gepost op: 2-04-2019, 12:05:34 »
Maar dan zou die hint afhankelijk zijn geweest van hoe vaak man/vrouw werd ingevuld door de kandidaten. Lijkt me dus niet, hoewel ook leuk bedacht xD

Ik denk dat men dan de vraag wat kon herformuleren zodat "V" nog altijd het antwoord zou zijn. Allez ja, ik vermoed dat als er een hint in zou zitten dat er ook aan meerdere scenario's gedacht zou worden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #56 Gepost op: 2-04-2019, 17:50:07 »
Goed gezien!
Als ik je redenering volg zouden Axel/Bas/Kaat dan de volgende afvallers zijn?

Jouw rij 1 bevat ook de enige namen die in gewoon alfabet te lezen waren... zet hen toch ook wel apart.... hoop het, zou dat trio wel graag in de finale zien.... Axel volgt een molopleiding,Bas fuift de overwinning en Kaat mist de bus? ::jaja::

yep  ::jaja::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #57 Gepost op: 2-04-2019, 18:32:43 »
Bij de uitleg van de opdracht "silent disco" horen we op kanaal 1 Ace Of Spades van Motörhead en op kanaal 2 Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) van Abba.

Is hier ook een link tussen de nummers te bedenken die misschien een hint naar de Mol is?

Een optie: Ace of Spades + Man = Joeri die pokert?

Mij viel ook de naam van de boot op. "Moon Light". Witte letters, pas geverfd zo te zien. En met de beginletters krijg je MoL. Ik moest daaraan denken vanwege het nummer A Man after Midnight. Axel vliegt internationaal (hij noemde JFK in de auto), dus als piloot moet hij wel eens tijdzones trotseren.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #58 Gepost op: 2-04-2019, 22:44:52 »
zeg maar gerust: er op geplakt. Om later bij een testvraag te gebruiken of zit er een hint in. Anagrammen brengen me niet veel verder.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #59 Gepost op: 3-04-2019, 05:18:35 »
Mol O'Night, een Mol van de nacht? Dat past ook wel bij die Ace of Spades. En Moon Light zelf, en A Man after Midnight natuurlijk. Maar volgens mij doen ze niet aan dit soort simpele hints bij De Mol? Vorig jaar was dat met die barcode ook erg ingewikkeld.