Auteur Topic: Verborgen aanwijzingen  (gelezen 36655 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #80 Gepost op: 8-04-2019, 11:45:45 »
Hulpmol ik zie een zwart vierkant, klopt er iets niet of ligt het aan mij?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #81 Gepost op: 8-04-2019, 11:53:40 »
De beelden werden ook minstens één keer gespiegeld uitgezonden, dat maakt het wel lastig.
Er zijn ook schilderijen waar Judas helemaal links zit.
Als je michelangelo aanhoudt dan zit Axel op de judas positie.

Als de voorspelling op basis van het introductiefilmpje (je weet niets) klopt, dan maken we ons waarschijnlijk op voor een finale met mol Elisabet, winnaar Joeri en verliezer Bruno.
Axel Kaat en Bas zijn alledrie geplaatst in België, die vallen voor mij af.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 22:18:09 door foxhunter »

Offline kimsalabim

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #82 Gepost op: 8-04-2019, 14:30:10 »
Ik geloof dat ik een hint in de diner opdracht heb ontdekt die naar Kaat wijst.

Wanneer de kandidaten zich excuseren om naar het toilet te gaan is op de achtergrond steeds prominent Het Laatste Avondmaal van Juan de Juanes in beeld. Het Laatste Avondmaal is natuurlijk beroemd omdat het draait om een groep dinerende waaronder zich een verrader begeeft.

Mij viel op dat de etiquettejury de kandidaten niet op het scherm ziet zoals ze werkelijk aan tafel zitten, maar naast elkaar gepositioneerd, zoals in Het Laatste Avondmaal.

Kaat moet een liedje zingen tijdens het diner. Ze kiest hierbij voor het deuntje ‘Broeder Jacob’.

In het schilderij van Juan de Juanes staan 2 Jacobs; dat kun je zien, doordat de kunstenaar de namen van de apostelen steeds boven hun hoofden heeft geschilderd. Ergens links zit een Jacob Major en rechts, zit Jacob Minor (de jonge Jacob).

Vergelijk je de positie van Jacob Minor met het beeld van de kandidaten aan tafel, zoals de jury ze ziet, zit Kaat precies op de positie van de jonge Jacob.
Ze zit zelfs een keer precies met haar handen wijzend zoals Jacob op het schilderij. Ook merkt ze specifiek nog eens op dat ze de jongste aan tafel is en dat ze daarom het meest te doen heeft.

Wat verder nog interessant is aan het schilderij is dat Judas, de verrader, rechts onder staat afgebeeld, met een zakje met geld in zijn handen. Judas is precies in beeld wanneer Kaat haar opdracht leest. Zou dat een hint kunnen zijn naar mol Kaat, die hier een klein beetje geld verdient?
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 14:31:49 door kimsalabim »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #83 Gepost op: 8-04-2019, 14:45:56 »
Als je door een lasmasker / lashelm kijkt terwijl je aan het lassen bent, zie je een klein helder rondje. De gelijkenis met de volle maan vind ik niet zo gek, want verder is het donker wat je ziet. En de regenpijp komt er ook aan te pas...

Ik vraag me alleen af of dit niet een te makkelijke hint is. Kan ook net zo'n dwaalspoor zijn als reanimatie bij Elisabet.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 15:06:57 door Newbie2 »

Online Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #84 Gepost op: 8-04-2019, 15:24:05 »
Ik geloof dat ik een hint in de diner opdracht heb ontdekt die naar Kaat wijst.

Super!  ::ok:: ::ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #85 Gepost op: 8-04-2019, 15:28:20 »
En dan zit Axel op de plaats van Jezus  ::rofl::

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #86 Gepost op: 8-04-2019, 15:29:02 »
Was er in het seizoen in Argentinië niet al precies zo'n hint met het laatste avondmaal die naar de mol wees? Lijkt me een beetje stug dat de makers weer precies dezelfde hint erin stoppen...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #87 Gepost op: 8-04-2019, 15:50:46 »
Dit was sowieso bijna een kopie-opdracht vanuit Nederland. We zien ze allemaal toch nog aanschuiven daar aan tafel? Was dat al met Karel of nog Angela, ik geloof Karel als presentator.

Of wacht ff, misschien Pieter-Jan en dat dit de keer was dat Angela en Karel beiden aanschuiven als oud-presentatoren, vormende een jury?! Ja ik geloof het wel.

Oh well, on topic, in Cafe de mol ging het er toch naar uit dat AXEL zat op de plaats van JUDAS. Ik houd me daar maar aan vast, het is een fijne still hint)).

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #88 Gepost op: 8-04-2019, 16:00:10 »
Reflektor bedoelt Argentinië, De Mol 4. Inderdaad was er toen een Judashint met het omgestoten zoutvaatje.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #89 Gepost op: 8-04-2019, 16:10:30 »
Ik bedoel die met Gast Aan Tafel :):). Was dat niet het seizoen met Dennis als mol? Ik doe het ook allemaal maar uit het hoofd, als je al vanaf Deborah zit te kijken dan lopen de dingen nog wel eens door elkaar haha.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #90 Gepost op: 8-04-2019, 16:17:59 »
Opdracht met diner aan tafel zoals we gisteren ook zagen zat eerder in WIDM 6, Argentinië, Milouska.
Judashint zat in Vlaamse De Mol 4 die ook in Argentinië speelde.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #91 Gepost op: 8-04-2019, 16:35:04 »
Ik heb DeMol4 nooit gezien  :-[. Ik bedoel dan Milouska. Maar ik heb vanalles in mijn hoofd. Yvon die Mol in de nasi giet met ketjap, dan Angela en Karel die moeten jureren, dat was toch met Vivienne en alles?? Haha. De seizoenen gaan door elkaar lopen, binnenkort versla je mij met schaken, Heinz  :P ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #92 Gepost op: 8-04-2019, 20:14:13 »
Japan met Kennis is Macht Pieters bedoel je..?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #93 Gepost op: 8-04-2019, 20:20:17 »
Angela en Karel gingen naar Japan? Ik dacht het niet, ik heb er wel wat Aziatisch bij, maar Yvon's jaar kan natuurlijk niet want toen was Angela zelf nog presentator. Hmmmm ik weet het niet meer, je kan gelijk hebben, het had inderdaad wel wat Aziatisch, maar ik had een Vivienne visioen haha.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #94 Gepost op: 8-04-2019, 20:23:08 »
Angela en Karel gingen naar Japan? Ik dacht het niet, ik heb er wel wat Aziatisch bij, maar Yvon's jaar kan natuurlijk niet want toen was Angela zelf nog presentator. Hmmmm ik weet het niet meer, je kan gelijk hebben, het had inderdaad wel wat Aziatisch, maar ik had een Vivienne visioen haha.

Ja dat was japan in seizoen 10

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #95 Gepost op: 8-04-2019, 22:24:35 »
Elisabet was de eerste kandidaat bij wie het schilderij met Judas zichtbaar was tijdens het openen van de enveloppen.


De proost met de mannen werd rondom Elisabet uitgebracht; een zeer ongemakkelijk moment. Daar kan ook een hint in zitten.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #96 Gepost op: 9-04-2019, 04:05:39 »
En dan zit Axel op de plaats van Jezus  ::rofl::

Of beide composities kloppen.   Aan tafel als Judas en onder tafel bij Jezus met enkel zijn mollenpootjes zichtbaar? ::rofl:: 

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #97 Gepost op: 9-04-2019, 15:21:39 »
Wat betreft de mogelijke 'lashelm hint' die ik ergens hierboven postte (in combinatie met een 'regenpijp'): in de laatste opdracht van afl. 5 deden de helmen van de schutters me ook veel aan een lashelm denken. ::vergroot:: En het schieten met pijl en boog op 3 ronde vruchten dan weer aan 'headhunten', dus heel veel verder ben ik niet.

EDIT: Op de pagina van vier.be/de-mol staat momenteel iemand onder een hoofddeksel. Ik weet niet of die er allang staat? Het logo daarachter lijkt wel weer op zo'n helm. Nog even kort samengevat: door een lashelm zie je alles donker (: veel nummers in de playlist verwijzen naar de nacht), behalve het kleine helderwitte rondje dat je ziet als je aan het lassen bent (misschien vandaar de naam van de boot in afl. 4: "Moon Light", een volle maan aan een verder donkere hemel).
Ook heeft Gilles het in het begin gehad over het witte konijn. De verf in de verfbom was wit (zegt misschien niets, maar ze hadden ook een andere kleur of substantie dan yoghurt kunnen kiezen).
Nog een paar mogelijke links tussen Joeri en "helder wit":
- Zijn witte bandana bij de survival tocht.
- Zijn witte band bij de paintball opdracht.
- En Joeri's molboekje is ook al wit.

Het apparaat waarmee je last en dat een vonkenregen veroorzaakt, zou je een regenpijp kunnen noemen. Verder hebben we dieren met stipjes gezien (eventueel te linken aan een vonkenregen): het konijn bij de verfbomopdracht (wit met bruine stipjes) en een vis bij de vissen-opdracht (witte stipjes, of blauwe stipjes, daar wil ik vanaf zijn ;)).

Ik weet niet of we hier nu te maken hebben met een serieuze hint, of iets wat ik zelf maar wat bij elkaar fantaseer, of een dwaalspoortje in de montage om Joeri toch nog een beetje verdacht te krijgen richting de finale. ;).
« Laatst bewerkt op: 19-04-2019, 03:51:30 door Newbie2 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #98 Gepost op: 10-04-2019, 11:25:31 »
Introductiefilmpje:
https://www.vier.be/video/de-mol/hier-had-je-de-namen-van-de-kandidaten-al-eerder-kunnen-vinden
Zie afbeelding.
Joeri heeft Elisabet in het zicht. (Braille in de witte cirkel)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #99 Gepost op: 10-04-2019, 15:32:13 »
Introductiefilmpje:
https://www.vier.be/video/de-mol/hier-had-je-de-namen-van-de-kandidaten-al-eerder-kunnen-vinden
Zie afbeelding.
Joeri heeft Elisabet in het zicht. (Braille in de witte cirkel)

Is dit dan een aanwijzing na een van beiden? En waarom? ???